LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 dagen storing Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ciske

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Betalingen gaan per maand, dan heb je ook recht op elke dag internet , tv, telefoon en wat dat een mens meer heeft, vind jij dat niet..dan ben je een stommerd maar goed, dat is jouw keus als je dat accepteerd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:Bij mijn weten zijn ze in gebreke als ze 30 dagen storing hebben.
Dat zou je verwachten terug te lezen in de telecommunicatiewet of richtlijn 2002/22/EG. Terugvallend op algemeen recht geld dat de Ziggo gehouden is de schade van de klant te vergoeden omdat nakoming van de overeenkomst blijvend onmogelijk is (art 6:74 BW). Hiervan kan in de algemene voorwaarden worden afgeweken indien Ziggo kan aantonen dat de mate waarin ze dat doet redelijk of niet bezwarend is (art. 6:237 sub b BW).

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik werk bij een lokale provider dus wij zijn vrij klein, ik snap dat dat anders is dan met de klantaantallen die Ziggo heeft. Maar dan nog 3 dagen storing ik vind het belachelijk.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Pareltje,

En jullie garanderen ook een "uptime" zoals waar Ciske recht op denkt te hebben ?

ciske

bprosman schreef:@Pareltje,

En jullie garanderen ook een "uptime" zoals waar Ciske recht op denkt te hebben ?

Dat denk ik niet, het is zo.

bprosman is zo maf om het normaal te vinden, nou dan betaal jij toch lekker voor iets dat ze niet leveren? geld te veel zeker?

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

bprosman schreef:@Pareltje,

er staat niets in de voorwaarden en garanderen dus niets. Ik kan alleen met zekerheid zeggen dat het geen 3 dagen duurt. Wij hebben ook wel eens kabelbreuk gehad, dan werken de jongens de hele nacht door en stoppen ze niet eerder eer het is opgelost

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

@bprosman,

neem maar van mij aan dat indien er zo'n grote storing is dat de provider verplicht is dit binnen 48 uur op te lossen.
dit zijn 1 van de afspraken die gemaakt zijn om op een bepaalde lokatie te mogen aanbieden.

nog sterker, als je een zakelijk account hebt zijn ze verplicht het binnen 24 uur op te lossen.

daarover hoort niets in de voorwaarden te staan.

veel klanten weten dit niet en dat zal ook niet verteld worden door de providers.

ziggo weet echt wel van de storing en weet ook wat er aan de hand is, dit heeft de storingsdienst dezelfde dag al geconstateerd.
de monteur die op dat moment storingsdienst heeft krijgt namelijk gelijk bericht op moment dat de storing optreed en moet er gelijk op rijden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

renegade66 schreef: indien er zo'n grote storing is dat de provider verplicht is dit binnen 48 uur op te lossen.
dit zijn 1 van de afspraken die gemaakt zijn om op een bepaalde lokatie te mogen aanbieden.

daarover hoort niets in de voorwaarden te staan.
Als het niet in de voorwaarden hoeft te staan, een dergelijk beding, zou het in de wet moeten staan, dus heb je hier ook een bron van?
renegade66 schreef:
nog sterker, als je een zakelijk account hebt zijn ze verplicht het binnen 24 uur op te lossen.
Volledig afhankelijk van de SLA van het bijbehorende contract.
renegade66 schreef:
neem maar van mij aan
Niet als je niets onderbouwd.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

mijn onderbouwing is ruim 12 jaar ervaring als storings/cai-monteur en de dagelijkse werkzaamheden daarin.

ciske

renegade66 schreef:
mijn onderbouwing is ruim 12 jaar ervaring als storings/cai-monteur en de dagelijkse werkzaamheden daarin.

Onderbouwing genoeg, TS zal heus wel weten of ze in het hele dorp of maar een paar huizen zijn, dat er storing is.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Hoe kan Ziggo z,n klanten bereiken bij een totale storing?, misschien met een belbus gaan rondrijden
Har je kletst weer eens uit je nek.

Ziggo kan zoals hierboven al staat dat het een dorp is, ook bij de bewoners een brief in de bus doen? dorpen zijn over het algemeen niet zo groot.

Wil jou wel een horen als het met je geliefde UPC overkomt.
Wat zijn we toch weer vriendelijk Ciske :(.
Ziggo duwt bij elke bewoner een brief in de bus, kom nou blijf eens logisch denken, dit is toch niet meer van deze tijd.
Bij Upc wel eens een storing van een paar dagen gehad, kan gebeuren ,so what, via de smartphone gaat het leven gewoon verder :lol:

ciske

Bij Upc wel eens een storing van een paar dagen gehad, kan gebeuren ,so what, via de smartphone gaat het leven gewoon verder
Sta je er wel eens bij stil dat niet ieder mens die zooi in huis heeft?

Je kletst weer uit je nek Har, en het gaat hier niet om jouw geliefde UPC , maar om ziggo, en je hebt toch de tekst van RR ook gelezen?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:
renegade66 schreef:

Onderbouwing genoeg, TS zal heus wel weten of ze in het hele dorp of maar een paar huizen zijn, dat er storing is.
Ciske je trekt de boel behoorlijk uit zijn verband met je reactie die nergens op slaat. Ik ben hier geciteerd en ik vraag naar een onderbouwing voor de regel dat een storing binnen 48 uur opgelost moet zijn, niet of 5 huishoudens of een heel dorp storing heeft.

Maar goed renegade geeft als onderbouwing van de regel die niet in de algemene voorwaarden hoeft te staan zijn ervaring?

ciske

Maar goed renegade geeft als onderbouwing van de regel die niet in de algemene voorwaarden hoeft te staan zijn ervaring?
Blijkt van wel ja, lijkt mij ook wel dat een monteur van een provider ook wel het een en ander weet.

Har06

ciske schreef:
Bij Upc wel eens een storing van een paar dagen gehad, kan gebeuren ,so what, via de smartphone gaat het leven gewoon verder
Sta je er wel eens bij stil dat niet ieder mens die zooi in huis heeft?

Je kletst weer uit je nek Har, en het gaat hier niet om jouw geliefde UPC , maar om ziggo, en je hebt toch de tekst van RR ook gelezen?
Van RR lees ik zoveel, uik ga van mijn eigen standpunten uit, Ciske stop eens met al die onvriendelijke betitelingen en geef inhoudelijke argumenten.
Ziggo is nergens veplicht toe, net zo min als UPC OVERMACHT, is Ciske een as UPC klant :lol:

ciske

Ziggo is nergens veplicht toe,
Owh, je sluit een abo af en ze hoeven niks te leveren??? flikker toch op met dat achtervolgen van jou!!

Ik ben geen klant van jouw geliefde upc. Maar nogmaals het gaat hier over ziggo.

Har06

Ziggo en UPC zijn beide kabelaars, hun algemene voorwaarden zijn nagenoeg gelijk.
Eind november lag ons UPC modem alsmede die in de hele wijk er 2,5 dag uit, (zaterdag t/m maandag morgen), via een openbaar wifi van de buren met adsl KPN kon onze straat rustig doorgaan met internetten, tv telefoon lag er ook uit., De betroffenen kregen een excuse brief met een abo vergoeding, het lijkt me dat Ziggo ook zoiets kan doen.
Acheraf bleek er een hoofdkabel bij graafwerkzaamheden kapot getrokken te zijn, is toch Overmacht?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

annuh87 schreef:Hallo kan iemand mij vertellen in wat voor tijd Ziggo onze storing moet oplossen.
Wij hebben al vanaf dinsdag ochtend 9:15 storing met internet, telefonie, digitale tv en zelfs kabel tv.
Ziggo kan ons niet vertellen wat er aan de hand is en hoelang het gaat duren.
Hier kan ik mij erg kwaad om maken je weet naar 3 dagen toch ongeveer wel wat er aan de hand is en een indicatie geven hoelang de storing nog gaat duren maar nee dat weet Ziggo niet. Voor mijn werk kan ik ook thuis werken en dat doe ik 3 dagen per week ik moet nu elke dag door de storing 120 km rijden.
En dan lees je op internet dat kpn in Amsterdam sinds dinsdag storing heeft en daar weten ze ook wat er aan de hand is en daar gaat het om 200 huishoudens.
Maar bij ons zijn er veel meer gedupeerde ons hele dorp ligt er uit.
dit kan Ziggo toch niet maken?
Heeft er iemand tips om hier mee om te gaan
3 dagen downtime betekent dat je op jaarbasis een availability hebt van 99,2% hebt. Heel netjes. Als je een hogere availability wilt hebben moet je een redundante aansluiting nemen.

En in veel gevallen zal je binnen 3 dagen een storing hebben kunnen identificeren, maar ik ken genoeg situaties waar het veel langer heeft geduurd. En echt niet omdat iedereen uit zijn neus zit te eten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Met alle respect voor je ervaring en werk als storingsmonteur, maar voor mij is dit geen onderbouwing.
Ik kan niet bij een rechter een beschikbaarheid afdwingen (als dat al mogelijk is wat ik zwaar betwijfel) met als onderbouwing "Renegade zegt dat het zo is".

ciske

@bprosman, jij hebt toch ook ziggo? wat als jij een poos zonder zit, zeg jij dan dank je wel tegen een provider?

Lijkt mij sterk.

Gesloten