LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann zo onnozel!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ik zal de nieuwe bewoners, dus in geval ik zelf verhuis (ben net 2 weken geledentoevallig verhuisd, geloof het of niet), niet lastigvallen met mijn administratie. Ik zorg dat ik op tijd de belangrijkse instanties op de hoogte heb gesteld van mijn verhuizing. En wat mij niet bereikt, dat is dan jammer. Want het is mijn verantwoording en niet van de nieuwe bewoners.

En zeer zeker niet op het laatste moment een verhuizing/ melding nieuw adres doorgeven. Ik ken genoeg mensen, die hier een sport van maken (heb er dagelijks mee te maken wat betreft mijn werkzaamheden).

Nogmaals, ik spreek voor mezelf. Een periode na 6 weken is lang zat om de instanties op de hoogte te stellen. Dat er mensen zijn die erg laks en nonchalant zijn, vind ik erg asociaal. Daar moet je een ander niet mee willen belasten.

En mijn plezier haal ik echt wel uit andere dingen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 17 jul 2012 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Post waar mijn naam niet op staat stuur ik terug of ik gooi het weg
Offiël ben je dan strafbaar.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ciske, dat zal allemaal wel. Strafbaar of niet, laat me niet lachen zeg. Ik gooi het weg na een bepaalde tijd. Pfff, kan hier echt niet wakker van liggen hoor.

Mensen horen hun eigen verantwoording te nemen, en niet verwachten dat een ander het voor ze oplost/regelt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen horen hun eigen verantwoording te nemen, en niet verwachten dat een ander het voor ze oplost/regelt.
Mee eens, maar alsnog is 6 weken niet lang, en je bent echt strafbaar, vraag maar na.

Van mij hoef je niet wakker te liggen hoor :lol:

witte angora
Berichten: 32044
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt voor de oude woning al een maand opzegtermijn. Dus als je op dezelfde dag dat je opzegt even alle instanties langs gaat, al is het per mail, dan is het toch geregeld? Gas, licht, water, telefoon, kabel, dat regel je dan toch ook al die dag, omdat die dingen ook een maand opzegtermijn hebben?

Kleine moeite om van tevoren (je weet al langer dat je weg wilt) een complete lijst te maken en dat dan in één keer af te werken...

Dan hebben de meeste instanties voldoende tijd om een en ander te regelen, als je dan ook nog een verhuisbericht van de TNT gebruikt, wordt het nog een paar maanden nagestuurd ook, voor wat het waard is dan...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Faye1971 schreef:En zeer zeker niet op het laatste moment een verhuizing/ melding nieuw adres doorgeven. Ik ken genoeg mensen, die hier een sport van maken (heb er dagelijks mee te maken wat betreft mijn werkzaamheden).

Nogmaals, ik spreek voor mezelf. Een periode na 6 weken is lang zat om de instanties op de hoogte te stellen. Dat er mensen zijn die erg laks en nonchalant zijn, vind ik erg asociaal. Daar moet je een ander niet mee willen belasten.
Daar heeft u ook wel weer een punt. Alhoewel ik het wel sneller zou blijven doorsturen als het van bedrijven en instanties is die snel vergeten worden. Als het post is van bedrijven die men niet zo snel hoeft te vergeten of waar al post van doorgestuurd is o.i.d. houdt het bij mij ook wel een keer op.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Je hebt voor de oude woning al een maand opzegtermijn.
Er is ook nog zoiets als koopwoningen...

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ik hoef niets na te vragen, want heel cru gezegd, het interesseert mij niet :mrgreen: ... heb wel wat beters te doen hoor. Je denkt toch niet dat ik hier bang van word ofzo?

Ik blijf erbij dat mensen hun eigen verantwoording niet moeten schuiven op een ander.

Ach tja, gelukkig zijn er ergere dingen...

witte angora
Berichten: 32044
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Emmy75 schreef:
witte angora schreef:Je hebt voor de oude woning al een maand opzegtermijn.
Er is ook nog zoiets als koopwoningen...
Als je die verkoopt heb je toch ook al lang en breed een andere woning...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:
Emmy75 schreef:
witte angora schreef:Je hebt voor de oude woning al een maand opzegtermijn.
Er is ook nog zoiets als koopwoningen...
Als je die verkoopt heb je toch ook al lang en breed een andere woning...
Velen wachten tegenwoordig juist met het kopen van een nieuw huis tot het oude verkocht is.

witte angora
Berichten: 32044
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

en dan neem je nog wat tijd om andere woonruimte te zoeken, ik neem toch niet aan dat mensen zich bij verkoop van hun woning van de ene dag op de andere op straat laten zetten, of wel dan.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja.. ik heb wel eens gehad dat het een half jaar bekend was dat ik ging verhuizen (huis gekocht) wij alles netjes doorgegeven 2 maanden van te voren..

maar sommige bedrijven zijn uitermate koppig.. zelfs die 2 maanden is niet genoeg voor ze..

zelfs mijn werk die ik zelfs eerder dan 3 maanden van te voren had ingelicht stuurde mn loonstrook nog naar het oude adres na 3 maanden op het nieuwe adres te wonen waren alle bedrijven eindelijk zover dat ze mn adres hadden gewijzigd..

(dus totaal 6 maanden!!!) en dan kan je niet zeggen dat ik niet ruim op tijd was met doorgeven

witte angora
Berichten: 32044
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom is die doorstuurservice van de tnt zo mooi. Als die tenminste werkt. :wink:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door bianca82 »

die werkt amper (t adres daarvoor gebruikt en de helft van de bedrijven kon ik alsnog een brief of telefoontje na plegen)

witte angora
Berichten: 32044
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

bianca82 schreef:die werkt amper (t adres daarvoor gebruikt en de helft van de bedrijven kon ik alsnog een brief of telefoontje na plegen)
Dat bedoel ik dus. Niet zo'n ramp als je in de buurt blijft, wel een ramp als je 150 kilometer verderop gaat wonen.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door bianca82 »

toen ging ik naar een andere stad dus was wat vervelender..

de vorige (en hopelijk laatste voor heel lang) verhuizing was gelukkig maar een wijkje verder dat was wel te overbruggen :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Faye1971 schreef:Ik hoef niets na te vragen, want heel cru gezegd, het interesseert mij niet :mrgreen: ... heb wel wat beters te doen hoor. Je denkt toch niet dat ik hier bang van word ofzo?

Ik blijf erbij dat mensen hun eigen verantwoording niet moeten schuiven op een ander.

Ach tja, gelukkig zijn er ergere dingen...

Oh, dus als het ooit eens met jouw post voorkomt, dan maakt het je geen hout uit, dat er ineens iemand van incasso of zo voor je deur staat?

Beetje aso instelling, er kan altijd nog post van sommige bedrijven door of een menselijke fout, of gewoon door laksheid van het bedrijf voor komen. Waar dus de persoon die verhuisd is geen weet van heeft.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door plumber »

Neckermann komt in de problemen door late start e-commerce


Door Conan Zijm, vrijdag 13 juli 2012 11:31, views: 21.558


Neckermann vraagt wellicht uitstel van betaling aan. Het postorderbedrijf zit in zwaar weer omdat het zich 'onvoldoende op de mogelijkheden van internethandel heeft gericht'. Neckermann is een van de grootste postorderbedrijven in Nederland.

Het Duitse postorderbedrijf Neckermann zit in financiële problemen. Volgens Emerce komt dit doordat het bedrijf onvoldoende geïnnoveerd heeft. Zo zou Neckermann te lang actief zijn gebleven als traditioneel postorderbedrijf en zich onvoldoende hebben gericht op uitbreiding van de internetactiviteiten.

Bronnen vertellen tegenover de Frankfurter Allgemeine Zeitung dat Neckermann dit weekeinde of begin volgende week officieel uitstel van betaling zal aanvragen en spreken van een mogelijk faillissement. De directie van het bedrijf beraadt zich nu op verdere stappen. Neckermann is een van de grootste e-commerce-sites in Nederland en is een grote concurrent van Wehkamp en Bol.com.

Neckermann wil tussen de 1.400 en de 2.400 mensen ontslaan. Het zou hier vooral gaan om medewerkers van de eigen textiellijn en een magazijn. In Nederland staan 150 tot 500 banen op de tocht. Onlangs werd bekend dat de onderhandelingen tussen bestuur en personeel over het massa-ontslag zijn mislukt. Volgens Neckermann was het vastlopen van de onderhandelingen een nieuwe tegenslag. "Het voortbestaan van het bedrijf is in gevaar en mogelijke investeerders worden nu afgeschrikt", laat het bedrijf in een verklaring weten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:Beetje aso instelling, er kan altijd nog post van sommige bedrijven door of een menselijke fout, of gewoon door laksheid van het bedrijf voor komen. Waar dus de persoon die verhuisd is geen weet van heeft.
Ik denk wel dat er een verschil merkbaar zou moeten zijn. Komt er bijvoorbeeld na 6 weken nog steeds heel veel post van heel veel verschillende bedrijven dan is de vorige bewoner ook wel aardig laks geweest naar alle waarschijnlijkheid. Komt er zo af en toe nog een enkel poststuk is het waarschijnlijker dat de fout niet bij de vorige bewoner ligt.
plumber schreef:Neckermann komt in de problemen door late start e-commerce
Ergens blijf ik het vreemd vinden dat bedrijven die zowat aan de wieg hebben gestaan van het thuiswinkelen en ooit innoverend waren met postorder de internetslag zo gemist hebben.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Komt er zo af en toe nog een enkel poststuk is het waarschijnlijker dat de fout niet bij de vorige bewoner ligt.
Dat bedoel ik ook, natuurlijk is het fout van de vorige bewoner , als er bergen post komt.

Maar een enkel poststuk gooit Fay al na 6 weken weg.

Ik heb in dit huis ook nog een poos wat post van de vorige mensen gehad. Gewoon tijdens naar het werk gaan, of andere dingen in de bus gooien.

Gesloten