LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kopen bij Media Markt: Ik ben toch niet gek!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
olaf79

Re: Kopen bij Media Markt: Ik ben toch niet gek!

Ongelezen bericht door olaf79 »

TheClown schreef:Ik vind het logisch dat ze het verbieden. Met dat fotootje stap jij naar de BCC om het daar goedkoper te gaan halen. Daar hoeven ze toch niet aan mee te werken.
Tsja en als ik het artikelnummer opschijf en vervolgens met een BCC medewerker op de MM website kijk wat het bij hun kost, bereik ik hetzelfde.
Pennen en papier ook maar gaan verbieden?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef:Ik kom ook in meerdere MM filialen en maak regelmatig foto's, ook bij zusterbedrijf Saturn, nooit problemen gehad. Maarja, deze 1e keer dus wel en opgeteld bij de toch al slechte naam van MM en slechte eigen ervaringen adviseer ik mijn klanten nooit meer MM.
MM is slecht en toch ga je regelmatig naartoe om foto´s te maken.
Dan zou ik persoonlijk met deze instelling MM mijden zoals de duivel het vuur!
Maar ik denk, dat er hier nog iets anders speelt, waarom je steeds voor klanten na de MM moet, om informatie te verzamelen. :wink:

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Hij zal toch niet stiekem de BCC medewerker zijn die elke dag de prijzen bij de concurrentie controleert ;)

Alle gekheid op een stokje, een winkelier mag toch zelf de gedragregels voor zijn winkel bepalen en als die stellen dat hij niet wil dat er in de winkel gefotografeerd wordt, dan heb je je daar aan te houden.

En als je niet naar de winkel komt om een aankoop te doen maar alleen om diverse produkten te fotograferen, is het toch niet raar als je daar op aangeproken wordt? Dat je daar komt voor opdrachtgevers om hen te adviseren over aankopen, dat komt dan wel weer raar over.

nevermind

Dat je daar komt voor opdrachtgevers om hen te adviseren over aankopen, dat komt dan wel weer raar over.
En niet te vergeten, dat TS dan ook geen consument in deze zin is, maar bedrijfsmatig dit doet, dus in feite tegenstrijdig met dit forum. :wink:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

En niet te vergeten, dat TS dan ook geen consument in deze zin is, maar bedrijfsmatig dit doet, dus in feite tegenstrijdig met dit forum
Onzin.

nevermind

ciske schreef:
En niet te vergeten, dat TS dan ook geen consument in deze zin is, maar bedrijfsmatig dit doet, dus in feite tegenstrijdig met dit forum
Onzin.
Vertel!
Als ik voor klanten iets doe, heb ik een bedrijf/zaak, of hoe noem jij dit dan?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

nevermind schreef:
ciske schreef:
Onzin.
Vertel!
Als ik voor klanten iets doe, heb ik een bedrijf/zaak, of hoe noem jij dit dan?
Maakt voor dit onderwerp toch niet uit, dit had ook een prive persoon kunnen overkomen, dan was de situatie exact hetzelfde geweest. Overigens maak ik vaak ook even een fotootje, dan heb je alle gegevens bij de hand als je een prijsvergelijking op het www wilt maken.

nevermind

Maakt voor dit onderwerp toch niet uit, dit had ook een prive persoon kunnen overkomen,
Natuurlijk, maar dit hier is een consumentenforum en niet voor bedrijven.
Als de MM daar een beleid heeft, om niet te laten fotograferen, dan moet je dat toch accepteren.
Dan ga ik er niet een topic openen en zeuren, maar toch blijven gaan.
Als het bij andere MM wel toegestaan is, dan is het toch goed, daarvoor hoef de hele MM toch niet slecht te zijn, omdat TS niet zijn fotootjes heeft kunnen maken.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb er totaal geen problemen mee dat Olaf deze draad heeft gestart. Ik zie liever een inhoudelijke discussie dan of dit nu in strijd is met een regel. Dat laatste voegt niet toe, daarmee breek je alleen iets af. Persoonlijk vind ik dat een winkel hierover niet moeilijk zou moeten doen. Ik maak ook foto's en vind dat veel handiger dan notities maken.

patrick81

Ongelezen bericht door patrick81 »

Beste mensen,

voor degenen onder ons die ervaring hebben in de detailahandel weten dat het vaak niet togestaan is om foto of filmopnames te maken, zowel door personeel als door de consument.

Wie zegt dat u voor uw klant een foto van een product bent aan het maken? Misschien was u foto-opnames van de beveiligingscamera's aan het maken om zo te achterhalen welke beveiligingssystemen deze MM gebruikt om later uw slag te kunnen slaan door uzelf of misschien door anderen waarvoor u werkt?

Het klinkt misschien heel zwart-wit maar ik heb veel te vaak met zulke mensen te maken gehad. Eerst foto's of filmpjes maken in je zaak en een aantal dagen later zijn de bewegingssensoren van de beveiliging vakkundig afgeplakt. Rara ... dezelfe peroon die fotootjes aan het maken was. Je mag geen foto's of filopnames maken in welk openbare ruimte dan ook, van bibliotheek tot detailhandel en van theater tot ...

Heb alsjeblieft respect voor uw eigen veiligheid en die van het winkelpersoneel.
Probeer even in het vervolg te kijken op http://www.google.nl.
Daar vindt u alle informatie over de producten die u nodig hebt.

Succes!

nevermind

alfatrion schreef:Ik heb er totaal geen problemen mee dat Olaf deze draad heeft gestart. Ik zie liever een inhoudelijke discussie dan of dit nu in strijd is met een regel. Dat laatste voegt niet toe, daarmee breek je alleen iets af. Persoonlijk vind ik dat een winkel hierover niet moeilijk zou moeten doen. Ik maak ook foto's en vind dat veel handiger dan notities maken.
Jouw bericht voegt wel iets toe, namelijk niets.
Dat je op mijn bericht moest reageren, dacht ik al.
Dat een winkel niet moeilijk moet doen, is aan de winkel en niet aan Alfatrion dus de winkel zelf beslist wat binnen de muren gebeurd.
Dat jij foto´s maakt voegt helemaal niets aan toe!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Olaf:

Ik ben eigenlijk benieuwd of je wel vaker in de betreffende MM foto's maakt van producten, zonder dat je er iets koopt?

olaf79

nevermind schreef:
olaf79 schreef:Ik kom ook in meerdere MM filialen en maak regelmatig foto's, ook bij zusterbedrijf Saturn, nooit problemen gehad. Maarja, deze 1e keer dus wel en opgeteld bij de toch al slechte naam van MM en slechte eigen ervaringen adviseer ik mijn klanten nooit meer MM.
MM is slecht en toch ga je regelmatig naartoe om foto´s te maken.
Dan zou ik persoonlijk met deze instelling MM mijden zoals de duivel het vuur!
Maar ik denk, dat er hier nog iets anders speelt, waarom je steeds voor klanten na de MM moet, om informatie te verzamelen. :wink:
Ik zeg niet steeds, wel regelmatig. Ik heb al eerder geschreven dat MM soms merken of producten heeft die anderen niet hebben. Media Markt is zeker niet alleen maar slecht, het heeft ook voordelen. Alleen als het om klantvriendelijkheid gaat komen ze flink te kort en daarom zal ik ze niet meer adviseren.

olaf79

witte angora schreef:@ Olaf:
Ik ben eigenlijk benieuwd of je wel vaker in de betreffende MM foto's maakt van producten, zonder dat je er iets koopt?
Ik maak soms foto's als geheugensteun wat ik gezien heb, kijk dan later op internet wat anderen ervan vinden en uiteraard ook of de prijs bij MM concurrerend is. Soms leidt dat tot een koop en soms niet. Zo heb ik er laatst een printer gekocht.

Bovendien kun je ervan uit gaan dat als ik mijn klant adviseer product xyz bij de MM te kopen dat vaak tot een koop leidt.

nevermind

olaf79 schreef:
Ik maak soms foto's als geheugensteun wat ik gezien heb, kijk dan later op internet wat anderen ervan vinden en uiteraard ook of de prijs bij MM concurrerend is. Soms leidt dat tot een koop en soms niet. Zo heb ik er laatst een printer gekocht.

Bovendien kun je ervan uit gaan dat als ik mijn klant adviseer product xyz bij de MM te kopen dat vaak tot een koop leidt.
Witte Angora krijgt dus een andere uitspraak van jouw, dan ik, want hier schrijf je:
Alleen als het om klantvriendelijkheid gaat komen ze flink te kort en daarom zal ik ze niet meer adviseren.
Een beetje tegenstrijdig.
Mijn advies:
Alleen nog naar MM gaan, waar je ook foto`s kunt maken.

olaf79

nevermind schreef:
olaf79 schreef:

Witte Angora krijgt dus een andere uitspraak van jouw, dan ik, want hier schrijf je:
Alleen als het om klantvriendelijkheid gaat komen ze flink te kort en daarom zal ik ze niet meer adviseren.
Een beetje tegenstrijdig.
Mijn advies:
Alleen nog naar MM gaan, waar je ook foto`s kunt maken.
Is het moeilijk om te lezen? In het verleden nog wel eens MM geadviseerd omdat ze soms producten hebben die anderen NIET hebben. Echter door eigen negatieve ervaring en ervaringen van anderen PLUS het foto incident nu besloten geen MM meer aan klanten aan te raden.
Wat is de tegenstrijdigheid?

nevermind

Ik lees bij WA:
Jouw antwoord op mijn bericht luid als volgt:
Ik denk, dat dit duidelijk is een met mijn lezen niets mis is. :wink:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:Ik lees bij WA:
Jouw antwoord op mijn bericht luid als volgt:
Ik denk, dat dit duidelijk is een met mijn lezen niets mis is. :wink:
Ik begrijp er wel heel wat anders als u er kennelijk uit leest.

Er staat immers:
Olaf79 schreef:Bovendien kun je ervan uit gaan dat als ik mijn klant adviseer product xyz bij de MM te kopen dat vaak tot een koop leidt.
Waarmee hij wil aangeven dat als er een product/bedrijf combi geadviseerd wordt dit vaak tot een koop leidt. Dus als Olaf MM niet meer adviseert maar een ander bedrijf zullen al die aankopen naar andere bedrijven gaan.

nevermind

Nou beste Emmy, niet alleen het word als lezen maar de hele zin.
Dus anders vertaald , als ik mijn klanten naar MM stuur, deze vaak iets kopen.
Dus adviseert hij toch zijn klanten.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:
Nou beste Emmy, niet alleen het word als lezen maar de hele zin.
Dus anders vertaald , als ik mijn klanten naar MM stuur, deze vaak iets kopen.
Dus adviseert hij toch zijn klanten.
Dat woordje als maakt wel een heel belangrijk onderdeel uit van de hele zin. U benadrukte ook een fragment om uw punt te maken. In benadruk enkel een ander deel in dezelfde zin.

Olaf heeft toch al geschreven dat hij in het verleden wel o.a. MM adviseerde, maar gaat dat vanaf eergisteren niet meer doen. Daar is nog steeds niets tegenstrijdigs aan. Hij geeft alleen aan dat als hij x doet dat dan y het gevolg is. Het is daarmee nog lang niet gezegd dat hij x daadwerkelijk doet.

Gesloten