LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats en cookies

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
witte angora

Re: Marktplaats en cookies

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:de melk wel horen klotsen maar niet weten waar de tepel hangt ?
:lol: :lol:

Verder kan ik me wel in je post vinden. Ik ben ook niet zo bang voor cookies. Blijkens de instelmogelijkheden ben ik nu zelf/is mijn computer het cookiemonster. :mrgreen:

Wat die 10% van Emmy betreft, ik weet zelf meer niet dan wel. Komt aan de ene kant omdat ik me er niet in verdiep (computer moet niet zeuren maar werken), aan de andere kant, wat je niet weet, mis je niet. En wat je niet mist, daar zoek je niet naar.

Ik kan niet voor een ander spreken, maar het zou me niets verbazen als dit twee gangbare redenen zijn van een redelijk grote groep om van veel ins en outs niet op de hoogte te zijn.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Wat die 10% van Emmy betreft, ik weet zelf meer niet dan wel
:shock: :lol: :lol:

ga je schamen :mrgreen:

witte angora

ciske schreef:

Waarom? :shock:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Blijkens de instelmogelijkheden ben ik nu zelf/is mijn computer het cookiemonster. :mrgreen:
:lol: :lol:
witte angora schreef: Wat die 10% van Emmy betreft, ik weet zelf meer niet dan wel. Komt aan de ene kant omdat ik me er niet in verdiep (computer moet niet zeuren maar werken), aan de andere kant, wat je niet weet, mis je niet. En wat je niet mist, daar zoek je niet naar.
Klopt, ik gaf het ook een beetje aan wegens het volgende. Kijk bijvoorbeeld eens naar kantooromgevingen daar hebben zat mensen Office op de PC geïnstalleerd en gebruiken ze vaak niet eens alle programma's binnen office. Kijken we naar een programma als word, worden door de meesten nog geen 10% van de mogelijkheden gebruikt.

ciske

witte angora schreef:
ciske schreef:

Waarom? :shock:

Omdat je mogelijkeheden laat liggen , omdat je niet in je programma's verdiept :lol:

witte angora

Emmy75 schreef:Klopt, ik gaf het ook een beetje aan wegens het volgende. Kijk bijvoorbeeld eens naar kantooromgevingen daar hebben zat mensen Office op de PC geïnstalleerd en gebruiken ze vaak niet eens alle programma's binnen office. Kijken we naar een programma als word, worden door de meesten nog geen 10% van de mogelijkheden gebruikt.
Zal het je nog sterker vertellen. Mijn broer (en nu komt er dus wel een :oops: ) zit in de ICT. Ooit was die in loondienst bij een middelgroot bedrijf, waar de directie vond dat er nieuwe computers moesten komen, met allerlei fantastische mogelijkheden.

Afijn, die bekijkt dat zo eens, terwijl de directie heel enthousiast de ene na de andere mogelijkheid tevoorschijn toverde. Dus hij iedere keer zo van: 'leuk, maar ga je het ook gebruiken?' Nee dus. Zo werd het hele systeem in no-time afgeserveerd als overbodig. Het zou me inderdaad niks verbazen als ook op kantoren veel computers lang niet optimaal gebruikt worden.

witte angora

ciske schreef: Omdat je mogelijkeheden laat liggen , omdat je niet in je programma's verdiept :lol:
Ja ok, mijn computer is nu een cookiemonster geworden, een leuke bijkomstigheid, dat wel, maar ik kan nu toch niet zeggen dat ik er last van had toen hij nog een cookiefriend was...

Ik denk dat veel mogelijkheden niet echt belangrijk zijn. Net ook even de achtergrondkleur verandert (heb die mogelijkheid zowaar gevonden, en wat denk je? Dat maakt op Radar dus helemaal niks uit, het blijft een felle hoofdpijnsite. Dus van het lettertype en de grootte daarvan blijf ik maar af. Ik weet wel hoe het werkt, daar niet van, maar eigenlijk zie ik niet goed in waarom ik dat zou moeten veranderen.

ciske

Net ook even de achtergrondkleur verandert (heb die mogelijkheid zowaar gevonden, en wat denk je? Dat maakt op Radar dus helemaal niks uit, het blijft een felle hoofdpijnsite
Dat WA , kan alleen als de site het mogelijk maakt, :lol: :lol:

witte angora

ciske schreef:
Net ook even de achtergrondkleur verandert (heb die mogelijkheid zowaar gevonden, en wat denk je? Dat maakt op Radar dus helemaal niks uit, het blijft een felle hoofdpijnsite
Dat WA , kan alleen als de site het mogelijk maakt, :lol: :lol:
Kortom, dan heb je dus een mogelijkheid waar je niks aan hebt. Immers, waarom zal een sitebouwer, die o zo trots is op zijn werk, dat mogelijk maken? En mogelijkheden waar je niks aan hebt, waarom zal ik dat uitzoeken? :mrgreen:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:
witte angora schreef:Gevonden, en er is meer mogelijk dan ik dacht wbt instellingen.
Da's een vrij bekend gegeven. Veruit de meeste mensen gebruiken vaak nog geen 10% van de mogelijkheden van een programma.
trail46 schreef:Eerlijk gezegd zie ik daar helemaal geen voordeel of extra veiligheid in,maar goed. Zelf maak ik me niet druk over cookies.
Ik ook niet.
hebt u het artikel al gelezen dat uw bestedings patroon met cookies wordt gevolg op internet?
en dat webshops daarop hun prijzen aanpassen
dat zou dan nog wel eens duur uit kunnen vallen

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat geldt niet voor Marktplaats.

Emmy75

ruud_a schreef:hebt u het artikel al gelezen dat uw bestedings patroon met cookies wordt gevolg op internet?
Nee, doe eens een link ik wil wel weer een hartelijk lachen.
Om te beginnen kunt u als u iets gaat kopen / zoeken / betalen eerst uw browser (met de goede instellingen) even afsluiten zodat alles weg is. Vervolgens helpt het om als consument goed geïnformeerd te zijn over allerlei prijzen van dingen.

Daarnaast maak ik als ik iets wil kopen gewoon de afweging of ik x wil betalen voor product y. Dan heb ik nooit teveel betaald want ik vond de prijs op dat moment redelijk. Dat is hetzelfde als nu een reis boeken en over een maand gaan piepen dat het iets goedkoper is geworden. Maarja reizen boek ik nog bij een reisbureau en dure aankopen doe ik in de winkel. Ik koop eigenlijk maar bitter weinig online.

Maar goed wat heeft dit dan te maken met een bezoek aan tros radar en de volkskrant zoals u in uw voorbeeld aangaf ?

ciske

Kortom, dan heb je dus een mogelijkheid waar je niks aan hebt. Immers, waarom zal een sitebouwer, die o zo trots is op zijn werk, dat mogelijk maken? En mogelijkheden waar je niks aan hebt, waarom zal ik dat uitzoeken
Nee die mogelijkheid is er niet, dan zou het aangegeven staan. :lol:

Daarnaast maak ik als ik iets wil kopen gewoon de afweging of ik x wil betalen voor product y.
Mee eens.

ruud_a

Emmy75 schreef:
ruud_a schreef:hebt u het artikel al gelezen dat uw bestedings patroon met cookies wordt gevolg op internet?
Nee, doe eens een link ik wil wel weer een hartelijk lachen.

http://www.trosradar.nl/columns/archief ... riminatie/

Om te beginnen kunt u als u iets gaat kopen / zoeken / betalen eerst uw browser (met de goede instellingen) even afsluiten zodat alles weg is. Vervolgens helpt het om als consument goed geïnformeerd te zijn over allerlei prijzen van dingen.

Daarnaast maak ik als ik iets wil kopen gewoon de afweging of ik x wil betalen voor product y. Dan heb ik nooit teveel betaald want ik vond de prijs op dat moment redelijk. Dat is hetzelfde als nu een reis boeken en over een maand gaan piepen dat het iets goedkoper is geworden. Maarja reizen boek ik nog bij een reisbureau en dure aankopen doe ik in de winkel. Ik koop eigenlijk maar bitter weinig online.

Maar goed wat heeft dit dan te maken met een bezoek aan tros radar en de volkskrant zoals u in uw voorbeeld aangaf ?
misschien ga ik wel naar een andere site ook, het is maar een voorbeeld

witte angora

ruud_a schreef: misschien ga ik wel naar een andere site ook, het is maar een voorbeeld
Probeer eens bij Kassa. Precies als dit, inclusief nieuwe site, maar dan anders. :wink:

ruud_a

witte angora schreef:
ruud_a schreef: misschien ga ik wel naar een andere site ook, het is maar een voorbeeld
Probeer eens bij Kassa. Precies als dit, inclusief nieuwe site, maar dan anders. :wink:

ik vind het hier veel gezelliger

witte angora

ruud_a schreef:
witte angora schreef:

ik vind het hier veel gezelliger
Waarom zeg je dan dat je misschien naar een andere site gaat?

Emmy75

Ruud,

Ik kan het artikel momenteel niet lezen, dan word ik eruit geknikkerd ....

Zou het opzet zijn ??
:mrgreen:

ruud_a

Waarom zeg je dan dat je misschien naar een andere site gaat?

ik bedoel dat het vanaf trosradar niet perse de volkskrant hoeft te zijn
er zijn nog meer kranten en interessante sites waar je heen kunt

witte angora

Emmy75 schreef:Ruud,

Ik kan het artikel momenteel niet lezen, dan word ik eruit geknikkerd ....

Zou het opzet zijn ??
:mrgreen:
Ik kon niet linken, wel kopiëren en dan in een ander tabblad openen.

Gesloten