LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laffe werkgever

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Nicky_The

Re: Laffe werkgever

Ongelezen bericht door Nicky_The »

vogels schreef:
TS schreef: Wat ik niet kan doen is de post doorlopend rondbrengen, een functie die ik een halve dag per week moet verzorgen als mijn collega een dag vrij heeft.

Hoe ik het uitleg? Dat hij een bureaubaan heeft en 1 middag per week het werk van een collega overneemt omdat die dan vrij is. Waarom zou hij niet mogen zeggen dat het TD werk een paar niveautjes lager is? En dat hij zich zorgen maakt over minder inkomsten?
Een beetje werkgever vindt een andere oplossing voor het rondbrengen van de post. Zo moeilijk lijkt me dat niet.
Waarom maakt ze zich dan geen zorgen over minder inkomsten als ze 60% ww uitbetaald krijgt en maakt ze zich wel zorgen over dat ze in die andere functie 70% uitbetaald zou krijgen? Dat klopt niet.

Wat ook niet klopt is dat TS mijn bericht over de arbo arts en het UWV second opinion volledig negeert!

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

leoverdi schreef:1. Kan ik zelf mijn ontslag aanvragen met behoud van WW bijvoorbeeld met zo'n vaststellingsovereenkomst.

2. Ben ik verplicht het werk van mijn collega's te doen als ik dat eigenlijk niet meer kan, maar wel mijn eigen functie kan uitoefenen.

3. Wie is er verantwoordelijk voor het aandragen van werk, ben ik dat zelf of moet mijn manager dan gaan overleggen met de mensen die mij van werk moeten voorzien?
U kunt natuurlijk zelf het onderwerp bij de werkgever ter sprake brengen, en vragen om een vaststellingsovereenkomst. Om het recht op WW te behouden dient deze vaststellingsovereenkomst wel aan bepaalde vormvereisten te voldoen. Zo dient de werkgever aan te geven dat het haar initatief is om de arbeidsrelatie te verbreken, en dat de reden niet dringend is ( dus geen fraude, wanprestatie oid), en niet aan de werknemer is te verwijten. Dit kan een tweesnijdend zwaard zijn, en dient bestens hiervoor een deskundige mee te nemen.

U kunt ook naar de kantonrechter gaan, waarbij u aanvoert dat het in redelijkheid niet van u gevergd kan worden om de arbeidsrelatie in stand te houden. Alleen als de werkgever hierbij een ernstig verwijt treft kunt u aanspraak maken op een ontbindingsvergoeding

U bent verplicht om werk van collega's te doen als dit passend werk is. Passend werk dat wil zeggen dat het ongeveer van uw kennis- en vaardigheidsnivo is. Het schoonmaken van de toiletten voor een administratief medewerkster is dus geen passende arbeid.

Natuurlijk kan het werk alleen passend zijn als het niet uw genezingsprocess niet negatief beinvloed of u er fysiek niet toe in staat bent. Hier dient u bestens een uitspraak van de Arbo-arts voor te vragen mocht u eraan twijfelen.

Uw werkgever dient het werk aan te dragen , het heet niet voor niets werkgever
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 08 sep 2012 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Nicky_The

vogels schreef:
De arbo arts zegt dat hij gewoon kan werken, ook de post kan rondbrengen
NEE, dat zegt de arbo arts niet! Die zegt dat hij dat moet regelen met zijn manager.
Het feit dat de arbo arts zegt dat hij/zij het moet regelen met de manager, geeft aan dat de arbo arts vind dat hij/zij gemakkelijk de post kan rond brengen. Wanneer de arbo arts namelijk vind dat dit niet meer kan, zal de arbo arts de werkgever ADVISEREN om de post niet meer rond te laten brengen.

Zoals ik al eerder aan gaf zijn er dan 2 opties, nou ja in geval van TS wel meer:
1. Accepteren dat je dat werk moet doen.
2. Second opinion bij het UWV aanvragen.
3. De andere functie pakken (met 70% salaris)
4. Ontslag nemen (met 0% salaris en mogelijk niet direct een nieuwe werkplek)

Nicky_The

Leo The Emperor schreef:
leoverdi schreef:1. Kan ik zelf mijn ontslag aanvragen met behoud van WW bijvoorbeeld met zo'n vaststellingsovereenkomst.

2. Ben ik verplicht het werk van mijn collega's te doen als ik dat eigenlijk niet meer kan, maar wel mijn eigen functie kan uitoefenen.

3. Wie is er verantwoordelijk voor het aandragen van werk, ben ik dat zelf of moet mijn manager dan gaan overleggen met de mensen die mij van werk moeten voorzien?
U kunt natuurlijk zelf het onderwerp bij de werkgever ter sprake brengen, en vragen om een vaststellingsovereenkomst. Om het recht op WW te behouden dient deze vaststellingsovereenkomst wel aan bepaalde vormvereisten te voldoen. Zo dient de werkgever aan te geven dat het haar initatief is om de arbeidsrelatie te verbreken, en dat de reden niet dringend is ( dus geen fraude, wanprestatie oid), en niet aan de werknemer is te verwijten. Dit kan een tweesnijdend zwaard zijn, en dient bestens hiervoor een deskundige mee te nemen.

U kunt ook naar de kantonrechter gaan, waarbij u aanvoert dat het in redelijkheid niet van u gevergd kan worden om de arbeidsrelatie in stand te houden. Alleen als de werkgever hierbij een ernstig verwijt treft kunt u aanspraak maken op een ontbindingsvergoeding

U bent verplicht om werk van collega's te doen als dit passend werk is. Passend werk dat wil zeggen dat het ongeveer van uw kennis- en vaardigheidsnivo is. Het schoonmaken van de toiletten voor een administratief medewerkster is dus geen passende arbeid.

Natuurlijk kan het werk alleen passend zijn als het niet uw genezingsprocess niet negatief beinvloed of u er fysiek niet toe in staat bent. hier dient u een uitspraak van de Arbo-arts voor gte vragen mocht u eraan twijfelen.

Uw werkgever dient het werk aan te dragen , het heet niet voor niet werkgever
Zolang er geen werk is, kan een werkgever alleen maar door betalen (let op: alleen indien het een contract voor een vast aantal uren betreft). Je kunt een werkgever dus niet verplichten om werk aan te dragen.
Dat het voor hem stom zou zijn als hij een werknemer moet betalen die geen werk kan verrichten doordat hij zelf geen werk aan kan dragen, is een ander verhaal.

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

Als de bedrijfsarts vind dat u het met de manager moet regelen dat u de post moet rondbrengen dan vind hij dat u dat kan. Anders had hij dat niet gezegd. En als de bedrijfsarts vind dat je kan werken dan ben je dat verplicht. De arts kijkt naar wat je op dat moment kan en niet wat er later eventueel niet meer kan. Mocht je gezondheid verslechteren dan moet je dat op dat moment aangeven. In 2008 ben ik gedeeltelijk afgekeurd en in 2010 volledig. Al mocht ik nog wel werken. Heb dan tot vorige week ook kunnen volhouden. Helaas gaat het niet meer. Moet volgende week weer bij de bedrijfsarts komen. En vind hij dat ik moet werken dan moet dat. En dat doe ik dan ook. Al verwacht iedereen dat ik voorlopig uit de running ben.
Nog even een vraagje? Weet je bedrijfsarts ervan dat je hierdoor in een rolstoel kunt belanden?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nicky_The schreef:Waarom maakt ze zich dan geen zorgen over minder inkomsten als ze 60% ww uitbetaald krijgt en maakt ze zich wel zorgen over dat ze in die andere functie 70% uitbetaald zou krijgen? Dat klopt niet.
Als ie met minder thuis gaat zitten hoeft ie tenminste niet onder zijn niveau te werken voor minder dan het huidige salaris. :mrgreen:

Wat ik niet helemaal begrijp. Eigenlijk wil TS ontslagen worden. Nu kan TS naar een functie die opgeheven gaat worden en uiteindelijk tot ontslag leidt maar dat wil ie ook niet.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:
Nicky_The schreef:Waarom maakt ze zich dan geen zorgen over minder inkomsten als ze 60% ww uitbetaald krijgt en maakt ze zich wel zorgen over dat ze in die andere functie 70% uitbetaald zou krijgen? Dat klopt niet.
Als ie met minder thuis gaat zitten hoeft ie tenminste niet onder zijn niveau te werken voor minder dan het huidige salaris. :mrgreen:

Wat ik niet helemaal begrijp. Eigenlijk wil TS ontslagen worden. Nu kan TS naar een functie die opgeheven gaat worden en uiteindelijk tot ontslag leidt maar dat wil ie ook niet.
als hij de nieuwe functie accepteert voor minder geld, krijgt hij uiteindelijk ook minder ww
dan wordt het waarschijnlijk een afweging of je een jaar zekerheid accepteert tegen een lager salaris en een lagere ww, of een wat hogere ww uitkering
ik heb zelf de indruk, dat TS graag de ww in gaat, liefst met een afkoopsom
mogelijk is TS wat ouder en wil hij een ww als vutregeling

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik vraag me wel af wat er nu eigenlijk laf is aan de werkgever
misschien had de kop beter "luie werknemer" kunnen zijn

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

ruud_a schreef:ik vraag me wel af wat er nu eigenlijk laf is aan de werkgever
misschien had de kop beter "luie werknemer" kunnen zijn
Bij deze dus het verzoek aan ts om de topictitel aan te passen ! :lol:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:en wat out of the blue betekent, ik kan googlen wat ik wil, maar geen betekenis, alleen een hoop films...
Plotseling, zo maar ineens.
Letterlijk: vanuit het niets. :wink:

Gesloten