Pagina 2 van 6

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 05 okt 2012 22:58
door klaas1978
MarkMulder schreef:Kortom, ik had een vrij stabiele bedrade snelheid, echter met de nieuwe Horizon is deze flink omlaag gevallen.
Kun je niet gewoon je oude modem gebruiken om te internetten en dan de Horizon ook op je oude modem aansluiten?

(ik heb die Horizon nog nooit van dichtbij gezien dus please don't shoot me als ik iets doms zeg)

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 06 okt 2012 10:07
door trail46
klaas1978 schreef:
MarkMulder schreef:Kortom, ik had een vrij stabiele bedrade snelheid, echter met de nieuwe Horizon is deze flink omlaag gevallen.
Kun je niet gewoon je oude modem gebruiken om te internetten en dan de Horizon ook op je oude modem aansluiten?

(ik heb die Horizon nog nooit van dichtbij gezien dus please don't shoot me als ik iets doms zeg)
Je zegt niets doms hoor :wink: Ik kreeg toen ik de box bestelde de vraag '' alles'' via de box of aanwezig modem behouden? Kies je voor behouden dan is het zeker mogelijk. Kies je voor ''Alles'' via de Horizonbox die ook een telefoon/internet modem aan boord heeft word het ''oude'' modem afgesloten en kan je niet meer via dit modem bellen/internetten. Het is maar welke (eenmalig en je kunt niet terug)keuze gemaakt is.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 06 okt 2012 10:39
door ciske
Nou sorry, maar als ik het zo lees is dat Horizon van UPC niet genoeg getest, dus een beetje een aanfluiting.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 06 okt 2012 11:27
door trail46
ciske schreef:Nou sorry, maar als ik het zo lees is dat Horizon van UPC niet genoeg getest, dus een beetje een aanfluiting.
Is het ook! De Horizonbox is een prachtig mooi product (als hij zijn werk goed doet) maar had veel langer getest moeten worden en is naar mijn smaak veel te vroeg op de markt gebracht.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 06 okt 2012 17:32
door MailOnno
Horizon mediabox besteld. Na teleurstellende installatie (waaronder een probleem met hdmi signaal naar Philips TV) besloten het pakket terug te sturen. Na ruim anderhalve week (zonder tv, telefoon en internet) en vier keer naar klantenservice gebeld te hebben is het oude oude abonnement hersteld.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 06 okt 2012 17:44
door ciske
Ben je klaar mee, leuk dat Horizon.

Zit een mens helemaal zonder, knap werk van upc.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 06 okt 2012 23:17
door SHS_Inc
Horizon is super heerlijk 1 kast weg losse kasten en draden toppie nu enige probleem was een oude WCD die is vervangen prima nu.

dat HDMI werkt op mijn tv idd ook niet ligt niet aan horizon maar aan de philips tv's HDCP verhaal is bekend zijn ze aan het bekijken maar via scart werkt het net zo goed dus geen probleem verders .

Ik ben tevreden tot nu toe kijk factureren is ander verhaal dat is nog even afwachten of dat goed gaat :D

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 08 okt 2012 11:48
door petjans
Sinds september biedt UPC voor digitale televisie/internet/telefonie een nieuwe mediabox aan Horizon.
Sinds 15 september ben ik in het bezit van deze box.
Zelf aansluiten was geen optie er moest een monteur komen om dit te doen.
Monteur kreeg het niet voor elkaar, er bleken problemen te zijn in de database van UPC.
Dit ging enkele dagen duren, ik zou gebeld worden wanneer dit verholpen was.
Niet gebeld en dus maar zelf contact opgenomen.
Probleem was niet verholpen maar ik zou gebeld worden.
Niet gebeld maar wel werd een paar dagen later, onaangekondigd, de oude box gedeactiveerd.
Dus geen internet/telefoon en televisie meer.
Zelf maar vlug de Horizon box aangesloten en na een paar pogingen werd deze actief.

Met nieuwe producten (zeker van UPC) zijn probleempjes te verwachten, maar met deze box zijn er onacceptabel veel problemen.
Ook ik ondervind ze dagelijks.
Zo heb ik b.v. een Philips tv, en het blijkt dat bepaalde types Philips tv's niet goed reageren op het HDMI-signaal van de Horizon-box. Gevolg is dat het beeld zo nu en dan groen kleurt en in een soort gekleurd negatief wordt weergegeven. Oplossing van UPC is dat er een scartkabel moet worden aangesloten, maar dan is het niet meer mogelijk de uitzendingen in HD te bekijken.
Al een aantal andere mediaboxen gehad en nooit geen problemen met de tv ondervonden.
Ook Philips verwijst naar de Horizon-box.
Zo zijn er nog diverse problemen te noemen (internet fora staan er vol mee).
Door UPC worden de huidige bezitters van de box als een soort veredelde betatesters gebruikt.
Vraag is of dit zo maar kan en of compensatie van deze ongemakken niet op z'n plaats is.
UPC vraagt voor deze box (ook aan bestaande klanten) een bedrag van €49,- activatiekosten.
Het lijkt me niet onredelijke b.v. deze kosten te laten vervallen of de kortingstermijn van de abonnementskosten (6 maanden) te verlengen met de tijd dat deze problemen niet opgelost zijn.
Ik heb dit uiteraard aan UPC voorgesteld, maar nog geen reactie ontvangen.

PJ

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 09 okt 2012 22:06
door DPKMHL
Ook hier problemen met Horizon. Je zou verwachten dat na de betafase de meest voorkomende problemen zijn opgelost maar niets is minder waar.

De snelheid die ik zou moeten ontvangen, 120 Mbps, wordt bij lange niet gehaald en is met krap 50 Mbps een heel stuk lager dan de 60 Mbps die ik in de oude situatie met een 60 Mbps abonnement wél haalde.

Het draadloze netwerk is ook al bedroevend slecht. De snelheid die ik daarmee haal is met een download van krap 8 Mbps terwijl de upload dan weer 14 Mbps blijkt te zijn volgens speedtest.net onvoldoende,

Communicatie met mijn PC's lukt totaal niet meer. Airplay, muziek afspelen vanaf mijn PC op mijn AVR-receiver, is niet meer mogelijk, sterker nog is dat de airplay nu totaal onvindbaar is geworden ook via mijn iPad.

DTS en AC3 krijg ik niet aan de praat ondanks dat ik uren heb besteed aan het zoeken naar een oplossing op diverse fora.

Wij hebben 3 dagen zonder internet en telefoon gezeten omdat het e.e.a. in de Horizon moest worden geactiveerd. Dat is met mijn handicap heel erg vervelend en beangstigend, zeker in geval van nood. Gelukkig is er dan de GSM.

Waarom koos ik voor Horizon? Omdat ik de echt tientallen meters netwerk en telefoonkabels zat was evenals de drie splitters naar de twee modems EPC-3000 en een Arris die uiteraard ook weer via adapters stroom vraten net zoals de oude mediabox die daarnaast zoveel warmte produceert dat de kast waarin het ding staat als extra radiator kan dienen.

Mij was via een email bericht dat er geen activatiekosten van € 49,= zouden worden berekend. Dit staat echter wel in het kontrakt. Schrale troost is dat volgens de klantenservice dit vanzelf zou worden gecrediteerd.

Gelukkig kon de klantenservice mijn bedenktijd verlengen tot volgende week en wacht ik maar lijdzaam af of er verbetering komt. Die zou voor vrijdag a.s. moeten komen.

Mocht dat niet gebeuren dan is het vervelend voor UPC én mij, maar dan gaat de Horizon absoluut terug naar UPC en ik kreeg nu al van hen te horen dat ik daarna wéér dagen kan wachten tot de oude modems zijn geacvtiveerd.

Al met al is dit geen prettige ervaring terwijl er voorheen maar zeer zelden problemen waren met UPC.

Bedenk dus goed of je nu al wilt overstappen. Mij lijkt het beter nog een jaartje te wachten om te zien of mijn problemen met de Horizon, en natuurlijk die van anderen, volledig zijn verholpen.

Het is onzin te stellen dat je bij een nieuw produkt zoiets kunt verwachten. Natuurlijk zullen er wat eigenaardigheden voorkomen maar zoals ik eerder al zei, essentiële dingen zouden altijd 100% moeten werken en dat is helaas nog niet het geval.

UPC, trek je conclusies en zet geen produkt in de markt voordat alle kinderziektes eruit zijn.

Aanvulling 10.10.2012
Inmiddels heb ik zelf het airplayprobleem weten te verhelpen door in het menu van de Horizon (te bereiken via een PC) wat dingen te veranderen. Vraag aub niet hoe en wat maar dit werkt nu.

Kwa snelheid is het eea nog niet in orde, maar dankzij een email naar webcare via chelloo.com kreeg ik zojuist een telefoontje van UPC. Vanavond wordt er geprobeerd de snelheidsproblemen op te lossen en ik zou dan ook worden teruggebeld.

De UPC-medewerker erkent dat er wat problemen zijn maar meldt ook dat er meer klanten zijn die nergens last van hebben.

Toegegeven, deze snelle service had ik niet verwacht en daarmee is een deel van mijn nare gevoel bij UPC weggenomen. Aan de medewerkers ligt het meestal niet maar ook zij kunnen niet altijd voor elkaar krijgen wat klanten willen en wat zij zelf ook graag opgelost willen zien.

wordt vervolgd.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 11 okt 2012 17:09
door MarkMulder
Update:

Onderstaand mijn mail naar Webcare..... het is zo intriest dat het beloven en verzenden van een betere USB adapter zelfs niet lukt.....

**********************************************************************************
Beste Hans Blom,

Ten einde een oplossing te leveren voor één van de vele problemen die de Horizon met zich meebrengt, is mij begin deze week door een medewerker van Webcare een nieuwe SITECOM (!!!!) usb adapter toegezegd, welke aanmerkelijk beter het draadloze signaal zou kunnen ontvangen. (Nu 9 mb op het 120mb abonnement).

Zoals ik al verwachtte: ik kreeg opnieuw de slecht presterende gedateerde Thomson adapter toegezonden........... heb deze gemakshalve toch even aangesloten: 9mb..

Derhalve gelieve per ommegaande alsnog de beloofde Sitecom adapter toezenden....!!


NOTE: ik had al opgezegd en zit in de bedenktijdfase.....het weer niet nakomen van de afspraken brengt mij dichter bij het opzeggen dan bij het blijven.... Ik zal het forum welke ik op Tros Radar ben gestart bijwerken...


Dank en groet,

Mark Mulder


**********************************************************************************

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 11 okt 2012 17:49
door UPC Webcare
@ Mark,

Het functioneren van WiFi is van een boel verschillende factoren afhankelijk. Als je problemen met het bereik en/of de snelheid hebt, dan is een goede analyse belangrijk omdat er meerdere mogelijke oorzaken en oplossingen zijn.

Er wordt geen WiFi adapter bij Horizon geleverd. Omdat we twijfelden aan je huidige WiFi adapter hebben we afgesproken dat ik uit coulance een Sitecom adapter zou versturen. Ik heb hier ook opdracht voor gegeven maar helaas verneem ik nu van je dat er een Thomson adapter is geleverd.

Ik heb je net gebeld maar je helaas niet bereikt. Ik zal morgen opnieuw proberen om telefonisch contact met je op te nemen om een gepaste oplossing te vinden.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 11 okt 2012 20:04
door bprosman
(Nu 9 mb op het 120mb abonnement).
Ondanks dat 9Mbit wel mager is ga je 120Mbit op WiFi natuurlijk nooit halen.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 11 okt 2012 23:36
door MarkMulder
bprosman schreef:
(Nu 9 mb op het 120mb abonnement).
Ondanks dat 9Mbit wel mager is ga je 120Mbit op WiFi natuurlijk nooit halen.
Helemaal mee ens......maar 9mb is wel héél magertjes he....vóór de Horizon pakte mijn oude UPC Thomson modem/router 37mb op mijn 50mb Abonnement.... op de zelfde 6 meter afstand ..rechte lijn en geen hindernissen als muren of wat dan ook...

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 18 okt 2012 13:03
door krabbetje
ik heb nu enkele weken de Horizonbox in gebruik en vele uren aan de telefoon gehangen met de helpdesk. De problemen die ik in mijn vorig bericht beschreef zijn nog allemaal actueel. afgelopen dinsdag is mijn oude modem uitgeschakeld door UPC en is alles via de Horizonbox gaan lopen. Ik was aangenaam verrast dat de telefoon en internet het nog deden.

Maar helaas was ik te vlug blij, de snelheid van internet is nu 6 Mb en voorheen 58 MB. weer de helpdesk gebeld en mijn oude modem gaat weer geactiveerd worden. Op zich een goede oplossing maar ik betaal toch voor de Horizonbox en ik ben van mening dat die voor 100% behoord te werken.

Bij alle vragen opmerkingen en klachten hoor je bij UPC dat ze bekend zijn. Maar wat heb ik hier aan. Ze hebben een testfase van een half jaar gedraaid bij medewerkers van UPC dus de meeste problemen moeten vooraf al bekend zijn geweest bij UPC. Toch heeft men er voor gekozen om een product op de markt te zetten wat niet goed werkt, hoe arrogant kun je zijn t.o.v je klanten.

Maar ik heb een tip voor mensen die overwegen over te stappen naar de horizonbox van UPC, NIET DOEN, KIJK LIEVER NAAR WAT ANDERE AANBIEDERS TE BIEDEN HEBBEN. Het product is niet goed, je betaald het volle pond en voor enige tegemoetkoming voor alle ellende moet je zeker niet bij UPC zijn.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 18 okt 2012 18:45
door krabbetje
UPC heeft ook een mooie facebook pagina. Hierop staan ook alleen maar klachten over Horizon. Ben je hier echter te negatief of kritisch over hun producten dan past men oostblok methodes toe. Je wordt gewoon geblokkeerd en je reacties worden verwijderd. UPC welkom in 2012.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 18 okt 2012 19:47
door ciske
Je wordt gewoon geblokkeerd en je reacties worden verwijderd. UPC welkom in 2012.
Dat is op meer forums en ook bij facebook zo, zeg vooral niks negatiefs, zijn allemaal meelopers.

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 27 okt 2012 19:43
door MarkMulder
UPC Webcare schreef:@ Mark,

Het functioneren van WiFi is van een boel verschillende factoren afhankelijk. Als je problemen met het bereik en/of de snelheid hebt, dan is een goede analyse belangrijk omdat er meerdere mogelijke oorzaken en oplossingen zijn.

Er wordt geen WiFi adapter bij Horizon geleverd. Omdat we twijfelden aan je huidige WiFi adapter hebben we afgesproken dat ik uit coulance een Sitecom adapter zou versturen. Ik heb hier ook opdracht voor gegeven maar helaas verneem ik nu van je dat er een Thomson adapter is geleverd.

Ik heb je net gebeld maar je helaas niet bereikt. Ik zal morgen opnieuw proberen om telefonisch contact met je op te nemen om een gepaste oplossing te vinden.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Doe dat dan ook Marcel?...Ik heb meerdere mails naar Webcare verzonden...en nul komma nul reactie gehad. Zo ga je toch niet met je klanten om?

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 27 okt 2012 20:11
door Har06
Reageert webcare niet meer op mails?, dat valt me zwaar tegen van UPC.
webcare reageer hier eens oplossend op :mrgreen:

Horizon is een apparaat wat in de wachtkamer dient te blijven? :wink:

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 02 nov 2012 15:31
door gansiej nl
hallo allemaal bij deze eens een positief iets...
ik heb vanaf dag 1 helemaal geen problemen gehad met de nieuwe box, alleen het eerste uur
hij kwam in het begin als je hem voor het eerst aan zet en hij gaat zich installeren steeds niet verder dan 50/60 % dus ik dacht daar gaan we weer meteen dag 1 al!!
ik heb niet de bijgeleverde coax kabel gebruikt,ik had bij de vorige box veel problemen en had een te dunne coax kabel en heb toen een dikkere gekocht (wat er niet bij geleverd word,maar wel telefonisch werd geadviseerd! ...) maar ook dit hielp niet!! dus ik heb het kastje die op je tv aansluiting aansloot van de oude upc box (waar dan weer je coax in gaat en de kabel van de router) er terug opgezet en hopla!!!

ik vind het menu wel iets langzaam maar alles werkt naar behoren en het beeld is om te zoenen, veeeeeeeeel beter dan de oude heb dus verder niets te klagen!!
dus misschien een tip??

m.v.g hans

Re: UPC Horizon

Geplaatst: 02 nov 2012 20:16
door Har06
gansiej nl schreef:hallo allemaal bij deze eens een positief iets...
ik heb vanaf dag 1 helemaal geen problemen gehad met de nieuwe box, alleen het eerste uur
hij kwam in het begin als je hem voor het eerst aan zet en hij gaat zich installeren steeds niet verder dan 50/60 % dus ik dacht daar gaan we weer meteen dag 1 al!!
ik heb niet de bijgeleverde coax kabel gebruikt,ik had bij de vorige box veel problemen en had een te dunne coax kabel en heb toen een dikkere gekocht (wat er niet bij geleverd word,maar wel telefonisch werd geadviseerd! ...) maar ook dit hielp niet!! dus ik heb het kastje die op je tv aansluiting aansloot van de oude upc box (waar dan weer je coax in gaat en de kabel van de router) er terug opgezet en hopla!!!

ik vind het menu wel iets langzaam maar alles werkt naar behoren en het beeld is om te zoenen, veeeeeeeeel beter dan de oude heb dus verder niets te klagen!!
dus misschien een tip??

m.v.g hans
spijt me wel, Horizon behoortb een modern functioneel app te zijn, aansluiten met touwtjes en knopen moet toch nodig zijn?, gezien alle klachten maar even wachten ermee :oops: