Precies ja, een goede verkoper, die zijn vak verstaat. De meesten noemen zich verkoper maar zijn niet meer dan veredeld kassamedewerker.CorR69 schreef:Zelf heb ik best veel ervaring in verkoop van o.a. witgoed artikelen op de winkelvloer. In mijn ogen observeert een verkoper eerst wat een consument komt doen. Een goede verkoper ziet dan wat voor een benadering nodig is en of een benadering nodig is...
Een goede verkoper kan dat ook zien, maar dan moet ie wel verder kijken dan zijn neus lang is en nadenken over hetgeen hij ziet. Als bijvoorbeeld een man binnenstapt in versleten spijkerbroek en simpel polo shirtje met daaronder half versleten of slecht gepoetste van Bommelschoenen of een soortgelijk merk dan is het misschien toch eens tijd om op te gaan letten. Hij ziet er dan wat eenvoudig uit, maar de schoenen geven aan dat persoon er blijkbaar lekker op loopt dus ook vaak op loopt. Dus die kon in zijn werk nog wel eens vaak kostuums dragen en heeft 1 of meer van die schoenen als nettere paren thuis staan. Hoog tijd om toch eens op bijvoorbeeld op handen en horloge te letten. Soms hebben ze ineens toch een prijzig horloge om en de handen verraden ook veel. De handen van een bouwvakker zien er toch anders uit dan de handen van een gemiddelde manager op kantoor.Wim2007 schreef:Blijkbaar leeft bij verkopers erg het idee dat je aan de kleding kunt zien of iemand een goede klant zal zijn of niet.
Bij een vrouw kan soms ook eens gelet worden op sieraden. Sommigen dragen eenvoudige doch prijzige sieraden ook in het dagelijks leven ook al is de kleding eenvoudig. Hoe dan ook het zit hem in de details en dat zijn nog maar heel weinig dingen om op te letten.
Net zoals vrouwen liever de weg vragen en de meeste mannen liever verdwalen dan de weg vragen. Stond voor de TomToms ed van deze wereld toch hoog op het ergernislijstje.bianca82 schreef:(raar maar waar 9 van de 10 mannen doet dat heb ik gemerkt in de winkelsoorten waar ik gewerkt heb)