LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Volgen therapie en vrij krijgen?
-
Re: Volgen therapie en vrij krijgen?
Ik vnd het niet meer dan logisch om te ruilen met collega's, in plaats van vrij te nemen.
Even heel strikt gezien, het is niet het probleem van uw baas dat u in therapie zit.
Andere doktersafspraken dient u ook zoveel mogelijk buiten werktijd te regelen.
Aangezien dit geen eenmalig iets is, maar structureel snap ik de baas wel.
Even heel strikt gezien, het is niet het probleem van uw baas dat u in therapie zit.
Andere doktersafspraken dient u ook zoveel mogelijk buiten werktijd te regelen.
Aangezien dit geen eenmalig iets is, maar structureel snap ik de baas wel.
Ts is in therapiegezondheid schreef:Het is een speciale therapie die niet overal gegeven wordt. Toen ik zwanger was kon ik ingezet worden bijvoorbeeld op een andere afdeling binnen de supermarkt. Vervolgens was de teamleider zo boos dat er contact werd gezocht met de arbo arts. Ik werd opeens meer dan 50% arbeidsongeschikt geacht. Dat terwijl niet de manier van werken is, volgens mij eerst 25% en dan neemt het geleidelijk aan toe. Maar kennelijk is de arboarts niet onafhankelijk. Maar goed, dat terzijde. De gelden kwamen dan vanuit het UWV vandaan in plaats van de supermarkt, hetgeen natuurlijk voordeliger is.
Ts komt er niet uit met de werkgever
Ts komt er niet uit met het uwv
Ts meent dat de arboarts niet eerlijk is
Misschien moet ts iets meer in de spiegel kijken
crazyme,
Het jij net zoveel bezwaar tegen de flexibiliteit die de werkgever van de werknemer mag vragen als andersom, zoals de arbeidstijden aanpassen, overwerken of andere werkzaamheden van de werknemer verlangen?
Het jij net zoveel bezwaar tegen de flexibiliteit die de werkgever van de werknemer mag vragen als andersom, zoals de arbeidstijden aanpassen, overwerken of andere werkzaamheden van de werknemer verlangen?
Ik denk dat je in deze tijd blij mag zijn dat je betaald werk hebt. Klinkt hard, maar het is wel de realiteit.
Flexibiliteit moet van twee kanten komen en in balans zijn.alfatrion schreef:crazyme,
Daar kan ik me is me vinden, maar ik had de indruk dat je vond dat de werkgever zich juist niet flexibel hoefde op te stellen.
Die indruk is dan niet juistalfatrion schreef:Daar kan ik me is me vinden, maar ik had de indruk dat je vond dat de werkgever zich juist niet flexibel hoefde op te stellen.
WillemLW schreef:De beste therapie is op vakantie gaan naar een derde wereldland. Waar oorlog, verkrachtigen, woningnood, hongernoods, watersnood, gebrek aan gezondheidszorg etc aan de de orde van de dag zijn. Dan zult u zien dat u loopt te mekkeren en te zeuren.
Zo had jij ook een mededeling dat mensen geen medicijnen moeten slikken, helaas is dat niet voor elk mens een oplossing.
Harde uitspraak.
-
Ik lees hier in ieder geval dat de supermarkt vindt dat ze in het verleden flexibel genoeg zijn geweest , en dat het nu uw beurt is om een beetje in te schikken.De supermarkt wil niets meer regelen omdat ze dat vaker hadden gedaan. Nu houdt het dus op
-
Tot nu toe kan ik steeds ruilen met collega's maar erg prettig is dat niet. Bovendien is het een groepstherapie waar andere mensen ook niet elk moment van de dag kunnen. Ik mag trouwens NIET ruilen met iemand die 16 is. Tenminste wanneer diegene voor mij gaat werken is dat geen probleem. Andersom niet, want een 16-jarige is veel goedkoper.
Ts is in therapie
<<< Arboarts gaf aan dat ik gewoon kon blijven werken toen ik zwanger was op dat moment. Alleen geen ZWARE tilwerkzaamheden. Alleen de leidinggevende was het er niet mee eens. Die had NAMELIJK geen andere werkzaamheden. De arboarts gaf aan dat dit de probleem van de supermarkt is. Vervolgens belde de leidinggevende kwaad op met de arbo arts vervolgens was ik opeens 75% arbeidsongeschikt (WAZO). Dit terwijl er eerder gezegd werd dat het 25% was. Dus puur om het feit dat er geen andere werkzaamheden waren kreeg ik gelden van het UWV.
En ik maar menen dat het niet eerlijk is. Maakt mij geen bal uit, inkomsten kreeg ik wel alleen dan wel uit de geld pot van de overheid. Kunt u mij dat uitleggen hoe dat precies zit?
Ts is in therapie
<<< Arboarts gaf aan dat ik gewoon kon blijven werken toen ik zwanger was op dat moment. Alleen geen ZWARE tilwerkzaamheden. Alleen de leidinggevende was het er niet mee eens. Die had NAMELIJK geen andere werkzaamheden. De arboarts gaf aan dat dit de probleem van de supermarkt is. Vervolgens belde de leidinggevende kwaad op met de arbo arts vervolgens was ik opeens 75% arbeidsongeschikt (WAZO). Dit terwijl er eerder gezegd werd dat het 25% was. Dus puur om het feit dat er geen andere werkzaamheden waren kreeg ik gelden van het UWV.
En ik maar menen dat het niet eerlijk is. Maakt mij geen bal uit, inkomsten kreeg ik wel alleen dan wel uit de geld pot van de overheid. Kunt u mij dat uitleggen hoe dat precies zit?
-
Leo The Emperor schreef:Ik lees hier in ieder geval dat de supermarkt vindt dat ze in het verleden flexibel genoeg zijn geweest , en dat het nu uw beurt is om een beetje in te schikken.De supermarkt wil niets meer regelen omdat ze dat vaker hadden gedaan. Nu houdt het dus op
Tja. Therapie groep kan niet zomaar gewijzigd worden.
ja, die keuze maakt u zelf inderdaad. Of u kijkt voor andere uren gedurende de tijd dat u naar therapie wilt gaan. U werkt 24 uur en de supermarkten zijn tegenwoordig wel 60 uur open......
Ik zie wel mogelijkheden om andere uren te draaien....
( heeft u nu net uw post aangepast? Er stond echt dat u dan zou stoppen met deze therapie!)
Ik zie wel mogelijkheden om andere uren te draaien....
( heeft u nu net uw post aangepast? Er stond echt dat u dan zou stoppen met deze therapie!)
Is toch van de gekke, stel ik moet werken tot 18.00 uur en om 19.00 uur bij een therapeut zijn ( ik ken er geen die dan nog werkt) ik moet dan eerder weg en de werkgever moet dan maar compenseren, dacht het niet.
Gezondheid, je hebt zelf die keuze gemaakt om zo ver die therapie
te volgen daar hoeft de werkgever geen rekening mee te houden.
Zou de therapie in je woonplaats zijn dan zou je vast en zeker een uurtje
weg kunnen maar je kan dat ook plannen in de tijden dat je NIET werkt.
te volgen daar hoeft de werkgever geen rekening mee te houden.
Zou de therapie in je woonplaats zijn dan zou je vast en zeker een uurtje
weg kunnen maar je kan dat ook plannen in de tijden dat je NIET werkt.
Welke therapie volgt TS eigenlijk, medisch of psychisch die zijn tussen 9 tot 17 uur. M.i. gaat het het om een niet medisch gerelateerde therapie waar Ts wel baat bij heeft maar niet als zodanig erkend wordt. Edoch als ik de werkgever zou zijn had ik voor haar tien anderen gekozen. Hard maar het is niet anders, een 16 jarige kan het werk ook doen. Natuurlijk meen ik dat niet echt maar de kans dat het gaat gebeuren is bijzonder groot.
-
Hierbij wil ik de topic sluiten. Ik heb genoeg informatie gehad, bedankt hiervoor. Tot nu toe kan ik het (gelukkig) oplossen door te ruilen.
Het is inderdaad erg onduidelijk allemaal.boef530 schreef:Welke therapie volgt TS eigenlijk, medisch of psychisch die zijn tussen 9 tot 17 uur. M.i. gaat het het om een niet medisch gerelateerde therapie waar Ts wel baat bij heeft maar niet als zodanig erkend wordt. Edoch als ik de werkgever zou zijn had ik voor haar tien anderen gekozen. Hard maar het is niet anders, een 16 jarige kan het werk ook doen. Natuurlijk meen ik dat niet echt maar de kans dat het gaat gebeuren is bijzonder groot.
Dat bepaald de moderatie of een topic word gesloten ja of nee.gezondheid schreef:Hierbij wil ik de topic sluiten. Ik heb genoeg informatie gehad, bedankt hiervoor. Tot nu toe kan ik het (gelukkig) oplossen door te ruilen.
Wellicht heb ik iets gemist, maar er klopt iets niet. Althans, er ontbreekt informatie. gezondheid (TS) volgt een therapie én werkt parttime. In een supermarkt. Is het rooster dan elke week hetzelfde? Kan gezondheid (TS) niet gewoon vragen om op andere dagen ingeroosterd te worden?
Ik snap het probleem niet zo. Ruilen met collega's en anders maar wat sneller opschieten dan komt TS vast nog op tijd.alfatrion schreef:Daar kan ik me is me vinden, maar ik had de indruk dat je vond dat de werkgever zich juist niet flexibel hoefde op te stellen.
Als je haar eigen berichten erop naleest zie je dat deze ts vooral interesse heeft of iig heeft gehad in zeer dubieuze therapieeen die vooral veel geld kosten en niet erkend zijn.kuklos schreef:Wellicht heb ik iets gemist, maar er klopt iets niet. Althans, er ontbreekt informatie. gezondheid (TS) volgt een therapie én werkt parttime. In een supermarkt. Is het rooster dan elke week hetzelfde? Kan gezondheid (TS) niet gewoon vragen om op andere dagen ingeroosterd te worden?