Hoewel niet strikt noodzakelijk, lijkt het mij wel raadzaam om enige ondersteuning te hebben van een jurist, want er zijn wel een paar puntjes waar opgelet moet worden. Ik zou wel een beetje op zijn uurloon letten, want het wordt maar tot een bepaald bedrag vergoed.
Je zou ook kunnen kijken of je het geschil kunt voorleggen aan een geschillencommissie. Het bedrijf GMSWeb zou je hierover moeten kunnen voorlichten als ze daar bij zijn aangesloten.
De genoemde wetsartikels kun je hier terug vinden:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/volledig/
Op ConsuWijzer en blog.iusmentis.com is ook het een en ander geschreven. En je zou ook advies kunnen vragen op rechtenforum.nl.[/quote]
@alfatrion U zegt ondersteuning jurist, maar niet te dure, misschien moet ik juist wel de duurdere en dan misschien ook de betere nemen om een betere kans van slagen te hebben.
Hoe en waar vind ik juristen gespecialiseerd met dit soort zaken?
Heb ook al meerdere malen contact gehad met consuwijzer en ben nu al 2x terug gebeld door iemand met verstand van dit soort zaken, maar veel meer dan wat algemeen advies komt het niet.
De winkeliers zijn bijvoorbeeld aangesloten bij de geschillencommissie ( niet allen ), we hebben de wet koop op afstand, hoe komt het dan toch dat wij consumenten dan toch weer meestal de dupe worden van dit soort wanpraktijken en onvolledige en onduidelijke uitleg wat betreft voorwaarden van zowel de bemiddelaar gsmweb alsook tele2. We kunnen overal advies inwinnen ,soms gratis en soms tegen betaling, maar als het echt los barst moet er grof geld neergelegd worden omdat het juridische gedeelte voor de gewone man niet te begrijpen is en juist daarom ook ondersteuning nodig hebben.
@ tele2 webcare,
Ik hop dat jullie nu wel doen wat jullie beloven, want tot dusver ben ik blij gemaakt met gebakken lucht.
M.a.w. heel veel beloftes, maar geen acties en het bekende van het kastje naar de muur tactiek waar niemand iets wijzer van wordt en ik er niet vrolijker van wordt