LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] leeftijdsgrens bijbaan?
Re: leeftijdsgrens bijbaan?
@ tenormin: bedankt! Ik vind mijzelf ook nog niet oud en denk dat ik jongere mensen achter de kassa nog wel wat had kunnen leren (goedendag, dankjewel en "terugtellen" wordt niet overal meer gedaan). Maar aan de andere kant loop ik met schoonmaken bij een of twee mensen thuis dan weer niet het risico om winkelende collega's tegen te komen. Niet dat het verboden zou zijn, maar zou het wel genant vinden .
Niks om je voor te generen, sonja. Je hebt je eigen gat in je hand, je weet het en neemt de consequenties. Prima toch? FF flink "doorpoetsen" en je bent weer boven jan. Succes, en voorzichtig als je bij die oudjes gaat werken, ouwe spulletjes hebben veel waarde voor ze
Bedankt en zal ik zeker doen!
ja veel mensen schamen zich voor schoonmaak werk... is niks om te schamen.. beter dan bijvoorbeeld op de wallen staan..
werk is werk.. het is alleen zo jammer dat er bij mij in de buurt alleen maar schoonmaak klussen zijn op momenten dat ik niet kan werken omdat er geen enkele opvang open is (dus s ochtends zeer vroeg of savonds zeer laat en dat met een partner die ploegendienst heeft)
(ja ik zoek ook overal dus ook in schoonmaak)
werk is werk.. het is alleen zo jammer dat er bij mij in de buurt alleen maar schoonmaak klussen zijn op momenten dat ik niet kan werken omdat er geen enkele opvang open is (dus s ochtends zeer vroeg of savonds zeer laat en dat met een partner die ploegendienst heeft)
(ja ik zoek ook overal dus ook in schoonmaak)
Misverstandje; ik schaam me er niet voor om schoonmaakwerk te moeten doen. Ik schaam mij er voor dat ik een (normaal betaalde) fulltime baan heb en daar niet mee rond kan komen in mijn eentje.
Alhoewel het mij leuker zou lijken om kassawerk te doen, is schoonmaakwerk voor mij zelfs handiger omdat ik dan een stuk minder mensen tegenkom .
Kan me voorstellen dat de zoektocht voor jou nog een stuk lastiger is als je ook nog met opvang rekening moet houden. Succes!
Alhoewel het mij leuker zou lijken om kassawerk te doen, is schoonmaakwerk voor mij zelfs handiger omdat ik dan een stuk minder mensen tegenkom .
Kan me voorstellen dat de zoektocht voor jou nog een stuk lastiger is als je ook nog met opvang rekening moet houden. Succes!
zei het ook in het algemeen hoor over het schoonmaak werk... maar vind het eerlijk werk
Sonja, je kan tegenwoordig toch overal hulp krijgen om te leren met je geld uit te komen? Zelfs gratis, via het Nibud?
Ik bewonder het dat je zelf de consequenties neemt van het 'gat in je hand' maar misschien is het toch fijner voor jezelf als je gewoon uit zou komen.
Veel succes!
Ik bewonder het dat je zelf de consequenties neemt van het 'gat in je hand' maar misschien is het toch fijner voor jezelf als je gewoon uit zou komen.
Veel succes!
@Miepje; het is niet alleen "gat in de hand" (wat wel meespeelt hoor), maar vooral een opeenstapeling van financiële tegenvallers (dure reparatie aan auto, koelkast stuk en nog wat kleinere dingen. Als je dan een normaal salaris hebt maar niks achter de hand (niet slim; ik weet het) dan hakken die dingen er wel in als je alleenstaand bent en wordt vakantiegeld etc. gebruikt om schulden te betalen en kom je dus ook amper op het punt om wat op te bouwen. En tevens dus ook niet aan vakantie:(
Het is een kringetje waar lastig uit te komen is. Althans voor mij..
Het is een kringetje waar lastig uit te komen is. Althans voor mij..
Ja, tegenvallers kan je natuurlijk niets aan doen. En ik begrijp het hoor, ik heb zelf ook wel in die situatie verkeerd. Alleen heb ik nog nooit een gat in mijn hand gehad gelukkig. Maar wel tijden dat ik echt met mijn laatste gulden aan het eind van de maand boodschappen moest doen. Inderdaad is meer/beter betaald werken dan de enige oplossing.
Maar als je er nu een beetje uit bent, kijk dan vooral eens op de site van het Nibud; die hebben ook tips om geld over te houden als je denkt dat je het niet kan.
Succes!
Maar als je er nu een beetje uit bent, kijk dan vooral eens op de site van het Nibud; die hebben ook tips om geld over te houden als je denkt dat je het niet kan.
Succes!