Pagina 2 van 8
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 20 aug 2012 02:59
door Meerheuvel
Beste Woekerprofi,
Ik ben blij dat hier eindelijk een duidelijke uitleg over het Odin systeem gekomen is. No cure no pay legt de druk van presteren bij jullie, dus meer kunnen wij als consumenten niet wensen. Ik zou Odin aanraden om een vergelijkbare simpele uitleg op hun site te plaatsen, als ook om de tussenpersonen van de consumenten op die site snel te scheiden (tussenpersonen klik hier, consumenten klik hier). Jullie moeten zelf bepalen of het drempeltje van 50 Euro eerste kosten zinvol is of niet, maar je mist een hoop klanten die als Lecoq in deze topic beschijft "Afgelopen vrijdag heb ik maar eens een mailtje over mijn woekerpolis naar Bert Jan Tiesinga van New Flame gestuurd." Als het gratis is "probeer je het eens", als het 50 Euro is wil je vrij zeker zijn dat het een veelbelovende route is. Ik moet er voor de lezers hier wel bij zeggen dat Odin tijdens die eerste analyse in tegenstelling tot New Flame niet alleen kijkt naar mogelijke procesvoering maar tegelijk ook naar de beste manier om de polis om te zetten. En hoewel ik geen cijfers heb van succespercentages etc., weet ik inmiddels wel dat aan "onze kant" de mensen bij Odin bij de top horen. Hun voorzitter is Rene Graafsma, bekend van zijn boek samen met Eric Smit "WOEKERPOLIS, hoe kom ik er vanaf".
Ik zou nog kritische vragen kunnen stellen bij je opmerking "Omgekeerd geldt bij succes (gedupeerde wordt geheel of gedeeltelijk in het gelijk gesteld) een betalingsverplichting van een vast bedrag per polis (dienstverleningsopdracht waarin een en ander staat vermeld kan opgevraagd worden op genoemd contactpunt)." Namelijk, waar komt bij Odin de drijfveer vandaan om van de verzekeraars zo'n hoog mogelijk bedrag te eisen als het aan hun betaalde bedrag toch al vast staat, onafhankelijk van de grootte van het door de verzekeraars uitbetaalde bedrag? Geruststellend is dan echter weer dat de Odin club erg fanatiek overkomt, en ik kan me niet voorstellen dat ze verzekeraars te makkelijk laten lopen.
Woekerprofi, als je bezwaar hebt haal ik het hier weer weg, maar ik plaats hier een groot deel van je bericht vandaag in de topic ABN AMRO Meegroeihypotheek waarin je de succesvolle afloop van je eigen proces beschrijft
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=160. Ik vindt het namelijk een erg mooie sfeertekening van wie jullie zijn en wat jullie kunnen:
Na een in 2010 gestarte procedure bij de Ombudsman KiFiD (in mijn geval moest de 6 weken reactietermijn nog uitgevonden worden, zie inmiddels onder "geen reactie" op
http://www.kifid.nl/consumenten/hoe-die ... cht-in/wel ) werd uiteindelijk op 3 oktober 2011 de schriftelijke procedure bij de Geschillencommissie KiFiD afgerond.
De hoorzitting werd toen aangekondigd voor 2 april 2012 en na 5 maanden wachten vond die hoorzitting ook inderdaad plaats, onder voorzitterschap van Prof. Du Perron en op mijn uitnodiging in aanwezigheid van Paul Crommentuyn en Bert Jan Tiesinga (welke laatste in een lijvig rapport had aangetoond dat ABN AMRO zonder toestemming uiterst risicovolle aandelen & obligaties in de portefeuille had gestopt en daarover ook nog eens een verborgen gehouden TER van tot wel 1,6% inhield).
In plaats van een "laatste woord" kregen vervolgens alle partijen de gelegenheid voor nog een schriftelijk rondje, waarbij bovendien vragen van de Commissie moesten worden beantwoord. ABN AMRO zou een groot aantal proefberekeningen moeten overleggen, om de effecten zichtbaar te maken van alle kosten en risicopremies bij verschillende scenario's en aan moeten tonen dat ABN AMRO "de goedkoopste risicopremies in de hele markt" rekende.
Die schriftelijke vragen van de Commissie lieten ook nog zo'n 3 maanden op zich wachten. Intussen had ik op basis van inmiddels mijn eigen kennis van de materie een medegedupeerde terzijde gestaan die een vergelijkbare ABN AMRO polis bezat en later dan ik zijn zaak bij KiFiD aanhangig had gemaakt (hij heeft zich op dit forum al eens kenbaar gemaakt). ABN AMRO bleek bereid zijn zaak te schikken en bood vervolgens ook mij een schikking aan waar ik geen nee tegen kon zeggen: ik werd voor 100% schadeloos gesteld. Jammer misschien van de principiële kant van een gemiste KiFiD-uitspraak, maar de al wel bekende KiFiD-uitspraken zijn in navolging van het "Crommentuyn-arrest" (GCHB 2010-390), zie bijvoorbeeld GC 2011-172 en andere uitspraken, van dien aard dat niet echt nieuw uitspraken nodig zijn om te vragen en te krijgen waar je gewoon recht op hebt.
Even in ronde cijfers: als ik eind 2009 niet in beweging was gekomen was mijn polis in 2013 "leeggelopen" tot ca. 5.000 EUR en had ik een verlies geleden van een kleine 70.000 EUR.
Door een halverwege tijdens de KiFiD-procedure "afgedwongen" schadebeperking had ik het "leeglopen" al gestopt bij ca. 20.000 EUR. Bij wijze van schikking krijg ik er nu met terugwerkende kracht 40.000 EUR bij, waardoor ik binnen 3 jaar mijn hypotheek volledig kan aflossen.
Inmiddels maak ik onderdeel uit van het ODIN-netwerk en geef cursussen aan intermediairs over KiFiD-procedures, waarbij wij hen voorhouden dat als zij niet zelf de "lijken uit de kast" opruimen, zij nog jarenlang achtervolgd kunnen worden door claims. Ze kunnen maar beter zelf het initiatief nemen om voor de klant te zorgen dat deze volledig schadeloos gesteld wordt.
NB Ook particulieren kunnen zich aanmelden met hun zaak. Op verzoek wordt een opdracht tot dienstverlening toegezonden waarin alle voorwaarden voor de no cure no pay aanpak in staan.
http://www.stichting-odin.nl/15-22/contact.html
Deze topic hier is trouwens in de eerste plaats bedoeld voor leken om over mogelijke "hulpinstanties" zoals Odin, New Flame en ClaimConcept te discussieren. Niet voor deze instanties om zichzelf te presenteren. Als ik het in een kritische context plaats kan het misschien wel kort, maar anders komt TrosRadar direct met de reclameregel. Dus probeer op deze topic zo weinig mogelijk te verschijnen, en houd het dan zo simpel mogelijk (uit de stijl van je berichten hier geloof ik dat je beide beseft, maar voor de zekerheid zeg ik het toch maar even).
Maar toch, ik ben heel blij dat het systeem van Odin hier nu eindelijk ook goed beschreven is. Bij no cure no pay kunnen mensen zich nooit een buil vallen.
Zijn er (voormalige) klanten van Odin die hier nog iets aan toe kunnen voegen (positief of negatief)?
Meerheuvel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 20 aug 2012 15:12
door woekerprofi
Meerheuvel schreef:Beste Woekerprofi,
Ik zou nog kritische vragen kunnen stellen bij je opmerking "Omgekeerd geldt bij succes (gedupeerde wordt geheel of gedeeltelijk in het gelijk gesteld) een betalingsverplichting van een vast bedrag per polis (dienstverleningsopdracht waarin een en ander staat vermeld kan opgevraagd worden op genoemd contactpunt)." Namelijk, waar komt bij Odin de drijfveer vandaan om van de verzekeraars zo'n hoog mogelijk bedrag te eisen als het aan hun betaalde bedrag toch al vast staat, onafhankelijk van de grootte van het door de verzekeraars uitbetaalde bedrag? Geruststellend is dan echter weer dat de Odin club erg fanatiek overkomt, en ik kan me niet voorstellen dat ze verzekeraars te makkelijk laten lopen.
In de Opdracht tot Dienstverlening staat expliciet dat gedupeerde bepaalt wanneer er sprake is van "voldoende resultaat", niet ODIN. Als echter (op grond van advies ODIN, maar ook daarbij heeft gedupeerde laatste woord) gekozen wordt voor voortzetting bij KiFiD, is het uiteraard de Geschillencommissie die het resultaat bepaalt, niet meer gedupeerde, noch ODIN. In die situaties, ook wanneer verzekeraars een "totaal bedrag" aanbieden, stelt ODIN wel veilig dat er een minimum = vast bedrag aan kosten wordt vergoed. Voor de rest is uiteraard sprake van vertrouwen, geen woorden, maar daden. Onze eigen zaken (Van Rossum versus ABN AMRO en Graafsma versus alle verzekeraars) strekken hierbij als voorbeeld. NB Ook New Flame behoort tot de gewaardeerde leden van het netwerk van collega's.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 20 aug 2012 15:17
door woekerprofi
Meerheuvel schreef:......ik plaats hier een groot deel van je bericht vandaag in de topic ABN AMRO Meegroeihypotheek waarin je de succesvolle afloop van je eigen proces beschrijft
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=160. Ik vindt het namelijk een erg mooie sfeertekening van wie jullie zijn en wat jullie kunnen:
Na een in 2010 gestarte procedure bij de Ombudsman KiFiD (in mijn geval moest de 6 weken reactietermijn nog uitgevonden worden, zie inmiddels onder "geen reactie" op
http://www.kifid.nl/consumenten/hoe-die ... cht-in/wel ) werd uiteindelijk op 3 oktober 2011 de schriftelijke procedure bij de Geschillencommissie KiFiD afgerond.
Juiste link naar KiFiD gaat bij copypaste verloren.
Lees "Geen reactie" na op:
http://www.kifid.nl/consumenten/hoe-die ... cht-in/wel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 21 aug 2012 02:56
door Meerheuvel
Beste Woekerprofi,
Bedankt voor je antwoorden/reactie.
Mijn beeld van Odin is:
1) Jullie zijn erg goed
2) Jullie zijn integer
3) Jullie model is in principe no cure no pay, wat ideaal voor de klant is, hoewel met een paar mogelijke uitzonderingen die de consument aan het begin van de route uitgelegd worden
Dat Bert Jan Tiesinga van New Flame ook aan Odin verbonden is betekent dat jullie in principe vergelijkbaar niveau hebben en in dezelfde geest opereren.
Ik denk dat Odin's Martin van Rossum, die door Graafsma ook wel als "KIFID professor" wordt aangeduid, wel net zo veel van woekerpolissen weet als Bert Jan Tiesinga. Bert Jan Tiesinga die zelf verzekeraar is geweest zal waarschijnlijk iets makkelijker onderhandelen kunnen met de verzekeraars, maar dat kan hij indien nodig natuurlijk ook voor Odin doen waar hij ook aan verbonden is. Odin zou sowieso eigenlijk het voordeel boven New Flame moeten hebben dat er meerdere experts aan verbonden zijn die elk hun specialistische bijdrage kunnen leveren.
OK, ik hoop dat jullie zoveel mogelijk klanten krijgen.
Meerheuvel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 21 aug 2012 14:37
door ClaimConcept
Tegen zoveel reclamegeweld kunnen wij bij ClaimConcept niet op
Om al te hooggespannen verwachtingen te temperen, de meest recente
uitspraak Geschillencommissie nr. 2012-237 d.d. 14 augustus 2012
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 21 aug 2012 16:45
door Meerheuvel
Beste ClaimConcept,
Ik snap niet wat je precies met je laatste bericht wilt. In de topic die bij bij deze hoort
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121406 (zie mijn eerste bericht) heb ik gesteld dat een fout in de klacht snel gemaakt is. Daarom adviseer ik mensen die zoals ik leek zijn om professionele hulp te zoeken als ze met zo'n proces willen beginnen. Als die hulp op no cure no pay basis is dan ligt al het risico voor de inschatting of het proces een kans heeft bij de hulpinstantie. Wat kan ik me als consument meer wensen?
New Flame was vroeger CFO bij Nationale Nederlanden en zal wel een goed salaris gewend geweest zijn, maar stelt nu goed van zijn no cure no pay woekerpolis claim werk te kunnen leven (ik heb trouwens nooit met hem over deze site gesproken, als je mijn geschiedenis in dit verzekeringsgedoe wilt weten volg dan de verscheidene topics die ik opgezet heb). Hij werkt trouwens als een bezetene, zoals je uit het bericht van Lecoq hebt kunnen begrijpen. Bij Odin heb ik minder zicht op hoe ze werken, maar Rene Graafsma en Martin van Rossum van Odin kom ik al lezend keer op keer tegen, dus ik weet wel hoe goed ze zijn. En New Flame zou ook niet bij Odin aangesloten zijn als het een stelletje koekenbakkers zouden zijn. Desondanks ben ik lang kritisch op ze geweest (wat me verwijten van Hakra opleverde) omdat ze naar ik vind zich richting de gewone consument volledig onduidelijk presenteren. Woekerprofi heeft daar voor Odin hier nu een en ander recht gezet.
Maar terwijl ik al deze mensen in ieder geval van lezen vrij goed ken weet ik van jou bijna niets. Op de ClaimConcept site staat niet eens een foto, naam en achtergrond voor zover ik gezien heb. Je schijnt in aandelenlease claims gespecialiseerd te zijn en daar volgens eigen aangaven een flink aantal successen te hebben geboekt en hebt nu nog een groot aantal KIFID processen lopen. Hoeveel van die >40 lopende KIFID zaken die jij aangaf betreffen aandelenlease zaken, woekerpolissen (beleggingsverzkeringen) of volledig andere zaken? Misschien ben je inderdaad een goede toevoeging in onze strijd , zoals Hakra mij duidelijk wilde maken. Maar als woekerpolisconsument ben ik in dit verzekeringswereldje heel wantrouwend geworden. Toch, bij het teruglezen van de berichten, vind ik dat mijn verhaal naar jou toe veel te negatief overkwam, hoewel ik het met de inhoud nog steeds eens ben.
Maar probeer het maar, stel je een beetje uitgebreider voor aan de consumenten die deze topic bezoeken. Probeer hier uit te leggen waarom ze met jou in zee moeten gaan.
Meerheuvel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 21 aug 2012 20:51
door felixbeijer
tsja, deze kan misschien alsnog ontbinden op grond van misleiding door het voorspiegelen van intrinsiek te hoge fondsrendementen.
zie (verspreid over deze gehele thread)
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=105506
en ook
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1620184
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 13:18
door woekerprofi
Die uitspraak is mij uiteraard bekend. Als ClaimConcept 1 ding duidelijk maakt, is dat daar de expertise ontbreekt om deze uitspraken op de juiste wijze te interpreteren (op
http://www.claimconcept.nl/ is niet te vinden wat CC rekent voor haar praktijken bij woekerpolissen - wel bij aandelenlease,maar de berekeningsbasis "hersteld koersverlies" is natuurlijk bij beleggingsverzekeringen sine qua non niet geldig: beleggingsrisico blijft voor rekening consument; ook de verwijzing aldaar naar geschilbehandeling door de kantonrechter duidt op onkunde: kantonrechters nemen nog al eens op verkeerde gronden een negatieve beslissing en dan moet je weer heel kostbaar doorprocederen bij het hof, terwijl dat bij KiFiD allemaal niet hoeft en er geen proceskosten zijn zoals bij de rechtbank, enfin ook deze discussie voerde ik hier in 2010/2011 al ontelbare keren).
NB Het gaat bij GC 2012-237 om een relatief kleine vordering van ca. 2.000 + WR. Dergelijke gedupeerden kunnen maar beter hun verlies nemen en vooral zich op de toekomst richten.
Kernpunt van de klacht had te maken met de risicopremie. Alle zaken waarin aangetoond kan worden dat sprake is van ontbrekende wilsovereenstemming worden voor 100% in het gelijk gesteld. Als zoals hier op de polis zelf vermeld staat wat de risicopremie is, is van ontbrekende wilsovereenstemming natuurlijk geen sprake.
Ook was sprake van hoge eerste kosten (4% van totale inleg gedurende de hele looptijd, ingehouden in eerste jaar looptijd). Een claim die was gebaseerd op ontbrekende uitleg van de beleggingstechnische implicaties van een dergelijke hoge eerste onttrekking had meer kans gemaakt.
Ja je krijgt bij KiFiD waar je recht op hebt, maar een deugdelijke onderbouwing wil wel helpen.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 15:13
door ClaimConcept
Uitspraak nr. 2012-237 is de meest recente over wat in de volksmond 'woekerpolis' is gaan heten.
Belangrijker nog is de richting die hier door de Geschillencommissie gegeven wordt, nadat de Ombudsman op 7 oktober 2011 liet weten geen ruimte te zien voor een beter resultaat in Woekerpolisclaims.
Voorts heeft Consument niet aannemelijk gemaakt dat de met de Ombudsman overeengekomen regeling omtrent de kosten maximering niet correct is uitgevoerd.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 15:26
door ClaimConcept
De hele Tros Radar site is vernieuwd, en daarmee ook de mogelijkheden van het Forum.
Zo kunnen op dit moment berichten niet worden gewijzigd, en dus ook verschrijvingen niet.
In ons bovenstaande bericht moet de datum Ombudsman natuurlijk 7 oktober 2011 zijn.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 15:33
door Meerheuvel
Beste Woekerprofi,
Bedankt voor je antwoord.
Betreffende je opmerking
NB Het gaat bij GC 2012-237 om een relatief kleine vordering van ca. 2.000 + WR. Dergelijke gedupeerden kunnen maar beter hun verlies nemen en vooral zich op de toekomst richten.
Ik volg hieruit dat zo'n bedrag voor Odin niet interessant is om het proces te begeleiden. Maar stel je maakt verschillende categorieen van klanten. Wij klanten zijn echt niet achterlijk en onredelijk, en snappen dat iemand die 100.000 terug kan krijgen betere voorwaarden verdient dan iemand die slechts 2.000 terug kan krijgen. Zolang je het maar duidelijk uitlegt. Laten we zeggen dat een mogelijke vordering van 2.000 in de categorie C hoort, waarbij op grond van no cure no pay 40% berekend wordt en waarbij, om voor jullie tijd te sparen, alleen maar naar algemene tekortkomingen van de polis gekeken wordt (niet naar de specifieke dingen in de interacties tussen de desbetreffende klant-tussenpersoon-verzekeraar). Als het je dan maar lukt later voldoende klanten met dezelfde soort polis te krijgen zal het uiteindelijk makkelijk en winstgevend worden. Niet alle polissen eigenen zich natuurlijk vor zo`n aanpak (de polis op zich moet makkelijk aanvechtbaar zijn), en ik weet niet waar het minimum bedrag van mogelijke terugvordering moet liggen, maar ik zou als bedrijf die kleinere polissen niet categorisch uitsluiten. Misschien moet je bij zulke modellen eerst juist niet schikken, want de gepubliceerde KIFID uistpraken kun je dan als reclame gebruiken, zeker nu de naam van de verzekeraar erbij komt.
En kun je een inschatting maken hoeveel een KIFID proces de verzekeraars ongeveer kost? Ik denk dat er best mensen zijn die wel heel boos zijn over die 2000 Euro, en misschien zelf het KIFID proces zonder hulp op willen starten, gewoon uit zoete wraak. Het kost hun dan tijd en bij verlies 50 Euro, maar het kost de verzekeraars veel meer. Heb jij een idee hoeveel een proces (alle fases samen) de verzekeraars direct en indirect (het KIFID wordt betaald door het geheel van banken en verzekeraars die allemaal een bijdrage moeten leveren) ongeveer kost?
Meerheuvel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 15:47
door Meerheuvel
Beste ClaimConcept,
Zie dat je tegelijk met mij een antwoord plaatste. Omdat het toch raar is dat ik een soort betuttelende opmerking over je maak terwijl jezelf een faire discussie met Woekerprofi zoekt wilde ik mijn bericht weer weghalen, maar dat kan dus nu met de nieuwe Forum-opzet niet meer. Sorry.
Dan houd ik me nu verder uit jullie discussie.
Meerheuvel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 15:58
door ClaimConcept
Beste Meerheuvel,
Betuttelend is nog zacht uitgedrukt, wij vinden het hier op kantoor zo langzamerhand soms ronduit beledigend en hufterig, ook van Woekerprofi.
Maar dit terzijde, we hebben tenslotte een gezamenlijk belang. In dat verband zijn wij het roerend met jullie eens, dat er vaak slecht geprocedeerd wordt, vooral door consumenten zelf.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 16:15
door woekerprofi
ClaimConcept schreef:Uitspraak nr. 2012-237 is de meest recente over wat in de volksmond 'woekerpolis' is gaan heten.
Belangrijker nog is de richting die hier door de Geschillencommissie gegeven wordt, nadat de Ombudsman op 7 oktober 2011 liet weten geen ruimte te zien voor een beter resultaat in Woekerpolisclaims.
De richting die de Geschillencommissie is ingeslagen is sinds de uitspraak in hoger beroep GCHB 2010-390 (waarbij de ene prof de andere prof nog zachtjes op zijn vingers tikte over de onterechte matiging met 1/3) loepzuiver. Sinds de structuurwijziging zit de Ombudsman er bij de gratie van instemming Tweede Kamer. Hij moest dan ook zijn onzalige bericht over niet-ontvankelijkheid woekerclaims ijlings corrigeren. Kenners van KiFiD hebben dat ook in de daaropvolgende persberichten kunnen signaleren.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 16:38
door Janges
Vanwege vakantie had ik een tijdje dit forum niet bezocht, maar ik zie nu dat er gevraagd wordt naar ervaring met o.a. ODIN.
Welnu, ondanks dat de afloop van mijn procedure nog onbekend is, durf ik te stellen dat mijn ervaring met ODIN positief is.
De deskundigheid is m.i. goed te noemen, en ik wordt zeer snel geholpen.
De website is inderdaad niet zo duidelijk, ik kan me voorstellen dat er een drempel is om je aan te melden (voor mij persoonlijk niet erg: zolang het niet erg druk wordt, word ik snel geholpen!
).
Voor mij was die beperkte info minder een probleem omdat ik met één van de personen achter ODIN al geruime tijd contact heb (vanuit dit forum). Deze persoon (“hij wiens naam niet genoemd mag/mocht worden”) had mij al die tijd op privé-basis (dus zonder geldelijk gewin) begeleid in mijn procedure.
Ik heb enkel nog even getwijfeld, mijn polis loopt bij Nationale Nederlanden, ik heb begrepen dat NF daar speciale expertise op heeft. En dat zou dus voor mijn situatie een pre zijn, toch vanwege langlopende (en prettige) contact voor ODIN gekozen.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 16:57
door Meerheuvel
Beste Janges,
Perfect! Eindelijk weer een reactie waarvoor dit topic hoofdzakelijk bedoeld is.
Odin, luisteren jullie, website veranderen!
Over druk. Het is wel grappig, New Flame heeft het nu inderdaad heel druk gekregen en veel minder tijd dan voorheen. Maar goed, in de strijd tegen de verzekeraars moet ik dat er maar voor over hebben, toch?
Meerheuvel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 22 aug 2012 19:14
door ronpoppen
Een goede dag,
Ben al een hele tijd niet meer bij het forum geweest en zie nu tot mijn vreugde een handige "ingang" voor hen die willen ontwoekeren of er al aan begonnen zijn.
De tijd leert dat uit veel onvrede instanties opstaan die gedupeerden willen bijstaan én dan ook nog op een betaalbare wijze.
Op 23 december 2010 heb ik onder de naam:
Welk orgaan of instantie toets de tegemoetkomingen
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=90081 geplaatst.
Dit werd voor mij een opstap voor een langdurige correspondentie tussen Abn Amro; Kifid Ombudsman en Kifid Geschillencommissie met als uitkomst: per 7 juni 2012 100% schikking! (€ 12.770) Op basis van onderstaande ingebrachte klachten:
• verkeerd advies bij het afsluiten van de Meegroeiverzekering;
• achtergebleven prestaties van de Meegroeiverzekering;
• onvolledigheden in de bijbehorende offerte- en voorlichtingsdocumentatie;
• onduidelijke en gebrekkige werking van de Meegroeiverzekering,
• te laat of niet verstrekte algemene voorwaarden,
• onduidelijke algemene voorwaarden;
• ten onrechte in rekening gebrachte (overlijdensrisico)premies,
• en al de overige onderwerpen die in de klachtdocumentatie bij de Ombudsman en Geschillencommissie naar voren zijn gebracht.
Ik zou nooit dit resultaat behaald hebben dankzij de belangeloze medewerking van "woekerpoli", destijds onder een andere naam bekend.
Zijn perfecte stijl van formuleren en beargumenteren van de zaak hebben mij dit resultaat bezorgt, ondanks de 2 eerdere schikkingsvoorstellen van de bank, deze waren echt van de zotte.
Kortom: de aanhouder wint. Ik had ook graag een uitslag van KiFiD willen hebben maar het is het een of het ander. Ik heb gekregen wat ik wilde.
Dat de opgebouwde kennis door "woekerpoli" ondergebracht is bij de Stichting Odin is alleen maar zeer positief te noemen, anderen zullen zeker baat hebben van deze kennis en ervaring.
Dat het "ontwoekeren" nog steeds leeft zal de
Geldgids van Panorama wel gaan aantonen in september van dit jaar. Er zal een uitgebreid artikel komen wat er gedaan kan/moet worden om tot je "recht" te komen.
Nogmaals... alleen had ik het zeker niet gered.
Voor hen die ná mij dit traject gaan instappen: Veel succes, lange adem en geduld toegewenst
Ron Poppen
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 23 aug 2012 03:23
door Meerheuvel
Beste Woekerprofi,
Dat je ontzettend veel van woekerpolissen en KIFID processen weet wisten we natuurlijk al. Nu wordt het hier ook duidelijk dat je effectief bent in proces voeren en een loyaal mens bent. Verder dat jullie hulp bij procesvoering op no cure no pay basis berust, hetgeen ideaal voor de consument is. Dat geheel vormt een product waarin heel veel mensen met woekerpolissen geinteresseerd zijn.
In mijn rol als "consumentenvertegenwoordiger" (voor de lezers hier, dit is niet een officiele functie, ik probeer gewoon mijn gezonde verstand te gebruiken) hier wel de volgende opmerking. De complimenten tot zoverre op deze site worden voornamelijk aan jou persoonlijk gericht en niet aan Odin als geheel, dus tenzij dat hier gaat veranderen raad ik de consumenten aan als ze zich bij Odin melden wel specifiek naar jou te vragen.
Om het nog gemakkelijker te maken voor de mensen om je te benaderen zou je misschien hier een zomeraanbod (tot eind september?) kunnen doen die de 50 Euro "kennismakingskosten" schrapt voor de eerste analyse of de betreffende polis een kans op succesvolle procesvoering maakt. Dan krijgen ze natuurlijk de analyse voor het omzetten van de polis er niet bij. Als ze later die analyse voor het mogelijke omzetten ook willen moeten ze die 50 Euro alsnog betalen. Je kunt wel vinden dat die 50 Euro van mij gezeur is, maar het is een grote psychologische barriere om een eerste contact te leggen. Kijk nou gewoon eens een maand hoe het daarzonder gaat. Misschien werkt het goed, misschien krijg je ladingen mensen met garantiebewijzen voor kapotte stofzuigers en de vraag of dat ook een woekerpolis betreft. Als je zo'n aanbod zou doen geef in dat bericht gelijk je (Odin's) contactadres er nog een keer bij.
We ziten dan wel heel dicht bij die TrosRadar reclameregel. Maar het kan geargumenteerd worden dat een gratis analyse geen product is, dat het antwoord op een vraag geen reclame is, en dat informatie aangeboden binnen een vrije discussie geen reclame is. Juwita?
ClaimConcept, als je dit meeleest. Die vrije discussie is trouwens waar de betrouwbaarheid van een topic als dit vandaan komt. Dat de reacties hier soms fel en scherp zijn is gewoon noodzakelijk. Als een aanbieder desondanks overeind blijft zal de consument dat herkennen. Ik krijg regelmatig zo'n verwijt dus ik zal best "hufterig" zijn, maar eigenlijk kan ik dat in Woekerprofi niet herkennen. Veel van ons hebben een ontzettende hekel aan een stichting als Verliespolis gekregen, vandaar dat niet elke mogelijke hulporganisatie direct een warm welkom krijgt. Probeer gewoon overeind te blijven en jullie sterke punten te belichten.
Meerheuvel
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 23 aug 2012 09:26
door woekerprofi
Beste Meerheuvel,
Je doet een sympathiek voorstel, maar hier de feiten: in de periode 5 december 2009 - zomer 2011 heb ik geheel belangeloos mijn medegedupeerden terzijde gestaan. Nee, niet geheel belangeloos, want die discussie heeft mij de kennis gebracht waarmee ik uiteindelijk zelf mijn eigen zaak heb gewonnen. Eerst met een schadebeperking ter waarde van 15.000 EUR en daarna met een poliswaarde-toevoeging van 40.000 EUR, zodat ik binnen 3 jaar mijn hypotheek van ruim 70.000 EUR volledig kan aflossen. Paul Crommentuyn was daarbij van onschatbare waarde, met zijn succes GCHB 2010-390. Ik heb daar ook Bert Jan Tiesinga (New Flame) bij betrokken, ook met het oog op publicitaire effect. Bert Jan heeft daar ca 150 uur in gestoken, tegen een slechts geringe vergoeding. Zelf heb ik uiteindelijk 400 uur aan mijn eigen zaak besteed.In die tijd heb ik een "vriendennetwerk" opgebouwd met meer dan 100 gedupeerden en ik heb ik die tijd wel 60 of meer afzonderlijke polissen bestudeerd. Bij mijn overgang naar ODIN hebben al die vrienden een "zacht" aanbod gekregen om hun zaak door ODIN claim expert verder te laten afwikkelen. Velen hebben daar van gebruik gemaakt en van de meesten loopt hun zaak nog, naast de eerste successen (waarvan ook Ron Poppen net verslag deed).
Voordat ik naar ODIN overstapte heb ik mijn diensten nog aangeboden aan kleine 15 groepen "LOTGENOTEN". Slechts 1 groep daarvan heeft tot nu toe volgehouden en zich inmiddels ook bij ODIN aangemeld.
Sindsdien passen we de NCNP-formule toe met een (gering) entreegeld.
Zeker in deze fase (dat kan door machtige publicitaire actie nog veranderen) vragen wij van gedupeerde ook enige serieuze inspanning. Nu we van anderen een geringe vergoeding als entreebedrag vragen (die ze bij succes ook terugkrijgen!) is het niet eerlijk nu anderen een 'free meal' aan te bieden.
Laten gedupeerden zich hier maar op dit forum verzamelen. Hulde voor dit forum. Voor groepen biedt ODIN namelijk, net als bij de groep LOTGENOTEN, korting aan.
Re: WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN?
Geplaatst: 23 aug 2012 10:57
door Meerheuvel
Beste Woekerprofi,
Ik denk dat jullie met jou een fantastisch product hebben dat precies aansluit bij wat veel mensen willen. Dus dan is het alleen nog maar een zaak van presenteren. Ik denk dat jij dat in woorden hier heel goed doet maar dat jullie dat op je site en qua systeem niet maximaal effectief doen. Maar ik zal daarover ophouden. De mensen die deze topic bezoeken en je woorden lezen zullen snappen dat die 50 Euro absoluut niet te veel is.
Kun je misschien meer uitleggen over de korting voor groepen? Gaat het daarbij om KIFID processen of om een mogelijke gang naar de rechtbank? En zou je een complete lijst van voor jou interessante categorieen kunnen geven met polisnaam en eventueel verdere specificaties zoals jaargangen? En is het correct om aan te nemen dat als het doel het KIFID is deze groepsvorming vooral interessant is voor mensen die bedragen kleiner dan een paar duizend Euro terug kunnen verwachten, omdat alleen dan de korting echt relevant wordt?
Op grond van je woorden fantaseer ik momenteel vaag over een "Zwaan kleef aan" topic dat op dit Woekerpolis forum opgezet zou kunnen worden. Moet natuurlijk niet met "Lotgenoten" in de weg zitten.
Meerheuvel