LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loslatende folie keukenkastjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again

Re: loslatende folie keukenkastjes

Ongelezen bericht door 16again »

er zijn inmiddels zoveel verhalen over loslatende folie na 7 a 8 jaar dat het bijna als een eigenschap van foliefronten gezien kan worden en dan zou het ineens wel conform zijn
Inmiddels....? Het gaat erom of die verhalen ten tijde van aankoop bekend waren.
Dat er nu zoveel klachten bekend zijn sterkt alleen de gedachte aan een productiefout.
Mij zijn 2 problemen met folie fronten bekend:
-loslaten door te grote vochtigheid in keuken. (Hier had verkoper voor moeten waarschuwen, anders is dit niet conform verwachtingen)
-loslaten door gebruik verkeerde lijm. Mede door aangescherpte milieu regels zijn in loop der tijd lijmsoorten aangepast, dit was niet altijd een....verbetering.

In LJN AO8922 in sprake van koop een auto met gebreken,waar koper nauwelijks gebruik van heeft kunnen maken.
Het lijkt mij dat de keuken gewoon 7 jaar naar wens in gebruik is geweest.

alfatrion

Re: loslatende folie keukenkastjes

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:In LJN AO8922 in sprake van koop een auto met gebreken,waar koper nauwelijks gebruik van heeft kunnen maken.
Het lijkt mij dat de keuken gewoon 7 jaar naar wens in gebruik is geweest.
Na onder punt 1.5 andere rechtsgebieden te bestudeerd hebben (om daar eventueel bij te kunnen aansluiten) komt hij onder punt 1.6 tot de conclusie dat de verkoper geen recht op een gebruiksvergoeding, tenzij er spraken is van ongerechtvaardigd verrijking en het uitblijven van een gebruiksvergoeding onaanvaardbaar zou zijn. Dit is een hele strenge eis en eentje waarvan de verkoper de bewijslast draagt. Pas hierna kijkt hij onder punt 1.7 naar het concrete geval weegt hij individuele feiten.

Gesloten