LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vortech Force Stofzuiger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door Toolboy »

Jep ik ben nog steeds onafhankelijk.

Maar ik probeer hier mijn ervaringen over te brengen.
Zelf heb ik numatic`s geleverd die vergoed werden door zorg verzekeraars, en ook door de gemeente via bijzondere bijstand als het inkomen daarom vroeg.
Echter dit gaat om gevallen die middels een doktersverklaring konden aantonen dat er wel degelijk een allergie aanwezig was/is.
Tot op vandaag de dag weet ik van geen ander merk die dit ook voor elkaar heeft gekregen.
Edoch sta ik open voor een ieder die mij een merk/handelsnaam kan verstrekken die dat ook voor elkaar heeft.

groet T

Erik Cornelissen

Ongelezen bericht door Erik Cornelissen »

Wij zijn sinds 2004 in het bezit van een Vortech Force. Wij zijn hier zeer tevreden over. Het apparaat heeft meerdere mogelijkheden waarmee je op een effectieve manier je leefomgeving stofarm kunt maken. Mijn zoon en ik hebben een huisstofmijt allergie. Regelmatig worden met de Vortech Force de matrassen en dekbedden gereinigd. Onvoorstelbaar wat zo´n apparaat door z´n techniek kan. Overigens zit vóór de motor van de Vortech een gecertificeerde HEPA-Absoluut filter. Ik merk dus ook niks van uitblaasstof zoals ik dat bij andere stofzuigers wel heb. Ik heb hem gekocht bij Climate Control Nederland in Weert. Je krijgt er een goeie service. Dus wat mij betreft een goeie investering.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wat mij opvalt is het toenemend wattage van de nieuwe stofzuigers,

2200 Watt vermogen, wat gebeurt er wanneer ik deze op vol vermogen inschakel, scheuren de tapijtvezels met de haren en stof uit het tapijt? :wink:

Er moet energie bespaard worden, en dat kan alleen maar in combinatie met een hoog rendement van de fan constructie van de stofzuiger, een stofzuiger van 1000W kan zelfs beter rendement leveren dan een van 1500W,

Het motorvermogen is weliswaar hoger, maar de constructie zelf laat geen hogere onderdruk toe bij de zuigmond van de stofzuiger,

Eigenlijk moet hier veel beter op gelet worden, want eigenlijk is de wattage tegenwoordig een reclameslogan geworden,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

mirandatje

Ongelezen bericht door mirandatje »

hallo

Ik heb ook een vortech in begin was het een fijn apparaat,
maar nu maakt hij zoveel herrie is dit normaal?
ik denk het niet.
We hebben het ook aan een monteur gevragen die bij ons was.
voor een beurt
die zij dat je er niets aan kon doen, daar zit je dan
met een duur apparaat die zoveel herrie maakt :(

Toolboy

Wattage zegt hlemaal niets over de zuigkracht!
De zuigkracht kan je meten met een waterkolommeter ,een stofzuiger met een vermogen van 1000 watt kan meer zuigkracht hebben als 1 van 2000 watt.
Lawaai uit een stofzuiger duid meestal op defecte waaiers of een versleten lager.
T

glasaal

Ongelezen bericht door glasaal »

Met waterkolom meter meet je de druk,met een
vacuuëm meter de zuigkracht.
Hoe hoeger de wattage hoe hoger het vermogen
dus hoe hoger de zuigkracht.
Is tegenwoordig te regelen met een knop op de
stofzuiger.Met 20 stofzuigers van Blokker doe je
veel langer mee als met zo'n duur ding en het scheelt
je dik 1800 euro.

Toolboy

Nope met een waterkolommeter meet je de vacuum zuigkracht van een stofzuiger.
Totale onzin dat een hoger wattage voor een hogere zuigkracht zorgt.

T

plm

Ongelezen bericht door plm »

Hallo,ook wij hebben een Vortech Force stofzuiger aangeschaft en er Euro 1500,- voor betaald,aangesmeerd door een verkoper die met een vlotte babbel en superdemonstratie ons in de luren heeft gelegd.Na twee jaar is er een monteur langs gweest om de filters te vervangen en de kabelrol te maken,deze was defect.Dit is overigens een dure grap,kost al snel Euro 200,-.Ook wij zijn in het verhaal van de levenslange garantie getrapt,hier klopt dus helemaal niks van,je moet gewoon betalen voor reparaties.Ik beveel de stofzuiger echt aan niemand aan,want als je de monteur(overigens een zeer chagrijnig type,ik denk dat hij op elke plaats waar hij komt hoort dat de stofzuiger niet deugt en dat de levenslangeg arantievoorwaaarden niet kloppen), die de stofzuiger is komen repareren moet geloven moet je de stofzuiger wekelijks helemaaal schoon maken en de filters 2 a 3 keer per jaar vervangen,een filter kost al snel Euro 50,-.Veel werk om een stofzuiger te onderhouden,toch al iets wat niemand graag doet.Ik beveel de stofzuiger echt aan niemand aan en ga vandaag gewoon in de winkel een nieuwe stofzuiger kopen.

rrlkoene

Ongelezen bericht door rrlkoene »

Wij hebben ons ook laten verleiden tot de aanschaf van een Vortech Force stofzuiger met levenslange garantie. Die garantie blijkt na een of twee jaar wanneer het snoeroprolmechanisme kapot is en de distributeur failliet en met de Noorderzon vertrokken is, slechts te gelden voor de motor. Nu na 6 jaar ook de motor het begeven heeft (de "waaier" is gewoon afgebroken, hetgeen niet verwonderlijk is wanneer je naar de constructie kijkt) weet geen enkele distributeur iets van een levenslange garantie. Een distributeur uit Zeeland geeft aan 15 jaar garantie te verlenen, maar alleen wanneer de stofzuiger, oh pardon, de "diepzuiger", bij hem gekocht is. Voordat de waaier afbrak van de as merkten wij dat de stofzuiger steeds meer lawaai begon te maken. Dus voor iedereen die ditzelfde meemaakt, wees gewaarschuwd. Overigens is de motor eenvoudig uit de stofzuiger te halen en een nieuwe motor kost rond de 100 euro. Wat doe je dan...? Iets meer uitgeven en een nieuwe Miele/AEG of een ander merk kopen, of toch voor de nieuwe motor gaan? 't Is wel een feit dat de uitgeblazen lucht door de Vortect force beduidend schoner is dan die van een andere stofzuiger!
Groetjes, en stofzuiger ze!

angelique1971

Ongelezen bericht door angelique1971 »

Hallo ook wij hebben in het jaar 2001 een fortech force stofzuiger en een daikin luchtreinger aangeschaft want ook wij hebben honden dus een goede stofzuiger was gewenst.
Er zou een onderhoudscontract bijzitten die elke 2 jaar beide apparatuur zou nakijken en eventueel dingen zouden vervangen, ook bij ons was de dieptereiniger als eerste naar de haaien maar de man die me de spullen had verkocht was opgehouden toen via internet gaan zoeken en ken nergens meer materiaal bestellen voor die mooie dure zooi. een filterol voor de luchtreiniger kost 80 euro, stofuigerzakken zijn van stof en kun je wassen maar er moeten ook nog papieren stofuizgerzakken bij 12 stuks voor 40 euro enz enz.
Tja ook ik ben niet tevreden als men praat over levenslange gerantie dan moeten ze die filters en zakken er ook gratis bij doen dat is service. De apparatuur werkt prima na aankoop daar is niets over te zeggen maar de service is zwaar kl*te.
Gegroet angelique

gertie50

Ongelezen bericht door gertie50 »

Hallo wij hebben in 2001 ook een stofzuiger gekocht van Vortex maar nu is hij er mee uitgescheden dus ik het boekje gepakt met aankoopbon en ja 25 jaar garantie dus ik ga bellen maar bij alle twee de telefoonnummers zijn afgesloten hoe kan ik nu mijn dure stofzuiger na laten kijken en waar is mijn garantie

Gertie van Dorst
Veghel

plymed

Ongelezen bericht door plymed »

Hoi, ook wij hebben een Vortech force gekocht in 2001. Een geweldige zuiger. Echter ook bij ons is het oprolmechanisme en de motor kapot gegaan. Omdat ik de motor nogal lawaaierig vond heb ik deze vergeleken met de motor van onze oude Miele S274i. Tot mijn verbasing bleek deze exact dezelfde afmetingen te hebben. Het enige verschil is dat de miele een vermogensregelaar heeft, de Vortech niet. Andere verschil: maakt een stuk minder lawaai en is een stuk degelijker.
Ik heb de Miele motor ingebouwd. Deze doet het nu al 5 jaar tot grote tevredenheid, zelfs al een keer de koolborstels moeten vervangen. Let wel, die kosten bij miele ook een flinke duit, €45,=. Imitatie is er ook voor €20,= maar die ruiken soms wel een beetje als de motor aanstaat.
LET OP!!! doe deze ombouw alleen als je bekent bent met electriciteit.

De grote plus: De Vortech, hoe slecht de technische onderdelen ook zijn, doet wel wat ze demonstreren....ZUIGEN. De zak kan echt helemaal vol, met nauwelijks teruggang in zuigvermogen. Het microfilter....deze gaat eigenlijk levensduur mee. De enige verbruiksartiekelen zijn de zakken, kool filter bij de uitlaat en de wieltjes van de zuigmond. Alles verkrijgbaar bij www.firmabusch.nl in Andijk. Ik bestel volgende week hier voor het eerst mijn zakken. Als er problemen van komen meld ik dat hier, andere zit het goed.

Aiko

Ongelezen bericht door Aiko »

Ook wij zijn er in getrapt: twee jaar geleden hebben we een Vortech gekocht via een vertegenwoordiger van de firma uit Nederweert. Na een paar weken ging het oprolmechanisme te storen: dan rolde hij op, dan weer niet. Na ongeveer 1 jaar werkte het helemaal niet meer. Hij maakt een ontzettend lawaai en is onhandig zwaar in het gebruik. Na diverse malen gebeld en gemailed te hebben naar het bedrijf in Nederweert (waar ik nu nog steeds antwoord op moet krijgen!) heb ik het opgegeven. Als de stofzuigerzakken op zijn denk ik dat we een andere (goedkope) stofzuiger kopen want de service is heeeeel ver te zoeken. Toen we de afspraak hadden staan twee jaar geleden belden ze ons verschillende malen op en zodra het (on)ding gekocht was door ons hoorden we of zagen we niemand meer. Wel bellen ze na een tijdje op of je stofzuigerzakken wilt kopen met daaraan gekoppeld een onderhoudsbeurt met een flinke korting. Als je dan aangeeft dat je nog steeds niks hebt gehoord op je mails reageren ze niet eens. Een ding moet ik hun toegeven: hun vertegenwoordigers hebben heel gladde verkooppraatjes. Ik hoop dat er verder niemand meer intrapt.

Gesloten