LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig, kan dit zomaar??

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Cool clothes

Re: Schandalig, kan dit zomaar??

Ongelezen bericht door Cool clothes »

De meeste punten die u nu benoemt, zijn naar mijn mening punten die niet van toepassing zijn.

Punt 3.6 bijv.
Wij leveren geen artikelen 3 maanden na bestelling, nog verhogen wij plotseling de prijzen na een geplaatste bestelling.
Indien een artikel duurder is geworden, verhogen wij deze prijzen, maar de klant krijgt het artikel geleverd voor de prijs die vermeld stond op de website tijdens de bestelling ( fouten uitgesloten natuurlijk).

Punt 6.2 lijkt mij niet perse van toepassing op de aankoop van de klant.

Bij de overige punten wil ik nogmaals benadrukken, dat wij deze voorwaarden hebben aangepast om in alle redelijkheid nog enigszins winstgevend te kunnen zijn.
Wij leveren een goede service, maar de voorwaarden door u genoemd zijn helaas uitzonderlijk onredelijk en zelfs bezwarend tegenover de online kledingwinkels/online kledingverkoop.
En volgens mij is ook dat wettelijk verboden.
Deze wettelijke voorwaarden zouden dan ook toegepast moeten worden naar redelijkheid en billijkheid.
Deze voorwaarden zijn ook naar mijn inziens meer geschikt voor witgoed en andere artikelen met een lange levensduur.

Als wij metallic leggings, kleding en schoenen beplakt met strass steentjes die zeer kwetsbaar zijn,
na 3 maanden volgens de wettelijke voorwaarden retour moeten nemen, gaan wij failliet, en ik denk dat de meeste winkels in het midden en klein bedrijf kader in deze ( kleding ) sector, deze voorwaarden niet lang zullen kunnen naleven.
De marge's zijn minimaal in de kleding die wij verkopen.

Ook is het in mijn ogen absurd, dat voor kledingverkoop online andere regels gelden dan voor "stenen" winkels.
De klant kan tenslotte de kleding ook passen, weliswaar op eigen locatie,
en laten wij heel eerlijk zijn, indien een klant terug gaat naar een winkel na 3 maanden, om een gedragen legging van metallic van € 18,00 te retourneren, krijgt de klant ook geen geld terug,
laat staan de reis & parkeerkosten,
die tegenwoordig ook aardig oplopen.

Maar nogmaals,
ik zal er op toezien dat de de voorwaarden in de webwinkel wettelijk gezien waterdicht worden gemaakt, gelijmd en opgepoetst,
en tot die tijd gaan wij gewoon door met de service bieden zoals wij tot nu toe gedaan hebben.

Indien een klant het niet eens is met onze voorwaarden, dan verplicht niemand de klant om enig artikel bij ons te bestellen.

Maar nogmaals bedankt voor de tijd die u heeft genomen om dit goed bedoelde advies te geven.

MVG.

P.S. aangezien er ook nog gewerkt moet worden, kan ik niet meer op elke op en aanmerking dagelijks reageren.

Heeft u klachten over een bestelling, neemt u dan even contact op met de klantenservice via de website : http://www.coolclothesfromboudica.com/

en komt u er niet uit met ons, bent u natuurlijk welkom op dit forum.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

@Alfatrion
Dit is een consumentenforum en niet voor bedrijven bestemd.
Om jouw te profileren, hoe de wetten in elkaar zitten, adviseer ik een privé contact via mail of PB.
Hoe bedrijven hun voorwaarden moet opstellen, is aan hun, hoe dit te realiseren.
Mooi is dat er een reactie van gekomen is, maar dan weten wij, ook de andere kant van het verhaal.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Cool clothes schreef:
en komt u er niet uit met ons, bent u natuurlijk welkom op dit forum.
goh wat fijn dat we van u nog op dit forum mogen komen :mrgreen: :mrgreen: :evil: :evil: :twisted:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als wij metallic leggings, kleding en schoenen beplakt met strass steentjes die zeer kwetsbaar zijn,
Dus eigenlijk zijn dit zogenaamde 'B'-artikelen.
Heb ik garantie op spullen die ik in de uitverkoop heb gekocht?
Stel, je koopt een broek. Hij kostte eigenlijk zestig euro, maar omdat het uitverkoop was, heb je hem voor € 25 meegekregen. Als je thuis komt trek je de broek meteen aan. Je wilt de ritssluiting dichtdoen, maar die blijft halverwege steken. Nou, mooi is dat, denk je bij jezelf. Je gaat terug naar de winkel. Aan de verkoper leg je uit wat er gebeurd is en dat je een nieuwe broek wilt. Eentje waarvan de ritssluiting wel goed werkt. De verkoper laat weten dat dit niet gaat. De broek was in de uitverkoop. Op spullen die in de uitverkoop zijn heb je geen garantie. Maar heeft de verkoper hier eigenlijk wel gelijk? Nee, dat heeft de verkoper niet.

Ook spullen die in de uitverkoop verkocht worden, mogen niet zomaar kapot gaan. Dit is alleen anders als het gaat om zogenaamde B-artikelen. Dat zijn bijvoorbeeld spullen waar mogelijk een fabrieksfout in zit en die voor heel weinig geld verkocht worden. De verkoper moet jou er dan wel altijd op wijzen dat er geen garantie op die aankoop zit.

Wetsartikelen: artikel 17 lid 1, 18 lid 2, 21 en 22 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.

Bron: http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... adid=26335

Gesloten