LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slaap tabletjes blauw achtig van kleur

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
tenormin

Re: slaap tabletjes blauw achtig van kleur

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat een raar verhaal, zeg. Waarom zou hij willen dat jij tabletjes gaat slikken als je goed slaapt. Ik ken wel blauwe tabletten, niet degene die op de site getoond worden, maar diazepam 10, die zijn dus blauw, diazepam 5 zijn geel. Maar nogmaals, wat een rare bedoening. Hoop niet dat het stiekem drugs zijn. Diazepam zijn spierverslappers maar daar slaap je ook goed van, een beetje veel goed als je nooit tabletten inneemt. Zou never, nooit, ook maar iemand anders tabletten gaan slikken, tenzij voorgeschreven, al waren ze van de Koningin.
Laatst gewijzigd door tenormin op 11 aug 2012 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

rozemarijntje schreef:The nickey

Hoeft niet vreemd te zijn,ik heb het ook gehad...eentje inslapen eneen doorslaper,kan wel,maar goede combi...

Maar wat je zegt ,zolang je niet weet wat het is...
En trouwens al helemaal niet als hetniet hoeft,je slaapt toch goed?niet aan beginnen!!!

Was een grapje of je vriend wilde een wilde nacht !!
Maar ja? ...wel vreemd dat ie er zo mee komt,maar goed,ik,weet natuurlijk niet in welke context het is gegaan...
Ik maak ook wel eens grapjes tegen mijn man..lekker geslapen? Ja :lol: kom door die pillen die ik in je koffie heb gedaan...doe ik never nooit natuurlijk!,dus bedoel,misschien..bedoelde hij het goed...zo van,joh misschien wil jeeens lekker nok out..maar kijk aub uit,voor je het weet is je ritme weg..
Gebruik jij dan ook de 2 exact dezelfde soorten tegelijk?

Het een is een anti depresievum wat niet samen kan met slaappillen en de ander is een anti psychoticum wat niet samen kan met anti depressieva..
Daarnaast zou het anti psychoticum medicijn alleen in het begin een kans geven op slaperigheid als bijwerking, terwijl hij dit middel (als ik het goed lees) al een tijdje gebruikt..
Het anti depressievum geeft vaak als bijwerking slaperigheid, maar je hoeft niet altijd last te hebben van bijwerkingen..

Vandaar dat ik het een rare combi vind bij slapeloosheid.

JordyNijenhuis

Ongelezen bericht door JordyNijenhuis »

Begrijp ik nou goed dat je zegt dat Anti depressicva en niet samen kunnen met slaaptabletten? En dat anti pshygoticas niet samen gaan met anti depressivas?

Ik slik het alle drie samen, gaat prima hoor.

Medicijnen hebben soms wel het effect vermoeidheid te veroorzaken,
dit kan tijdelijk zijn maar ook langdurig.

Echter als het in je relatie zo geheimzinnig gaat en dat je stiekem naar de apotheek wil gaan om hem te checken...... Wat is dan de inhoud van de relatie?

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

dit soort dingen moet je niet bespreken op een forum maar met een arts. Je noemt verschillende kleurtjes pillen, verschillende werkzame stoffen en merknamen en verschillende contra indicaties. Zonder dat iemand weet wat je vriend heeft is het onmogelijk die contra indicaties in te schatten.

Ik wil je niet afvallen, echt niet, ik vind dat je er goed aan doet te kijken hoe het ervoor staat. Maar dit is niet de plek om een deskundig antwoord te vinden. Ofwel je moet meegaan naar zijn arts, maar uit je bericht maak ik op dat je het niet helemaal vertrouwd. Je beste optie is dan om contact op te nemen met stichting korrelatie:

www.korrelatie.nl

daar kun je anoniem vragen stellen.

Isabel

tenormin

Het gaat me uiteraard helemaal niets aan hoe deze relatie in elkaar steekt, maar mijn relatie zou het niet zijn, voor zeker. Wie kan nu een partner vertrouwen die met medicijnen sjoemelt, excuus, maar een andere term heb ik er niet voor, dat ook nog eens stiekempjes doet en zijn partner nog eens een extra verwenpartij wil schenken met een diepe slaap (die helemaal niet nodig is). En als je dan zover bent dat je ook nog eens stiekem foto's wil gaan maken van de potjes medicijnen: ik zou foto maken bij het gedag zeggen van deze relatie. Het is of een griezelig verhaal of een kanniewaarzijn verhaal, wederom, voor mij.

anoniempje83

Ongelezen bericht door anoniempje83 »

hallo,

ik wil iedereen bedanken voor de tijd en de moeite.
ik weet eerst voldoende.

groet, anoniempje

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

The nciky

Idd ik gebuik samen ,voor pijn en slaap..alles via pijnpoli

Allemaal erg gecontroleerd...alle artsen weten hoe en wat

Nicky_The

Ik heb het idee dat bepaalde mensen bepaalde dingen door elkaar heen halen ;)

De info die ik neergezet heb, is allemaal berust op bijsluiters die ik via internet opgezocht heb. Mocht je dus aan die info twijfelen, dan zul je de fabrikant moeten contacteren.

@TS: wel een erg kortaf bericht. Hoezzo weet je nu genoeg? Welke conclussies heb je getrokken en wat ga je nu doen?

anoniempje83

Nicky_The schreef:Ik heb het idee dat bepaalde mensen bepaalde dingen door elkaar heen halen ;)

De info die ik neergezet heb, is allemaal berust op bijsluiters die ik via internet opgezocht heb. Mocht je dus aan die info twijfelen, dan zul je de fabrikant moeten contacteren.

@TS: wel een erg kortaf bericht. Hoezzo weet je nu genoeg? Welke conclussies heb je getrokken en wat ga je nu doen?
zoals ik al eerder gezegt heb ga ik nog langs bij de apotheek voor informatie.
maar aangezien er met hem bijna geen gesprek valt te voeren en het meestal op ruzie uitdraaid en ik ben wel een prater.
hij heeft zelf een verleden en daarom vertrouw ik het niet omdat hij opeens daar mee aankomt zetten.
hij weet ook dat ik goed slaap zelfs te veel want heb last van moeheid.
en toen ik het niet wilde nemen en dat ik zei van ben je gek ga iemand anders zijn medicijnen niet eten hij narig terug reageerde.
ik wil dus geen problemen en misschien denk ik wel te veel maar toch blijf ik het raar vinden dat hij mij zo'n tablet wil laten opeten waarop ik zeg van nee en hij dan narig reageerd dan heb ik zoiets van waarom wil je dat en ben het toch zeker niet verplicht en ga het zeker ook niet opeten

Nicky_The

anoniempje83 schreef:
Nicky_The schreef:Ik heb het idee dat bepaalde mensen bepaalde dingen door elkaar heen halen ;)

maar aangezien er met hem bijna geen gesprek valt te voeren en het meestal op ruzie uitdraaid en ik ben wel een prater.
hij heeft zelf een verleden en daarom vertrouw ik het niet omdat hij opeens daar mee aankomt zetten.
en toen ik het niet wilde nemen en dat ik zei van ben je gek ga iemand anders zijn medicijnen niet eten hij narig terug reageerde.
ik wil dus geen problemen en misschien denk ik wel te veel maar toch blijf ik het raar vinden dat hij mij zo'n tablet wil laten opeten waarop ik zeg van nee en hij dan narig reageerd dan heb ik zoiets van waarom wil je dat en ben het toch zeker niet verplicht en ga het zeker ook niet opeten
Oei, ik heb zelf ook geen goede relatie gehad en adviseer mensen absoluut niet snel om over een relatie na te denken omdat ik zelf weet hoe graag je kan willen dat een relatie werkt en je soms gewoon verblind kan zijn door die wil, maar denk er voor je eigen bestwil goed over na.. wil je op deze manier 90 jaar met hem worden?
Zodra je samenwoont is het een stuk moeilijker om je alsnog los te maken.

Wanneer je je los wilt maken van hem, maar je het niet durft, schakel dan de hulp van je huisarts en/of ouders in. Ik weet zeker dat je er niet alleen voor staat..

Sterkte.

anoniempje83

Nicky_The schreef:
anoniempje83 schreef:

Oei, ik heb zelf ook geen goede relatie gehad en adviseer mensen absoluut niet snel om over een relatie na te denken omdat ik zelf weet hoe graag je kan willen dat een relatie werkt en je soms gewoon verblind kan zijn door die wil, maar denk er voor je eigen bestwil goed over na.. wil je op deze manier 90 jaar met hem worden?
Zodra je samenwoont is het een stuk moeilijker om je alsnog los te maken.

Wanneer je je los wilt maken van hem, maar je het niet durft, schakel dan de hulp van je huisarts en/of ouders in. Ik weet zeker dat je er niet alleen voor staat..

Sterkte.
ouders heb ik niet meer en heb zelf ook de nodige dingen mee gemaakt.
ik wil het een kan geven maar hij praat niet echt ja een hap en een snap en daar kan ik niks mee en als ik doorvraag draaid het vaak op ruzie uit dat gaat inmiddels al 2 maanden zo en zijn net 3 maand bij elkaar er zijn wel wat meerdere dingen en hij is lief als we geen ruzie hebben maar ik vind andere dingen dus ook belangrijk en dat met die tablet zit mij gewoon niet lekker.

tenormin

anoniempje, waarom dan in hemelsnaam bij hem blijven. Je schrijft niet bepaald dat hij je ideale partner is; zit je aan hem "vastgeplakt" of spelen er andere zaken? (Die ons trouwens niets aangaan). Een "hap/snapper" krijg je niet aan de praat, veranderen kan je een ander ook niet, daar gaan veel relaties aan kaduuk: te denken dat je iemand kunt veranderen. Wat je zo hebt neergepend: ik zou de kuierlatten nemen, maar ja, dat is helemaal aan jou. En 90 zie ik jullie samen niet worden. Zou me nog maar eens twee maal bedenken om dit bij elkaar zijn te continueren. Wens je veel wijsheid toe.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Veel sterkte en denk goed na,
Zeker als je zo kort samen bent,zijn die nare dingen ,en als je geen goed gevoel ergens bij hebt..

Ik kan vanuit hier niet zeggen wat je vriend mankeert,maar deze middelen heeft hij niet voor niets...denk daarom.
Wat wil je bij de apotheek gan vragen dan? Of je dat mag gebruiken? Of waarom hij het gebruikt? Laatse zullen ze zeker geen info over geven ,je vriend zal jou moeten vertellen waarvoor hij het gebruikt?

@ nicky

Sorry had je naam verkeerd neergezet :oops:
Mensen die advies willen over medicatie ,kunnen hier wel wat vragen ,maar??heel veel gebruiken niets en zoeken het idd op op internet..
Daar Kan je niets mee,in dit geval? Ik ga niet zeggen slik het maar :oops: mensen moeten zelf ook zo wijs zijn,,,

Benzo....mogen best een combi vormen ,mits! Je onder toezicht staat en weet waar je mee bezig bent..
En niet geheel onbelangrijk....zo nu en dan stoppen ivm gewennig,dan ben je verder van huis,...

Sorry ts ik kan je niet helpen,je zal zelf erachter moeten komen ,waaarom en nooit slikken!
Ik zelf zou me niet op mijn gemak voelen...in deze situatie..

Ik heb gescheven dat ik mijn man ook wel eens wat van mijn medicatie geef..

Maar ik weet wat het spul doet,waar het voor is...en niet geheel onbelangrijk, het gaat maar om pijnstiller ,lage catagorie,,iets anders zal ik hem nooit geven!!,al heb ik hier heel wat liggen..never!!

Succes

Dan gaat hij maar naar de dokter...

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

@Anoniempje,

je hoeft geen nieuw topic te openen waar niemand iets van begrijpt, je kunt je berichten gewoon weer hier neerzetten :D

Gesloten