Mijn man heeft 5 jaar geleden een DELL Inspiron 5000 gekocht voor zijn studie Information Engineering. Hij heeft toen gelijk een verzekering twv 500 gulden afgesloten in geval van reparaties.
De machine heeft daardoor totaal 8.500 gulden gekost - geen .
Het ding ging 1 keer per week mee naar school en de rest van de tijd stond hij op een bureau.
Na een jaar begon de kast boven het toetsenbord scheuren, doordat het scharnier erg stroef liep.
Dit model heeft een erg groot beeldscherm - zo groot als het deksel, dus ook erg zwaar. Je zou denken dat daar met het ontwerpen rekening gehouden had moeten worden, maar dat valt dus tegen.
De eerste keer ging de reparatie snel en goed.
De tweede keer dat dezelfde klacht werd doorgegeven werd er gezegd dat er niet meer gratis gerepareerd zou worden, omdat dit werd beschouwd als customer carelessness (of iets in die geest - oftewel de klant heeft de computer mishandeld.)
En dat terwijl de machine als laptop toch vaker verplaatst zou moeten kunnen worden.
Helaas hebben wij zelf geen juridische bijstandsverzekering, dus de kosten van en rechtzaak vonden wij niet meer in verhouding staan tot de restwaarde van de computer.
Ook de Consumentenbond kon ons niet helpen - het enige wat zij zeiden was dat wij beter een rechtsbijstandsverzekering konden afsluiten.
Daar ook gelijk ons abonnement opgezegd.
Uiteindelijk geen goede ervaringen met Dell dus, vooral het niet meer reageren op onze shcriftelijk ingediende klachten.
Ze wachten gewoon tot de garantietermijn verloopt en dan heb je geen poot meer om op te staan.
Zelf procederen is te duur en daar rekenen ze op.
Bah!
Ellen Fischer
