LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussen persoon failliet opnieuw kosten voor advies

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: Tussen persoon failliet opnieuw kosten voor advies

Ongelezen bericht door Searcher »

Tussen persoon A en later B hebben dat onafhankelijk van elkaar verklaard.
Kolder ?

Bron AFM

Hypotheek en provisie

Wim en Marieke kopen een huis in Nieuwegein. Voor hun nieuwe huis hebben ze een hypotheek nodig van €200.000. Ze spreken met een hypotheekadviseur af dat de helft van hun hypotheek aflossingsvrij is. Voor het andere deel kiezen ze een spaarhypotheek. De hypotheekadviseur vraagt een aantal offertes op. Wim en Marieke kijken goed naar de voorwaarden en de rente en maken hun keuze. De adviseur laat weten dat hij €3000 provisie krijgt van de bank voor zijn bemiddeling. Wim en Marieke gaan hiermee akkoord en zetten hun handtekening.

Hoe werkt dit in de praktijk?
Een financieel adviseur is verplicht om actief, voordat je de overeenkomst sluit, de exacte hoogte van de provisie te vertellen. De tussenpersoon moet je de informatie schriftelijk geven en de mogelijkheid bieden om vragen te stellen.

Waarom is het dan niet mogelijk om over het afgesloten produkt in een later stadium nog wat vragen te stellen?

Bij het failliet gaan wordt het inderdaad een ander verhaal.

Bij een nieuw produkt zal er moeten worden betaald dat is logisch.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Tussen persoon failliet opnieuw kosten voor advies

Ongelezen bericht door __oi__ »

Fijn dat we het eens zijn.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Tussen persoon failliet opnieuw kosten voor advies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

__oi__ schreef:Uiteraard 'staat' het er... want de TS heeft het er zelf neergzet.
Maar dat betekent uiteraard niet dat het waar is.
Immers het grootste deel van alles wat hier op het forum staat is volstrekte kolder.

Wat ik bedoel met dat het nergens 'staat', is dat nergens in de documentatie van Woonfonds of Tussenpersoon staat dat ie na aanschaf van een product 30 jaar gratis kan binnenlopen en onbeperkt advies kan krijgen. En dat is iets wat iedereen met gezond verstand ook kan beredeneren.

Als iets eruit ziet als een drol, ruikt als een drol dan kun je ervan uitgaan dat het ook een drol is.

Met jouw manier van intrepeteren van een OP kan dit forum wel gesloten worden want jij vindt blijkbaar het grootste deel kolder.....tsja ieder zijn mening maar is niet de mijne alhowel een gedeelte kolder er wel is ja.

Ik doel geheel niet op wat er in enige documentatie staat maar niks meer of minder een mondelinge afspraak tussen 2 personen. Ik mag toch aannemen dat er toch nog enkele bedrijven zijn welke zich aan hun mondelinge afspraken houden......zullen tegenwoordig moeilijk te vinden zijn :mrgreen: maar das een andere discussie.

Mijn gezonde verstand voor zover ik dat zelf kan en mag bepalen is dat afspraak is afspraak al duurt dat 30 jaar of 130 jaar.

Gesloten