LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ProIams

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door ProIams »

dus nu gaat het om hoelang PETA erover gedaan heeft? Lijkt me niet. Het bewijsmateriaal is er nu toch en dat zegt genoeg lijkt me.
Vertel eens Marjolein....waar zag jij het bewijs precies?

rissie

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door rissie »

kijk eens op http://www.uncaged.co.uk/petfood.htm

Het beste is denk ik voeding van nederlandse bodem te gebruiken bijvoorbeeld Prins o.i.d. Ik heb toevallig aan die firma een mailtje gestuurd en kreeg ik gelijk een verklaring dat zij hier absoluut niet aan mee deden. Royal Canin heb ik ook gebeld en die draaide een beetje om het verhaal heen, heel vaag in ieder geval en bij het ophangen was ik nog niets wijzer. Het is in ieder geval geen product van Nederlandse bodem wat ik van hun begrepen heb.

Voor mij is de keuze hier niet zo moeilijk. Voer kopen moet ik toch maar dan liever prins als eukanuba!!!!

antony

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door antony »

die kanker mensen moet die honden en katten met rust laten ander ga ik er heen met een uzie en knal ik die tering mesnen nee greetz antony :twisted:

docvian

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door docvian »

Dat dit afschuwelijk is behoeft geen betoog. Maar Eukanuba maakt ookt kattenvoer. Dit zou beteken dat er even zoveel katten gefoltert worden.
En helaas misschien nog wel meer dieren en wij maar denken ...... dat deze fabrikanten het zo goed met de dieren voor hebben.
Zodra bekent is welke voederfabrikanten hetzelfde doen is beter net zo als vroeger zelf het eten voor je huisdier te maken. Is wat meer werk maar we maken er voor ons zelf ook veel werk van en na wat oefeningen gaat je dit heel goed af.

docvian

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door docvian »

Via Radar de reclamespotjes van eukanuba nomineren voor de super loden leeuw

woef!

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door woef! »

Leer schrijven!
Die kanker mensen moet die honden en katten met rust laten ander ga ik er heen met een uzi[s]e[/s] en knal ik die tering [s]mesnen[/s] mensen neer greetz Antony
Sukkels zoals jij kunnen de trekker van een Uzi niet eens vinden. Leer lezen en zoek eens wat meer info over dierproeven in het algemeen en over diervoeder producenten...

Inkie

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Inkie »

In 1 woord: walgelijk!!
Je maag draait toch om als je deze beelden ziet?
Hoe kunnen we dit stoppen? :evil:

ProIams

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door ProIams »

Inkie,

lees het forum eens GOED door, er staan genoeg verschillende methodes! Eerst lezen, dan vragen!!!

Erna208
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2003 12:40

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Erna208 »

Ik prijs me bijzonder gelukkig dat ik al meer dan een jaar Energique voer. Een compleet diepvries hondenvoer, waar mijn hond het erg goed op doet.

Meer info vindt u op www.energique.nl
Als u meer info wilt hebben om uw hond op een andere manier dan met brokken te voeren, kunt u eens kijken op http://groups.yahoo.com/group/ARFNL/

ien

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door ien »

Ben ik even blij dat ik helemaal niet afhankelijk ben van een voederfabrikant :lol:
Ik geef mijn honden al 4 jaar alles rauw..voer waar mijn honden voor gemaakt zijn om te eten..lappen vlees,botten met vlees..echt zo moeilijk is het niet.. :lol:
Kijk ook eens op
http://groups.yahoo.com/group/barf-natuurlijk/

Frans Vrijdag

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Frans Vrijdag »

Corina bruggeman heeft het zeer goed omschreven, ik ben het daar helemaal mee eens.
Mijn advies is dan ook boycotten die maatschappijen.
Zou de politiek hier iets aan kunnen doen

ProIams

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door ProIams »

Zou de politiek hier iets aan kunnen doen?
Als het om die beelden gaat : NEE Frans, want we leven niet in Amerika, en dat is nou juist waar die beelden gemaakt zijn!!

Jaap Jan v. gelder

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Jaap Jan v. gelder »

ProIams maakt mij nog misselijker dan de beelden.
Het gaat niet om die beelden waar de politiek iets aan moet doen maar aan het dierenleed.
Heb je niets anders te doen dan de hele dag te kijken of er wel een reactie op de dierenbeulen komt,

ProIams

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door ProIams »

J.J. van Gelder,

ooit al eens gezien op TV wat er in Nederlandse onderzoeksinstititen gebeurt? Laten ze daar eerst mee beginnen. Per slot van rekening kopen we hoofdzakelijk produkten die in Nederland geproduceerd worden.

rz

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door rz »

Ook wij waren zeer geschokt. Dat inderdaad mensen hieraan kunnen meewerken.

Gelukkig voeren wij onze katten Yarrah wat een ECO voeder is. Hun zijn verplicht zelfs de grondstoffen van ECO-boeren af te nemen en hun vlees van scharreldieren welke onder strenge condities worden gehouden. Ook wordt er geen slachtafval verwerkt in het voer en kan je je bij hun opgeven voor een voedingstest zodat je zelf in de hand hebt hoe je dier verzorgt wordt. Ook helaas in Nederland zijn er dieren die mishandeld worden en zelfs door hun eigen eigenaar.

Merken die goed en verantwoord diervoeder maken zijn te vinden op o.a,:
www.yarrah.com (hond en kat)
www.biofooddiervoeding.nl (hond en kat)
www.heidehof.nl (hond en kat en zelfs alle verzorgingsproducten zonder alcohol)
en zo kan ik er nog wel een aantal noemen. Wil je hier meer over weten kan je ook contact opnemen via: [email protected]
Hier kunnen ze je meer vertellen over de verantwoorde natuurlijke diervoeders en evt. proefzakjes verstrekken.

Jan Jaap v. Gelder

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Jan Jaap v. Gelder »

ProIams je snapt er ook helemaal niets van het gaat niet om onderzoeken beelden testen binnenlan buitenland, of wat iets meer zij. HET GAAT OM HET DIERENLEED snap dat toch eens.

ProIams

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door ProIams »

Precies!!

Wat eet je vanavond trouwens, J.J. ?

Jan Jaap v. Gelder

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Jan Jaap v. Gelder »

ProIams Einde discussie je wil het niet begrijpen, zeker te dom voor.

Dierkundig ingenieur

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Dierkundig ingenieur »

Mensen,

Is het nu echt nodig om elkaar uit te schelden? Laten we met zijn allen eens gaan kijken naar de echte wetenschappelijke bewijzen die er nu op tafel liggen...

Een obscuur schokkend filmpje van een radicale dierenrechten organisatie...

verder websites zoals:
http://www.dierenvrienden.net/index.mv? ... ba/001.asp

Wie heeft de waarheid in pacht? Ik niet! jullie wel?

Ben met jullie eens dat mocht dit waar zijn Iams en de andere grote jongens iets uit te leggen hebben. Maar ik geloof in:
Onschuldig tot het tegendeel BEWEZEN word. En dan door een ONAFHANKELIJK onderzoek, en niet door een PETA / GAYA of andere radicale propaganda organisatie...

R.
[/url]

bauer

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door bauer »

Hee, ingenieurtje, het maakt natuurlijk helemaal niet uit van wie de aanklacht komt, zolang die maar onderbouwd is. Me dunkt dat dat wel het geval is als je 9 maanden undercover een medewerker beelden laat vervaardigen. Iams beweerd dat ze na het zien daarvan meteen het contract met het betreffende laboratorium verbroken zouden hebben, dat zal dan wel als reden hebben gehad dat het daar echt niet pluis was denk je niet? Ik zou zeggen hulde voor Peta die misstanden aan het licht bracht die Iams niet zei te kennen omdat ze kennelijk al minstens 9 maanden niet in het bewuste laboratorium waren wezen kijken. Lekker veel gevoel heb je dan voor je dieren.
Iams doet nu laboratoriumproeven in andere laboratoria waar journalisten nog steeds niet welkom zijn. Waarom eigenlijk niet.
Hoe moet je verder bewijzen wat iemand weerloze dieren achter gesloten deuren aandoet, als deze beelden weggehoond worden door sommige cynici hier.
Ik zou denken dat de bewijslast nu geheel bij Iams ligt. En dat blijkt ook wel uit het feit dat Iams zich hult in diep stilzwijgen, c.q. het afgeven van vage verklaringen, maar geen gebruik wenste te maken van haar recht op wederhoor en de uitzending niet juridisch bestrijdt.

Gesloten