Pagina 2 van 2

Re: Medion garantie - slim of stompzinnig

Geplaatst: 19 jul 2012 00:00
door 53o
Heb nu toch even replies gelezen en wil toch even antwoorden op zoveel onzin:
Dus of inderdaad hele computer opsturen of zelf een nieuwe videokaart kopen (hou er wel rekening mee dat garantie van computer volledig verloopt zodra de computer is opengemaakt).
De meeste merkcomputers zijn verzegeld en als je dat zegel verbreekt binnen de garantie-periode is het einde garantie.
Dit maakt helemaal geen zak uit. Serieus. Als je een zegel verbreekt, er extra geheugen bij prikt, een videokaart vervangt, een extra harde schijf erbij zet etc geeft dit geen problemen bij garantie claims. De seal zit er alleen op om mensen af te schrikken om zelf te gaan experimenteren als ze er geen verstand van hebben, maar als er niets verkeerd wordt gedaan dan doen Acer, HP, Medion niet moeilijk over het breken van de zegel. Zelf verbreek ik het zegel vaak persoonlijk voordat ik een PC opstuur, en heb nog nooit een afwijzing van een garantieclaim gezien dankzij het verbreken van die verzegeling.

Daarentegen gebruiken fabrikanten de garantiezegel als extra bewijs in situaties zoals waarbij de pinnen van een processor verbogen waren (toevallig ook Medion uit persoonlijke ervaring, met netjes een high-res foto van de processor meegestuuurd) of bij ander duidelijk onvakkundige wijzigingen in de PC.

Dit staat trouwens los van TS en van de originele post.

Re: Medion garantie - slim of stompzinnig

Geplaatst: 19 jul 2012 00:06
door olaf79
Klopt. Het is zelfs zo dat zo'n zegel wettelijk verbroken mag worden. Immers je moet de pc kunnen inspecteren om te zien of je wel hebt gekregen wat je hebt besteld.

Re: Medion garantie - slim of stompzinnig

Geplaatst: 07 okt 2012 18:50
door henry twello
3 weken is nog steeds acceptabel. Leuk is misschien anders maar ook weer niet heel bijzonder.


Onzin veel te lang

Re: Medion garantie - slim of stompzinnig

Geplaatst: 07 okt 2012 18:51
door henry twello
Ik heb 3 medion pc's bij alle 3 het ik tijdens de garantie periode problemen gehad / het nog steeds. Bij de eerste 2 kwam er na lang zeuren en wachten een monteur om het op te lossen, soms voor kortere soms voor kortere tijd.
Weer zeuren en lang wachten aan de telefoon a xxx ct/min, weer een monteur enz

Nu komt er geen monteur meer maar moet de pc opgestuurd worden en ben je deze minimaal 2 weken kwijt voor een kapotte koelventilator De garantie is bij Medion altijd moeizaam geweest nu helemaal pet, dit is m'n laatste medion pc

Re: Medion garantie - slim of stompzinnig

Geplaatst: 07 okt 2012 19:02
door olaf79
agnesm schreef:U heeft geen overeenkomst met Nvidia dus u zult bij Medion moeten zijn.
Dus of inderdaad hele computer opsturen of zelf een nieuwe videokaart kopen (hou er wel rekening mee dat garantie van computer volledig verloopt zodra de computer is opengemaakt).
Dit is absoluut niet waar. Dit komt ook in geen enkel wetsartikel tot uiting. Garantie van rechtswege vervalt alleen als het defect is veroorzaakt door gebruik of normale slijtage en dus niet al bij de levering aanwezig was.
Los van het feit dat de verkoper inderdaad het eerste aanspreekpunt is, kan een fabrikant nog wel eens een coulance toepassen. Het zou dus goed mogelijk zijn dat de fabrikant zonder morren een nieuwe kaart opstuurt. Het valt altijd te proberen.

Re: Medion garantie - slim of stompzinnig

Geplaatst: 07 okt 2012 19:10
door berndv
olaf79 schreef:
agnesm schreef:U heeft geen overeenkomst met Nvidia dus u zult bij Medion moeten zijn.
Dus of inderdaad hele computer opsturen of zelf een nieuwe videokaart kopen (hou er wel rekening mee dat garantie van computer volledig verloopt zodra de computer is opengemaakt).
Dit is absoluut niet waar. Dit komt ook in geen enkel wetsartikel tot uiting. Garantie van rechtswege vervalt alleen als het defect is veroorzaakt door gebruik of normale slijtage en dus niet al bij de levering aanwezig was.
Los van het feit dat de verkoper inderdaad het eerste aanspreekpunt is, kan een fabrikant nog wel eens een coulance toepassen. Het zou dus goed mogelijk zijn dat de fabrikant zonder morren een nieuwe kaart opstuurt. Het valt altijd te proberen.
Maar datzelfde had je 3 maand geleden ook al gemeld.
olaf79 schreef:Klopt. Het is zelfs zo dat zo'n zegel wettelijk verbroken mag worden. Immers je moet de pc kunnen inspecteren om te zien of je wel hebt gekregen wat je hebt besteld.

Re: Medion garantie - slim of stompzinnig

Geplaatst: 07 okt 2012 19:26
door olaf79
berndv schreef:Maar datzelfde had je 3 maand geleden ook al gemeld.
olaf79 schreef:Klopt. Het is zelfs zo dat zo'n zegel wettelijk verbroken mag worden. Immers je moet de pc kunnen inspecteren om te zien of je wel hebt gekregen wat je hebt besteld.
Herhaling is de kracht van de boodschap. Maar je hebt gelijk. Ik reageerde per abuis niet op het laatste bericht in het topic. Excuus (wel fijn dat ik na 3 maanden nog steeds dezelfde mening ben toegedaan, wel consequent toch? :lol: )