LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorg in Nederland

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75

Re: Zorg in Nederland

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kleikloetje schreef:Wist u dat
..... dat de particulier verzekerden bij invoering van het huidige systeem er plm. 50 euro netto per maand op vooruit gingen.
Dit is al weer helemaal achterhaald, we betalen nu met zijn allen een premie waar we vroeger een heel goed particulier pakket voor hadden.

Overigens is dit nogal kort door de bocht gerekend. Mogelijk gingen ze er netto iets op vooruit toen het systeem ingevoerd werd, maar ze leverden aan de andere kant omgerekend in waarde veel meer "pakket" in waarvoor ze allemaal verzekerd waren welke slechts deels opgevangen werd door het duurste aanvullende pakket. Als ze een beetje vergelijkbaar pakket wilden hebben, gingen ook zij er niet op vooruit. Dus is het appels en peren vergelijken.
De particulier verzekerden van vroeger betaalde minder dan nu en waren ook werkelijk voor elke scheet die dwarszat verzekerd.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

TS verzwijgt ik denk bewust een aantal zaken...
Wist u dat in de oude ziekenfondstijd er ook al een 250000 wanbetalers waren onder de zoekenfondsverzekerden? Niets nieuws onder de zon ( particulieren betaalden wel want die werden er zonder pardon uitgegooid namelijk...) .
Dat ook de kleine zelfstandige ondernemer zoals groenteboer en slager met destijds inkomens onder modaal gewoon particulier verzekerd waren...
Dat de huidige categorie mensen die destijds particulier waren vanwege het simpele feit dat ze zelfstandig waren nu via de fiscus ook nog een aanzienlijke extra post belasting betalen hiervoor? Zoek maar even op hoe dat zit, is recent nog aardig verhoogd ook vanwege een andere berekeningsmethode ...

Wel volledig zijn graag...

vroem

Daarnaast moet TS toch even beter de geschiedenis in duiken, want de herkomst ervan ligt bij een D 66 minister....uiteindelijke invoer ging onder verantwoording van Hoogervorst ( PvdA voordat hij overstapte naar de VVD) en was dus in een kabinet VVD CDA D66, met een Kamermeerderheid en dus een mandaat van de meerderheid van de bevolking, want zo werkt het gewoon... En er is geen enkele partij nu die verandering van het basisprincipe van de basisverzekering voorstaat. Toch? Dus ik begrijp de OP niet, behalve dan dat ie inhoudelijk enekle zaken feitelijk onjuist cq onvolledig weergeeft.

Emmy75

kleikloetje schreef:Wist u dat
...... dat het huidige systeem van de zorgverzekering is bedacht door de VVD.
Ook PvdA het er destijds mee eens was...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... 2006.dhtml

Emmy75

vroem schreef:TS verzwijgt ik denk bewust een aantal zaken...
Dat weet ik wel zeker.
vroem schreef: Wel volledig zijn graag...
Sja dan is de hele OP overbodig toch ?

L-Vosje

Ongelezen bericht door L-Vosje »

bprosman schreef: De meeste (ex) particulier verzekerden 52% van hun inkomen afdragen om oa de "Chronisch werkelozen" die wel in staat zijn om wietplantjes te verzorgen maar blijkbaar geen baan bij Intratuin of de plantsoenendienst kunnen/willen nemen te onderhouden.
Aha, nu begrijp ik het, dus chronisch werklozen zijn wietkwekers, oke, geld dat ook voor chronisch zieken ?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En laten we de zorgtoeslag er vooral buiten laten. Want anders zakt dit tranentrekkende verhaal zo in.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Aha, nu begrijp ik het, dus chronisch werklozen zijn wietkwekers
Je begrijpt het dus niet want dat staat er niet. Begrijpend lezen.
de "Chronisch werkelozen" die wel in staat zijn om wietplantjes te verzorgen maar blijkbaar geen baan bij Intratuin of de plantsoenendienst kunnen/willen nemen te onderhouden
Ik benoem hier een groep, ik zeg hier niet dat ALLE chronisch werkelozen wietkwekers zijn.

Chronisch zieken had ik het niet over, bovendien wil chronisch ziek niet zeggen dat je helemaal niet kunt werken.

Geert Wilders

Ongelezen bericht door Geert Wilders »

Als u allen op mij stemt dan komt het met de zorg helemaal voor elkaar.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik lees net dat uw konijnen Geert en Wilders heten. Ik ga dus niet op U stemmen voor hetzelfde geld ben je die griezel van de PVDA.

L-Vosje

Ongelezen bericht door L-Vosje »

bprosman schreef:
Aha, nu begrijp ik het, dus chronisch werklozen zijn wietkwekers
Je begrijpt het dus niet want dat staat er niet. Begrijpend lezen.
de "Chronisch werkelozen" die wel in staat zijn om wietplantjes te verzorgen maar blijkbaar geen baan bij Intratuin of de plantsoenendienst kunnen/willen nemen te onderhouden
Ik benoem hier een groep, ik zeg hier niet dat ALLE chronisch werkelozen wietkwekers zijn.

Chronisch zieken had ik het niet over, bovendien wil chronisch ziek niet zeggen dat je helemaal niet kunt werken.
U benoemt een groep en pint ze ( volstrekt overbodig ) vast aan wietkwekers, ik zie niet wat ik verkeerd lees.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

U benoemt een groep en pint ze ( volstrekt overbodig ) vast aan wietkwekers, ik zie niet wat ik verkeerd lees
Nog maar een kéér dan, ik benoem een groep wietkwekende "Chronisch werkelozen" die blijkbaar niet in staat zijn een baan bij Intratuin te nemen , dat is wat anders dan dat alle "Chronisch werkelozen" wiet zouden kweken.
Of wil je beweren dat die groep (wietkwekende "Chronisch werkelozen" die blijkbaar niet in staat zijn een baan bij Intratuin te nemen) niet bestaat ?

Nu duidelijk ?

kleikloetje

Ongelezen bericht door kleikloetje »

Volgens de balastingdienst die de zorgtoeslag verzorgt heb ik wel degelijk recht op deze toeslag. En wel vanaf 1 januari 2011. Helaas lopen ze daar ruim een jaar achter met het verwerken en uitbetalen.(zeggen ze zelf).Als ik de zorgtoeslag ik 1 keer uitbetaald krijg dan kan ik dit bedrag direct over maken ben ik gelijk van de achterstand van de zorgerzekering af.

vroem

Dan zou ik toch even bezwaar gaan maken. Want ik moet op een voorgeschreven tijdstip de aangifte indienen. En als er nabetaald moet worden krijg ik daar een aanslag voor met een twee maanden betaaltermijn. En als ik terugkrijg is de fiscus meestal ook met die paar maanden zover dat ik het daadwerkelijk krijg. Anders kost het hen namelijk ook rente. Dus ergens gaat daar iets niet goed. Maar dat is nog geen reden allemaal onzin en verkeerde voorstelling van zaken over voorgeschiedenis en huidige situatie op een forum neer te zetten alsnog het vaststaande feiten zijn...het enige wat klopt is het aantal met betalingsproblemen, maar dat loopt ook nog eens in de pas met het aantal wat er ook in de oude situatie voor de basisverzekering was..zeker als je gaat compenseren voor aantal verzekerden wat is toegenomen doordat zelfstandigen er nu ook onder vallen, en toename bevolking.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

GJvdZ schreef:
rozemarijntje schreef:weet je ook dat we in geloof wat was het...1991 ?25 gulden aan zorgpremie hoefde te betalen

Ja, en in 1950 was het vast nog goedkoper. Oftewel: onzinnige vergelijking.
Snap ik ook wel dat het onzinnig is,daarom zet ik ook neer,weet je ook dat.... :wink:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Bob Schurkjens schreef:Let wel: Als je je met maximaal eigen risico verzekert bij Anderzorg en je zorgtoeslag ontvangt; dan ben je in veel gevallen kosteloos verzekerd en voldoe je aan de wettelijk eis om verzekerd te zijn.
Juist, lekker het maximale eigen risico afsluiten.
En dan word je ziek en heb je medicijnen nodig, moet naar het ziekenhuis etc. etc.
Dan ben je mooi het bokje.
En deze fijne oplossing gaat ook niet op voor mensen die gehandicapt/chronisch ziek/senior zijn.
En dat zijn vaak nou juist de groep mensen die weinig te besteden hebben.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

En dat zijn vaak nou juist de groep mensen die weinig te besteden hebben
En toch kunnen ook deze mensen hun zorg betalen, want ze hebben toeslag,

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Iemand die zijn zorgverzekering een boete laten betalen vind ik het meest stomzinnige dat ooit bedacht is. Gewoon na 1x niet betalen verplicht automatisch laten overmaken door werkgever/uitkeringsinstantie.

Probleem opgelost en de mensen komen niet verder in de ****.

VVD zal ik van mijn leven niet op stemmen :evil:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Iemand die zijn zorgverzekering een boete laten betalen vind ik het meest stomzinnige dat ooit bedacht is. Gewoon na 1x niet betalen verplicht automatisch laten overmaken door werkgever/uitkeringsinstantie.

Probleem opgelost en de mensen komen niet verder in de ****.

VVD zal ik van mijn leven niet op stemmen :evil:

Je moet volwassen mensen als kleine kinderen gaan behandelen dan? Zoiets hoor je of automatisch of zelf te regelen.

Krijg je ook geen boete.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:
En dat zijn vaak nou juist de groep mensen die weinig te besteden hebben
En toch kunnen ook deze mensen hun zorg betalen, want ze hebben toeslag,
Dat is gewoonweg niet waar.
Zo lang de basisverzekering steeds duurder wordt en minder vergoed, moeten zeker chronisch zieken zich duurder aanvullend verzekeren.
Dan kom je er echt niet met je zorgtoeslag.
Ik betaal in totaal dik € 140,- voor mijn basis- en aanvullende pakket, waar ik echt niet buiten kan.
Ik krijg € 70,- zorgtoeslag, dus betaal ik zelf € 70,-.
Voor de euro en dit belachelijke zorgstelsel betaalde ik fl. 65,- en was ik beter verzekerd dan nu!
Ik hoefde nooit voorgeschreven medicatie zelf te betalen, voor te schieten of me in bochten te wringen om te krijgen wat mijn arts me voorschrijft, in plaats van een middel waar nèt niet hetzelfde in zit (en dus niet hetzelfde werkt), maar 50% goedkoper is.

Gesloten