LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice & Jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Greenchoice & Jaarafrekening

Ongelezen bericht door bianca82 »

dat was zo ivm de ahum aardige directeuren nu is het niet meer het geval.. wij kregen gewoon melding dat het lager was

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Greenchoice & Jaarafrekening

Ongelezen bericht door grun »

nevermind schreef:Natuurlijk worden de meterstanden welke door de netwerkbeheerder doorgegeven zijn, voor de afrekening gebruikt. Dat is bij alle energieboeren zo!
Op zich wel, maar ik krijg lang niet ieder jaar de meteropnemer van Enexis over de vloer. Ik denk ongeveer gemiddeld eens per drie jaar, de andere jaren ligt er een kaartje in de bus met het verzoek het zelf even door te geven, via internet of door het ingevulde kaartje retour te sturen.

Bij Greenchoice kun/mag je ook zelf de meterstanden doorgeven die dan voor de eindafrekening gebruikt worden. Zelf geef ik altijd de meterstanden door op de eerste dag van iedere maand, om te controleren of het maandbedrag nog voldoende is. Dat gaat heel gemakkelijk via de persoonlijke pagina op de Greenchoice site. De meterstand van zaterdag 1 september is gebruikt voor de jaarrekening die op maandag 3 september opgemaakt is. Het kaartje van Enexis kreeg ik pas de volgende dag, veel verschil in de standen zal er niet in gezeten hebben.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Greenchoice & Jaarafrekening

Ongelezen bericht door ruud_a »

bianca82 schreef:dit mailtje kregen wij met de mail
Geachte.....

Wellicht heeft u vragen naar aanleiding van mediaberichten over oud-bestuurders van Greenchoice. Dat kunnen we goed begrijpen. Wij geven u graag toelichting.

Eind 2011 kreeg Greenchoice een boete voor het niet versturen van eindnota’s in de periode 2005-2011. Deze situatie is in 2011 door ons hersteld en opgelost. De gang van zaken rond de eindnota’s is volledig in strijd met de uitgangspunten en waarden van Greenchoice. De oud-bestuurders zijn geschorst dan wel opgestapt. Ook is hun stemrecht als aandeelhouder overgedragen aan een onafhankelijke derde partij. Zij hebben op dit moment geen inspraak meer in het beleid van onze organisatie.

Als nieuwe directie hebben wij het afgelopen half jaar daadkrachtige maatregelen genomen zodat de processen binnen Greenchoice op orde zijn. Daarmee zijn wij de duurzame en klantvriendelijke leverancier die we willen zijn. De toezichthouder heeft er vertrouwen in dat wij als betrouwbare energieleverancier onze klanten bedienen.

Het gaat goed met Greenchoice en wij vinden het van belang dat u dat weet. Steeds meer mensen stappen over op onze groene stroom. We werken nauw samen met krachtige partners in projecten die bijdragen aan een duurzamere wereld.

We betreuren alle negatieve publiciteit, maar begrijpen deze ook. Ongetwijfeld worden wij hier nog lange tijd mee geconfronteerd. Wij vinden dat vooral vervelend voor u. U heeft immers uw vertrouwen in ons gesteld door voor ons te kiezen als energieleverancier. We doen ons uiterste best om dat vertrouwen te blijven verdienen door ons elke dag weer opnieuw in te zetten voor dat waar we goed in zijn: het leveren van uw duurzame energie.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben, hopen wij van u te horen via [email protected].

Met vriendelijke groet, mede namens alle medewerkers van Greenchoice


Richard Klatten
Algemeen Directeur



Meer achtergrond kunt u vinden via http://www.greenchoice.nl
zou dat ook betekenen dat Greenchoice al dat onterecht geinde geld gaan terugbetalen?
zo niet, zijn het nog steeds dieven

dat meer achtergrond kan ik zo snel niet vinden, maar ik ben niet zo best in zoeken

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Greenchoice & Jaarafrekening

Ongelezen bericht door bianca82 »

ze hebben als het goed is dat geld betaald aan de klanten die recht erop hadden zelfs de rente..

het geld moesten ze betalen van nma de rente niet maar dat deden ze wel..
en uiteraard hebben ze een aardig grote boete (2 zelfs geloof ik) gehad

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Greenchoice & Jaarafrekening

Ongelezen bericht door ruud_a »

bianca82 schreef:ze hebben als het goed is dat geld betaald aan de klanten die recht erop hadden zelfs de rente..

het geld moesten ze betalen van nma de rente niet maar dat deden ze wel..
en uiteraard hebben ze een aardig grote boete (2 zelfs geloof ik) gehad
een hele geruststelling

Gesloten