LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 21% energie nota per 1 okt.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nevermind

Re: 21% energie nota per 1 okt.

Ongelezen bericht door nevermind »

[quoteDe BTW is verhoogd met 2% - da's inderdaad niet erg prettig, maar dat is wel besloten door de mensen die wij zelf met z'n allen hebben gekozen. Zo'n energiebedrijf besteedt wat tijd en mankracht om dat zo goed mogelijk door te berekenen aan het eind van het jaar en dan gaan wij hier met z'n allen klagen dat dat wel eens €1.50 zou kunnen schelen over een héél jaar.][/quote]

Is niet helemaal juist, want ik denk, dat niet heel Nederland deze regering heeft gekozen!
Je spreekt voor mij, en voor anderen, ofwel je niet weet wie wij/ik gekozen hebben.
Gezeur is altijd, allen klagen klopt ook niet, maar misschien is dit topic ook een kleine uitlaatklep, wat mensen zo op de lever hebben. :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:Wat een kansloos gemekker over belastingen is dit topic geworden zeg. Maar wel miepen als er niet genoeg wegen worden bijgebouwd of de brandweer niet op tijd bij een fikkie is. Miepen over de AOW, de WW en alle andere W's. Ondertussen wel de tuinman zwart betalen, pakjes uit China als "gift" laten markeren en maar klagen over de grote bedrijven die "roofwinsten" maken over de rug van de "gewone" man. Ondertussen ziek melden omdat er bijgeklust kan worden bij de buren/kinderen/vrienden. Ook klagen als die bedrijven failliet gaan of nog net op tijd worden overgenomen door buitenlandse concerns.

De BTW is verhoogd met 2% - da's inderdaad niet erg prettig, maar dat is wel besloten door de mensen die wij zelf met z'n allen hebben gekozen. Zo'n energiebedrijf besteedt wat tijd en mankracht om dat zo goed mogelijk door te berekenen aan het eind van het jaar en dan gaan wij hier met z'n allen klagen dat dat wel eens €1.50 zou kunnen schelen over een héél jaar.
Warren Buffet vatte de crisis mooi samen in een interview een paar jaar geleden, toen hem werd gevraagd naar die subprime hypotheken in Amerika. Hij zei: "er was hebzucht aan beide kanten van de tafel"...

Maar goed, dat is aan de meeste mensen niet besteed. Neem die bank-bonussen, dat waren enkele procenten van de grote winstgevende transacties, waarvan het merendeel van de winst terugvloeide naar de aandeelhouders, veelal de pensioenfondsen van de nu klagende burgers.

Idem voor Griekenland, sinds mijn anti-europa stemmende schoonvader weet dat zijn pensioenfonds ~1,5 miljard in 6 Griekse banken heeft zitten, en nog een miljardje in staatsobligaties van ze, is hij ineens een toontje lager gaan zingen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

nevermind schreef: Is niet helemaal juist, want ik denk, dat niet heel Nederland deze regering heeft gekozen!
Je spreekt voor mij, en voor anderen, ofwel je niet weet wie wij/ik gekozen hebben.
De volledige tweede kamer vertegenwoordigt iedereen, wat je ook gekozen hebt. Ook als je niet gekozen hebt, heb je daadwerkelijk een keuze gemaakt. Vanuit de samenstelling van die tweede kamer wordt een regering gevormd die vervolgens alle Nederlanders moet vertegenwoordigen. Jouw stem is een onderdeel van die besluitvorming, je kunt je daar niet van distantieren.

Die onzin van "ik heb niet op ze gestemd" moet je hier niet mee aankomen.

Gesloten