Pagina 2 van 2

Re: independer laks in kennisgeving achterstallige betaling

Geplaatst: 20 aug 2012 21:19
door sjohie
Sjoukje B schreef:Als eerste, ik ben een alleenstaande moeder die moeite moet doen om financieel bij te blijven.
Zowel mijn zorg als auto verzekering loopt via independer.
Zo kon in mei van het afgelopen jaar zowel mijn auto als zorgverzekering niet afgeschreven worden.
Op de een of andere manier is het met de zorgverzekering goed gegaan. Ik heb te horen gekregen dat deze niet betaald was en heb toen alsnog betaald. Probleem opgelost. De autoverzekering is een ander verhaal. Ik had het niet door dat deze niet betaald was. Wel een onduidelijke brief van independer gekregen met het feit dat mijn mail adres niet goed was. Ik bellen, maar wist eigenlijk ook niet waarvoor. Bij de 2e brief dacht ik, ja het is goed met jullie ik heb al gebeld. Hoe belangrijk kan een mail adres zijn??????
In juni krijg ik een gewone brief (stond wel aangetekend boven, maar zolang de postbode dit niet persoonlijk overhandigd is het naar mijn weten niet aangetekend) Daar stond in dat ze meerdere malen mij ter kennisgeving hadden gegeven dat ik niet betaald had en ik uit de verzekering was gezet en nog 1 kans had om te betalen voordat ze het uit zouden besteden aan een incasso buro.
Dat kwam me zo onbekend voor.. ik wist van niets, geen mail, geen telefoon, geen post, niets...
Ik heb meteen betaald, dus de auto was een dag later weer verzekerd. Maar natuurlijk krijg ik een brief van het RDW. Komt erop neer omdat ik 6 weken onverzekerd heb rond gereden kost mij dat 396 euro.

Independer wil en kan het niet terug draaien want zij hebben mij meerdere mails gestuurd naar een fout mail adres. Een wazige brief gestuurd waar ze zich op baseren als een ter kennisgeving van de achterstallige betaling. Had daar nou een afdeling en onderwerp ingestaan betreft de achterstallige betaling ipv fout mail adres. Was het probleem opgelost geweest.
1 brief heb ik niet ontvangen terwijl ik netjes met mijn post ben en ze gebruikte een oud mobiel telefoonnummer. Ze hebben geen moeite gedaan om mij op te zoeken in de telefoongids voor de juiste gegevens en al helemaal niet verder gekeken want de zorgverzekering heeft zeker weten de juiste gegevens. En independer is toch independer. En er is toch maar 1 ik?
Wat kan ik nou verder doen zodat zij inzien dat zij ook nalatig zijn geweest? Ik vind niet dat ik hier 100% schuldig aan ben.
U heeft wél in de gaten dat de zorgverzekering niet afgeschreven wordt, maar niet de autoverzekering, terwijl u aangeeft "moeite te moeten doen om financieel bij te blijven", en dit zo te lezen van dezelfde rekening gebeurd? En dat mailadres is voor een strikt online dienstverlener als Independer blijkbaar zo belangrijk dat ze u er een brief voor stuurden. Wat is er eigenlijk uit dat telefoongesprek naar aanleiding van die brief gekomen?

Ik probeer me even in te denken hoe Independer hier enige verantwoordelijkheid in kan hebben, als de betalingen in uw naam, vanaf uw rekening, voor een auto op (vermoedelijk) uw naam zijn? Daar waren zij op geen enkele manier bij betrokken, en zij zijn slechts tussenpersoon, geen verzekeraar, en hebben dus bijvoorbeeld geen zicht op de database van het RDW waar onverzekerde auto's in geregistreerd staan, etc etc.

Re: independer laks in kennisgeving achterstallige betaling

Geplaatst: 20 aug 2012 22:57
door Emcede
Ik mis iets in het verhaal... had Independer wel een goed emailadres maar maakte zij daar zelf een fout in? Of waren zij niet op de hoogte van het juiste/recente emailadres? Ik kan me zo voorstellen dat in het eerste geval een klacht richting de directie en later evt. Kifid wil helpen. In het tweede geval is het (hard gezegd) eigen schuld, dikke bult!