Pagina 2 van 2
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 08:24
door nevermind
bprosman schreef:Dit is, wederom voor de domme onder ons omdat je anders een fortuin kwijt bent aan roaming kosten door het steeds switchen van provider
//Offtopic
Misschien ben ik wel dom maar iedere mobiele telefoon die ik de afgelopen 15 jaar in mijn handen heb gehad kon je "vastzetten" op een provider ipv automatisch te over te laten schakelen.
@Newmikey, F11 start bij veel Medions een ingebouwd recovery proces. Dell (en misschien wel andere merken) doen dat ook vaak met een los bijgeleverde DVD.
Helemaal mee eens.
Waarom bij een defecte brander dan een recovery moet gedaan worden, is mij ook een raadsel.
A.u.b. nou mensen..... natuurlijk schrijf ik dat het onzinnige tests zijn omdat ik ze al eerder heb moeten uitvoeren bij 'n andere pc. Die tests zijn er gewoon om je belkosten op te drijven.
En toch doe je het weer?
@Lian
Onthouden, bij een F11 wordt de PC teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar er wordt geen reparatie aan een hardware (Brander)gemaakt.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 11:03
door newmikey
Lian1960 schreef:Laten je onzinnige handelingen doen ondanks dat je laat merken dat je er verstand van hebt
Ik vind van het hele verhaal nu niets meer geloofwaardig. Als je er ook maar een ietsiepietsie "verstand" van hebt, de PC doet het gewoon, Windows start netjes en alleen de CD/DVD speler verschijnt niet in de verkenner dan check je toch eerst met apparaatbeheer of er een uitroeptekentje voor staat en of je misschien een stekkertje even aan moet duwen of ben ik nu gek?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 11:33
door Lian1960
Maar dat zeg ik toch de hele tijd al dat ik bij het 1e telefoontje al wist dat hij gewoon kapot was.
Ik dat ook aan de helpdesk medewerker gemeld heb, ik toen al een voucher geeist heb en ik wel wist dat ze me weer vanalles gingen laten doen om de belkosten op te voeren. En ik ondanks alles uitgelegd te hebben, boos werd om hun werkwijze, ik gewoon geen voucher kreeg als ik niet zelf naar de machine reed, opnieuw belde, en de test uitvoerde.
Ik moest toen wel want had ondanks mijn vragen erom absoluut geen info gekregen over WELKE test ik moest gaan doen.
Dan! pas, bij het 2e telefoontje de info kreeg om hem met F11 fabrieksinstellingen terug te zetten en bij het 3e telefoontje pas de retourbon (voucher) toegestuurd kreeg !
Zoals ik al eerder schreef ook, bij een andere pc van mijn schoonmoeder moest ik eerst met F11 aan de slag en toen het probleem niet opgelost was (harde schijf kapot) moest ik eerst zelfs formateren met de bijgeleverde cd-roms voordat ze hem terug namen omdat ze dachten dat het mogelijk aan de door hun zelf voorgeinstalleerde extra software lag.
Hoe krom is dat?
En wij lopen hier op de grens met 2 telefoons (1 belgische en 1 nederlandse) inderdaad met handmatig vast ingestelde providers om naar de diverse zijden van de grens goedkoop te bellen ipv via roaming
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 11:52
door newmikey
Lian1960 schreef:Maar dat zeg ik toch de hele tijd al dat ik bij het 1e telefoontje al wist dat hij gewoon kapot was.
Dan wist u ook meteen al dat de te verwachten kosten ca. €18 zouden zijn? Dan gaat u toch niet na een paar jaar nog proberen dat te verhalen op garantie, wat het verkopende bedrijf ook is? Lijkt heel erg op het eisen van een vervangende auto als er een ruitewisserblad rafelig is.
... en ik wel wist dat ze me weer vanalles gingen laten doen om de belkosten op te voeren. En ik ondanks alles uitgelegd te hebben, boos werd om hun werkwijze, ik gewoon geen voucher kreeg als ik niet zelf naar de machine reed, opnieuw belde, en de test uitvoerde.
Gewoon telefoon in de hand en uit het hoofd praten. De helpdeskmedewerker ziet niet waar u bent, toch? U heeft er verstand van dus dat moet een eitje zijn..."heeft u de PC gereset?"..."ja hoor meneer, hij is weer opgestart maar het probleem blijft hetzelfde".
Dan! pas, bij het 2e telefoontje de info kreeg om hem met F11 fabrieksinstellingen terug te zetten en bij het 3e telefoontje pas de retourbon (voucher) toegestuurd kreeg !
Een hoop gedoe voor een retourbon, vindt u zelf ook niet?
Zoals ik al eerder schreef ook, bij een andere pc van mijn schoonmoeder moest ik eerst met F11 aan de slag en toen het probleem niet opgelost was (harde schijf kapot) moest ik eerst zelfs formateren met de bijgeleverde cd-roms voordat ze hem terug namen omdat ze dachten dat het mogelijk aan de door hun zelf voorgeinstalleerde extra software lag.
Hoe krom is dat?
Krom, maar u was diegene die Medion zo'n fijn merk vond, de meeste anderen hier wisten al dat het bedrijf op die manier te werk gaat en kopen die troep dus niet meer.
Blijft het feit dat u voor een €18 onderdeeltje dat ook nog eens simpel te koop èn te vervangen is (als het al uberhaupt kapot was en niet gewoon een stekkertje los zat) toch stampvoetend op uw recht op garantie staat. U hééft dat recht wel degelijk en de werkwijze van Medion ìs wel degelijk bespottelijk maar u handelt hierin niet als iemand die "er verstand van heeft".
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 13:05
door Lian1960
Ik word echt moe van je posts newmikey omdat ik keer op keer opnieuw moet typen wat ik daarvoor al uitgebreid geschreven heb.
Lezen lezen lezen moet je doen maar dat is schijnbaar niet je beste punt.
Probeer het eens een keertje opnieuw en dan van bovenaf aan.
Productie is echter wel belangrijk gezien je 68 pagina's commentaar op alles en iedereen. En liefst op de nieuwelingen.
Schijnbaar heb je werkelijk van alles verstand, van reiki, biggetjes, cometicashops, invoerbelasting, dakkapellen tot zorgverzekeringen....
Maakt volgens mij ook niet uit wat je schrijft want hoe kom je erbij om onderstaande te schrijven:
Dan wist u ook meteen al dat de te verwachten kosten ca. €18 zouden zijn? Dan gaat u toch niet na een paar jaar nog proberen dat te verhalen op garantie, wat het verkopende bedrijf ook is? Lijkt heel erg op het eisen van een vervangende auto als er een ruitewisserblad rafelig is.
Dat slaat werkelijk nergens op. Die pc is van april dit jaar! En ik verhaal geen belkosten op garantie Duh.
En moet ik het serienummer op de sticker dat ze vragen ook uit mijn duim zuigen dan?
Lekker handig als ik hem dan opstuur met een ander nummer.
En? Waar is het deel hier op de site waar je testen af kan leggen om je vaardigheden aan te tonen.
Ben geen specialist, zoals OOK al eerder gemeld, echter ben al vanaf 1980 met pc's in de weer. Los normaal alle problemen zelf op, ook voor iedereen in mijn omgeving en onderhield het netwerk op mijn vorig werk.
Maar loop ik me hier weer te verontschuldigen terwijl het heel simpel over BELKOSTEN ging.
In plaats van nieuwe mensen te verwelkomen jagen jullie ze weg.
Ga effe lekker elkaar in de gaten houden.
Voor mij is het de eerste en gelijk ook de laatste keer dat ik zo'n "consumenten" forum bezoek.
Ik blijf wel bij de technet's waar de mensen hun uiterste best doen om je te helpen bij problemen
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 13:17
door Leojes30
Ik snap nu wel wat je bedoeld Lian, maar dat jij in een grens dorpje woont daar kan Medion toch niets aan doen...dus dat het voor jou zo duur is tja dat valt mijn inziens Medion niet te verwijten. En er zit daar echt niet iemand met een stopwatch aan de andere kant van de lijn om jouw tijd zo lang mogelijk te rekken
En dat ze je standaard een paar testen laten doen, ja dat kan ik wel begrijpen, ik had het laatst bij Digitene ook, ik wist dat de antenne stuk was, maar ik moest ook een paar standaard tests doen alvorens ik hem op mocht sturen. Ik belde naar KPN , ik deed de tests en klaar, kostte ongeveer 5 minuten.
Tja als ik nu niet thuis was geweest bij het bellen naar KPN , ja dan had ik misschien nog een tweede en derde keer terug moeten bellen.....Maar daar kan ik KPN dan toch niet de schuld van geven.....
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 13:37
door newmikey
Lian1960 schreef:Ik word echt moe van je posts newmikey omdat ik keer op keer opnieuw moet typen wat ik daarvoor al uitgebreid geschreven heb.
En moet ik het serienummer op de sticker dat ze vragen ook uit mijn duim zuigen dan?
Moet ik daar nu echt een antwoord op geven? Als je toch een aantal PC's "in beheer" hebt voor familie en goede vrienden dan heb je dat toch wel ergens genoteerd? Dat is als je die PC niet zelf aangeschaft zou hebben want dan heb je uiteraard alle gegevens netjes bewaard.
Ben geen specialist, zoals OOK al eerder gemeld, echter ben al vanaf 1980 met pc's in de weer. Los normaal alle problemen zelf op, ook voor iedereen in mijn omgeving en onderhield het netwerk op mijn vorig werk.
Ben zelf pas vanaf 1984 in de weer met PC's omdat ze daarvoor nog niet echt bestonden dus u wint het op ervaringsjaren
Is het dan zo gek te verwachten dat u een dergelijk veel voorkomend en doodsimpel te verhelpen probleemje zèlf kunt constateren/diagnosticeren en kunt afwegen of het de moeite loont om een als belabberd bekend staande service organisatie te bellen? Medion komt al jaren voor in alle klachtenrubrieken van alle consumentenfora vooral door de belkosten ja.
In plaats van nieuwe mensen te verwelkomen jagen jullie ze weg.
Ga effe lekker elkaar in de gaten houden.
Voor mij is het de eerste en gelijk ook de laatste keer dat ik zo'n "consumenten" forum bezoek.
Ik blijf wel bij de technet's waar de mensen hun uiterste best doen om je te helpen bij problemen
U mekkert en mekkert want u bent helemaal niet bij zo'n 'technet" te rade gegaan. U komt hier op een consumentenforum en beschuldigt een bedrijf ervan dat ze u met belkosten geld afhandig maken. Achteraf blijkt dan dat uw bijzondere omstandigheden, het ontbreken van een vaste lijn in het bejaardenhuis, het mobiel een servicelijn bellen, het op de grens wonen en nog wat meer, die belkosten veroorzaakt hebben.
Hoewel ik niets op heb met het merk zelf, kan ik me nog wel een paar alternatieve oplossingen bedenken waardoor u zelf deze kosten had kunnen voorkomen waaronder de PC even ophalen en thuis bij de telefoon inschakelen bijvoorbeeld. Het is vlakbij, toch? Internet verbinding was ook niet nodig toch?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 14:23
door Lian1960
Beste Leojes30. Het gaat ook uitsluitend over mijn Nederlandse GSM (Ortel) kosten.
Meer mensen hebben tegenwoordig geen vaste lijn meer thuis hoor.
En Newmickey: Zoals ik al schreef wilde ik het menske haar pc niet van zijn plaats halen als het niet absoluut nodig was omdat hij praktisch de hele dag in gebruik is sinds de plaatsing.
Een andere pc er tijdelijk weg zetten was ook geen optie omdat ze al een maand nodig had om aan deze te wennen.
En inderdaad. Gekocht voor haar, dus de bonnen en het toestel ook daar....
Juist omdat ik zelden iets heb met al die Medion toestellen in garantietijd valt het me zo op dat de service zo beroerd is geworden in de loop van de tijd.
Slechts 2 maal met een laptop en 1 x met een fototoestel.
1e maal was een maand voor de 3 jaar garantie verliep, hebben ze keurig en zeer snel opgelost en 1 maal met een Visa laptop maar dat was gewoon een kneus in hun modellen gezien alle negatieve reacties op het internet.
Buiten garantie los ik het zelf wel op.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 15:43
door Leojes30
Maar ik denk dat dan meer aan Ortel ligt dan aan Medion.....Ik heb ooit ook Pre Paid gehad en ik kan me idd ook herinneren dat als je naar een 0900 nr moest bellen je beltegoed in no time op was.
Pre paid bellen is gewoon duur en zeker naar die nrs
En ik snap dat veel mensen geen vaste lijn meer hebben, ik ook niet, maar ook daar kan medion niets aan doen... om dan een topic aan te maken waarin u Medion dieven noemt enz enz, dat is de reden dat iedereen over u heen valt.
Ik snap uw ergernis maar dit komt meer door uw eigen omstandigheden dan door het bedrijf.
Ik hoop echter wel dat het probleem snel wordt opgelost en dat uw moeder weer snel gebruik kan maken van haar computer
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 17:21
door Lian1960
Daar heb je wel gelijk in hoor, maar zou het niet zo moeten zijn dat je met elke telefoon, vast, gsm met abonnement of prepaid altijd maar € 0,15 kwijt zou moeten zijn?
Het kan toch niet zo zijn dat je al verplicht bent een vaste lijn (en de kosten die daar bij horen) te nemen omdat je mogelijk eens een keer naar een klantendienst moet bellen
Ik kan bijvoorbeeld al geen abonnement afsluiten in Nederland omdat ik in België woon en werk.
Als ik kijk bij de rijksoverheid lees ik bij de veranderde wetgeving:
Maximum minuuttarief 0900-nummers
U betaalt maximaal € 0,15 per minuut als u belt met de 0900-klantenservice van uw vaste leverancier. Het gaat bijvoorbeeld om de levering van elektriciteit, elektronische communicatiediensten of financiële diensten. Voor klantenservice bij eenmalige aankopen van bijvoorbeeld elektronische apparaten of vliegtickets geldt het maximum minuuttarief van € 0,15 niet.
En als ik op de site van de OPTA kijk staat er:
Regelgeving april 2011
1.Maximumtarief klantenservice
1. telefonieaanbieders mogen voor oproepen naar 0900-klantenservicenummers niet meer in rekening brengen dan € 0,15 per minuut.
2. de nieuwe regels gelden alleen voor klantenservices waarbij de nummergebruiker een langlopende financiële en contractuele relatie heeft met de klant.
Hier staat toch nergens dat dit vanaf een vaste lijn moet gebeuren.
En in de wetgeving van 2008 staat dat het verboden is (bij misbruik):
3.Bellers aan de lijn worden gehouden zonder dat zij iemand te spreken krijgen of een dienst wordt geleverd
4.De nummergebruiker de verbinding verbreekt zonder een dienst te leveren
En dat is precies wat ze doen.
Mij 20 minuten laten wachten en dat komt straks wel duidelijk op mijn factuur van mijn vaste lijn te staan.
Mij 2 maal bijna 10 minuten laten wachten terwijl ik aan een € 2,50 per min. tarief zit.
Ook ze ineens kwijt zijn doordat de verbinding verbreekt ben ik al tegengekomen. En dan kun je opnieuw beginnen.
Maar ga dit toch verder uitzoeken want ben het hier niet mee eens of het nu Medion of Ortel betreft.
En garantie is een recht, geen gunst en daar moet je niet voor hoeven te betalen behalve als je kiest voor jaren verlengde garantie buiten de normale
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 17:38
door newmikey
Lian1960 schreef:Daar heb je wel gelijk in hoor, maar zou het niet zo moeten zijn dat je met elke telefoon, vast, gsm met abonnement of prepaid altijd maar € 0,15 kwijt zou moeten zijn?
Net eens even de proef op de som genomen en het 0900 op mijn mobieltje gebeld - dat kost inderdaad, geheel in overeenstemming met wat u hier van de OPTA neergezet heeft, maar €0.15 per minuut ongeacht of u vanaf een vaste lijn of vanaf een mobieltje belt.
Uw financiele probleem komt dus van uw telefonie provider af en daar heeft Medion dunkt mij helemaal niets mee te maken of zie ik dit nu fout?
Dat werd trouwens ook al door een andere poster helemaal aan het begin van dit topic gesuggereerd maar u was zo door het dolle dat u dat gemakshalve maar genegeerd heeft en Medion bleef beschuldigen.
Op bellen.com staan trouwens de tarieven die telecomproviders rekenen voor het bellen naar 0900 nummers (
http://www.bellen.com/content/mobiel-na ... ellen.aspx) en wat blijkt? Ortel rekent daarvoor inderdaad €2.50 per minuut plus een starttarief van €0.24
Dat had u uiteraard ook zèlf even kunnen uitzoeken vóór dat u hier een bedrijf zwart kwam maken of niet soms?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 22:40
door TheLD
Dus de TS is lekker Ortel aan het sponsoren
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 22:52
door newmikey
TheLD schreef:Dus de TS is lekker Ortel aan het sponsoren
Daar lijkt het wel op, ja
TS is nu uiteraard in géén velden of wegen meer te bekennen, hij zou toch op z'n minst nog even kunnen komen schuimbekken over Ortel maar ja, daar heeft hij zelf voor getekend dus...
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 17 okt 2012 23:48
door Lian1960
Lian1960 is niet vertrokken, die moet zo af en toe ook eens werken. Ben een vrouw trouwens.
Kan zeker geen hele dagen op dit forum zitten.
Ik schreef al:
Maar ga dit toch verder uitzoeken want ben het hier niet mee eens of het nu Medion of Ortel betreft.
En ik schreef ook:
En in de wetgeving van 2008 staat dat het verboden is (bij misbruik):
3.Bellers aan de lijn worden gehouden zonder dat zij iemand te spreken krijgen of een dienst wordt geleverd
4.De nummergebruiker de verbinding verbreekt zonder een dienst te leveren
En dat is precies wat ze doen.
Mij 20 minuten laten wachten en dat komt straks wel duidelijk op mijn factuur van mijn vaste lijn te staan.
Mij 2 maal bijna 10 minuten laten wachten terwijl ik aan een € 2,50 per min. tarief zit. (en ik dit ook gemeld heb aan de telefoon)
En dat laten wachten en steeds terug laten bellen en onzinnige test uitvoeren is wel wat Medion doet
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 18 okt 2012 10:28
door Leojes30
Lian,
Ik weet niet of dat helemaal op u van toepassing is , want je bent natuurlijk niet aan de lijn gehouden zonder iemand te spreken...maar ik ben het wel met u eens dat 20 minuten veel te lang is.
Ik werk zelf in een heel andere "buisniss' maar ik heb wel heel vaak klanten aan de telefoon, die mogen wij absoluut geen 20 minuten in de wacht zetten, ik denk dat dat nr een is wat je leert als je klant contact werk gaat doen. Je bied aan om terug te bellen of je houdt als het echt niet anders kan, de klant om de paar minuten op de hoogte van de vorderingen, MAAR ik moet daarbij wel opmerken dat mensen de wachttijd vaak als heel lang ervaren, 2 minuten is al heel lang als je niets hoort. Dus vraag inderdaad eens een specificatie op en als het ECHT 20 minuten is, dan zou ik Medion een mail sturen (niet bellen haha) met een scan van uw gespec rekening en wellicht zullen ze u dan in de kosten wat tegemoet komen.
De hoge kosten nogmaals liggen bij uw provider en uw specifieke situatie daar kan Medion helemaal
niets aan doen.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Geplaatst: 19 okt 2012 00:07
door Lian1960
Heb je helemaal gelijk in Leosjes30.
Maar was hier aan het wachten, had de telefoon al op speakerphone gezet en was al andere dingen aan het doen.
Na het 1e gesprek, waarbij het eigenlijke gesprek niet langer duurde dan 3 minuten keek ik op mijn display en daar stond echt 19 min en ? sec.
Ben al andere prepaid aanbieders aan het vergelijken en ga denk ik over naar Simyo dat ook op het KPN netwerk zit en normalere tarieven heeft.
Goed idee van je op ze te e-mailen. Komt toch op mijn factuur dus ga zeker je raad opvolgen al kan ik ze met Simyo misschien gewoon weer bellen