heb ik het over hier mijn woonplaats..
scoren is dan wel afgeschaft,maar de mentaliteit die schaffen ze niet af
maar ho,dat is mijn mening!!
overigens zeg ik wel dat ik nooit boetes heb
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
In den Haag ja, maar die quota waren onderdeel van de beoordelings- en beloningssystematiek, oftewel de arbeidsvoorwaarden, en die zijn meestal gekoppeld aan langlopende CAO's. Het zou dus zo kunnen zijn, dat in sommige korpsen dit nog niet gewijzigd is, en als mensen er op beoordeeld kunnen worden, zouden ze er misschien niet volgens de letter, maar nog wel volgens de geest naar kunnen handelen, totdat alle arbeidsvoorwaarden weer in de pas lopen met de CAO.puma73 schreef:Wat moeten ze scoren???? Het bonnenquotum is al een paar jaar afgeschaft.rozemarijntje schreef:op tv bij die programma's zie je het ook vaak,doe je iets denken ze dat je aan het bellen bent?
tegenwoordig moeten ze scoren he...
en tja het jou woord tegen het woord van meneer agent...
die mogen tegenwoordig alles....
Lezen doe ik. U wat minder zo te zienvroem schreef: lezen... ik stel alleen dat met de telefoonreening aan te tonen is dat er niet ZELF gebeld is...
Overdrijven is natuurlijk ook een vak. In landen waar agenten "alles mogen", was ze vermoedelijk verkracht en geslagen in de gevangenis gegooid wegens goddeloos gedrag, het tonen van te weinig respect voor (zwaar corrupte) agenten, en zo verder.rozemarijntje schreef:op tv bij die programma's zie je het ook vaak,doe je iets denken ze dat je aan het bellen bent?
tegenwoordig moeten ze scoren he...
en tja het jou woord tegen het woord van meneer agent...
die mogen tegenwoordig alles....
@sjohieOverdrijven is natuurlijk ook een vak. In landen waar agenten "alles mogen", was ze vermoedelijk verkracht en geslagen in de gevangenis gegooid wegens goddeloos gedrag, het tonen van te weinig respect voor (zwaar corrupte) agenten, en zo verder.
En dat ze moeten "scoren" is inmiddels al redelijk helder in dit topic weerlegd lijkt me? Dat zal bij TS misschien zo voelen, en is ook volstrekt te begrijpen, maar dat is een sentiment in een stressvolle situatie, geen feit..
Er hoeft dus helemaal niet gebeld te worden.Handheld bellen verboden
Sinds 2002 is het wettelijk verboden voor degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt, een mobiele telefoon vast te houden. Niet alleen bellen en rijden is verboden, ook rijdend sms-en of iets in de telefoon opzoeken is niet toegestaan. De wetgever heeft de term 'vasthouden' dus bewust gekozen. Ook is bepaald dat het klemmen van de telefoon tussen oor en schouder niet mag.
dat zeg ik...zie mijn linkjes. is alleen van toepassing wanneer termijn van 6 weken nog niet verstreken is meen ik. Wellicht is dat anders wanneer in het proces verbaal onjuistheden staan.Miss Tascha schreef:Beste Vosboomgaard,
Indien je vrouw bij het uitschrijven van de boete aangegeven heeft dat zij niet gebeld heeft, moet dit in het proces-verbaal zijn opgenomen.
Je kan via de Wet Openbaarheid van Bestuur het betreffende proces-verbaal opvragen.
Hiermee zou je bezwaar kunnen indienen en de zaak laten voorkomen.
De betreffende politieambtenaar zal dan de zaak moeten toelichten. Als dit niet kan omdat er echt niet gebeld is, zal de rechter dit als het goed is meewegen.
Veel succes.
Dan zou de bekeurende agent ook bewust voor 'vasthouden' hebben kunnen kiezen.puma73 schreef:Er hoeft dus helemaal niet gebeld te worden.Handheld bellen verboden
Sinds 2002 is het wettelijk verboden voor degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt, een mobiele telefoon vast te houden. Niet alleen bellen en rijden is verboden, ook rijdend sms-en of iets in de telefoon opzoeken is niet toegestaan. De wetgever heeft de term 'vasthouden' dus bewust gekozen. Ook is bepaald dat het klemmen van de telefoon tussen oor en schouder niet mag.
te vinden op
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ov ... lefoneren/
Als je de zaak laat voorkomen dan heb je recht op inzage in het PV. Je hoeft helemaal geen beroep te doen op de WOB....Miss Tascha schreef:Beste Vosboomgaard,
Indien je vrouw bij het uitschrijven van de boete aangegeven heeft dat zij niet gebeld heeft, moet dit in het proces-verbaal zijn opgenomen.
Je kan via de Wet Openbaarheid van Bestuur het betreffende proces-verbaal opvragen.
De betreffende politieambtenaar zal dan de zaak moeten toelichten. Als dit niet kan omdat er echt niet gebeld is, zal de rechter dit als het goed is meewegen.
Veel succes.
Kan, maar nergens staat dat de zes weken al verstreken zijn. Bovendien kan het geen kwaad om alvast bezwaar aan te tekenen en van te voren het PV in te willen zien. Dan kan je eventueel je bezwaar nog aanpassen aan de hand van wat er in het PV staat.dhc schreef:Als je de zaak laat voorkomen dan heb je recht op inzage in het PV. Je hoeft helemaal geen beroep te doen op de WOB....Miss Tascha schreef:Beste Vosboomgaard,
Veel succes.
Overigens zo lang hoeft het echt niet te duren, de telefoon kan maar op zoveel plekken tegelijk zijn. De agent heeft mevrouw zien bellen of desnoods met een telefoon in de hand gezien en vervolgens aangehouden. De bewuste telefoon kan zich dus niet in een afgesloten kofferbak of onder de motorkap bevinden. Dat scheelt alweer. Maar dit geheel terzijde.gerland schreef:Alsof het feit dat het doorzoeken van de auto (?) door de agent (hoe lang moet dat duren?, waar moet de agent allemaal kijken?)