LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Brainless

Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!

Ongelezen bericht door Brainless »

Webcare Liander schreef:Beste Mariska,

Wat mijn collega eerder heeft geschreven is niet helemaal volledig. Onze excuses daarvoor.
Uit onze eerdere reactie zou je kunnen opmaken dat de leverancier verplicht is om enkeltarief aan te bieden. Dat is echter niet het geval.

Voor de volledigheid geven wij, mede naar aanleiding van de reacties, nog wat uitleg. De taak van de netbeheerder is om ervoor te zorgen dat het verbruik wordt vastgesteld.
Zoals BudgetEnergie terecht aangeeft, werd in het verleden door netbeheerders telwerken ‘administratief’ uitgezet. Dit voor het in rekening brengen van enkeltarief. Dat is nu niet meer mogelijk.

Sinds 1 januari 2011 is in de energiesector afgesproken dat bij meters met een dubbel telwerk, het verbruik per telwerk wordt doorgegeven aan de leverancier. Dit kan voor de leverancier leiden tot verschillende inkooptarieven. Er zijn leveranciers die in hun eigen administratie zelf het verbruik van deze dubbele telwerken optellen en als enkeltarief afrekenen. Dit is geen verplichting. De leverancier is vrij in deze keuze.
Dan is dit ook het probleem bij ons geweest.
Onverwacht werden wij afgerekend op dubbeltarief, wat zeer! ongunstig uit kwam voor ons. Volgens onze leverancier was dit door Liander doorgegeven.
Wij zouden tijdens de meterstandopname (door Liander) hierom gevraagd hebben.

Toen ik opheldering vroeg bleef de aanname door jullie dat ik er speciaal om gevraagd zou hebben.
Het aparte is: ik lees nu dat jullie dit bewust hebben gedaan!!
Zonder dit aan de bewoners door te geven, er zijn meerdere die onverwacht bij moeten betalen omdat zij op dubbel tarief zijn geplaatst.

BudgetEnergie

Ongelezen bericht door BudgetEnergie »

Beste Mariska,

Zoals hierboven door Liander bevestigd wordt: sinds 1 januari 2011 is door 'de energiesector' besloten om dubbele meters ook op dubbeltarief door te rekenen aan de leveranciers. Vroeger konden we naar believen telwerken laten uitzetten en daarmee een enkele meter creëren. Dat is niet meer mogelijk, hoe graag we dat ook zouden willen...

Hierdoor moeten we voor iemand die veel in de piekuren verbruikt, ook in de piekuren extra op de stroommarkt inkopen. En dat is voor ons duurder. Vandaar dat wij als prijsvechter het 'dubbele meter op enkel afrekenen' niet faciliteren. Voor partijen die geen prijsvechter zijn is dat natuurlijk minder een probleem. Die kunnen dit makkelijker in hun iets hogere marge ‘absorberen’.

Nogmaals: als je met een rotgevoel klant bij ons bent, kan je zonder boete overstappen. Een mailtje naar onze klantenservice is voldoende...

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Het verhaal wordt nu duidelijk.

Gezien dit gegeven vind ik het hoog tijd dat netbeheerders én leveranciers hierin een zeer duidelijke communicatie gaan geven. Want tot op heden wordt de indruk gegeven dat je te allen tijden telwerken, of in iedergeval de wijze van afrekenen (dubbel/enkel) zonder probleem overal en altijd kunt omzetten.
Ik weet zeker dat 99% van de bevolking (waaronder ook ik) in die veronderstelling verkeert.

Bij de netbeheerders dient dus duidelijk vermeld te staan dat leveranciers hier niet toe verplicht zijn en bij de leveranciers dient duidelijk vermeld te zijn of zij wel/niet die administratieve handeling willen/kunnen uitvoeren. Want dit kan voor een klant een erg belangrijk gegeven zijn in de keuze van zijn of haar leverancier.

Maariskaa

Ongelezen bericht door Maariskaa »

waarom kost het zoveel moeite om dit soort uitleg boven tafel te krijgen? Het lijkt of niemand weet hoe de vork in de steel zit en ik krijg overal verkeerde informatie.

Oke, het is nu duidelijk. Maar zoals Shine al zei: het lijkt mij wel tijd worden om dit soort zaken in het vervolg duidelijk te communiceren naar jullie klanten. Dat lijkt mij wel zo eerlijk.

BudgetEnergie

Ongelezen bericht door BudgetEnergie »

Beste Mariska,

Fijn dat het nu duidelijk is. Ik hoop dat je nu een iets beter gevoel hebt bij ons product.

Door jouw forumbericht gaan we in ieder geval onze communicatie op dit punt aanpassen!

Stormpje85

Ongelezen bericht door Stormpje85 »

Opgelicht?

Nee hoor,je hebt een dubbele meter en daar krijg je ook dus een afrekening voor. Wil je een enkel tarief zul je een andere meter moeten laten plaatsen.

Maariskaa

Ongelezen bericht door Maariskaa »

@Stormpje85: wellicht moet je eerst het topic even lezen voor je reageert? :?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

....en nog steeds tot op de dag van vandaag is nergens op de website van Budgetenergie.nl te vinden dat deze leveringsmaatschappij NIET genegen is om af te rekenen op enkeltarief indien er twee actieve telwerken zijn.

Alle andere leveranciers doen dit wel als je hier om vraagt ( wat natuurlijk net zo goed prijsvechters zijn!), maar budgetenergie doet dit (gemotiveerd met een slap en onzinnig excuus) niet. Heb je 2 actieve telwerken word je bij deze leverancierboer op 2 telwerken afgerekend. Of je nou wilt of niet.

So far voor de toezegging van leverancier Budgetenergie in dit topic van duidelijker communiceren naar -potentiele- consumenten. Gebakken toezegging lucht.

Petra67

Ongelezen bericht door Petra67 »

Ook wij voelen ons opgelicht door Budgetenergie!!
Wat een verschrikkelijk bedrijf is dat zeg.
Wij deden mee aan een cashback actie van € 130,-.
Deze zou worden teruggestort nadat een jaar energie is afgenomen.
Vervolgens zou er een jaarafrekening komen na 1 jaar.
Inmiddels zijn we al bijna 4 maanden bezig om de jaarafrekening en de € 130,- terug te krijgen.
Mailverkeer, telefoonverkeer, klachten aangemaakt. Niets werkt!!
Antwoorden als we gaan er mee aan de slag, nieuw software systeem, u wordt teruggebeld.
Maar nog steeds geen jaarafrekening (waar we tevens een bedrag zouden moeten terugontvangen) en ook geen cashback a €130,-
Wij hebben sterk de indruk dat Budgetenergie extra traag is omdat ze ons geld schuldig zijn.
De laatste status is dat het software systeem het niet doet en dat men ook niet aan kan geven wanneer er iets gaat gebeuren.....Dit soort leveranciers zouden toch moeten worden aangepakt!
Gesproken met o.a. Jos Molenkamp, Thomas de Boer, Jelle van Dijk, en ga zo maar door.

Van Petra B. klant 113880 bij budget energie

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier het zelfde. Het voorschot is te hoog. Jaarrekening en terugbetalen daar doen ze niets aan. Herinneringen, ingebrekestellingen en aanmaning (met eigen jaarafrekening) hebben geen enkel effect. De dagvaarding ligt hier klaar.
BudgetEnergie schreef:Vroeger konden we naar believen telwerken laten uitzetten en daarmee een enkele meter creëren. Dat is niet meer mogelijk, hoe graag we dat ook zouden willen...
Hoewel ik met BudgetEnergie een overeenkomst hebt op basis van enkeltarief en een van telwerken uitstaat heeft BudgetEnergie laten weten de netbeheerder te zullen vragen om het tweede telwerk te activeren, als blijkt dat deze uitstaat. Waarom zou een partij die heel graag telwerken administratief zou willen kunnen uitzetten uit eigen initiatief vragen om deze te activeren?
BudgetEnergie schreef:Hierdoor moeten we voor iemand die veel in de piekuren verbruikt, ook in de piekuren extra op de stroommarkt inkopen. En dat is voor ons duurder. Vandaar dat wij als prijsvechter het 'dubbele meter op enkel afrekenen' niet faciliteren. Voor partijen die geen prijsvechter zijn is dat natuurlijk minder een probleem. Die kunnen dit makkelijker in hun iets hogere marge ‘absorberen’.
Er zijn genoeg partijen die energie voor dezelfde prijzen aanbieden als BudgetEnergie en dat wel doen. Het komt op mij meer over als een strategie om geld uit de zakken van je klanten te kopen.

RK2013

Ongelezen bericht door RK2013 »

nou..wat een verhaal

Ik heb voor verschillende leveranciers gewerkt. prijsvechter of niet..
maar dit is voor het eerst dat ik hier van hoor.

telwerken activeren/deactiveren......... tegenwoordig is het allemaal puur administratief. en kost het (mij in iedergeval) 3 minuten om om te zetten..

Ik zeg: opzoek naar een andere leverancier, en dan misschien 1 cent meer betalen iig niet zo een beroerde service!!

WingMan

Ongelezen bericht door WingMan »

Budget Energie doet aan valse voorlichting.
Ik ben momenteel ook aan het overstappen van Eneco naar Budget Energie.
Met het aanmelden special met de klantenservice van Budget Energie gebeld met de vraag.
Ik heb een dubbel telwerk.
Maar ik heb nu bij Eneco afrekenen volgens enkel tarief.
Ja hoor meneer dit is geen enkel probleem als u bij u huidige leverancier dit heeft ingesteld dan nemen wij dat gewoon zo over.
FOUT FOUT.

Ik had nog niets gelezen op internet van dit probleem.
Maar ik had blijkbaar een voorgevoel.

Dus vandaag naar de Klantenservice van BE maar een mailtje gestuurd met onderstaand bericht,
"Name of the customer/client: De heer ***
Email: ---***---***
Client Number: 327934
Message: Ik wil graag even zeker weten dat onze stroom berekening op enkel tarief komt te staan bij BudgetEnergie.
Wij hebben een dubbele meter in onze woning zitten.
Echter enige tijd geleden hebben wij bij, toen huidige leverancier, Eneco de facturatie voor stroom om laten zetten op enkele meter berekening.
Dat dit nu ook zo doorgaat bij jullie.
Omdat wij in de piekstroom tijd ook regelmatig dan de wasmachine etc. gebruiken.
Verder. de overstap word volledig door jullie geregeld toch?
Dat ik geen dubbele facturatie problemen ga krijgen met jullie en Eneco.
Gaarne zien wij u reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Category: Overstapservice / Tarieven (327934)

Krijg ik dit antwoord,
Onderstaand de reactie op mijn bericht dat ik heden aan de klantenservice van BudgetEnergie via hun contact formulier verzonden,
Geachte heer ***,
Bij BudgetEnergie is het niet mogelijk om een dubbele meter als een enkeltarief te laten berekenen. Energieleveranciers mogen namelijk zelf bepalen of zij een dubbeltarief als een enkeltarief laten berekenen. Wij hebben ervoor gekozen om dit niet te doen om onze tarieven zo groen en voordelig mogelijk te houden.
Met vriendelijke groet,

B** K***, van
Medewerker klantenservice

Dus nu maar weer dit retour gemaild naar BE,
Geachte,
Of ik er een voorgevoel van had zal dit wel weer zijn.
Dit is geen correcte afhandeling.
Voordat wij overstapten is dit duidelijk gevraagd.
Toen was het antwoord,
Als u bij u huidige leverancier dit al heeft dan nemen wij dit ook over.
En nu zegt u mij 180 graden het tegenovergestelde.
Als dit antwoord niet gewijzigd kan worden is dit reden voor mij om naar de consumenten autoriteiten te stappen.
Dit valt onder misleidende reclame.
Ik zal dan ook consumenten programma’s als Radar en K**** :wink: op de hoogte stellen van dit fenomeen.
Gaarne u spoedige reactie op dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,

Als dat zo blijft dan word dat dus inderdaad 1 jaar bij Budget Energie en dan weer snel overstappen naar een andere energie leverancier.

Gesloten