LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WTCG uitkering
Re: WTCG uitkering
Ja meestal wordt het inderdaad pas in December overgemaakt.
-
nee is in oktober overgemaakt ! dit is een tegemoedkoming voor mensen in de wao. hiervoor moet je tenminste voor 35% zijn afgekeurd en alles daarboven .als ts voor bijv 50% is afgekeurd kan ik me voorstellen dat de gemeente niet uitkeerd(al vind ik het heel gemeen) ze zullen dit zien als inkomsten uit de wao! mensen in de bijstand krijgen uit allelij andere potjes ,bijv de uitkering in nov van 55 euro of straks in december deze varrieerd en het hoogste bedrag is 500 euro ongeveer .het gaat hier over 3 verschillende soorten tegemoedkoming. volgend jaar zijn deze alle 3 inkomensafhankelijk gemaakt .sephora30 schreef:Ja meestal wordt het inderdaad pas in December overgemaakt.
die in oktober. was bij mijn in september gestort en ging om 342 euro. maar dit is niet van de wtcg, maar van het uwv. Dit omdat je arbeidsongeschikt bent. De wtcg wordt pas in december overgemaakt en de tegemoetkoming eigen risico is ook al over gemaakt. dit ging om 85 euro.ik weet dat het om 3 verschillende gaat. Vandaar mijn vraag ook. Hoe kan het dat sommige die tegemoetkoming al hebben gehad. Of hebbend ze het niet over de wtcg maar over de tegemoetkoming die je van het uwv krijgt?
-
ts heeft het over 350 euro ! lijkt mij wel om de tegemoedkoming te gaan . die heb ik 2 weken geleden ontvangen , heet ook wtcg wet tegemoedkoming chronisch zieken en gehandicapten !die andere van december is dat niet wmo?superklaver schreef:die in oktober. was bij mijn in september gestort en ging om 342 euro. maar dit is niet van de wtcg, maar van het uwv. Dit omdat je arbeidsongeschikt bent. De wtcg wordt pas in december overgemaakt en de tegemoetkoming eigen risico is ook al over gemaakt. dit ging om 85 euro.ik weet dat het om 3 verschillende gaat. Vandaar mijn vraag ook. Hoe kan het dat sommige die tegemoetkoming al hebben gehad. Of hebbend ze het niet over de wtcg maar over de tegemoetkoming die je van het uwv krijgt?
-
is inderdaad tegemoedkoming arbeids ongeschikten ! wtcg word getoetst door cak en de bedragen zijn 308 en 514 euro ,ik heb toch het vermoeden dat het hier de tgemoedkoming arbeids ongeschikten betreft aan het bedrag te lezen.manondoris schreef:ts heeft het over 350 euro ! lijkt mij wel om de tegemoedkoming te gaan . die heb ik 2 weken geleden ontvangen , heet ook wtcg wet tegemoedkoming chronisch zieken en gehandicapten !die andere van december is dat niet wmo?superklaver schreef:die in oktober. was bij mijn in september gestort en ging om 342 euro. maar dit is niet van de wtcg, maar van het uwv. Dit omdat je arbeidsongeschikt bent. De wtcg wordt pas in december overgemaakt en de tegemoetkoming eigen risico is ook al over gemaakt. dit ging om 85 euro.ik weet dat het om 3 verschillende gaat. Vandaar mijn vraag ook. Hoe kan het dat sommige die tegemoetkoming al hebben gehad. Of hebbend ze het niet over de wtcg maar over de tegemoetkoming die je van het uwv krijgt?
de tegemoetkoming eigen risico is trouwens nog niet gestort, maar heb al wel de brief ervan ontvangen. en ik denk inderdaad ook dat ts het heeft over te tegemoetkoming arbeidsongeschikten.
Om de verwarring nog wat groter te maken, het uwv zelf noemt de tegemoedkoming ook wtcg.
http://www.uwv.nl/owajong/wajong-uitker ... index.aspx
-
ja zie je nou wel is onderdeel van wtcg dus denk dat ts het hier over heeft en word gezien als inkomen uit de wao. dit word dan verrekend met de aanvullende bijstand neem ik aan .grun schreef:Om de verwarring nog wat groter te maken, het uwv zelf noemt de tegemoedkoming ook wtcg.
-
Idd ik heb het ook over tegemoetkoming
-
Nee, Wmo is geen geld dat je krijgt omdat je hogere zorgkosten hebt.manondoris schreef:ts heeft het over 350 euro ! lijkt mij wel om de tegemoedkoming te gaan . die heb ik 2 weken geleden ontvangen , heet ook wtcg wet tegemoedkoming chronisch zieken en gehandicapten !die andere van december is dat niet wmo?
Wtcg is in drie delen opgebouwd.
1. De € 350,- die arbeidsongeschikten die een Wajong/Wia/Wao uitkering krijgen
2. De Compensatie Eigen Risico (CER) die dit jaar € 85,- bedraagd
3. De gelden die in december worden uitgekeerd, die zijn gebaseerd op je zorgafname zoals huishoudelijke hulp via de Wmo, langdurige fysio etc.
Ze vallen allemaal onder de Wtcg.
-
Verwarring of geen verwarring! We bedoelen allemaal hetzelfde