LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora
Berichten: 31186
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb zo een vermoeden dat de opties 1 tot 4 geen opties zijn voor Tendresse, net zoals ze niet wil zeggen om wat voor product het gaat. :mrgreen:

Ik denk dat ze het met die vent maar even lekker uit moet zoeken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door bprosman »

Want op zulke momenten dat hij aan het klagen is en dreigt met deurwaarders
Ik zou zeggen "see you in court" , laat m maar beginnen.
Mijn moeder zou het anders oplossen en "het product" via de voorruit van zn auto inladen (nee ik lijk niet altijd op dr) :wink: .

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kan me wel voorstellen dat TS niet alles wilt zeggen ,want dan leest hij het misschien?
maar nu haal je er misschien al zoveel uit?dat hij het toch wel herkent,.maar dat is jou zaak,

1 dat hij zegt je hoeft het niet terug te betalen,heb je eerst geld geleend van hem?of hij heet het dus voorgeschoten?
later gezegd laat maar zitten?
2 gegeven is gegeven...maar ja is daar bewijs van?kan hij aantonen dat je ,zeg maar iets?van hem? afgepakt hebt?weet ik veel hoe je het omschrijft..

3 ik zou zeggen..alstublieft nu ben ik je zat en stop het ergens waar het heel donker is..of je houd het en negeer hem aan alle kanten,ben alleen bang dat dat niet gaat lukken..

als je zo afhankelijk bent is het ook niet goed,sorry?
en ja gissen dat is logisch..

voor mij zou het snel klaar zijn...hoppa,de groeten wees erbij mee...einde verhaal

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste TS,

Ik zou zeggen , heel snel terug geven hij heeft nu juist iets waardoor hij steeds contact kan zoeken, het gaat hem vast niet om dat produkt want als hij daar echt om verlegen zat en echt in zijn recht staat had ie allang stappen ondernomen.Want je praat over maanden "stalking" (jez egt om de zoveel weken zoekt ie weer contact

En gaat het om een laptop of telefoon (je zei dat jet het voor je werk nodig had) Koop je toch gewoon een goedkoop (desnoods tweede hands) model....

Wil je nu echt voor een produkt (wat ALTIJD vervangbaar is) aan hem vast blijven zitten en hem continu een reden geven om contact te zoeken op wat voor manier dan ook.

Of je nu in je recht staat of niet dat is het toch niet waard, en daarbij wettelijk gezien staat hij sterker

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door nevermind »

Of je nu in je recht staat of niet dat is het toch niet waard, en daarbij wettelijk gezien staat hij sterker
En waarom?
Staat iets op papier, dat na beëindiging van de relatie het terug gegeven moet worden?
Heb ik niets gelezen, je wel?

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Nee dat niet, Nevermind, maar ik ga er van uit dat hij in ieder geval de aankoop kan aantonen, met bankrek of nota.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door nevermind »

Leojes30 schreef:Nee dat niet, Nevermind, maar ik ga er van uit dat hij in ieder geval de aankoop kan aantonen, met bankrek of nota.

Kan hij niet, lees de post van TS, waarom niet! :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door ciske »

Of je verteld het hele verhaal, of niets, maar laat de mensen hier niet gissen.
TS is niks verplicht , die vraagt hier wat.

TS , advies gewoon houden en als je lastig gevallen wordt om dit, dan zal die ook na die tijd wel weer wat vinden.

Eens gegeven , blijft gegeven.

witte angora
Berichten: 31186
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door witte angora »

Leojes30 schreef:Nee dat niet, Nevermind, maar ik ga er van uit dat hij in ieder geval de aankoop kan aantonen, met bankrek of nota.
Ik zal het maar even verklappen:
Product is niet door hem betaald maar door een derde persoon (dit was makkelijker met bestellen). Hij heeft daarna het geld voor het product overgemaakt naar die derde persoon, dat wel.

witte angora
Berichten: 31186
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
Of je verteld het hele verhaal, of niets, maar laat de mensen hier niet gissen.
TS is niks verplicht , die vraagt hier wat.
Klopt, ben ik helemaal met je eens. Maar om een vraag te kunnen beantwoorden moet je gegevens hebben. Ik heb intussen een bepaald vermoeden wat er gaande is, vandaar dat ik zeg dat ze het even lekker met die vent uit mag zoeken. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door nevermind »

TS is niks verplicht , die vraagt hier wat.

WA heb het even geleend!
Maar om een vraag te kunnen beantwoorden moet je gegevens hebben.

Tendresse
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2011 12:11

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door Tendresse »

Het maakt toch niet uit om wat voor product het gaat? Mijn vraag is: wanneer word je eigenaar van een product? Of het nu om een fiets, auto, computer, telefoon of salontafel gaat bijvoorbeeld. Productsoort maakt toch niet uit, ik neem aan dat het voor elk product hetzelfde is. Ik weet dus alleen niet wanneer je eigenaar wordt, als je in bezit bent van het product of als je het alleen maar betaald hebt. Ik weet alleen dat je van levende wezens (kat, hond, enz.) eigenaar wordt als je ervoor zorgt. Ongeacht of iemand anders er voor betaald heeft en ongeacht op wiens naam het betreffende dier staat. Als je aan kan tonen dat je er voor zorgt en er gebruik van maakt, ben jij eigenaar. Ik weet alleen niet of dat bij gewone producten (fiets, auto, computer, etc. ;)) ook geldt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door nevermind »

Je gaat scheiden, en jouw partner heeft de ringen betaald.
Moet je de ring dan teruggeven, of ben je eigenaar van deze?

Tendresse
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2011 12:11

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door Tendresse »

nevermind schreef:
Persoonlijk vind ik het erg op stalken lijken als ik overal aangesproken word (facebook, chatprogramma's, sms, continue bellen).
Ook hier zijn oplossingen mogelijk, als je het vervelend vind.
1 Afmelden van Facebook
2 Niet meer aan chatprogramma's mee doen
3 Andere provider nemen, dus is het een ander nummer
4 Dan is ook een sms niet meer mogelijk.

Als het op stalken lijkt, wat jij alleen kan beoordelen, doe dan aangifte.
Even proberen te quoten. 1. Ik meld mij niet af op Facebook, waarom zou ik? Er zijn natuurlijk ook andere manieren om geen privé berichten te kunnen ontvangen via Facebook. Maar dat verschuift alleen het probleem (naar bijvoorbeeld e-mail). 2. Ik maak vrij weinig gebruik van chatprogramma's. Sporadisch meld ik mij aan, maar vergeet mij dan af te melden als ik wegga. Op het moment dat ik dan uren later terug kom, zie ik dus allemaal berichtjes. Blokken vind ik wat kinderachtig, maar is op zich een optie. 3 & 4. Ja, dat zou kunnen.

Tendresse
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2011 12:11

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door Tendresse »

nevermind schreef:Je gaat scheiden, en jouw partner heeft de ringen betaald.
Moet je de ring dan teruggeven, of ben je eigenaar van deze?
Zelf zou ik zeggen dat je dan eigenaar bent, maar ik weet niet of dit correct is?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als het zo'n moeilijk persoon is dan gaf ik het cadeau heel
snel terug, laat hem er blij mee zijn.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door nevermind »

1. Ik meld mij niet af op Facebook, waarom zou ik? Er zijn natuurlijk ook andere manieren om geen privé berichten te kunnen ontvangen via Facebook.
Dan is het jouw keuze toch!

2. Ik maak vrij weinig gebruik van chatprogramma's. Sporadisch meld ik mij aan, maar vergeet mij dan af te melden als ik wegga. Op het moment dat ik dan uren later terug kom, zie ik dus allemaal berichtjes.


?????
Blokken vind ik wat kinderachtig, maar is op zich een optie. 3 & 4. Ja, dat zou kunnen.
Om van je ex af te komen, vind je dit kinderachtig, dan is het blijkbaar niet zo erg.
Iedereen zijn/haar keuze.
Stop ermee, heeft geen zin.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Tendresse schreef:
Even proberen te quoten. 1. Ik meld mij niet af op Facebook, waarom zou ik? Er zijn natuurlijk ook andere manieren om geen privé berichten te kunnen ontvangen via Facebook. Maar dat verschuift alleen het probleem (naar bijvoorbeeld e-mail). 2. Ik maak vrij weinig gebruik van chatprogramma's. Sporadisch meld ik mij aan, maar vergeet mij dan af te melden als ik wegga. Op het moment dat ik dan uren later terug kom, zie ik dus allemaal berichtjes. Blokken vind ik wat kinderachtig, maar is op zich een optie. 3 & 4. Ja, dat zou kunnen.
Of jij je wel of niet afmeld dat maakt niets uit, mensen kunnen je toch
schrijven ondanks dat jij je afgemeld hebt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door ciske »

Het maakt toch niet uit om wat voor product het gaat?
Klopt het gaat ons niks aan over wat het gaat, je bent eigenaar als het je gegeven is, gewoon houden .

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wanneer word je eigenaar? (cadeau)

Ongelezen bericht door Jolijn »

De vraag is maar of de ex ermee stopt, als het bewuste artikel aan hem gegeven is, misschien bedenkt 'is dan weer wat anders. :|
Probeer je voor te stellen wat er gebeurt als hij echt naar een deurwaarder gaat.
Die zal hij moeten betalen, ALS de deurwaarder de opdracht al aanneemt.
En dan? Dan weiger je nog natuurlijk.
En dan?
Een rechtszaak? Hoe moet de rechter bepalen, als er niks op papier staat, niet samengewoond is, niks, van wie dat kado is? TS heeft het al een jaar in gebruik, wat beaamd zal kunnen worden door diverse personen, TS heeft het niet gestolen en dat zal ex ook nooit hard kunnen maken.

Gesloten