Re: Schandalig, kan dit zomaar??
Geplaatst: 09 nov 2012 02:47
De meeste punten die u nu benoemt, zijn naar mijn mening punten die niet van toepassing zijn.
Punt 3.6 bijv.
Wij leveren geen artikelen 3 maanden na bestelling, nog verhogen wij plotseling de prijzen na een geplaatste bestelling.
Indien een artikel duurder is geworden, verhogen wij deze prijzen, maar de klant krijgt het artikel geleverd voor de prijs die vermeld stond op de website tijdens de bestelling ( fouten uitgesloten natuurlijk).
Punt 6.2 lijkt mij niet perse van toepassing op de aankoop van de klant.
Bij de overige punten wil ik nogmaals benadrukken, dat wij deze voorwaarden hebben aangepast om in alle redelijkheid nog enigszins winstgevend te kunnen zijn.
Wij leveren een goede service, maar de voorwaarden door u genoemd zijn helaas uitzonderlijk onredelijk en zelfs bezwarend tegenover de online kledingwinkels/online kledingverkoop.
En volgens mij is ook dat wettelijk verboden.
Deze wettelijke voorwaarden zouden dan ook toegepast moeten worden naar redelijkheid en billijkheid.
Deze voorwaarden zijn ook naar mijn inziens meer geschikt voor witgoed en andere artikelen met een lange levensduur.
Als wij metallic leggings, kleding en schoenen beplakt met strass steentjes die zeer kwetsbaar zijn,
na 3 maanden volgens de wettelijke voorwaarden retour moeten nemen, gaan wij failliet, en ik denk dat de meeste winkels in het midden en klein bedrijf kader in deze ( kleding ) sector, deze voorwaarden niet lang zullen kunnen naleven.
De marge's zijn minimaal in de kleding die wij verkopen.
Ook is het in mijn ogen absurd, dat voor kledingverkoop online andere regels gelden dan voor "stenen" winkels.
De klant kan tenslotte de kleding ook passen, weliswaar op eigen locatie,
en laten wij heel eerlijk zijn, indien een klant terug gaat naar een winkel na 3 maanden, om een gedragen legging van metallic van € 18,00 te retourneren, krijgt de klant ook geen geld terug,
laat staan de reis & parkeerkosten,
die tegenwoordig ook aardig oplopen.
Maar nogmaals,
ik zal er op toezien dat de de voorwaarden in de webwinkel wettelijk gezien waterdicht worden gemaakt, gelijmd en opgepoetst,
en tot die tijd gaan wij gewoon door met de service bieden zoals wij tot nu toe gedaan hebben.
Indien een klant het niet eens is met onze voorwaarden, dan verplicht niemand de klant om enig artikel bij ons te bestellen.
Maar nogmaals bedankt voor de tijd die u heeft genomen om dit goed bedoelde advies te geven.
MVG.
P.S. aangezien er ook nog gewerkt moet worden, kan ik niet meer op elke op en aanmerking dagelijks reageren.
Heeft u klachten over een bestelling, neemt u dan even contact op met de klantenservice via de website : http://www.coolclothesfromboudica.com/
en komt u er niet uit met ons, bent u natuurlijk welkom op dit forum.
Punt 3.6 bijv.
Wij leveren geen artikelen 3 maanden na bestelling, nog verhogen wij plotseling de prijzen na een geplaatste bestelling.
Indien een artikel duurder is geworden, verhogen wij deze prijzen, maar de klant krijgt het artikel geleverd voor de prijs die vermeld stond op de website tijdens de bestelling ( fouten uitgesloten natuurlijk).
Punt 6.2 lijkt mij niet perse van toepassing op de aankoop van de klant.
Bij de overige punten wil ik nogmaals benadrukken, dat wij deze voorwaarden hebben aangepast om in alle redelijkheid nog enigszins winstgevend te kunnen zijn.
Wij leveren een goede service, maar de voorwaarden door u genoemd zijn helaas uitzonderlijk onredelijk en zelfs bezwarend tegenover de online kledingwinkels/online kledingverkoop.
En volgens mij is ook dat wettelijk verboden.
Deze wettelijke voorwaarden zouden dan ook toegepast moeten worden naar redelijkheid en billijkheid.
Deze voorwaarden zijn ook naar mijn inziens meer geschikt voor witgoed en andere artikelen met een lange levensduur.
Als wij metallic leggings, kleding en schoenen beplakt met strass steentjes die zeer kwetsbaar zijn,
na 3 maanden volgens de wettelijke voorwaarden retour moeten nemen, gaan wij failliet, en ik denk dat de meeste winkels in het midden en klein bedrijf kader in deze ( kleding ) sector, deze voorwaarden niet lang zullen kunnen naleven.
De marge's zijn minimaal in de kleding die wij verkopen.
Ook is het in mijn ogen absurd, dat voor kledingverkoop online andere regels gelden dan voor "stenen" winkels.
De klant kan tenslotte de kleding ook passen, weliswaar op eigen locatie,
en laten wij heel eerlijk zijn, indien een klant terug gaat naar een winkel na 3 maanden, om een gedragen legging van metallic van € 18,00 te retourneren, krijgt de klant ook geen geld terug,
laat staan de reis & parkeerkosten,
die tegenwoordig ook aardig oplopen.
Maar nogmaals,
ik zal er op toezien dat de de voorwaarden in de webwinkel wettelijk gezien waterdicht worden gemaakt, gelijmd en opgepoetst,
en tot die tijd gaan wij gewoon door met de service bieden zoals wij tot nu toe gedaan hebben.
Indien een klant het niet eens is met onze voorwaarden, dan verplicht niemand de klant om enig artikel bij ons te bestellen.
Maar nogmaals bedankt voor de tijd die u heeft genomen om dit goed bedoelde advies te geven.
MVG.
P.S. aangezien er ook nog gewerkt moet worden, kan ik niet meer op elke op en aanmerking dagelijks reageren.
Heeft u klachten over een bestelling, neemt u dan even contact op met de klantenservice via de website : http://www.coolclothesfromboudica.com/
en komt u er niet uit met ons, bent u natuurlijk welkom op dit forum.