Ik heb enige tijd geleden een betaling van Essent te laat over gemaakt. De verval datum was 25 juni en ik heb de betaling 30 juni overgemaakt. Te laat dus....
Ongeveer 2 weken geleden ontving ik een brief dat ik een achterstand had! Wat bleek nou: door die te late betalen moest ik een bedrag van € 25 administratiekosten betalen. Deze heb ik niet betaald omdat ik hier nooit bericht van heb ontvangen! Daarover was nogmaals € 40 aanmaningskosten gekomen. De termijn van Juli en augustus had ik netjes op tijd betaald. Wat hadden ze echter gedaan... Mijn termijn betalingen hebben ze verrekend met de openstaande aanmaningskosten. Waardoor ik dus de maand Juli en augustus ook niet op tijd had betaald, want daarvan boekte ze een bedrag af en daarom was niet de hele vordering voldaan! Was er uiteindelijk op neer kwam dat ik per direct een bedrag van € 155 moet betalen! Dus ik heb contact gezocht met Essent en daar krijg ik de mededeling betalen of afsluiten. Nadat ik betaald had kon ik bezwaar maken.....
Wat bleek...?? Ze hebben de nota's verstuurd per FINBOX, terwijl ik dit nooit heb aangevraagd. En nog steeds is hun mening: betalen of anders afsluiten. Dus uiteindelijk toch maar betaald! Zodra ik weg kan bij Essent dan ben ik weg! Nog een half jaartje voor mijn contract afloopt!
wacht even!!! 5 dagen later betaald en dan gelijk administratiekosten berekenen???
heb je daarvoor eerst een herinnering gehad? zo nee, dan zou ik die kosten mooi gaan terugvorderen.
ze behoren je eerst een herinnering te sturen alvorens administratiekosten te mogen berekenen.
het is zelfs nog zo dat zij je de herinneringen naar je postadres moeten sturen.
als dit alles niet is gebeurd zijn ze zelf in gebreke en zijn die kosten onredelijk.
gewoon € 155,- terugeisen dus.