Pagina 2 van 2

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 09 sep 2013 14:50
door bprosman
Nadat ze eerst een inferieur mobo hadden verzonden en met zoveel woorden zeiden dat ik die maar moest gebruiken?
Maar ook dat je het terug kon sturen, had ik meteen gedaan en de koop ontbonden.

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 09 sep 2013 18:24
door chrjkramer
devious schreef:
chrjkramer schreef:Lol Devious, ze leverden na lang aandringen het bestelde mobo en dat noem je dan service? Nadat ze eerst een inferieur mobo hadden verzonden en met zoveel woorden zeiden dat ik die maar moest gebruiken?
Ach, het zal wel. Punt blijft dat ik zelf meerdere malen naar een oplossing heb gezocht voor het probleem van Matto... Als jij me dan niet redelijk vindt neem ik dat maar voor lief.
dat waren geen oplossingen. Je hebt je best gedaan om te kunnen zeuren. En ja, da's gelukt. Gelijk alles terug sturen en koop ontbinden: done
Tja, achteraf had ik helemaal niet bij deze lui moeten bestellen, da's waar. Maar ik zie niet in wat het probleem is dat ik ze informeerde dat ik iets anders dan besteld had ontvangen en dat ik mijn bestelling correct wilde ontvangen.
Bij een normaal bedrijf krijg je een excuus en de correcte levering. Daarna stuur je het verkeerde terug en is het klaar. Zo had ik het in dit geval ook graag gezien. Het is alleen niet MIJN fout dat dit bedrijf op een abnormale manier opereert ^^.

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 09 sep 2013 19:34
door devious
chrjkramer schreef:
devious schreef:
chrjkramer schreef:Lol Devious, ze leverden na lang aandringen het bestelde mobo en dat noem je dan service? Nadat ze eerst een inferieur mobo hadden verzonden en met zoveel woorden zeiden dat ik die maar moest gebruiken?
Ach, het zal wel. Punt blijft dat ik zelf meerdere malen naar een oplossing heb gezocht voor het probleem van Matto... Als jij me dan niet redelijk vindt neem ik dat maar voor lief.
dat waren geen oplossingen. Je hebt je best gedaan om te kunnen zeuren. En ja, da's gelukt. Gelijk alles terug sturen en koop ontbinden: done
Tja, achteraf had ik helemaal niet bij deze lui moeten bestellen, da's waar. Maar ik zie niet in wat het probleem is dat ik ze informeerde dat ik iets anders dan besteld had ontvangen en dat ik mijn bestelling correct wilde ontvangen.
Bij een normaal bedrijf krijg je een excuus en de correcte levering. Daarna stuur je het verkeerde terug en is het klaar. Zo had ik het in dit geval ook graag gezien. Het is alleen niet MIJN fout dat dit bedrijf op een abnormale manier opereert ^^.
Nou, deze webwinkelier had nou gewoon geen zin in excuses aan te bieden. Typisch geval van twee haantjes tegen elkaar. Koop ontbinden en nooit meer bestellen daar, treft de webwinkelier harder dan dit hele verhaal. Maar goed, tis opgelost nu?

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 09 sep 2013 20:00
door chrjkramer
Daar nooit meer bestellen is een no-brainer ;-) En ervaringen delen op internet helpt ervoor zorgen dat de volgende klant van dit "bedrijf" in elk geval gewaarschuwd is voor deze lui.

Ik denk dat ik maar gewoon het MS mobo verkoop en dat als korting neem voor de nooit ontvangen processor.

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 18 feb 2014 03:17
door rgoudswaard
Ik heb ook een nare ervaring gehad en las dit bericht helaas pas te laat. Voor alle andere die wellicht in de toekomst nog met dit bedrijf te maken krijgen mijn ervaring met dit slechte bedrijf.

Ik heb voor het gemak maar even mijn mail geplakt:
Goedenmiddag,

Onlangs ben ik bij u geweest voor de reparatie van mijn DC jack van mijn ASUS N73S laptop bij u langs geweest om de DC jack te repareren.

Ik heb telefonische meerdere keren gevraagd of u de DC jack op voorraad heeft. Dat had u en reparatie was geen probleem zei u. Ik ben toen naar u toegereden (ruim 1 uur rijden) vervolgens kwam ik in een woonhuis waar de reparatie uitgevoerd werd. De ruimte was rommelig voor het uitvoeren van reparaties en ik heb ruim 3 uur op de reparatie gewacht. Uiteindelijk bleek dat volgens u het moederbord defect was. Dit was voor mij een grote schrik omdat het moederbord die dag daarvoor nog niet defect was. Vervolgens bood u mij aan om een nieuw moederbord bij u aan te schaffen voor circa 220 euro. Deze zou u dan ook voor mij installeren.

Omdat ik het verhaal niet vertrouwde heb ik verzocht om de laptop zelf weer mee te nemen zodat ik zelf nog kan kijken of ik hem aan de praat kan krijgen. U bood aan om i.p.v. 120 euro voor het vervangen van de DC jack 35 euro onderzoekskosten te betalen. Ik ben daarmee toen akkoord gegaan gezien ik weinig keuze had. Ik had thuis nog een 2de accu liggen en wat bleek nadat ik de 2de accu in de laptop deed ging de laptop gelijk aan. Het moederbord was dus helemaal niet defect en dit is dus een verkeerde conclusie van u geweest.

Vervolgens ben ik bij de lokale computerwinkel langs gegaan voor een second opinion. Het bleek dat sowieso het moederbord inderdaad niet defect bleek te zijn maar wat nog veel en veel erger was is dat de DC jack die defect was en waarvoor ik de laptop bij u hebt gebracht helemaal niet vervangen was. U heeft de DC jack er af gesoldeerd en opnieuw weer opgesoldeerd. Dit was uiteraard niet de bedoeling want de DC jack zelf was defect (o.a. het middelste stroompinnetje). De oude dc jack terugzetten heeft dus totaal geen nut en is ook gewoon pure misleiding. U deed namelijk voor dat u de DC jack vervangen had alleen dat het moederbord kapot was. Ik moest maar een nieuw moederbord aankopen. Het blijft dus dat u een onderdeel (de DC jack) van slechts 5 euro nog geen eens vervangen heeft. Terwijl u voordoet dat u dat wel gedaan heeft.

Ik eis het bedrag van de onderzoekskoten a 35,00 euro terug. Eigenlijk zou ik zelfs nog een schadeclaim voor de gemiste uren dat ik heb moeten wachten willen indienen maar als de onderzoekskosten binnen 5 dagen worden teruggestort zal ik het daarbij laten.

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 26 feb 2014 11:01
door Don1986
opgelost

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 02 mar 2014 21:07
door riddert
Matto tech is een bijzonder bedrijf. Veel klachten zoals hierboven, maar daarentegen ook weer laaiend enthousiaste verhalen... of zou dat spam zijn?

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 30 apr 2014 11:57
door Alphamen

Code: Selecteer alles

2 weken een HP laptop gehad van deze zaak daarna rode stippen en lijnen op beeldscherm. Gebeld naar deze zaak. Service ver te zoeken. Zou hier niks kopen! ECHT EEN HELE SLECHTE ZAAK. Verkopen bewust zooi.

Joost

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 07 sep 2014 14:29
door THeM1971
Wij hebben recent een laptop bij Matto gekocht (28-06-2014) en alles leek in eerste instantie OK.
Na een 2 a 3 dagen begon de laptop langzaam te worden en ontzettend warm, contact gezocht en netjes onder garantie vervangen.
Kregen de laptop terug na een aantal dagen en eigenlijk gelijk weer hetzelfde probleem???, wederom gebeld en aangegeven dat de laptop stroperig/langzaam is.
Er werd aangegeven dat wij geen games moesten spelen op de laptop, waarop wij antwoorden maar we kijken alleen maar websites.
Na een tijdje aan de telefoon hebben we de koop laten ontbinden en hebben binnen de wettelijke termijn de laptop retour gedaan.
Wij zouden ons geld binnen 14 dagen retour krijgen, geen probleem natuurlijk.

Na 18 dagen nog geen geld, bellen en kreeg te horen dat het langer zou gaan duren daar dit bij de boekhouder zou liggen en nogal moeilijk was.
Prima, volgende afspraak gemaakt dat het een week later zou worden over gemaakt.
Wederom bleef de betaling uit???, weer bellen en er werd gezegd dat er een verblijf in het buitenland was en er geen mogelijkheid was om dit over te maken vreemd maar goed weer nieuwe afspraak gemaakt voor geld overmaken.

Inmiddels vakantie voor de deur (09-08-2014) en zijn op vakantie gegaan, op vakantie worden we gebeld door Matto en krijgen te horen dat er een pakket bij ons afgeleverd was? aangegeven dat wij in Frankrijk zaten en niets in ontvangst hadden genomen.
Pakket scheen bij de buren geleverd te zijn, me schoonvader gebeld en gevraagd of hij het pakket in ontvangst wilde nemen.
Gelijk maar de vraag gesteld hoe het zat met het geld wat wij nog zouden krijgen, werd per direct overgemaakt? ok klinkt goed zodra wij het geld hebben sturen wij het pakket retour.

14 dagen laten zijn we terug van vakantie en wederom geen geld??? wat is er toch mis met afspraken maken met elkaar.
Maar goed weer gebeld en wederom zou het overgemaakt worden als het bedrijf maar eerst het pakket zou hebben vanwege een andere klant.
Aangegeven dat ik eerst mijn geld terug wilde en daarna pas de laptop retour zou doen, dat was prima weer werd het overgemaakt.
Inmiddels is het 26-08-2014 en hebben we nog niets, krijgen we een sms of de laptop per direct kan worden opgehaald omdat de klant er op zit te wachten.
Prima, maar dat betekend dus voor de zoveelste keer dat er weer niet aan de afspraak gehouden is!!!.
Na 2 maanden is het dan zover, er belt iemand aan de deur die de laptop in ontvangst wil nemen en onze geld wil overdragen aan ons.
Eindelijk, nu bekruipt mij het vermoeden dat we het zo "snel" hebben gekregen vanwege een andere klant die zat te wachten op zijn laptop en anders hadden wij het waarschijnlijk nu nog niet gehad.
Maar dat is mijn gevoel.

Of ik hier nog iets zou kopen, geen haar op me hoofd die daar aan denk.
Harald

Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service

Geplaatst: 23 okt 2014 22:41
door Soundwave
Bij mij ook een negatief resultaat. Wel geld overgemaakt - nooit het product ontvangen - nooit geld terug gekregen.

18 juli 2014: Bod door mij geplaatst van €9
18 juli 2014: Reactie door Matto 'Uw bod is accepteren. Wil u het komt ophalen of laten opsturen?'
19 juli 2014: Reactie door mij 'Bedankt voor de reactie. Ik zou hem graag laten verzenden.Waar kan ik het bedrag + verzendkosten naar over maken?'
19 juli 2014: Reactie door Matto ' Rekening nummer is xxxxxxx tnv xxxxxx ovv Samsung'
21 juli 2014: Reactie door mij 'Ik zal het vanmiddag/vanavond overmaken. Had helaas nog niet eerder tijd ivm geboorte dochter. Mijn gegevens: xxxxxxx'
5 aug 2014: Reactie door mij '21 juli heb ik het bedrag van €10 overgemaakt voor het toetsenbord + verzendkosten. Sindsdien heb ik niets vernomen via mail - niets ontvangen en ook geen geld terug gestort gekregen. Is hier iets mis gelopen / vergeten?'
8 aug 2014: Reactie door Matto 'Zou mij uw betalingsbewijs wilt door mailen??'
9 aug 2014: Reactie door mij 'Natuurlijk kan ik het betaalbewijs mailen. Bijgevoegd is een afbeelding van het bedrag zoals ik heb overgemaakt. Het bedrag had ik voor het gemak naar boven afgerond.'
20 aug 2014: Reactie door mij 'Heeft u nog het toetsenbord gevonden? Heb tot nu toe nog niets ontvangen & ook geen bedrag retour gezien.'
20 aug 2014: Reactie door Matto 'Nee helaas gebruikt toetsenbord heb ik niet meer. Ik heb wel nieuw toetsenbord voor €49,- Stuur mij uw rekening gegevens dan stort ik €10,- terug op uw rekening'
21 aug 2014: Reactie door mij 'Mijn rekeningnummer is xxxxxxxx, ten name van xxxxxxx.'
13 okt 2014: Reactie door mij 'Het is al weer even geleden, maar toch nog even een reminder van mijn kant: ik wacht nog op de retourbetaling ivm het niet kunnen leveren van het toetsenbord.'
.............stilte........

Kan zo onder het kopje oplichting - maar ik geloof er niet in dat mensen voor zulke kleine bedragen hun naam op het spel zetten. Dit neigt meer naar een complete desinteresse in de klant (regelmatig niet reageren, geen beloften nakomen, bewijs van mijn kant eissen).

Voor de voorgestelde €49 had ik ook graag het nieuwe toetsenbord gehad - maar je denkt toch niet dat ik nog meer geld weg ga geven?