LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi zegt niet graag Doei

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nicky_The

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Nicky_The »

gstarmen21 schreef:Nog steeds geen nieuwe Galaxy note gekregen. ben op vrijdag 21 september naar de winkel gegaan maar ze konden geen nieuw toestel meegeven. voor de 4e keer is hij nu ter reparatie aangeboden.
Maar bij de e-repair status zegt hij dat de order is afgerond vanaf eind vorige week. maar ze versturen het nog steeds niet naar de winkel op.

En er staat bij Garantie JA maar geen reparatiewerkzaamheden na prijsopgave???

Er komt helemaal geen vergoeding van de kant van Hi en ook geen nieuw toestel.

Radar, graag dit onderwerp behandelen!
Als je toestel binnen de garantie periode 3x ter reparatie aangeboden is geweest, heb je recht op een nieuw toestel of je kunt je geld terug vragen (ontbinding van de koopovereenkomst).

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ilse Roos schreef:Op 11 augustus 2012 bel ik naar Hi om door te geven dat ik mijn abonnement per direct stop wil zetten. Dit is mogelijk omdat ik al langer dan de oorspronkelijke contractduur bij Hi aangesloten ben. De beleefde medewerker van Hi werkte het gesprek netjes af en geeft aan dat per 11 september mijn verbinding verbroken word. Einde gesprek.
U geeft aan dat u telefonisch opgezegd, maar dat de provider betwist dat. U heeft het telefoongesprek kennelijk niet opgenomen, maar u geeft aan dat u kunt bewijzen dat u op een bepaalde datum en tijd naar de provider heeft gebeld en hoe lang dit gesprek duurde. Echter, daarmee kunt u niet bewijzen wat er besproken is. Als u bewijs wilt hebben dan raad ik u aan om nog een keer te bellen en deze keer het gesprek op te nemen. U mag wettelijk gezien verzwijgen dat het gesprek wordt opgenomen. Op internet zijn enkele aanbieders te vinden die het gesprek voor u opnemen. Ook dan mag dit feit verzwegen worden. Zelf maak ik gebruik van tapecall.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

gstarmen21 schreef:Nog steeds geen nieuwe Galaxy note gekregen. ben op vrijdag 21 september naar de winkel gegaan maar ze konden geen nieuw toestel meegeven. voor de 4e keer is hij nu ter reparatie aangeboden.
Uw reactie komt een beetje uit het niets. Ik weet niet wanneer u het product heeft gekocht en op welke data en met welke klachten het product is aangeboden.

In zijn algemeenheid kan u aangegeven dat ieder product moet beantwoorden aan de conformiteitseis. Dit houd onder andere in dat het geschikt moet zijn voor normaal gebruik (hoe de doelgroep deze gebruikt) en dat het product dezelfde prestaties moet bieden en van dezelfde kwaliteit moet zijn als producten van het zelfde soort.

Wanneer het product niet aan deze eis beantwoord, dan heeft u in beginsel recht op, naar uw keuze, herstel of vervanging. Wanneer herstel, vervanging of een ander recht echt veel goedkoper is dan herstel of vervanging of allebei dan vervallen deze rechten. De verkoper heeft de verplichting om deze keuze kosteloos, binnen een redelijke tijd en zonder ernstige overlast uit te voeren.

Wanneer de verkoper deze keuze niet binnen een redelijk tijd of zonder ernstige overlast heeft uitgevoegd of zal kunnen uitvoeren dan heeft u in beginsel tevens recht op prijsvermindering en ontbinding. Natuurlijk kun u nog steeds kiezen voor herstel of vervanging als u daar de voorkeur aan geeft.

Het drie keer repareren verhaal van hier boven is helaas een hardnekkig gerucht waar niets van terug te vinden is in de wet. Van geval tot geval zal moeten worden beoordeeld welke rechten van toepassing zijn. Daarom is het van belang om te de geschiedenis te kennen.

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Starr schreef:.... Tegenwoordig heb ik een simpele oplossing voor dergelijke zaken: ik neem alle gesprekken zelf op.
Je bent je er van bewust dat als de betreffende medewerker aan de telefoon niet verteld is dat er een opname loopt of geen toestemming geeft, dit gesprek totaal geen waarde heeft in een "mogelijke" rechtzaak. Ik heb ooit begrepen dat het zelfs strafbaar is!

Gesloten