gstarmen21 schreef:Nog steeds geen nieuwe Galaxy note gekregen. ben op vrijdag 21 september naar de winkel gegaan maar ze konden geen nieuw toestel meegeven. voor de 4e keer is hij nu ter reparatie aangeboden.
Uw reactie komt een beetje uit het niets. Ik weet niet wanneer u het product heeft gekocht en op welke data en met welke klachten het product is aangeboden.
In zijn algemeenheid kan u aangegeven dat ieder product moet beantwoorden aan de conformiteitseis. Dit houd onder andere in dat het geschikt moet zijn voor normaal gebruik (hoe de doelgroep deze gebruikt) en dat het product dezelfde prestaties moet bieden en van dezelfde kwaliteit moet zijn als producten van het zelfde soort.
Wanneer het product niet aan deze eis beantwoord, dan heeft u in beginsel recht op, naar uw keuze, herstel of vervanging. Wanneer herstel, vervanging of een ander recht echt veel goedkoper is dan herstel of vervanging of allebei dan vervallen deze rechten. De verkoper heeft de verplichting om deze keuze kosteloos, binnen een redelijke tijd en zonder ernstige overlast uit te voeren.
Wanneer de verkoper deze keuze niet binnen een redelijk tijd of zonder ernstige overlast heeft uitgevoegd of zal kunnen uitvoeren dan heeft u in beginsel tevens recht op prijsvermindering en ontbinding. Natuurlijk kun u nog steeds kiezen voor herstel of vervanging als u daar de voorkeur aan geeft.
Het drie keer repareren verhaal van hier boven is helaas een hardnekkig gerucht waar niets van terug te vinden is in de wet. Van geval tot geval zal moeten worden beoordeeld welke rechten van toepassing zijn. Daarom is het van belang om te de geschiedenis te kennen.