LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Willen BCC en Scheer & Foppen mijn geld niet?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Emmy75

Re: Willen BCC en Scheer & Foppen mijn geld niet?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

CorR69 schreef:Zelf heb ik best veel ervaring in verkoop van o.a. witgoed artikelen op de winkelvloer. In mijn ogen observeert een verkoper eerst wat een consument komt doen. Een goede verkoper ziet dan wat voor een benadering nodig is en of een benadering nodig is...
Precies ja, een goede verkoper, die zijn vak verstaat. De meesten noemen zich verkoper maar zijn niet meer dan veredeld kassamedewerker.
Wim2007 schreef:Blijkbaar leeft bij verkopers erg het idee dat je aan de kleding kunt zien of iemand een goede klant zal zijn of niet.
Een goede verkoper kan dat ook zien, maar dan moet ie wel verder kijken dan zijn neus lang is en nadenken over hetgeen hij ziet. Als bijvoorbeeld een man binnenstapt in versleten spijkerbroek en simpel polo shirtje met daaronder half versleten of slecht gepoetste van Bommelschoenen of een soortgelijk merk dan is het misschien toch eens tijd om op te gaan letten. Hij ziet er dan wat eenvoudig uit, maar de schoenen geven aan dat persoon er blijkbaar lekker op loopt dus ook vaak op loopt. Dus die kon in zijn werk nog wel eens vaak kostuums dragen en heeft 1 of meer van die schoenen als nettere paren thuis staan. Hoog tijd om toch eens op bijvoorbeeld op handen en horloge te letten. Soms hebben ze ineens toch een prijzig horloge om en de handen verraden ook veel. De handen van een bouwvakker zien er toch anders uit dan de handen van een gemiddelde manager op kantoor.

Bij een vrouw kan soms ook eens gelet worden op sieraden. Sommigen dragen eenvoudige doch prijzige sieraden ook in het dagelijks leven ook al is de kleding eenvoudig. Hoe dan ook het zit hem in de details en dat zijn nog maar heel weinig dingen om op te letten.
bianca82 schreef:(raar maar waar 9 van de 10 mannen doet dat heb ik gemerkt :) in de winkelsoorten waar ik gewerkt heb)
Net zoals vrouwen liever de weg vragen en de meeste mannen liever verdwalen dan de weg vragen. Stond voor de TomToms ed van deze wereld toch hoog op het ergernislijstje.

CorR69

Ongelezen bericht door CorR69 »

Juist! Letten op details is ontzettend belangrijk. Echter, schijn kan ook ontzettend bedriegen. Ik heb bijv. veel agrariers meegemaakt die bijv. een nieuwe wasmachine nodig hadden. Deze kunnen bijv. rechtstreeks van de trekker afstappen, een winkel binnengaan. Over het algemeen willen deze mensen niet het goedkoopst wat er is. Echter daar kom je in een (goed) gesprek heel snel achter. Maar ja, ook goed luisteren hoort erbij net als observeren.

Emmy75

CorR69 schreef:Juist! Letten op details is ontzettend belangrijk. Echter, schijn kan ook ontzettend bedriegen. Ik heb bijv. veel agrariers meegemaakt die bijv. een nieuwe wasmachine nodig hadden. Deze kunnen bijv. rechtstreeks van de trekker afstappen, een winkel binnengaan. Over het algemeen willen deze mensen niet het goedkoopst wat er is. Echter daar kom je in een (goed) gesprek heel snel achter. Maar ja, ook goed luisteren hoort erbij net als observeren.
Tuurlijk kan schijn bedriegen, maar het is juist hierbij dat de goede verkopers komen bovendrijven. Natuurlijk kan een verkoper zich een keer vergissen, het belangrijkste is dan even nagaan wat er mis ging. De agrariër komt soms rechtstreeks van de trekker en de garagehouder komt soms direct van onder de auto vandaan omdat ie dat leuk vindt.

Op zich is het best logisch dat een agrariër niet op zoek is naar de goedkoopste floddelwasmachine. Daar hebben ze niet zoveel aan, een wasmachine in een agrarisch gezin heeft soms aardig wat te verduren. Niet zelden hebben ze ook meer dan 1 wasmachine. Meestal als zo'n agrariër direct van de trekker komt, komt ie vaker om even vlug te kopen. Er worden dan niet vaak eerst tig winkels afgeklapperd om te zien of het ergens 2 of 3 tientjes goedkoper is. Regelmatig stappen zij dan 1 winkel in zoeken iets uit, kopen en klaar. Die winkel wordt vaak bepaald op basis van vertrouwen, goede ervaringen of verwachten voor de aankoop te kunnen slagen.

Goed luisteren hoort het zeker net zo goed bij als goed observeren. Ik schreef eerder ook niet voor niets dat de gegeven voorbeelden nog maar heel weinig waren. Bij goed luisteren hoort vaak nog meer "hoe iets gezegd wordt" dan "wat er gezegd wordt" maarja als de verkoper is afgestemd op het verkeerde radiostation mist deze heel veel uitgezonden koopsignalen.

Soms is het ook een kweste van "ken je klanten en marktgebied". Er zijn eigenaren van grotere autodealers die zelf nog wel eens graag sleutelen en dan in werkoveral ergens binnenstappen. Zo ken ik wel een verhaal uit eigen praktijk, maar dat wordt een beetje te lang.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik op een gegeven moment wordt begroet/aangesproken door de verkoper. Of ik nu gezien wordt als mogelijke koper met een dikke portemonnee of niet.
Niet meer dan fatsoenlijk dat je mensen aanspreekt die je toko binnen komen.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Wat ik normaal vind is om te gaan kijken wat ik hebben wil.
Dan een verkoper erbij voor de verdere afhandeling.Kan dus best
zijn dat hij mij wat anders aansmeert maar daar ben ik zelf bij.
Is voor een verkoper ook moeilijk in te schatten hoor of je wel of
niet geholpen wilt worden.Hoor vaak genoeg ,kijk even rond dan roep
ik U wel.En oog kontact? Als ik een mooie meid zie en ik geef een
knipoog dan krijg ik twee knallen voor mijn harses.Van die mooie
meid en van mijn vrouw :twisted:
Overigens kom ik in die zaken alleen nog om te kijken want ik koop
via internet.Scheelt mij te veel.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Als ik een mooie meid zie en ik geef een
meid en van mijn vrouw
:lol: :lol: Van beide dames prima te begrijpen :mrgreen:

plumber

ciske schreef:
meid en van mijn vrouw
Hoe weet jij dat nou???????
Ben best een stoere bink hoor.Tenminste dat vind ik zelf. :lol:

ciske

plumber schreef:
ciske schreef:
meid en van mijn vrouw
:lol: :lol: Zover ik mij herinner ...heb je zelf gezegd dat je niet echt jong meer bent :lol:

Dan kreeg je van mij ook een knal voor je harses :mrgreen:

Starr

Ongelezen bericht door Starr »

Joh. doe niet zo moeilijk en stel die verkoopmedewerker gewoon een vraag.

Emmy75

ciske schreef:
plumber schreef: Hoe weet jij dat nou???????
:lol: :lol: Zover ik mij herinner ...heb je zelf gezegd dat je niet echt jong meer bent :lol:
Dat blijkt toch wel uit de betiteling "stoere bink".. kan me vergissen maar de stoere binken van tegenwoordig noemen zichzelf echt niet zo.. :lol:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sephora30 schreef:En je kon niet zelf naar een verkoper toe stappen :roll:
De verkoper moet naar hem komen. Vind ik ook altijd zo iets, heb je een vraag is het antwoord kijk maar op internet. Ja als ik dat wilde had ik het niet gevraagd. Vind overigens dat ze bij BBC gemiddeld iets meer kennis hebben dan bij veel andere zaken.

plumber

meid en van mijn vrouw
[/quote]ciske :lol: :lol: Van beide dames prima te begrijpen :mrgreen:[/quote]

Ben best een stoere bink hoor.Tenminste dat vind ik zelf. :lol:[/quote]

Dan kreeg je van mij ook een knal voor je harses :mrgreen:[/quote]

Voel mij nog wel jong hoor.Overigens ben jij dan ook zo'n mooie meid
dat je mij ook een knal voor mijn harses wilt geven of ben je gewoon een
kapsonerslijer. :mrgreen: Maarja dat heb je met die meiden he als je maar
een paar miljoen bezit dan maakt het niet uit hoe je er uit ziet.
Maar we gaan weer terug naar BCC voordat ik de naam van een trol krijg :wink:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Niet meer dan fatsoenlijk dat je mensen aanspreekt die je toko binnen komen

Gedag zeggen bij binnenkomst vind ik meer dan zat. Vreselijk die opdringerige verkopers!

sephora30

olaf79 schreef:De verkoper moet naar hem komen.
Hoe minder verkopers naar me toe komen in winkels hoe beter ik het vind. Als ik iets wil weten stap ik zelf wel op een medewerker af.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

plumber schreef:Wat ik normaal vind is om te gaan kijken wat ik hebben wil.
Dan een verkoper erbij voor de verdere afhandeling.Kan dus best
zijn dat hij mij wat anders aansmeert maar daar ben ik zelf bij.
Is voor een verkoper ook moeilijk in te schatten hoor of je wel of
niet geholpen wilt worden.Hoor vaak genoeg ,kijk even rond dan roep
ik U wel.
Dat kun je als verkoper op een gegeven moment vragen. :wink:
En dan hoor je idd wel wat de bedoeling van de klant is.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sephora30 schreef:
olaf79 schreef:De verkoper moet naar hem komen.
Hoe minder verkopers naar me toe komen in winkels hoe beter ik het vind. Als ik iets wil weten stap ik zelf wel op een medewerker af.
Als je lang in de winkel bent is een "kan ik u helpen" toch wel een welkome vraag.

sephora30

Voor mij persoonlijk niet :D
Ik zoek er zelf wel een als ik een verkoper nodig heb.

ciske

Als je lang in de winkel bent is een "kan ik u helpen" toch wel een welkome vraag.
Mee eens, meestal doen ze dat in een winkel wel, dan kan je alsnog zeggen van "we kijken effe rond".

@plumber , van een mooie tafel kan je niet eten :lol:

Gesloten