Pagina 2 van 3

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 10 aug 2012 10:59
door Har06
bprosman schreef:
Sinds de aansluiting valt de verbinding regelmatig enkele minuten weg.
Zelfde vraag eigenlijk... valt de verbinding weg tussen PC en router of tussen router en UPC netwerk , ofwel , als je via een kabel aan de router hangt valt de verbinding dan ook weg of werk je zowiezo niet draadloos.


Een Guidion klusjesman wilde bij ons hetzelfde doen tegen betaling nogwel,via de klantenservice werd die klusjesman tot de orde geroepen, hij verving voor de 3* keer in 2 jaar het modum, verder alles oke:)

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 10 aug 2012 11:11
door bprosman
@Har06, ik stel een vraag om te proberen te kunnen bepalen WAAR het probleem precies zit, strict genomen is als een draadloze verbinding niet 100% werkt het over het algemeen GEEN probleem voor de provider , UPS/Ziggo/KPN etc.

Dus ik snap je antwoord niet helemaal :
Een Guidion klusjesman wilde bij ons hetzelfde doen tegen betaling nogwel,
Kun je dat ééns uitleggen?

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 10 aug 2012 18:33
door Har06
[Dus ik snap je antwoord niet helemaal :
Een Guidion klusjesman wilde bij ons hetzelfde doen tegen betaling nogwel,
Kun je dat ééns uitleggen?[/quote]

Mijn router haperde incl internet-mailbox, de guidion monteur wilde de router er tussen uithalen om de UPC installatie te checken via bedrading, wij weigerde dit na overleg met UPC klantenservice,daarna bleek het modem te haperen,deze maar weer eens vervangen door de Guidion monteur(zij hebben klaarblijkelijk de auto vol liggen met modems).
Het punt was dat bij controle van mijn installatie Guidion dit kon/wilde factureren NO WAY :wink:

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 10 aug 2012 23:19
door bprosman
wij weigerde dit na overleg met UPC klantenservice,daarna bleek het modem te haperen
Hoe heeft hij dit kunnen constateren zonder rechtstreeks op de UPC modem aan te sluiten ?. Bovendien, de Cisco heeft hoogstwaarschijnlijk een ingebouwde WiFi router net als de Ziggo (Cisco) modems, dus valt er niets tussenuit te halen, hoogstens uit te schakelen. Vandaar nog steeds mijn vraag welk deel hapert er nu.

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 11 aug 2012 10:35
door Har06
bprosman schreef:
wij weigerde dit na overleg met UPC klantenservice,daarna bleek het modem te haperen
Hoe heeft hij dit kunnen constateren zonder rechtstreeks op de UPC modem aan te sluiten ?. Bovendien, de Cisco heeft hoogstwaarschijnlijk een ingebouwde WiFi router net als de Ziggo (Cisco) modems, dus valt er niets tussenuit te halen, hoogstens uit te schakelen. Vandaar nog steeds mijn vraag welk deel hapert er nu.

Misschien even Guidion bellen en vragen naar hun klusjesman :wink: , beste bprosman ik ben geen techneut maar constateerde slechts problemen met internet/mailberichten,welke wel via m,n smartphone binnenkwamen.
Modems worden op signaal sterkte doorgemeten aan de coax kabel,de monteur verving het modem zonder betaling en daarna was alles oke :?:

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 11 aug 2012 10:39
door ciske
Har06 schreef:
Misschien even Guidion bellen en vragen naar hun klusjesman :wink: , beste bprosman ik ben geen techneut maar constateerde slechts problemen met internet/mailberichten,welke wel via m,n smartphone binnenkwamen.
Modems worden op signaal sterkte doorgemeten aan de coax kabel,de monteur verving het modem zonder betaling en daarna was alles oke :?:

Waarom moet bprosman bellen? Je hebt altijd je mond vol van hoe het allemaal gaat, dus geef eens een duidelijk antwoord.

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 11 aug 2012 11:03
door bprosman
@Ciske
De vraag was ook meer voor "LeerMaatWerk" bestemd en niet voor Har06.

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 11 aug 2012 11:12
door ciske
bprosman schreef:@Ciske
De vraag was ook meer voor "LeerMaatWerk" bestemd en niet voor Har06.

Okee, dank je bprosman :wink:

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 13 aug 2012 09:29
door GUIDIONUPC
Beste Har06,

ik vind het vervelend om te horen dat er onvrede heerst. Namens GUIDION wil ik graag in contact met u komen om de bovenstaande situatie op te lossen. Ik heb geen gegevens van u kunnen vinden, zou u met ons contact willen opnemen? Contact kan opgenomen worden door middel van:

- Mail: [email protected]
- Telefoon: 088 - 2000 100

U mag vragen naar mij persoonlijk zodat wij samen de oplossing kunnen vinden welke ons beide tevreden maakt.

Met vriendelijke groeten,



Roxanne Gummels
Senior Servicedesk
GUIDION - Team UPC

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 13 aug 2012 09:53
door ciske
GUIDIONUPC schreef:Beste Har06,

ik vind het vervelend om te horen dat er onvrede heerst. Namens GUIDION wil ik graag in contact met u komen om de bovenstaande situatie op te lossen. Ik heb geen gegevens van u kunnen vinden, zou u met ons contact willen opnemen? Contact kan opgenomen worden door middel van:

- Mail: [email protected]
- Telefoon: 088 - 2000 100

U mag vragen naar mij persoonlijk zodat wij samen de oplossing kunnen vinden welke ons beide tevreden maakt.

Met vriendelijke groeten,



Roxanne Gummels
Senior Servicedesk
GUIDION - Team UPC

Har zit overal met zijn snuffer in , omtrent UPC, :lol:

Het is TS die deze problemen heeft.

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 13 aug 2012 11:10
door GUIDIONUPC
Beste Ciske,

Naar aanleiding van uw bericht wil ik ook graag de TS vragen om contact op te nemen. Wij zijn een partner van UPC en daar ik niet direct de oplossing kan bieden kan ik de TS wel begeleiden alles succesvol af te sluiten. Evengoed zou ik graag in contact willen treden met Har06.

Met vriendelijke groeten,

Roxanne

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 13 aug 2012 11:15
door ciske
Robotica schreef:Beste Forummers,

ik heb nu al 1,5 jaar een probleem met Upc Nederland. De verbinding valt constant weg door een firmwarefout, geconstateerd door hun eigen dienst. Dat wil zeggen dat ik hier geen schuld aan heb, en alles prima bekabelt ligt (mag ook wel voor een ex ict'er).

Er is ondertussen zoveel geprobeerd:

- alle kabels verandert
- nieuwe modem
- wijkcentrale functioneerde niet naar behoren
- modemsettings

En ga zo maar door. Mijn klachten zijn:

- Wegvallende verbinding (tot 20x per dag), enige oplossing is de modem te resetten..
- Beeld van de tv is niet naar behoren, hapert vaak, sommige zenders niet berijkbaar
- Wijze waarop hun onze klacht behandelen

Wat ik graag wil heb ik beschreven in de volgende aangetekende brief:
Beste Upc,

ik wil u graag op de hoogte brengen van het volgende. Wij zitten al minimaal een jaar met internet/telefoon problemen. Dit houd in dat de verbinding constant wegvalt, tot wel 20 keer per dag. Ditzelfde gebeurt ook met de telefoon. Ondertussen is er al een modem verandert, alle bekabeling is vervangen etc. Uiteindelijk blijkt dat het een firmwarefout is in de modem, gerapporteerd door uw eigen dienst. Het probleem is echter dat het nog minimaal 4 weken duurt voordat er eventueel een oplossing geboden word. De kans is echter groter dat het nog langer gaat duren.

Dit houd dus in dat wij al ruim een jaar betalen voor uw dienst dat niet naar behoren werkt. Wat mij nog veel meer verbaasde was dat ik alsnog moet blijven betalen totdat het probleem opgelost is. Zodra het opgelost is kan er pas een vergoeding komen, zonder garanties. Ik heb echter het internet dagelijks nodig, en word bijna gedwongen om er nu een ander abonnement bij te nemen van een andere provider.

De oplossing die tot op heden is geboden acht ik niet afdoende, ik wil simpelweg werkend internet.Het is niet rechtvaardig dat ik voor iets betaal dat niet geleverd word. Laat staan dat het opgelost word binnen het door upc gestelde termijn. Daarnaast is de klachtenlijn erg kortaf en niet daadkrachtig, ze staan je praktisch niet te woord. Na aardig wat telefoontjes ben ik niks wijzer geworden, en is er nog geen oplossing aangeboden.

Mijn wensen zijn:

Duidelijkheid en erkenning van het probleem.
Garanties omtrent de vergoeding.
Ons op de hoogte houden over de verwachte duur van de firmware storing.

Mocht Upc hier niet in kunnen voldoen wens ik dat het contract per direct word ontbonden. Dit houd in dat als er geen goede oplossing komt er geen facturen meer betaald gaan worden. Mocht er wel een oplossing wezen ben ik bereid om een gesprek aan te gaan.

Ik hoor graag van u wat de insteek van Upc is.

Met vriendelijke groet,
Ik kreeg vandaag bericht dat ik maar moest wachten, en absoluut geen vergoeding kreeg.....

Wat resulteerde in dat ik nu enorm boos ben, en actie wil ondernemen om van het contract af te komen & alsnog een vergoeding wil hebben.

In oktober loopt het contract af en kan ik sowieso weg, maar ik ga niet tot die tijd met een brakke internetlijn zitten en er voor betalen.

Wat kan ik doen nu?

Dit is TS , mensen bij UPC.

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 13 aug 2012 20:22
door Har06
GUIDIONUPC schreef:Beste Ciske,

Naar aanleiding van uw bericht wil ik ook graag de TS vragen om contact op te nemen. Wij zijn een partner van UPC en daar ik niet direct de oplossing kan bieden kan ik de TS wel begeleiden alles succesvol af te sluiten. Evengoed zou ik graag in contact willen treden met Har06.
Met vriendelijke groeten,

Roxanne
Beste Roxanne, jullie beschikken over mijn gegevens, ik zie jullie mail of telefoon tegenmoet. Gr Har

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 13 aug 2012 21:07
door nevermind
Ik heb tot nu alleen meegelezen en niet gereageerd.
Ik vraag mij af, of heb ik iets over het hoofd gezien, maar Har heeft toch nu geen probleem?
Gewoon het topic gekaapt van TS!

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 13 aug 2012 23:00
door renegade66
Wij zijn een partner van UPC
partner van upc???
:lol: :lol: :lol: jullie mogen monteurtjes leveren voor de binnenhuis installaties, maar ga dan eerst eens goede gekalibreerde meet apparatuur leveren aan je monteurs. en leer ze hoe ze een coaxkabel moeten aansnijden en afmonteren met het goede gereedschap. dus niet met een stanleymes een coax aansnijden en met een combinatietang een connector aanknijpen.

sorry, ik kan nog wel ff doorgaan.
maar die zzp'ers leveren nou niet bepaald goed werk af. uitzonderingen daar gelaten.

als wij dat jaren terug deden werden we afgeschakeld, jullie mogen nog steeds doorgaan tot ontevredenheid van alle NWS monteurs.

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 13 aug 2012 23:10
door bprosman
en met een combinatietang een connector aanknijpen.
Doe je dat niet onder de hak van je schoen ? :mrgreen:

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 14 aug 2012 09:47
door ciske
bprosman schreef:
en met een combinatietang een connector aanknijpen.
Doe je dat niet onder de hak van je schoen ? :mrgreen:
:lol: :lol:

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 14 aug 2012 10:46
door UPC Webcare
@Robotica,

Vervelend om te horen dat je problemen ervaart. Je klacht en je gegevens zijn via Guidion bij ons binnengekomen. We nemen spoedig contact met je op en kijken dan graag wat we voor je kunnen betekenen.

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 14 aug 2012 15:46
door Robotica
Dankzij Guidion is er een gesprek gekomen wat tot een (erg karige) vergoeding heeft geleid. Daarvoor uiteraard dank!

Wel lastig dat het via guidion gedaan moest worden, en dat UPC blijkbaar enkel reageert als het verhaal op het trosradar forum staat. Op die wijze laat je niet zien dat je de klant serieus neemt. Zeker niet aangezien het al veel vaker aangekaart is. Ik ben er klaar mee nu, op naar een andere provider.

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Geplaatst: 14 aug 2012 16:06
door ciske
Ik ben er klaar mee nu, op naar een andere provider
Verwacht daar geen super behandeling van, als je klant wordt ...zijn ze vriendelijk, zodra je klant bent, zijn ze precies hetzelfde.

Fijn dat het is opgelost.