LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] winkel besteld 1.5 week voor sluiting niets meer

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Emmy75

Re: winkel besteld 1.5 week voor sluiting niets meer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

electomonteur schreef:maar moet je daar het personeel voor ontslaan en opnieuw laten solliciteren dan??
Da's vast opzet. Zo kunnen ze o.a. het personeelsbestand verjongen en zijn de personeelskosten lager. Ook is er dan veel minder romplsomp in een grote organisatie met veel verschillende soorten arbeidscontracten, -voorwaarden en regelingen.
stoompie1 schreef:de ander c1000 gaat de ouderen in de aanleun woningen nu bedienen met boodschappen die ze bestellen voor 12 uur en om 15 uur word geleverd en bestellingen tussen 12 en 16 uur worden rond 18 uur gebracht en de bestellingen na 16 uur de volgende dag
deze man heeft een service gerichte instelling
Mooi ook weer opgelost.
stoompie1 schreef: hoe zo ik van mening ben dat de jumbo onvriendelijker word...
Sja u bent natuurlijk niet verplicht natuurlijk om boodschappen te gaan doen bij de nieuwe jumbo. Ik denk dat u het beter eerst eens kunt afwachten en aanzien hoe het allemaal gaat worden ipv nu al vooruit lopen op allerlei zaken. Als het af is gewoon eens even een kijkje gaan nemen en de boel dan beoordelen. Als er dan klachten zijn, kunt u ook eens overwegen om samen met de andere bewoners van de aanleunwoningen een klacht in te dienen via het hoofdkantoor bijvoorbeeld.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

apart toen onze super de boer overgenomen werd en verbouwd werd was er nog wel veel vers te vinden.. alleen de laatste 2 dagen niet meer... en de allerlaatste dag kon je alles in de winkel voor 50% korting krijgen (als het er nog was)

we hebben toen boodschappen voor een paar maanden gedaan :P scheelde behoorlijk wat (de truuk is alleen dingen mee te nemen die je ook daadwerkelijk gebruikt) we hebben toen ipv 400 euro 200 euro betaald..

jumbo niet klantvriendelijk? vind ik een rare statment.. misschien heb ik geluk maar onze jumbo is top.. vaste groep dames.. en meestal alles in huis en als het er niet is gaan ze het voor je proberen

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

stoompie1 schreef:nou de andere c1000 sluit definitief in augustus 2013 om dat daar een ah, jumbo en plus in de buurt zitten en het dus nutteloos is om nog een jumbo in het dorp te plaatsen

correct de andere c1000 is 23 km verder op
de andere supermarkten een kilometer of 5 tot 8 (dorp verder)

het geen waar ik me ook over verbaas is dat c1000 de mede werkers ontslaat en dat deze opnieuw moeten solliciteren naar de baan die ze al hadden
dat is allemaal 15 augustus besloten bleek
en dat jumbo de franchise ondernemer gewoon uit koopt en deze eventueel weer franchise onder nemer kan worden bij jumbo als hij accord gaat met een lager percentage
vreemde zaak

de ander c1000 gaat de ouderen in de aanleun woningen nu bedienen met boodschappen die ze bestellen voor 12 uur en om 15 uur word geleverd en bestellingen tussen 12 en 16 uur worden rond 18 uur gebracht en de bestellingen na 16 uur de volgende dag
deze man heeft een service gerichte instelling

hoe zo ik van mening ben dat de jumbo onvriendelijker word
de school jeugd (10-16) is op school dagen alleen welkom onder begeleiding van een evenredig aantal volwassenen (25+ )
de regel 3 in de rij kassa er bij gaat hier niet op wegens de omvang van het dorp
net als andere garantie regels
ouderen met een rollator of rolstoel word vriendelijk verzocht deze thuis te laten wegens de formaat van de winkel paden (dus 2 winkel wagen kunnen elkaar straks ook niet meer passeren in de paden ) en eventueel onder begeleider boodschappen te gaan doen
waarschijnlijk gaan ze het hele assortiment van de jumbo in de kleine winkel persen en moeten de paden maar zo dicht mogelijk op elkaar worden geplaatst om zo veel mogelijk producten te kunnen aan bieden
in verband met de grotere vracht wagens die komen afleveren zijn er van de 8 invalide parkeer plaatsen er 5 verwijder en 3 naar de achterkant van het parkeerplaats verplaatst
deze lagen eerst direct aan de ingang en straks moeten ze bijna 150 meter lopen om dat daar brede plaatsen konden worden gemaakt maar dan mag je nog niet naar binnen met je rolstoel of loop hulp middel
Ik heb zo het idee dat hier wat opmerkingen in staan die we met een korreltje zout moeten nemen. Begrijpelijk, vanwege de frustratie.

Maar het verzoek om een rollator thuis te laten? Ik weet wel zeer zeker dat dit niet staat te gebeuren. Het streven is dat Nederland steeds toegankelijker wordt voor mindervaliden. Een mindervalide de toegang tot de winkel weigeren lijkt mij niet mogelijk.

Verder ga ik er niet op in. De frustratie is duidelijk aanwezig. Veranderen is niet altijd leuk, zeker niet als je met ongemakken wordt geconfronteerd die er voor ouderen in hakken. Maar wacht het eerst maar eens af. Je hebt best kans dat het straks allemaal nog wel mee gaat vallen. En misschien nog wel meer dan je denkt. :wink:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

stoompie1 schreef:Onze C1000 gaat helaas een jumbo worden(slechter en minder kland gericht als deze c1000 )
deze c1000 is sinds 1 jan 2012 onder beheer van een franchise ondernemer

nu sluit deze over anderhalve week maar sinds vandaag(maandag) is er geen vers levering meer en dergelijke
en als je vraagt wanneer er weer brood, melk, pasta maaltijden, groeten en fruit word geleverd word er doodleuk gezegd als de winkel is om gebouwd naar jumbo
nu gaan we de winkel leeg verkopen
ik vraag hoe ze dat met de ouderen aan de overkant willen doen
meld de plaats vervangende eikel dat die maar naar de andere vestiging 23 kilometer verder moeten gaan of hadden moeten hamsteren voor de rest van de maand
en als je dan vraagt naar de bedrijfsleider word er gezet die is er niet meer die is uit gekochyt omdat het een jumbo word
of te wel het personeel weet dat het binnenkort op straat komt te staan en loopt nu alles te frustreren door niets meer te bestellen en ook de ouderen van de overkant(aanleun woningen ) 1 maand lang zonder supermarkt te laten zitten

het personeel dient namelijk na de verbouwing opnieuw te solliciteren
ervoor kan niet want dan is de nieuwe bedrijfsleider er nog niet die komt over 3 weken terug van zijn vakantie en gaat na de opening de sollicitaties afwerken
wat dus betekend dat als de winkel open is er geen personeel is dus het nog 1 week kan duren voor er normaal gedraaid kan worden met deze supermarkt
is hier iets tegen te doen in plaats van de c1000 bellen die melden nu gewoon dat dit geen winkel meer van hun is dus niets meer kunnen doen
en jumbo die meld dat ze pas na de opening klachten kunnen behandelen als de winkel is geopend en geen klachten van de komende 1.5 week kunnen behandelen
Sinds wanneer is een supermarkt verantwoordelijk voor bewoners van aanleunwoningen tegenover hun pand?
Alsof die ouderen nul,nul andere opties hebben om aan voedsel te komen!

flowergirl

Ongelezen bericht door flowergirl »

Alsof een bedrijf het ook maar iets kan schelen of die bejaarden aan de overkant eten hebben of niet... het is geen algemeen welzijnsbedrijf he, gewoon een supermarkt... en mogen bedrijven een beetje renoveren of ombouwen naar een andere supermarkt ja, sommige klanten zouden beter wat minder zagen nog voor ze weten hoe het eigenlijk gaat lopen... :roll:

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

stoompie1 schreef:Onze C1000 gaat helaas een jumbo worden(slechter en minder kland gericht als deze c1000 )
Dat is iets dat u al bij voorbaat weet?
stoompie1 schreef:en als je vraagt wanneer er weer brood, melk, pasta maaltijden, groeten en fruit word geleverd word er doodleuk gezegd als de winkel is om gebouwd naar jumbo nu gaan we de winkel leeg verkopen ik vraag hoe ze dat met de ouderen aan de overkant willen doen meld de plaats vervangende eikel dat die maar naar de andere vestiging 23 kilometer verder moeten gaan of hadden moeten hamsteren voor de rest van de maand
Er is geen verplichting van de kant van een winkel om u iets te verkopen. Evenmin is er voor u een verplichting om iets af te nemen bij een bepaalde winkel.
stoompie1 schreef:het personeel dient namelijk na de verbouwing opnieuw te solliciteren
Een niet ongebruikelijke gang van zaken, ook niet in andere sectoren. Bovendien: wat maakt u het eigenlijk uit onder welke voorwaarden het personeel gaat werken in zo'n winkel? (ik neem aan dat u niet heeft gesolliciteerd).

Oehla

Ongelezen bericht door Oehla »

Een winkel kan niet zoveel verantwoordelijkheid nemen dat zij ook nog eens zorgen dat alle mensen in de buurt in de ombouwtijd nog alles kan kopen.

Wellicht was het (als dat niet is gebeurd) goed geweest als ze een paar weken vantevoren aan hadden gegeven dat de winkel omgebouwd zou worden en ze in die tijd niet meer alle producten kunnen leveren. Dan hadden de oudere mensen kunnen anticiperen.

Dat de c1000 een dorp verderop zo'n goede service levert is uitzonderlijk. Temeer omdat ze een ontzettend grote kans hebben dan de oudjes zodra de nieuwe Jumbo klaar is gewoon daar hun boodschappen gaan kopen en geen gebruik meer maken van de service van de c1000 een dorp verderop.

stoompie1

Ongelezen bericht door stoompie1 »

nou het is goed verkeerd met de jumbo
de producten die de c1000 had zo als 1 persoons maaltijden zijn niet meer te verkrijgen
als ik of de oudere er om vragen word er gewoon gemeld datb dat niet in het asortiment zit en ook niet komt
ondanks de 7 zekerheden van jumbo
de jumbo meld gewoon dat dat een eigenmerk product van de c1000 was en daardoor niet meer terug komt
verhoudings gewijs is het nogsteeds duurder
de pasta maaltijd penne carbonara koste bij c1000 1,99 per 300 gram dus 6.63 per kilo
en de vervanger van de jumbo kost 3.99 per 500 gram dus 7.98 per kilo en is minder rijk gevuld practies geen spek en niet zo romig als de c1000 was
de paden zijn dus echt zo snal geworden dat een rollator er door heen past maar geen passerend verkeer
zelf 2 wagenstjes passen niet langs elkaar heen
in 1 pad staat er in het midden een pilaar waardoor je aleen lopend door het pad kan en niet met een wagentje of wat voor andere manier

de invalide parkeerplaatsen voor de winkel zijn weg gehaald en daar is de laad en losplaats gemakt en de invaliede parkeer plaatsen zijn naar de zijkand van de parkeer plaats verplaast naast de glas en papierbak op het midden van de parkeerplaats
de koffie hoek is wel terug gekomen maar de bankjes welke beloofd waren zijn er niet gekomen en ook inpak tafel is spoorloos verdwenen

hopelijk gaat de klachtenlijst van de buurd bewoners de jumbo wakker schudden
word vervolgd

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Al die kant-en-klare maaltijden zijn sowieso te duur. Koop een pak pasta, een bakje spekjes, een bakje champignons en een potje carbonaramix (dat wel kant-en klaar dus, hoewel het heel makkelijk zelf maken is). Mik de hele boel bij elkaar. Moet je eens uitrekenen wat dat scheelt. Het scheelt nog meer als je de mix gewoon zelf maakt.
Helaas geldt voor veel mensen tegenwoordig 'koken = kopen'. Niemand doet meer de moeite zelf iets te maken. En o ja, als je alleen bent: je kan gerust een heel pak macaroni gebruiken om dit gerecht mee te maken, want je kan het prima invriezen! Doe ik ook altijd. Gebruik dan wel genoeg ingrediënten...

Het is natuurlijk wel treurig dat de invalidenparkeerplaats verplaatst is (niet 'invalide' want de plaats is niet invalide, de gebruikers zijn het :wink: ). Al kan je nu misschien wel spreken van een 'invalide' plaats omdat het zo onhandig is.

Smalle paden zijn een verschrikking, klopt. Zeker in een buurt waarin zoveel mensen afhankelijk zijn van een rollater of scootmobiel.

Goed idee om met de buurtbewoners gezamenlijk een brief voor het management van deze winkel te maken. Succes er mee.

aanbieder50

Ongelezen bericht door aanbieder50 »

Wat een ophef over deze "plotselinge" sluiting van deze C1000. De voormalige francise "eigenaar" wist ons in mei 2012 al te vertellen dat hij er mee op zou houden, omdat hij geen 1,5 miljoen Euro wilde investeren om"zijn" inmiddels zwaar verouderde inrichting weer op orde te brengen, volgens de huidige-en Jumbo maatstaven. Heel begrijpelijk allemaal toch?persoonlijk denk ik dat Jumbo er weer een prima winkel met een prima prijs/ kwaliteitsverhouding van zal maken. Dit alles in het belang van alle klanten binnen en in de omtrek van Renesse. Voor wat het personeel betreft zou het wat mij betreft heel goed zijn hier wat "verversing" in aan te brengen. Want ook het personeel van de voormalige c 1000 kan naar mijn mening wel wat bijscholing en een peptalk gebruiken. Ik wens Renesse dan ook van harte deze wisseling van supermarkt toe!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

En uw reactie voegt ruim een jaar later nog wat inhoudelijks toe?

Ga ik het toch schrijven: Je zal wel van Jumbo zijn... kuch

Gesloten