Pagina 2 van 6

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 13:11
door Emmy75
ciske schreef:
Ik kan me voorstellen dat CB de voorgeschiedenis van deze 160 klanten dan wel eerst eens goed onder de loep genomen heeft
Dat is nog maar de vraag, je hoort het weinig zoveel mensen tegelijk.
Zoveel mensen valt eigenlijk reuze mee. 160 lijkt een groot aantal, maar het is waarschijnlijk niet eens 0,01% van de klanten van CB. Ik denk toch echt dat ze niet zomaar op deze wijze behandeld zijn.
ciske schreef: Ik kan mij de reactie van TS wel voorstellen, vooral op de manier waarop CB reageerd , dat zou bij mij ook de druppel zijn.
Daar zou ik eerst heel wat meer informatie over willen hebben. TS heeft helemaal niets losgelaten over zijn daadwerkelijke claimgedrag. Als hij daadwerkelijk zo'n sterk argument had gehad, had dit het hele verhaal toch kunnen onderstrepen.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 13:11
door rozemarijntje
we weten nooit of iemand hier nu de waarheid spreekt..of het verhaal wat erger maakt als dat het is..

is het TS die moeilijk doet en jaren veel geclaimd heeft? ja ....
of is het de verzekering wel degelijk die moeilijk doet...

soms maken mensen er hun waarheid van...

het is moeilijk oordelen....ik zeg nu ook wel ik heb 2x iets geclaimd en nooit meer...
maar misschien heb ik wel 20x iets geclaimd...nou ja ff afklopen straks wordt ik gelijk gestraft,sla ff een waterschade over ... :shock:

het is best moeilijk om 'partij'voor iemand te kiezen,.
maar wat jij zegt ciske is wel waar,zodra maatschappijen moeten gaan betalen ,zijn er vaak problemen zijn vaak wel regeltjes waar ze zich op kunnen beroepen.

al moet ik zeggen,dat ik gewoon nooit problemen heb,2x dan die waterschade.
wel een keer de verzekering ingeschakeld voor de auto,maar dat was niet onze schuld,maar zijn voor ons wel aan het werk gegaan,heeft geloof ik 3 jr geduurd,maar gewonnen,dus alle kosten waren voor tegenpartij,ook de rechtszaak...(laten we de zorgverzekering er even buiten laten die claim ik volop)

dat is het....nou moet ik zeggen dat ik ook een super tussenpersoon heb! al zolang ik op mezelf woon en dat is lang!
je hoeft maar te bellen en zei regelen alles...betaal je ze voor weet ik,maar sommige betalen ook en klagen..dus?

ik vind het moeilijk hoor....

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 13:18
door ciske
we weten nooit of iemand hier nu de waarheid spreekt..of het verhaal wat erger maakt als dat het is..

is het TS die moeilijk doet en jaren veel geclaimd heeft? ja ....
of is het de verzekering wel degelijk die moeilijk doet...
Ik ga altijd van het goede in een mens uit, doe je dat niet dan is het zinloos een forum op te zetten voor dit soort zaken.

Dat sommige webcares pas hier reageren, zegt mij al genoeg.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 13:21
door rozemarijntje
ja ik ben ook altijd ter goede trouw,maar soms ....dan zit je er finaal naast.
maar toch blijf ik altijd positief...

maar ja....soms :wink:

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 13:26
door crazyme
ciske schreef: Dat sommige webcares pas hier reageren, zegt mij al genoeg.
Dus omdat er een webcare is, is het bedrijf per definitie fout :?
Fijne logica.

Dan kun je ook stellen : een bedrijf heeft een serviceafdeling dus het zal wel troep verkopen.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 13:33
door Emmy75
rozemarijntje schreef:het is moeilijk oordelen....
Dat bedoel ik ook. Daarom vind ik het ook wat ver gaan om CB helemaal af te branden in dit topic ook al slaat de reactie van webcare de plank volledig mis.
rozemarijntje schreef: ik zeg nu ook wel ik heb 2x iets geclaimd en nooit meer... maar misschien heb ik wel 20x iets geclaimd...
Zelfs dan kan het nog afhankelijk zijn van de inhoud van alle claims en daar weten we nu eens helemaal niets van in dit topic.
rozemarijntje schreef:sla ff een waterschade over ... :shock:
Ik ook graag..
ciske schreef:Ik ga altijd van het goede in een mens uit, doe je dat niet dan is het zinloos een forum op te zetten voor dit soort zaken.
Daar ga ik doorgaans ook wel vanuit, maar ik vind een aantal zaken in dit topic niet echt logisch en die geven een nare bijsmaak.
ciske schreef:Dat sommige webcares pas hier reageren, zegt mij al genoeg.
Mij niet zozeer. De klacht heeft al op veel hoger niveau gelegen dan een webcare afdeling.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 13:38
door ciske
Dus omdat er een webcare is, is het bedrijf per definitie fout
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik het aso vind, dat ze hier pas klanten proberen te houden, niet alleen in dit topic.

@Emmy, dat van die bijsmaak deel ik niet, ieder mens heeft een andere reactie.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 16:28
door john46
Korte reactie over bewust claimen tegen een lage premie.
-In de test van consumentenbond (april 2012)komt centraal beheer op plaats 25 van de 32 geteste verzekeraars premie per jaar €247( gezin)
nr1 Nationale Nederlanden €211,nr2 Ditzo €224 nr 3 Das €306.

Goedkoopste Unive budget 144, dus zeker niet verzekerd bij goedkoopste.

Begrip claim:In de polisvoorwaarden staat dit niet aangegeven wat dit is, ergo advies is een claim.Een claim kan een letselschade die in de duizenden euro's kan belopen terwijl een consumtengeschil wordt afgekocht door verzekeraar.

De premiezetting is iets wat CB markttechnisch zelf bepaald of en hoe zij daar mee uitkomen is de verantwoordelijkheid van CB en niet van verzekerde maar kan in mijn en de andere 160 gevallen zeker een rol spelen.

Toelichting op het claimen, claimen doe je uit noodzaak en niet uit hobby. De aangekaarte zaken hadden zeker een inhoudelijk zwaar karakter.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 17:35
door ciske
Toelichting op het claimen, claimen doe je uit noodzaak en niet uit hobby. De aangekaarte zaken hadden zeker een inhoudelijk zwaar karakter.
Overduidelijk toch? meer hoef je ons niet te vertellen, althans mij niet.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 17:39
door Chocomelk
john46 schreef:
Toelichting op het claimen, claimen doe je uit noodzaak en niet uit hobby. De aangekaarte zaken hadden zeker een inhoudelijk zwaar karakter.
Hoeveel zaken en om welk bedrag ging het ?

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 18 jul 2012 18:10
door Leojes30
Ook ik vind TS erg vaag en dan is het moeilijk een mening te vormen, geef eens antwoord op de vraag die al meerdere malen gesteld is: om hoeveel zaken gaat het? In hoeveel jaar?

Ik werk niet bij CB , maar wel bij een andere grote maatschappij , bij ons werkt het zo: als een verzekerde 5 keer per jaar OP DEZELFDE VERZEKERING (dus alleen op de inboedel of RB of Reis bijvoorbeeld) claimt, dan krijgt die klant een brief, in die brief staat dat er dat jaar redelijk veel geclaimd is, maar dat dat natuurlijk altijd kan gebeuren, gebeurt dit 3 jaar achter elkaar ( dan praat je dus over 15 claims in 3 jaar tijd op een verzekering!!) wordt in sommige gevallen de verz opgezegd, maar vaker nog wordt er een verplicht eigen risico opgelegd .....

Wat ik hiermee wil zeggen, dat er heel wat moet gebeuren willen ze je als klant opzeggen, zeker in deze tijd

En idd emmy 160 klanten dat is waarschijnlijk nog geen %

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 02:56
door Emmy75
Leojes30 schreef:En idd emmy 160 klanten dat is waarschijnlijk nog geen %
Ik bedoelde nog niet eens een hele procent. Dan zou CB omgerekend maar 16.000 klanten hebben. Ik schreef een honderdste van 1 %, dan zou CB 1,6 mln klanten hebben, lijkt me nog wat weinig eerlijk gezegd.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 07:55
door Frantic2
Dan vragen wij dat toch aan het webcare team?

Vraag A: hoeveel rb klanten heeft Centraal Beheer?
vraag B: bij hoeveel schades binnen een bepaalde periode krijgt een klant zo'n waarschuwingsbrief? Hoeft niet exact cijfer te zijn maar gewoon om ons een idee te geven met wat voor vlees we hier te maken hebben...

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 10:34
door ciske
Frantic2 schreef:Dan vragen wij dat toch aan het webcare team?
Vraag A: hoeveel rb klanten heeft Centraal Beheer?
vraag B: bij hoeveel schades binnen een bepaalde periode krijgt een klant zo'n waarschuwingsbrief? Hoeft niet exact cijfer te zijn maar gewoon om ons een idee te geven met wat voor vlees we hier te maken hebben...

Kan je wel vragen, maar als webcare er op ingaat, is die fout bezig.

TS is niet tot antwoorden verplicht.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 12:01
door crazyme
Frantic2 schreef:Dan vragen wij dat toch aan het webcare team?

Vraag A: hoeveel rb klanten heeft Centraal Beheer?
vraag B: bij hoeveel schades binnen een bepaalde periode krijgt een klant zo'n waarschuwingsbrief? Hoeft niet exact cijfer te zijn maar gewoon om ons een idee te geven met wat voor vlees we hier te maken hebben...
Optimist :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 12:11
door Frantic2
:mrgreen:

Maar ik ben ook een klant van Centraal beheer! Dus waarom eigenlijk niet? Of heb je alleen recht op antwoorden als je hier moord en brand en oplichting en belazeren schreeuwt? :twisted:

Als klant wil ik gewoon weten wanneer je zo'n aanzegging kan verwachten, dan hou ik daar rekening mee met mijn claimgedrag....... Heb al 1 keer geclaimd nl op mijn inboedelpolis omdat ik zo stom was om een gloeiend heet magnetron deurtje met een natte doek aan te raken, dan zegt ie pang.....

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 12:19
door Emmy75
Frantic2 schreef:Heb al 1 keer geclaimd nl op mijn inboedelpolis ...
Ik vraag me af of het aantal alleen al bepalend is of dat er ook gekeken wordt naar hoe vaak men bepaalde zaken claimt. Het is een keer gebeurd en om in uw eigen bewoordingen te blijven ik neem toch aan dat u niet zo stom bent om dat nog een keer te doen als het apparaat weer aan vervanging toe is bijvoorbeeld.

Het voorbeeld dat Leojes30 aanhaalt - weliswaar van een andere maatschappij - zegt eigenlijk ook aardig wat. De aantallen claims zijn dan niet zeker mis.

Ook ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord van webcare omdat ik eigenlijk geen flauw idee heb wat gangbaar / gebruikelijk is.

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 12:30
door ciske
Als klant wil ik gewoon weten wanneer je zo'n aanzegging kan verwachten, dan hou ik daar rekening mee met mijn claimgedrag..
Als klant heb je een telefoonnummer en ook nog een mond om te vragen. :mrgreen:

Webcare mag absoluut niks over dit zeggen, doet die dat wel heeft die een probleem.

Denk toch niet dat ze zo dom zijn bij CB?

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 12:37
door Frantic2
dan kan webcare om mijn email vragen en dan vertel ik het jullie wel..... TS is met de noorderzon vertrokken nu de vragen wat pijnlijk voor hem zijn....

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Geplaatst: 19 jul 2012 12:39
door ciske
Frantic2 schreef:dan kan webcare om mijn email vragen en dan vertel ik het jullie wel..... TS is met de noorderzon vertrokken nu de vragen wat pijnlijk voor hem zijn....


Dat is een aanname van jou, dat weet je niet :mrgreen: