Pagina 2 van 3
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 16 okt 2012 15:29
door alfatrion
maboto schreef:Een jurist inschakelen tegen een tarief van 117,00 euro per uur, tja wat is dan wijsheid?
Bij iedere rechtszaak geld dat de verlezende partij de proceskosten moet betalen. Voor de juridische vertegenwoordiging gelden vaste vergoedingen. Het restant moet jezelf dragen. Er zijn hele dure en goedkopere juristen. Het duurdere soort hoef je niet in de arm te nemen, daarvoor is de zaak te eenvoudig.
Verder mag je jezelf vertegenwoordigen. Of het verstandig is is een tweede.
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 16 okt 2012 15:37
door alfatrion
Tele2 Webcare schreef:Het spijt me te lezen dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan over de annulering van je bestelling. Mijn oprechte excuses hiervoor.
Meneer heeft zich gedwongen gevoeld om de zaak door een jurist te laten beoordelen. Het zou de partijen die hier verantwoordelijk voor zijn sieren als ze deze kosten zouden vergoeden, wanneer uit het onderzoek als resultaat komt dat de overeenkomst ontbonden is.
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 16 okt 2012 18:41
door Leo The Emperor
alfatrion schreef:Het ligt niet in de lijn der verwachting dat andere rechters dit oordeel zullen volgen, omdat in art. 7:46i lid 5 sub a BW expliciet is opgenomen dat de bedenktermijn van zeven werkdagen niet van toepassing is, wanneer de dienst met instemming van de wederpartij is begonnen.
Die is arrogant.
Deze rechter vindt dat er pas sprake is van een een start van de 7 dagen bedenktijd als alle middelen (= hier simkaart + toestel) aanwezig zijn, en niet eerder.
Waarom zouden andere rechters dat niet kunnen vinden. We hebben hier meer posters gehad die gerechterlijke uitspraken hun onwelgevallig afdeden als dwalingen
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 16 okt 2012 20:03
door maboto
Hoewel niet strikt noodzakelijk, lijkt het mij wel raadzaam om enige ondersteuning te hebben van een jurist, want er zijn wel een paar puntjes waar opgelet moet worden. Ik zou wel een beetje op zijn uurloon letten, want het wordt maar tot een bepaald bedrag vergoed.
Je zou ook kunnen kijken of je het geschil kunt voorleggen aan een geschillencommissie. Het bedrijf GMSWeb zou je hierover moeten kunnen voorlichten als ze daar bij zijn aangesloten.
De genoemde wetsartikels kun je hier terug vinden:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/volledig/
Op ConsuWijzer en blog.iusmentis.com is ook het een en ander geschreven. En je zou ook advies kunnen vragen op rechtenforum.nl.[/quote]
@alfatrion U zegt ondersteuning jurist, maar niet te dure, misschien moet ik juist wel de duurdere en dan misschien ook de betere nemen om een betere kans van slagen te hebben.
Hoe en waar vind ik juristen gespecialiseerd met dit soort zaken?
Heb ook al meerdere malen contact gehad met consuwijzer en ben nu al 2x terug gebeld door iemand met verstand van dit soort zaken, maar veel meer dan wat algemeen advies komt het niet.
De winkeliers zijn bijvoorbeeld aangesloten bij de geschillencommissie ( niet allen ), we hebben de wet koop op afstand, hoe komt het dan toch dat wij consumenten dan toch weer meestal de dupe worden van dit soort wanpraktijken en onvolledige en onduidelijke uitleg wat betreft voorwaarden van zowel de bemiddelaar gsmweb alsook tele2. We kunnen overal advies inwinnen ,soms gratis en soms tegen betaling, maar als het echt los barst moet er grof geld neergelegd worden omdat het juridische gedeelte voor de gewone man niet te begrijpen is en juist daarom ook ondersteuning nodig hebben.
@ tele2 webcare,
Ik hop dat jullie nu wel doen wat jullie beloven, want tot dusver ben ik blij gemaakt met gebakken lucht.
M.a.w. heel veel beloftes, maar geen acties en het bekende van het kastje naar de muur tactiek waar niemand iets wijzer van wordt en ik er niet vrolijker van wordt
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 17 okt 2012 12:05
door maboto
Het begint steeds gekker te worden.
ONTVANGSTBEVESTIGING CONTRACT MOBIELE TELEFONIE
ID: 2081696 Amsterdam, 27 September 2012
Geachte heer van der Heijden,
We hebben uw contract mobiele-telefonie vandaag retour ontvangen, waarvoor onze dank. Als uw documenten compleet zijn binnengekomen, zullen wij uw aanvraag doorzetten naar uw provider. Normaliter ontvangen wij binnen 1 à 3 werkdagen een terugkoppeling van uw aanvraag. Na een positieve terugkoppeling zullen wij uw pakket versturen, mits uw toestel op voorraad is. Wij sturen u een mail met verzendgegevens zodra het pakket verzendklaar gemaakt is. Bewaar deze mail goed! Indien u geen mail ontvangt dan is uw aanvraag nog niet geaktiveerd op het netwerk en is uw pakket nog niet onderweg.
Vervolgens heb ik dus op 02-10 geannuleerd per mail en krijg ik pas op 08-10 de bevestiging dat de activatie al op 29-09 een feit was. zie:
ID: 2081696 Amsterdam 8 oktober 2012,
Geachte heer van der Heijden,
Uw aangevraagde abonnement is 28-9-2012 door Tele2 geaktiveerd.
Uw bestelling is verstuurd naar onderstaand adres:
Zojuist een chat sessie gehad met iemand van het management van Tele2 met de bevestiging dat mijn abonnement gedeactiveerd werd,het rare was dat ze eerst zeggen dat het NIET GEACTIVEERD IS, om dan later te vertellen het TE DEACTIVEREN.
Mijn vraag daarom hoe ze iets kunnen deactiveren terwijl het niet geactiveerd is krijg ik een raar antwoord.
Ze blijven van tele2 in ieder geval volhouden dat het niet geactiveerd is, hoe kan dan GSM web beweren dat de dienst geactiveerd is????
Heb een printscreen van de sessie gemaakt met daarop alle bevestigingen van Tele2, en wilde die bijvoegen, maar dat lukt me allemaal niet zoals ik dat wil, anders had meteen iedereen kunnen zien wat er bevestigd is.
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 17 okt 2012 12:13
door alfatrion
maboto schreef:U zegt ondersteuning jurist, maar niet te dure, misschien moet ik juist wel de duurdere en dan misschien ook de betere nemen om een betere kans van slagen te hebben.
Ik verwacht niet dat je daar meer kans door zult krijgen. Tegenwoordig hebben veel bedrijven websites. Advocatenkantoren doen hier niet voor onder. Een jurist uit jouw omgeving zou je kunnen vinden via Google. Houd er wel rekening mee dat je een deel van de kosten van een jurist zelf zult moeten betalen.
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 19 okt 2012 09:08
door maboto
Enkele dagen via chatsessie contact gehad met tele2 met opnieuw de belofte dat het goed kwam.
Ik vroeg daarop of ze me dit wilden bevestigen via pm zodat ik ook gsmweb op de hoogte kon stellen en dit kon afsluiten.
Nu inmiddels weer enkele dagen verder nog steeds geen enkel bericht ontvangen, ook niet van
[email protected] die dezelde dag van reageren wel alle stukken via pm in bezit heeft en die zei de zaak in behandeling te nemen, maar nog geen positieve reactie heeft gegeven.
Ben dus nu vanaf 2 oktober bezig om mijn Niet geactiveerde abonnement zoals management van tele2 dat had bevestigd, dit te laten Deactiveren.
Ik persoonlijk vind het wel vreemd wanneer mensen roepen dat ze iets kunnen deactiveren wat nog niet geactiveerd is, ik vind het in inder geval vreemd dan gsmweb beweert dat mijn abonnement is ingegaan, terwijl ik geen telefoon en ook geen Sim kaart heb, en dus niet kan bellen daarmee.
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 19 okt 2012 12:06
door Tele2 Webcare
Beste maboto,
Het spijt me te lezen dat er toch nog zoveel onduidelijkheid is op dit moment. Mijn collega heeft geprobeerd contact met je op te nemen de afgelopen dagen op zowel je vaste als je mobiele nummer, maar hij heeft je helaas niet bereikt. Wij hebben je probleem in behandeling genomen, je hoeft dus niet in de tussentijd zelf contact op te nemen met de klantenservice. Wij pakken dit verder voor je op. Zou je me via
[email protected] voor de zekerheid je juiste contactnummer kunnen sturen en een dag / tijdstip waarop je goed bereikbaar bent? Dan geef ik dit door aan mijn collega zodat hij de belpoging kan herhalen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 19 okt 2012 16:13
door Tele2 Webcare
Beste maboto,
Ik heb je mail met je bereikbaarheid ontvangen. Bedankt hiervoor. Ik heb het doorgegeven aan mijn collega.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 21 okt 2012 20:43
door maboto
Tele2 Webcare schreef:Beste maboto,
Het spijt me te lezen dat er toch nog zoveel onduidelijkheid is op dit moment. Mijn collega heeft geprobeerd contact met je op te nemen de afgelopen dagen op zowel je vaste als je mobiele nummer, maar hij heeft je helaas niet bereikt. Wij hebben je probleem in behandeling genomen, je hoeft dus niet in de tussentijd zelf contact op te nemen met de klantenservice. Wij pakken dit verder voor je op. Zou je me via
[email protected] voor de zekerheid je juiste contactnummer kunnen sturen en een dag / tijdstip waarop je goed bereikbaar bent? Dan geef ik dit door aan mijn collega zodat hij de belpoging kan herhalen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik vind het vreemd wanneer u zegt mij gebeld te hebben, of op een andere manier contact te hebben gezocht, als u bedenkt dat ik mijn telefoon altijd bij me heb, altijd aan staat, geen gemiste oproepen heb, enkel mijn mobiele gegevens heb gegeven, dus mij ook niet met mijn vaste nummer gebeld kunt hebben.
Wel heb ik verontrustende dingen over verschillende providers waaronder tele2 gehoord over de enorme bende die er intern heerst en de onzorgvuldigheid die gemoeid is met alles wat met abonnementen te maken heeft, of het nu om nieuwe aanmeldingen gaat, om opzeggingen of annuleren zoals bij mij het geval is, en ontzettend veel mensen aan het lijntje gehouden waaronder ikzelf, aangezien ik nog geen enkel serieus antwoord heb gekregen over de **** waar in beland ben, althans niet meer dan excuses en loze beloftes en verder veel gebakken lucht zoals ik dat noem.
Iedere keer opnieuw mag ik lezen dat het goed komt, dat u er mee bezig bent en de zaak aan het behandelen bent, zorg draagt voor de annulering en dactivatie van iets wat niet geactiveerd is, echter komt het gesprek niet verder dan opnieuw excuses voor alle onduidelijkheid en bla bla bla.
Waar blijft de PM die me gestuurd zou worden waarin een bevestiging van annulering niet geactiveerde
( of was het nou weer wel geactiveerd ) dienst.
@danielle tele2 kom nou eens met echte antwoorden en bevestigingen, i.p.v. het kastje naar de muur gezever
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 22 okt 2012 14:31
door Tele2 Webcare
Beste maboto,
Ik betreur het te lezen dat je het gevoel hebt dat er niets aan het probleem gedaan wordt. Wanneer we een issue in behandeling nemen wordt er alles aan gedaan om z.s.m. een passende oplossing te bieden. Ik heb het contactnummer dat je hebt doorgemaild door gegeven aan mijn collega, zoals ik in mijn vorige bericht liet weten. Dit is een ander nummer dan waar mijn collega eerder op heeft geprobeerd te bellen, vandaar dat je wellicht geen gemiste oproep had. Ik heb mijn collega nu verzocht om op het door jou doorgegeven nummer te bellen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 24 okt 2012 13:10
door maboto
Uw collega heeft inderdaad 1 poging gewaagd om contact te leggen, ook ik ben wel eens onbereikbaar of niet in de gelegenheid, vervolgens werd er tegen mijn vrouw verteld dat ze de volgende dag contact zouden leggen, dit gebeurt dan vervolgens niet. Dat zijn dan weer van die afspraken die van uw zijde weer niet nagekomen worden.
Op het moment van schrijven ben ik alweer opnieuw in telefonisch contact met tele2 klantenservice en opnieuw in de wacht gezet en wordt wederom opnieuw een poging gedaan om het op te lossen.
Intussen dus wel te horen gekregen dat administratief gezien mijn abonnnement dus actief is, ook al heb ik geen simkaart in bezit en telefoon.Na 17 minuten wachten mag ik opnieuw te horen krijgen dat ik deze keer schriftelijk alle correspondentie tussen gsmweb en mij naar de afdeling afmelden tele2 mobiel moet sturen.
Hallo danniele@tele2 wakker worden, ik heb u dit al ruim een week terug alles toegestuurd, u heeft dat zelfs nog bevestigd op 16 okt 14.24 uur in deze topic, en nu wordt mij opnieuw gevraagd het toe te sturen, en dan hopen ze dat het goedkomt bij tele2.
Maar hier is dus niks mee gedaan:
Beste maboto,
Bedankt voor je mail met de bijgevoegde bijlagen en de uitgebreide toelichting. Ik neem dit voor je in behandeling zodat we uit kunnen zoeken hoe het precies zit met je annulering. We gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn en mijn collega zal contact met je opnemen hierover om een oplossing met je te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Nu kan ik weer intussen 20 pagina`s uitprinten, dit deze keer opsturen per post ( lekker ouderwets ) en dan hopen dat er wat goeds uitkomt.
Wel intussen een bevestiging gekregen dat er binnenkort een rekening op de mat valt ( abonnement ) welke niet door mij gebruikt kan worden.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen, maar ik denk zoiets van: rekening op de mat, rekening storneren, betalingsachterstand, deurwaarder of incasso, bij ingebrekestelling dagvaarding waarna ik me moet gaan goedpraten. Gezien alle correspondentie zal dit waarschijnlijk geen problemen gaan geven, maar toch dat zoiets onbenulligs zo groot gemaakt moet worden dat toont dan toch wel de klantvriendelijkheid en de bereidwilligheid en het oplossend vermogen van tele2.
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 24 okt 2012 14:52
door Tele2 Webcare
Beste maboto,
Het spijt me te lezen dat je niet teruggebeld bent op de afgesproken dag. Ik heb mijn collega hier direct op gewezen en gevraagd om z.s.m. alsnog contact met je op te nemen.
Mijn excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 24 okt 2012 16:08
door maboto
Dank je wel Danielle @ tele2, deze keer ben ik inderdaad snel ( zojuist )telefonisch tewoord gestaan.
Ook deze keer een positief gesprek met woorden dat alles goed komt, het abonnement gedeactiveerd wordt, evt betalingen naar mij gericht terug gedraaid worden, en gsmweb aangesproken wordt over de manier waarop zij communiceren met klanten en providers aangezien gsmweb volgens tele2 de annulering hadden moeten doorgeven aan tele2 wat ze klaarblijkelijk niet gedaan hadden.
Ook wist deze persoon me te vertellen dat ik geen brief met alle stukken op hoefde te sturen , terwijl vorige medewerker van tele2 me wist te vertellen dat ik dit wel moest doen, ik vervolgens 23 pagina`s correspondentie tussen mij en gsmweb en voorwaarden gsmweg en alle overige zaken uitgeprint en opgestuurd naar afdeling afmelding tele2 mobiel om vervolgens net na thuis gekomen te zijn nadat ik de post had weggebracht te mogen vernemen dat dit alles niet nodig was geweest.
Intussen wel voor ruim 100 euro aan onkosten gemaakt zoals screening door jurofoon, veel telefonische gesprekken tussen gsmweb, tele2, consuwijzer en jurofoon, zojuist de aangetekende brief naar tele2 à € 7,50 welke achteraf weer niet hoefde.
Ik houd iedereen in ieder geval op de hoogte op welke manier dit verloopt en wanneer welke stappen worden ondernomen.
WORDT VERVOLGD
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 25 okt 2012 12:31
door Tele2 Webcare
Beste maboto,
Bedankt voor je update en fijn om te horen dat mijn collega contact met je heeft opgenomen. Ik heb dit ook van hem vernomen en hij zal nog contact met je opnemen om de volledige afhandeling met je te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 25 okt 2012 12:52
door Jolijn
maboto schreef:Dank je wel Danielle @ tele2, deze keer ben ik inderdaad snel ( zojuist )telefonisch tewoord gestaan.
Ook deze keer een positief gesprek met woorden dat alles goed komt, het abonnement gedeactiveerd wordt, evt betalingen naar mij gericht terug gedraaid worden, en gsmweb aangesproken wordt over de manier waarop zij communiceren met klanten en providers aangezien gsmweb volgens tele2 de annulering hadden moeten doorgeven aan tele2 wat ze klaarblijkelijk niet gedaan hadden.
Ook wist deze persoon me te vertellen dat ik geen brief met alle stukken op hoefde te sturen , terwijl vorige medewerker van tele2 me wist te vertellen dat ik dit wel moest doen, ik vervolgens 23 pagina`s correspondentie tussen mij en gsmweb en voorwaarden gsmweg en alle overige zaken uitgeprint en opgestuurd naar afdeling afmelding tele2 mobiel om vervolgens net na thuis gekomen te zijn nadat ik de post had weggebracht te mogen vernemen dat dit alles niet nodig was geweest.
Intussen wel voor ruim 100 euro aan onkosten gemaakt zoals screening door jurofoon, veel telefonische gesprekken tussen gsmweb, tele2, consuwijzer en jurofoon, zojuist de aangetekende brief naar tele2 à € 7,50 welke achteraf weer niet hoefde.
Ik houd iedereen in ieder geval op de hoogte op welke manier dit verloopt en wanneer welke stappen worden ondernomen.
WORDT VERVOLGD
Stuur die mondelinge toezeggingen met vermelding van datum, tijd, naam medewerker even schriftelijk (mail) toe en vraag hoe en waar je jouw kosten kunt indienen.
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 31 okt 2012 17:38
door marc1766
Het moet niet gekker worden met jullie tele2 en alle medewerkers die zogenaamd elke keer opnieuw beloven dat alles goed komt stelletje .........
Onlangs door een medewerker genaamd Maarten Hend(Hand) gesproken, die zou het wel eens even voor me oplossen en me deze week een PM sturen met de gouden spreuk dat alles goed kwam, en zou er persoonlijk voor zorgen dat ik niet opnieuw het gevoel van het kastje naar de muur zou beleven.
Niets klopt er van, vandaag is notabene mijn vrouw lastig gevallen en dan verzinnen ze opeens de smoes dat zij hun contact persoon zou zijn terwijl ik ze never nooit niet het telefoonnummer van mijn vrouw heb gegeven.
Ik heb ze mijn vaste nummer gegeven, mijn eigen mobiele nummer, en dan vallen ze nog mijn vrouw lastig terwijl ik ze het nummer niet gegegeven heb.
Begin toch steeds meer te geloven dat dit een rechtszaak gaat worden, want ik word er onderhand kotsmisselijk van op de manier hoe tele2 het iedere keer opnieuw zogenaamd gaat oplossen voor mij, en om even aan te geven hoe bont ze het maken sturen zij me nou weer naar GSMWEB toe, terwijl gsmweb me al de hele tijd naar hun toe stuurt.
Hoezo niet VAN HET KASTJE NAAR DE MUUR GEZEIK
@DANIELETELE2 ALS JE GEEN GOED NIEUWS KUNT BRENGEN DAN HOU HET MAAR VOOR JE
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 31 okt 2012 18:21
door maboto
Misschien niet de juiste rubriek, maar geef TELE2 EENS DE KOUDE DOUCHE, zo koud dat het nog net geen ijs is wat er uit komt
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 31 okt 2012 22:57
door maboto
Gisteren mijn eerste rekening van tele2 binnen gekregen, vandaag heb ik opdracht gegeven dit te laten terugboeken aangezien ik dit een spooknota vindt, immers heb ik geen sim kaart en geen telefoon, kan dus niet bellen en vertik het dan ook voor een dienst die ik niet kan gebruiken om daar voor te gaan betalen.
Sterker nog ik had het allemaal op tijd geannuleerd, maar omdat GSMWEB zo laks was en niet tijdig per mail heeft bevestigd dat mijn abonnement ingegaan was ( zoals zij zelf in de mail schreven dat er een bevestiginsmail van de activatie gestuurd zou worden ) zit ik er zogenaamd aan vast.
Ik heb op dag 6 mijn order geannuleerd, zij hebben me pas op dag 12 ( werkdagen ) een bevestiging van acceptatie toegestuurd.
Jurofoon zegt dat ik gelijk heb, consuwijzer zegt dat ik in mijn recht sta, heel eventjes zegt tele2 ook geruststellende woorden, en vandaag sturen ze me weer het ruime sop in.
DANKJEWEL DANIELLE@TELE2 voor je geruststellende woorden, jammer dat er alleen niks van nagekomen wordt, alleen maar opnieuw terugkerende excuses en woorden dat het wordt opgelost.
Probleem is alleen dat ik inmiddels bijna 5 weken verder ben, en nog geen enkel resultaat is behaald.
Re: Annuleren binnen 7 dagen niet altijd vanzelfsprekend
Geplaatst: 01 nov 2012 12:46
door Tele2 Webcare
Beste maboto,
Wanneer ik een online melding oppak wil ik er alles aan doen om naar tevredenheid een oplossing te bieden. Ik vind het heel vervelend dat de afhandeling niet optimaal verloopt, mijn excuses hiervoor.
Ik vind het heel vervelend dat je je eerste rekening hebt gekregen terwijl je niet van de diensten gebruik kunt maken. Deze factuur is zeer waarschijnlijk in een automatisch proces verzonden. Ik kan je verzekeren dat mijn collega je probleem nog in behandeling heeft en dat er alles aan gedaan wordt om het voor je op te lossen. Ik geef je bericht in ieder geval aan hem door.
Wil je het me laten weten als je in de tussentijd opnieuw vragen hebt? Ik help je graag hierbij.
@Marc1766: Zou je aan kunnen geven via welk forum we je probleem in behandeling hebben genomen? Onder deze gebruikersnaam kan ik je in mijn systemen namelijk helaas niet vinden en ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2