LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duurste bank: Knab

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beste Knab,

Ik geloof er helemaal niets van. De onzekerheid en boosheid van mensen over banken uitbuiten door zelf een andere bank op te zetten met als uitgangspunt te wijzen op de zwakheden van de bestaande banken.

Jullie willen ook geld verdienen en dat kan maar op 1 manier. Door het bij de klanten weg te halen. Wolven in schaapskleren zijn jullie !

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door berend12 »

Waar maken jullie je druk om? Je vindt het een aantrekkelijk aanbod of niet.
Denk dat ze zich vooral richten op klanten die goed verdienen en flink kunnen sparen. Hoopte eigenlijk dat er een laagdrempelige bank bij zou komen.

student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

Was het niet zo dat in de krant stond dat banken weinig aan consumenten verdienen en er zelfs meer geld aan kwijt zijn? Het gaat dan om de betaalrekeningen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door ruud_a »

Knab schreef:Goedemiddag,

Graag wil ik vanuit Knab een reactie geven op deze discussie. Knab introduceert een compleet nieuwe manier van bankieren, dit is voor veel mensen even wennen. De maandelijkse fee betaalt u niet voor alleen een betaalrekening, maar voor een compleet pakket aan services & producten. 'Financiële Planning' en 'service in het belang van de klant' maken hier integraal onderdeel van uit. Iedere rekeninghouder kan bovendien zonder aanvullende kosten zoveel rekeningen aanhouden als hij wil.

Knab wil geen rente-stunter zijn. Wij streven een stabiel prijsbeleid na, waarbij we eerlijke tarieven bieden. Via bijgevoegde link: https://www.knab.nl/live/blog/2012/sept ... -live/?c=1 gaat u naar de blog van René Frijters over de toegevoegde waarde van Knab en de revolutie die we teweeg willen brengen.

Vanaf november kunt u als klant van Knab met Ideal betalen.

Vriendelijke groet,

Michelle (Knab)
ja ik had al wat gelezen over tips door de knabbank
is dat niet net zo iets als een postbus vol spam?
bovendien denk ik dat die tips zich zullen beperken tot de producten van die knabbank
en niet de eventueel betere producten van de concurent

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door berend12 »

Je kan alles wel negatief uitleggen, ik wens ze veel succes maar wacht op een alternatief voor mijn huidige bank die beter bij mij past.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

Trap er niet in ! oude wijn in nieuwe zakken. Ik herinner me Oxxio, de energieboer, die ging het ook allemaal anders doen en beter. Er zijn over geen energieboer zoveel klachten als Oxxio.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door berend12 »

student538 schreef:Was het niet zo dat in de krant stond dat banken weinig aan consumenten verdienen en er zelfs meer geld aan kwijt zijn? Het gaat dan om de betaalrekeningen.
Ja, dat zeggen ze wel eens. Maar een winkel kan zonder kassa ook niets verdienen en de kosten van de kassa staan niet apart vermeld op het bonnetje. Ergens is het vreemd dat een betaalrekening geld kost, zonder betaalrekening kunnen ze ook geen hypotheek e.d. verkopen.

Knab
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2012 16:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Knab »

Geachte sjoegel, beste andere gebruikers,

Net als elke andere onderneming moet Knab inderdaad ook geld verdienen. Dit doen wij door duidelijk te vermelden wat de kosten zijn. Wij zullen niet de kosten versleutelen in onze producten, maar altijd helder weergeven waar u aan toe bent. Dat is waar Knab het verschil wil maken.
Knab wil ook anders zijn als het aankomt op de producten die we aanbieden. Wij willen eerlijk zijn, dat zou dus kunnen betekenen dat u een bepaalde dienst toch beter ergens anders af kunt nemen. Tegelijkertijd werken wij er hard aan dat een klant zo enthousiast is over Knab, dat deze Knab als zijn centrale financiële plek zal houden. Onze tools zijn ook zo gemaakt dat ze niet exclusief Knab kunnen bevatten, maar ook gegevens van andere dienstverleners. De alerts die uitgestuurd worden vanuit Knab zijn niet product gericht, dat gaat tegen ons gedachtegoed in, de alerts vertellen u waar u financieel voordeel kunt behalen. Het gaat om uw financiën, en niet om onze producten.

U kunt op onze website al kennis maken met bijvoorbeeld ons Financieel Plan door een test versie in te vullen. Mocht uw interesse gewekt zijn, u kunt Knab natuurlijk ook gewoon uitproberen. Overstappen is niet verplicht. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons op vele manieren bereiken. Ook deze informatie is terug te vinden op de website van Knab.

Met vriendelijke groet, David (Knab)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het gaat om uw financiën, en niet om onze producten.
Net als elke andere onderneming moet Knab inderdaad ook geld verdienen.
David Knab, ik geloof geen barst van jullie "goede" bedoelingen. Bovenstaande argumenten zijn door jou geuit en in tegenspraak met elkaar. Jullie kunnen enkel geld verdienen door het bij mij als klant weg te harken. Het doet me allemaal denken aan Oxxio. Ook veel half zacht gezever "wij doen het allemaal anders" in het begin en achteraf blijk je keihard gen....n te zijn.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door berend12 »

Overdrijf je nu niet een beetje Sjoegel?
Bedankt voor je rustige uitleg David.

verzendingen

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door verzendingen »

Mensen,

Wat ik hier lees is veel boosheid en wordt Knab vergeleken met Oxxio. Denk dat dit niet helemaal fair is? Knab is van Aegon toch?

Op de volgende website kunt u zien of een bank ook wel echt eerlijk is:
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/wat-ku ... /overzicht

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

Knab is van Aegon toch?
Moet ik nog meer zeggen ? Aegon heeft tienduizenden mensen de financiële afgrond in geduwd met hun woekerpolissen. Van een bedrijf als Aegon dat die mensen maar niet wil helpen kan niets goed komen is mijn mening. Waarom bouwt Aegon haar bedrijf dan niet om naar de idealen zoals in de Knab ?

Uit een peiling onder 1399 mensen bleek minder dan 10% vertrouwen in deze nieuwe bank te hebben. 90% ziet het helemaal niet zitten.

http://www.telegraaf.nl/dft/12973835/__ ... nab__.html

Hilarisch tenslotte een liegende bankdirecteur en zijn banden met DSB,
(bron; Janneke Willemse - belegger.nl )

René Frijters heeft in 2009 bij DSB gewerkt. Hij benadrukt dat dit maar van korte duur was. 'Ik kwam er al snel achter dat ik bij Dirk niet deze bank kon neerzetten, mijn ambitie niet kon waarmaken, maar mijn vrouw zei: 'probeer het 100 dagen'. Dus ben ik 100 dagen gebleven en daarna weggegaan.' Waarom het werkverband in zijn LinkedIn-profiel naar beneden geschoven is, door de datum op 2006 te zetten? 'Aan de bovenkant van mijn profiel was mijn tijd bij Alex niet meer te zien. Ik wilde dat bovenaan hebben, want dat is echt het belangrijkste wat ik gedaan heb.'

DSB, Aegon (ja, ja die van sprrrrrrintplan ! ) alle seinen staan op rood.

De naam alleen al. Een woordgrapje (bank maar dan omgedraaid) Hoe serieus neem je je klanten ?

De intenties van de Knab komen mij niet oprecht over gezien de zeer slechte reputatie van haar eigenaar.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door ruud_a »

Knab schreef:Geachte sjoegel, beste andere gebruikers,

Net als elke andere onderneming moet Knab inderdaad ook geld verdienen. Dit doen wij door duidelijk te vermelden wat de kosten zijn. Wij zullen niet de kosten versleutelen in onze producten, maar altijd helder weergeven waar u aan toe bent. Dat is waar Knab het verschil wil maken.
Knab wil ook anders zijn als het aankomt op de producten die we aanbieden. Wij willen eerlijk zijn, dat zou dus kunnen betekenen dat u een bepaalde dienst toch beter ergens anders af kunt nemen. Tegelijkertijd werken wij er hard aan dat een klant zo enthousiast is over Knab, dat deze Knab als zijn centrale financiële plek zal houden. Onze tools zijn ook zo gemaakt dat ze niet exclusief Knab kunnen bevatten, maar ook gegevens van andere dienstverleners. De alerts die uitgestuurd worden vanuit Knab zijn niet product gericht, dat gaat tegen ons gedachtegoed in, de alerts vertellen u waar u financieel voordeel kunt behalen. Het gaat om uw financiën, en niet om onze producten.

U kunt op onze website al kennis maken met bijvoorbeeld ons Financieel Plan door een test versie in te vullen. Mocht uw interesse gewekt zijn, u kunt Knab natuurlijk ook gewoon uitproberen. Overstappen is niet verplicht. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons op vele manieren bereiken. Ook deze informatie is terug te vinden op de website van Knab.

Met vriendelijke groet, David (Knab)
het gaat niet om uw producten?
u hebt waarschijnlijk ook een nieuwe woekerpolis van de aegon in de aanbieding?

hou toch op met mij
u zit hier gewoon reclame te maken voor uw bank
volgens mij is dat volgens de regels van het forum niet toegestaan

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door witte angora »

Wij willen eerlijk zijn, dat zou dus kunnen betekenen dat u een bepaalde dienst toch beter ergens anders af kunt nemen.
Ongetwijfeld. Mensen die niet in sprookjes geloven zullen jullie inderdaad het advies geven naar elders te gaan. Stel je eens voor dat ze later de gang naar de rechter zullen maken. :lol: :lol:

Verder: Armoedzaaiers, mensen van wie je het vermoeden hebt dat ze hun lening/hypotheek niet af kunnen lossen: ga allemaal maar naar elders... Of zit ik er naast?

Inderdaad, je bent eerlijk... :lol: :lol:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door SJZ »

Leuk om te lezen hoe René Frijters zelf tegen DSB bank aankeek toen hij daar aan de slag ging:
“We willen van DSB Bank de beste consumenten-bank van Nederland maken. Veel problemen in de financiële sector komen voort uit gebrek aan transparantie en gebrek aan inlevingsvermogen in wat klanten echt willen. Alles wat niet transparant is gaan we morgen transparant maken. Dat zal ook helpen om het imago van DSB te verbeteren, want dat klopt nog niet met de werkelijkheid. En ik ga me bezighouden met alles wat te maken heeft met sparen, betalen en beleggen.”

(Hij werkte trouwens in 2009 voor DSB, maar heeft later in zijn CV op linkedin dat aangepast: daar heeft-ie er van gemaakt dat hij in 2006 voor DSB werkte.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

René F, directeur van de knab maakt geen beste beurt met dit gedraai en gejok. In 2009 toen hij bij de DSB ging werken was al lang en breed bekend dat het woekeraars waren in de oude betekenis van het woord. Graaien noemen we dit nu.

Daar werken was lekker meevreten uit de geldruif van belazerde DSB klanten. Dat was toen volop in het nieuws dus hij wist dat.

Toen DSB omviel en de grond te heet werd onder zijn voeten wilde hij niets meer weten van zijn steun aan dit bedrijf. Nu lijkt hij zich te schamen en is het spelletje van downplayen begonnen. Dit zegt wel iets over het karakter van deze bankdirecteur wat toch onkreukbaar hoort te zijn !

Wees een vent en zeg gewoon dat je fout zat.

Dit samen met de eigenaar die Aegon heet maakt dat ik toch heel voorzichtig zou zijn. Zeker nu ze, o'help ! :lol: , beleggingsadviezen gaan geven...... :x

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door ruud_a »

er stond een stukje in de telegraaf
daarbij werd duidelijk dat in verband met de kosten van de betaalrekening sparen bij de bank niet lonend was
het mag duidelijk zijn dat het voor mensen die alleen een betaalrekening willen openen, deze bank vanwege de hoge kosten van de betaalrekening ook niet lonend is
blijft over de rijken van deze aarde
dat worden er steeds minder, hoewel steeds rijker
ik betwijfel echter of die veel interesse hebben in een knab bank
die bankieren op de kaaiman eilanden

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Jan1 »

Let op, bij Knab geen iDeal, geen creditcard, geen chipknip, geen mogelijkheid om gratis contant geld te storten, wel slechts 0,5% rente over de eerste €2.000,00 op je betaalrekening. Ook is niet bekent hoeveel er voor een tweede bankpas betaalt moet worden, niet is bekent hoeveel een nieuwe bankpas kost bij vermissing of defect, over kosten van vervanging van cardreader wordt niet gesproken. Er zijn wel andere banken die meer bieden voor veel minder geld.

student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

In het buitenland heb je altijd nog gratis internet bankieren met pin pas dus ben ik van plan om dat te gaan doen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door kweenie »

student538 schreef:In het buitenland heb je altijd nog gratis internet bankieren met pin pas dus ben ik van plan om dat te gaan doen.
Bij sommige banken misschien. Bij heel veel banken heb je dat niet. Bovendien moet je ook opletten of de pin-pas overal werkt, of bv. geld pinnen uit een automaat van een andere bank geen geld kost en of er geen kosten zitten aan afschriften, (automatische) overschrijvingen etc. Omdat de kostenstructuur soms heel anders is dan in Nederland, kan het zijn dat een rekening die goedkoper lijkt op de zaken die in Nederland geld kosten, juist duurder is op zaken die wij in Nederland als vanzelfsprekend zien. Als je naar alle kosten kijkt, en naar wat je er voor terug krijgt, dan zijn we in Nederland gemiddeld best voordelig uit. Maar er zullen altijd uitzonderingen zijn.

Gesloten