Pagina 2 van 2

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 03 aug 2012 13:04
door ArneLH
handelaar schreef:
Serge Fonville schreef:Op de volgende link zou deze ook moeten staan
https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... list?pli=1
Inderdaad, kennis kunnen nemen van je brief. Prima. Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen. Hopelijk kun je op korte termijn genieten van een goed werkende airco.
Zakelijk, kort en duidelijk.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 08 sep 2012 12:21
door Serge Fonville
Het is al weer enige tijd geleden.
Helaas is er niets veranderd :(
4launch geeft aan niets te kunnen doen en blijft herhalen dat zij niets kunnen doen als hun leverancier niet mee werkt.

Wat ik nu zou willen is de koop ontbinden (een airco heeft nog maar weinig toegevoegde waarde, zonder warm weer)

Ik denk dat de volgende stappen zijn:
* Een review op kieskeurig.nl (hier zijn ze eerder gevoelig voor gebleken)
* Een mail sturen naar de tros radar redactie (niet zeker hoe ik dit moet invullen
* Uitzoeken welke mogelijkheden er zijn voor het benaderen van de 'keurmerken'
* Verder zoeken naar eventuele middelen om ze de wet te laten volgen

Alle hulp wordt enorm gewaardeerd.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 08 sep 2012 12:59
door Emmy75
Serge Fonville schreef:
4launch geeft aan niets te kunnen doen en blijft herhalen dat zij niets kunnen doen als hun leverancier niet mee werkt.
U heeft een overeenkomst met 4Lauch zij moeten zorgen voor een deugdelijk product. Hoe zij het met hun leverancier oplossen is hun pakkie an en heeft u bot gezegd geen barst mee te maken.
Serge Fonville schreef: Wat ik nu zou willen is de koop ontbinden (een airco heeft nog maar weinig toegevoegde waarde, zonder warm weer)

Ik denk dat de volgende stappen zijn:
* Een review op kieskeurig.nl (hier zijn ze eerder gevoelig voor gebleken)
* Een mail sturen naar de tros radar redactie (niet zeker hoe ik dit moet invullen
* Uitzoeken welke mogelijkheden er zijn voor het benaderen van de 'keurmerken'
* Verder zoeken naar eventuele middelen om ze de wet te laten volgen

Alle hulp wordt enorm gewaardeerd.
Dan doet u dat toch. Maar ik mis wel het belangrijkste traject in het stappenplan.
Schrijf nog een brief en stuur deze zowel per mail als per (aangetekende) post zodat er tenminste wel een aankomt. Daarin schrijft u dat u de koop eenzijdig ontbindt aangezien u hen ruim voldoende kansen en tijd heeft gegeven (data van communicatie ed even benoemen) om alsnog een conform product te leveren en dus te voldoen aan de koopovereenkomst. Tevens geeft u aan dat u voor dd-mm-jjjj (specifieke en redelijke termijn) het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Verder vermeldt u dat u anders andere stappen zult gaan ondernemen om uw vordering te innen waarbij de gemaakte kosten ook verhaald zullen worden.

Voorbeeldbrieven van een ontbinding zijn op internet legio te vinden bv op deze site en op consuwijzer e.d.
U kunt ook eens langs een juridisch loket gaan, zij kunnen helpen bij het opstellen van een dergelijke brief (mocht dat nodig zijn). Een eerste advies is doorgaans gratis. Of eventueel uw rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Als hier niet of afwijzend op gereageerd wordt, kunt u er ook een zaak van maken. Het juridisch loket kan u ook verwijzen naar juridische bijstand.

Het argument dat het toch geen warm weer meer wordt en u nu geen airco meer nodig heeft, kunt u beter achterwege laten en niet opnemen in uw argumentatie. Als er wel een goed product geleverd was, zou u de koop ook niet kunnen ontbinden omdat de zomer om is.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 15 sep 2012 22:15
door Serge Fonville
Op https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... hkSnM/list staat nu ook de brief tot ontbinding van de koop.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 15 sep 2012 22:29
door handelaar
Prima gedaan!

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 14 okt 2012 22:17
door Serge Fonville
Ik heb contact gehad met 4launch en zij gaven aan dat ik de airco naar hun antwoordnummer kon opsturen en dat ze er dan naar zouden kijken.

Toen ik deze wilde versturen gaf PostNL aan dat zijn slechts tot 30KG verzenden.
Hierop reageerde 4launch dat ik het dan zelf maar moet regelen.

Na het juridisch loket gesproken te hebben heb ik besloten de stappen die in de brief tot ontbinding staan uit te voeren.

De meest recente brief die ik naar 4launch gestuurd heb staat nu ook op https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... hkSnM/list

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 15 okt 2012 23:36
door Serge Fonville
Ze hebben gereageerd met dat ze niet tegemoet hoeven komen in de verzendkosten, daar non-conformiteit niet is vastgesteld.

Wat betekent dit?
Dat ik zelf een deskundigenrapport moet aanleveren of hebben ze simpelweg ongelijk.

Er wordt wel geopperd dat ze mogelijk een servicemonteur langs kunnen sturen, maar die kan dan vanuit hen komen en concluderen dat het m'n eigen schuld is, toch?

Wat kan ik verder doen zodat ik mijn recht wel krijg?

Dank tot dusver

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 20 okt 2012 12:16
door handelaar
Met het langs laten komen van die service-monteur lijkt mij niets mis. Als dat maar niet op jouw kosten is. Het doet volgens mij niets af aan het recht de koopovereenkomst te ontbinden indien niet tot overeenstemming gekomen wordt. Tegelijkertijd bied je wel alle medewerking om tot een oplossing van de kwestie te komen. Ik zeg doen.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 20 okt 2012 13:09
door kokka
plumber schreef:
Serge Fonville schreef:Op de volgende link zou deze ook moeten staan
https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... hkSnM/edit
Foto bekeken puntlassen zijn niet goed.Gebeurd meer.Heb het zelfs
bij airco's van een half miljoen mee gemaakt.
Als er iets ingevallen zou zijn zouden alle lamellen beschadigd zijn
omdat de motor nog wel draaid.
Puntlassen? het zijn plastic lamellen.
In principe doet het er ook niet toe, de verkoper zal verkeerd gebruik moeten kunnen bewijzen.
wat je wel zou kunnen voorstellen is een onafhankelijke expert laten kijken op kosten van ongelijk.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zullen zij de kosten voor deze expert in eerste instantie op zich nemen.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 20 okt 2012 22:07
door Johan3
Hun reactie is wat kort door de bocht, maar dat de schade door iets van buitenaf is gekomen is niet geheel ondenkbaar! :wink:
Vraag gewoon of ze een Centrifugaalwaaier opsturen en zet hem er zelf even in, paar tellen werk en iedereen blij.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 21 okt 2012 01:33
door Serge Fonville
handelaar schreef:Met het langs laten komen van die service-monteur lijkt mij niets mis. Als dat maar niet op jouw kosten is. Het doet volgens mij niets af aan het recht de koopovereenkomst te ontbinden indien niet tot overeenstemming gekomen wordt. Tegelijkertijd bied je wel alle medewerking om tot een oplossing van de kwestie te komen. Ik zeg doen.
Ze hebben als laatste gezegd dat ze die mogelijk langs willen sturen, echter wel tegen betaling.
kokka schreef:In principe doet het er ook niet toe, de verkoper zal verkeerd gebruik moeten kunnen bewijzen.
wat je wel zou kunnen voorstellen is een onafhankelijke expert laten kijken op kosten van ongelijk.
Daar zat ik ook al aan te denken, echter waar vind ik een onafhankelijke expert?
Johan3 schreef:Hun reactie is wat kort door de bocht, maar dat de schade door iets van buitenaf is gekomen is niet geheel ondenkbaar! :wink:
Vraag gewoon of ze een Centrifugaalwaaier opsturen en zet hem er zelf even in, paar tellen werk en iedereen blij.
Zou dat niet net zo goed ten koste van de garantie gaan?

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 21 okt 2012 10:01
door kokka
Serge,
In principe kan het elk service bedrijf van airconditioners zijn, het is alleen wel aan te bevelen om dat vooraf met 4launch te overleggen. Het schiet natuurlijk niet op als jij er eentje uitzoekt en, als hij in jou voordeel oordeelt, 4launch ineens besluit om deze niet te erkennen.
Het mooiste is natuurlijk iemand die ook royal souvereign verkoopt/repareert.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 21 okt 2012 14:22
door Johan3
Het komt wel veel vaker voor:
Zoek maar even op Google onder Royal Sovereign blower wheel broke
Altijd goed om wat doorverwijzingen te hebben naar soort gelijke gevallen

Welk type is het?

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 21 okt 2012 15:17
door Serge Fonville
Dank voor de reacties
johan13 schreef:Het komt wel veel vaker voor:
Zoek maar even op Google onder Royal Sovereign blower wheel broke
Altijd goed om wat doorverwijzingen te hebben naar soort gelijke gevallen

Welk type is het?
Het is een Royal Sovereign ARP-1400WW

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 23 nov 2012 21:09
door Serge Fonville
Er lijkt eindelijk een einde te komen aan het hele traject.

Het laatste voorstel is om een nieuwe te sturen, tegen alleen verzendkosten à 25 euro.
Niet helemaal waar ik op gehoopt heb, maar dan is het in wel afgesloten.

Ze beweren 'coulance te hebben bedongen' bij de fabrikant (het is me niet helemaal duidelijk wat dat betekent)

Ergens wil ik een schuldbekentenis en een excuus, maar die krijg ik niet vrees ik.

Ze noemen het een meningsverschil...

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 04 jan 2013 12:49
door Serge Fonville
Nieuwe ontwikkeling....

Ze schijnen een factuur gestuurd te hebben, en verzoeken of ik deze wil betalen.
De datum die hierin staat zou als garantiedatum gelden, dit is echter 2 maanden in het verleden.

Dit klopt volgens mij niet.

Wat kan ik nu het beste doen?

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 04 jan 2013 15:43
door kokka
waar hebben ze je dan precies een factuur voor gestuurd? voor die vervangende airco?

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 04 jan 2013 15:59
door Serge Fonville
Dank voor je reactie.

De factuur die ze hebben gestuurd is voor de verzendkosten van de vervanging.

Dit was de enige manier om het product te laten vervangen, anders moest ik maar een zaak aanspannen.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 04 jan 2013 17:00
door kokka
in principe is het al ruim een maand geleden dat je deze kreeg toch? en als je hier dan de volledige garantie termijn op krijgt, is het altijd nog langer als dat je op de eerste had.
blijft wel merkwaardig.
Ik zou ze vertellen dat ik geen probleem hebt met het betalen van deze factuur, maar dat je wel een factuur wilt ontvangen met de juiste datum erop.

Re: Geen garantie op vier weken oude airco

Geplaatst: 17 jan 2013 21:56
door Serge Fonville
De betaling is gedaan en ze hebben een nieuwe gestuurd.
Echter is het wel een veel minder model (hier hebben ze niets over gezegd)
Daarentegen heb ik er nu twee...

Het blijft erg apart allemaal.