Re: Medion garantie - slim of stompzinnig
Geplaatst: 19 jul 2012 00:00
Heb nu toch even replies gelezen en wil toch even antwoorden op zoveel onzin:
Daarentegen gebruiken fabrikanten de garantiezegel als extra bewijs in situaties zoals waarbij de pinnen van een processor verbogen waren (toevallig ook Medion uit persoonlijke ervaring, met netjes een high-res foto van de processor meegestuuurd) of bij ander duidelijk onvakkundige wijzigingen in de PC.
Dit staat trouwens los van TS en van de originele post.
Dus of inderdaad hele computer opsturen of zelf een nieuwe videokaart kopen (hou er wel rekening mee dat garantie van computer volledig verloopt zodra de computer is opengemaakt).
Dit maakt helemaal geen zak uit. Serieus. Als je een zegel verbreekt, er extra geheugen bij prikt, een videokaart vervangt, een extra harde schijf erbij zet etc geeft dit geen problemen bij garantie claims. De seal zit er alleen op om mensen af te schrikken om zelf te gaan experimenteren als ze er geen verstand van hebben, maar als er niets verkeerd wordt gedaan dan doen Acer, HP, Medion niet moeilijk over het breken van de zegel. Zelf verbreek ik het zegel vaak persoonlijk voordat ik een PC opstuur, en heb nog nooit een afwijzing van een garantieclaim gezien dankzij het verbreken van die verzegeling.De meeste merkcomputers zijn verzegeld en als je dat zegel verbreekt binnen de garantie-periode is het einde garantie.
Daarentegen gebruiken fabrikanten de garantiezegel als extra bewijs in situaties zoals waarbij de pinnen van een processor verbogen waren (toevallig ook Medion uit persoonlijke ervaring, met netjes een high-res foto van de processor meegestuuurd) of bij ander duidelijk onvakkundige wijzigingen in de PC.
Dit staat trouwens los van TS en van de originele post.