LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lpg verdwijnt!????????

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
440

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door 440 »

Even het volgende voor "gast", als jij niet een normale reaktie kan geven, kan je beter niks doen, het gaat hier toch om ervaringen te delen met elkaar en niet om elkaar af te branden.

Trouwens, de schuld lag wel bij de installatie, want op benzine waren er geen problemen. Bijvoorbeeld gaf de verdamper regelmatig problemen, het elektriche circuit gaf problemen, motor die inhoud op de snelweg, overschakelen op benzine en het probleem was opgelost en nog meer van die ellende.

Dus als je reageerd "GAST" denk eerst even na voordat je wat begint te roepen, want als dit forum bestond uit alleen maar positieve ervaringen, had het forum weinig zin.

m.p.d.

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Geen probleem als je gewoon gas kan tanken zolang er maar niet vol lof over de prestaties en zo gepraat wordt want dat is gewoon onzin. Bij met name nieuwere auto's steken veel problemen de kop op met gas. Kleppen die verbranden e.d. is een veelgehoord probleem bij gas. Blijkbaar zijn de positieve reacties van mensen die een oudere auto hebben want daar zijn de problemen minder bij. Koop alleen geen nieuwe auto met gas want dan kost het alleen maar geld. Je afschrijving en onderhoud liggen ook nog is een stuk hoger want de aanschafwaarde van de LPGinstallatie kan je meteen afschrijven, die zie je in de inruil absoluut niet terug. Sterker nog, je auto wordt er eerder minder van waard. Of je moet minimaal 6 jaar rijden met de auto want dan wordt het een ander verhaal.

resp00113825

Ongelezen bericht door resp00113825 »

Waarom verbruikt de auto van Hr.440 onder de kop Volvo 440 1:14,en onder LPG verdwijnt????? 1:19?
Rijdt hij nu een Volvo 440 op LPG of een Volvo/Renault 440 diesel?
[/i][/b]

440

Mijn huidige auto is een 440 18i van het laatste model en mijn diesels die ik heb gehad verbruikten gemiddeld 1 op 19, duidelijk?

440

Oh wat vergeten, ik rijd niet meer op LPG, ik rij te weinig kilometers, mijn LPG auto's reden gem 1 op 10.
Waarom onder de topic, heel simpel, de nadelen die ik van LPG heb ondervonden, dus mag de LPG van mij verdwijnen en een goed alternatief moet komen, die veel minder storingen geeft.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat JIJ een rotauto gekocht hebt die storing gaf, daarom mag LPG verdwijnen?

Rare redenatie. Ik heb de pest aan mandarijnen, maar daarom vind ik het onzin om te zeggen dat mandarijnen uit de verkoop gehaald moeten worden.

440

Lezen is zeker niet je sterkste kant, ik schrijf ook dat het mag verdwijnen voor een goed alternatief.

Trouwens gebruik je altijd van die termen, rotkar, kl*te monteurs etc etc, dan heb je maar een beperkte woordenschat, dus neem ik je ook maar niet te serieus.

Josje

Ongelezen bericht door Josje »

Ik heb reeds meerdere merken gehad met een LPG installatie, Renault, Honda, Suzuki en nooit of te nimmer problemen. Nooit met een conventionele of met een G3 installatie.
Het enige merk dat absoluut niet geschikt is voor LPG is BMW en ik denk dat dit merk ook bedoeld wordt als er over "het wereldmerk"wordt gesproken zoals okiedokidoki dat doet.
LPG is milieu vriendelijk en een aardige kip om van te plukken voor de overheid.

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Na jaren ervaring in de autobranche weet ik heel zeker: Een LPG auto is minder betrouwbaar. Dit komt niet persé door de LPG techniek maar door een complex aan factoren. En in de loop der jaren is gebleken dat er geen verbetering is te verwachten. De autofabrikanten zijn er nl. in het geheel niet in geinteresseerd.
Het is goed dat LPG eindelijk een stille dood sterft. De dieselmotor heeft een revolutie doorgemaakt en is veel betrouwbaarder.
LPG is ook nog eens veel minder veilig. Niet alleen de auto maar ook de hele transportcyclus voordat de LPG in de tank zit is zeer onveilig. Weleens een LPG tankauto zien ontploffen? Of een LPG trein? We moeten niet voor niets evacueren als er een calamiteit met LPG is!

Bovendien vluchten de monteurs in de werkplaats alle kanten op als zich een auto met een LPG probleem aandient...... En dat is dan niet vanwege de onveiligheid maar vanwege de ellende.

Gast

m.p.d.

Geplaatst op 24 Dec 2003 14:45 door m.p.d.

--------------------------------------------------------------------------------

Geen probleem als je gewoon gas kan tanken zolang er maar niet vol lof over de prestaties en zo gepraat wordt want dat is gewoon onzin. Bij met name nieuwere auto's steken veel problemen de kop op met gas. Kleppen die verbranden e.d. is een veelgehoord probleem bij gas. Blijkbaar zijn de positieve reacties van mensen die een oudere auto hebben want daar zijn de problemen minder bij. Koop alleen geen nieuwe auto met gas want dan kost het alleen maar geld. Je afschrijving en onderhoud liggen ook nog is een stuk hoger want de aanschafwaarde van de LPGinstallatie kan je meteen afschrijven, die zie je in de inruil absoluut niet terug. Sterker nog, je auto wordt er eerder minder van waard. Of je moet minimaal 6 jaar rijden met de auto want dan wordt het een ander verhaal.
en weer zo'n onzin verhaal....

chevy bomb

Ongelezen bericht door chevy bomb »

ik ben een tevreden lpg rijder al vind mijn chevy benzine het lekkerst :D en vind ik dat je eigenlijk alleen op gas moet koken zauw ik het toch wel vervelend vinden als lpg er uit gaat met een verbruik van zo rond de 1:3 denk ik dat ik er toch een kranten wijkie bij moet gaan nemen :?

Bert Huisman

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Even een klein overzichtje. Ik reed ooit Volvo, op LPG, niks als ellende. Auto liep niet op benzine wel op gas. Daarna Audi, liep niet op LPG, wel op benzine. Daihatsu, wel op LPG niet op benzine. Oldsmobile, wel op LPG niet op benzine, Hyundai, Niet op LPG, wel op benzine, Skoda, wel op LPG niet op benzine, Volkswagen Passat, wel op LPG niet op benzine. Zul je wellicht denken, so what, hij rijdt niet op benzine, dan doe je dat toch op gas? Wel in de koude was het wel even handig om de auto te kunnen starten op benzine omdat ze allemaal moeilijk aan de slag wilden op gas. Het ging om verschillende merken, de meeste auto's nieuw, verschillende LPG installaties en ondanks dat was het beeld overal gelijk. Onbetrouwbaar, veel onderhoud en vaak reparaties. Later overgestapt op Diesels. Betrouwbaarheid 10 x beter, rijdt ook probleemloos, alleen bij de oudere diesels moest je bij bittere koude wel eens wat benzine toevoegen om vlokken te voorkomen. Maar verder? Nee...Gas is inderdaad om op te koken en niet om op te rijden! :!:

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Heb prima ervaringen met LPG zelfs in een auto van 1972 nooit problemen gehad diesel lijkt leuk maar als er ook maar iets stuk gaat kun je beter een andere auto kopen.Het verschil
tussen vervuiling bij LPG en Aardgas is te verwaarlozen.
LPG krijgt gewoon een negatief beeld opgedrongen door vooroordelen en verkeerde berichtgeving.(ik zag onlangs nog een amerikaans programma waarin men sprak over het bijna exploderen van"the gastank"wat door :evil:sbs6 doodleuk werdt vertaald met de gastank.Er is tot op heden nog nooit een LPG-tank zomaar geexplodeerd in tegenstelling tot de vele benzinetanks die jaarlijks de lucht in gaan.Zelfs de nieuw ontwikkelde kunststof LPG-tank explodeert niet in een brand.)

Gast

Al die mensen die zo voor diesel zijn .Het is de vuilste brandstof waar op wordt gereden.Dit heeft vele onderzoeken al bewezen .
Zo ook weer dat uit Oostenrijk.
LPG en in de toekomst misschien ook mee aardgas zijn veel schoner.

Het ontploffingsverhaal over LPG is ook onzin die tanks zijn zo veilig dat er niks kan gebeuren.Bij een eventueele aanrijding zelfs nog veiliger want het gas verdwijnt heel snel .
Bij benzine loopt het op de weg want nog meer ellende kan veroorzaken .
Maar de kans dat dit gebeurt is in beide gevallen tegenwoordig veel minder.

440

Dat LPG veel problemen geeft, zijn geen voor-oordelen, dat zijn oordelen vanuit de praktijk, die gasten die LPG promoten willen dat we zoveel mogelijk op LPG gaan rijden.
Bij een onderzoek, blijkt dat er nog geen 300.000 auto's op LPG rijden, dat er bijna een miljoen op diesel rijden.
Het rijden op LPG blijft sterk afnemen, waarom, vraag je garage wat veelal de problemen zijn, lees de forum's op auto-site's er op na.

Als je dit hebt gedaan, ben je er gauw achter dat het LPG promotie-team ons wil laten geloven dat LPG probleemloos is, maar eigenlijk NIET is.
Dus de kosten die u bespaard op LPG, ben je in veelfout kwijt aan reparatie's.
Diesel heeft altijd al een hoge betrouwbaarheid gehad, en tegenwoordig plaatsen ze roetfilters op het systeem, waardoor de giftige dampen afnemen.
Nee ze moeten met betere argumenten gaan komen, om mensen op LPG te gaan laten rijden.
Oh ja, natuurlijk zijn er geluksvogels die nooit problemen op LPG hebben gekend, maar dat zijn er vergeleken bij de pechvogels, erg weinig.

Jeandie

Ongelezen bericht door Jeandie »

Op gas moet je koken en niet rijden.
Diverse merken kampen met problemen met gas en werkelijke voordelen zijn er niet, de motor wordt te warm door onder ander arm mengsel en meestal een onjuiste inspuiting waardoor er een zgn " backfire " ontstaat.
Het gevolg van een te warme motor laat zich raden, kromme koppen en lekke koppakkingen zijn het gevolg.

Uiteraard is dit de prijs die je als voorstander 'met het oog op milieuaspecten' moet betalen.
Tevens zijn de meest moderne motoren niet bestand tegen een Gas-invasie.

Goede raad hoeft niet altijd duur te zijn, diverse problemen gehad met diverse merken dan maar dieselen.

mercvrivs

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Heeft nou niemand in de gaten dat dit een 1 april grap is???

440

Zijn we lekker op tijd joh :) , tuurlijk is dit geen grap, maar reality, Wake up man.

Gerrorist

Ongelezen bericht door Gerrorist »

Al jaren rijd ik op LPG, op dit moment een Volvo 740 met bijna 400.000 km op de teller en GEEN verbrande kleppen of dergelijke.
In Duitsland wordt op dit moment hard gewerkt aan de uitbreiding van het aantal LPG stations, dus LPG is nog lang niet van de baan gelukkig. Het is in alle opzichten goedkoper en schoner dan diesel.

bert0570

Ongelezen bericht door bert0570 »

Het rare is dat ik tot nu toe geen enkele dealer ben tegengekomen die mij een extra bakje koffie geeft als ik het woord lpg in de mond neem. Sterker nog, iedereen raadt het af.

Daarbij komt dat er al een groot aantal merken zijn, waarbij de fabrieksgarantie vervalt zodra lpg wordt ingebouwd. Tel daarbij op dat gasfx wel garantie geeft op de lpg inspuiting, brandstofleidingen en tank, maar niet op de gevolgen van het rijden op ga voor de moter (koppen, kleppen e.d.). Je bent dus in dat geval gek om lpg in te bouwen.
Laatst gewijzigd door bert0570 op 18 jun 2007 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten