LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd ondergoed van Front International

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
lindahorsey [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door lindahorsey [[email protected]] »

Ik heb ook slechte ervaringen met het bedrijf evita. Ik heb ooit via internet een paar slips besteld. Allemaal leuk en aardig en ik heb gewoon betaald. Nu kreeg ik in augustus een aanmaning van hun dat ik een rekening van de maand mei nog niet zou hebben betaald! Deze had ik dus wel betaald en dit heb ik ze toen meteen gefaxt. Ik kreeg een fax terug met de mededeling dat ze nog geen betalig van mij hadden ontvangen. Toen heb ik ze mijn afschrift van de bank opgestuurd en daarna niks meer van vernomen. Nu heb ik zelfs het incassobureau achter mij aan omdat ik weer een rekening niet zou hebben betaald. Deze heb ik al ruim voor de tweede aanmaning betaald, dus dit klopt ook niet. ik heb meteen interum justitia gebeld en die heb ik nu het betalingsbewijs gefaxt en ook een brief naar Evita. Deze bedrijven sturen gewoon iedereen aanmaningen als je het mij vraagt en mensen die hun administratie er net goed op nakijken of bang worden als ze een incassobureau achter zich aan krijgen die betalen gewoon. Moet je nagaan hoeveel geld ze daarvoor vangen! En het is ook allemaal van 1 en dezelfde eigenaar. Want de rekeningnummers zijn precies hetzelfde.

lindahorsey [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door lindahorsey [[email protected]] »

Hallo allemaal, Ik heb voor jullie even het faxnummer opgezocht van Evita international. dit nummer is ook te gebruiken voor Front. Fax: 078-6107681 Hier heb ik vrij snel een reactie op gekregen. Hoop dat dat bij jullie ook lukt. succes ermee!

robbie [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door robbie [[email protected]] »

Ik kreeg plotseling een acceptgiro in de bus voor 3,50 euro.Voor klaarblijkelijk sokken die ik nooit heb besteld laat staan gehad. Heb het dus genegeerd en een paar weken later een nieuwe acceptgiro ditmaal met verhoging (als straf haha). Ik dacht, die mensen hebben lef zeg. Weer genegeerd vervolgens. Nu krijg ik een acceptgiro in de bus van een incassoburo genaamd Justitia Janssen. Of ik ff 67,57 euro wil betalen. Tsss Halllllloooo!!! Ik heb nooit sokken besteld of gezien!!! Ik dus ff checken op internet wat er met dit bedrijf aan fde hand is. Goh wat verassend zeg...(cynisme)...er zijn legio mensen met gezeur van deze bv`tjes. Sommige hebben zelfs sokken of ondergoed gehad haha. Arme ik...en geen sokken maar wel moeten betalen....Dacht het niet dus! Wat denken deze lui wel niet? Dat ik zo blont ben om te gaan betalen waar ik nooit om gevraagd heb laat staan iets ontvangen?? Eigenlijk zat ik te denken om alles op zijn beloop te laten gaan en de zogenaamde "openstaande" rekening op te laten lopen tot een rechtsoordeel. Maar aangezien ik geen zin heb in verder gezeur of uberhaupt om rechtsgelden te betalen wanneer het zover zou komen ga ik maar eens contact opnemen met het desbetreffende incassoburo. Wanneer dat niet helpt zal ik verder gaan spitten in de bv`tjes en wat hulp in roepen, zijn ze nu helemaal gestoord...... Grappig om te lezen, nu ja...grappig..., dat het bij zoveel mensen voorkomt. In hoeverre is Radar bezig met dat proefproces, zijn er ontwikkelingen? Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan dit soort praktijken ;-) Mailtje zou ik wel kunnen waarderen beste mensen van Radar. Groeten Robbie 8)

robbie

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door robbie »

Voor ik het vergeet, ik las hieboven een reactie waar mijn broek van afzakt, iemand die zo`n bedrijf nog durft te verdedigen ook zeg. Op deze slinkse manieren klanten binnen te halen is not done, je bent namelijk mensen aan het belazeren door ze niet de gehele waarheid te zeggen. Je zegt wat mensen willen horen en kijkt dan wat er van komt, oneerlijk dus in de pure vorm van het woord. Je ziet het overigens veel terug in deze maatschapij, iedereen lijkt achter de centen van een ander aan te zitten....funny huh?

Gabbers [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Gabbers [[email protected]] »

Mijne dames / heren Na een tijd geleden U uitzending gezien te hebben waren wij blij geen ja gezegd te hebben, EN HEBBEN GELUKKIG OOK NIETS ONTVANGEN, tegen deze zogenaamde gratis actie. Echter wat schetst nu onze verbazing op 30 december we krijgen een Incasso aanslag van INTRUM JUSTITIA met een rekening van 68,61 voor iets waar we nee op hebben gezegd en ook niet hebben ontvangen. Ik begrijp niet dat zo'n incasso bureau na uw uitzending zich nog voor het karretje van dit bedrijf laat spannen. Of is het tekenend voor dit incasso bedrijf dat ze zich voor deze oplichters inzetten en zich wel meer met deze zogenaamde malafide bedrijven inlaten. Gaarne verneem ik van U

Gabbers [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Gabbers [[email protected]] »

Bovenaan staat een stukje van MAARTEN Wat mij daaraan zo is op gevallen dat iedereen slechte ervaringen heeft met de onderbroeken oplichters en alleen hij niet. Wel toevallig zeg of staat hij op de loonlijst van deze oplichters en is z'n moraal net zo laag drempelig dan de onderbroeken oplichters. Gabbers

Boze Martin [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Boze Martin [[email protected]] »

Hallo lezers, soms moet de frustratie er gewoon even uit. Zoals zovelen heb ik ook ooit ja gezegd op de GRATIS boxershort. Vervolgens bij aankomst trof ik een totale andere short met een gat erin aan, maar ja een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Maar een acceptgiro erbij maakte mij al lichtelijk geïrriteerd, ging uiteraard direct even bellen. Even bellen??? Niet doorheen te komen en de tikken gaan wel door. Vervolgens aanmaning ontvangen en zag de uitzending bij Radar. Daar is mij van bijgebleven dat ik uiteindelijk gewoon niets hoefde te doen, zeg het maar als ik dat mis heb. Tot ik vandaag een brief kreeg van Intrum Justitia, daar ga ik dus totaal van over de ****! Niet te geloven gewoon dat ik me nu weer zo kwaad moet maken en gewoon bedreigd voel door de omvang van het bedrag. Ik vind het werkelijk niet te geloven dat dit soort incasso's worden geaccepteerd door een bureau. Gratis boxershort, gratis boxershort, gratis boxershort, ik hoor het kind nog lachen aan de telefoon toen ze vroeg watvoor model ik wilde. Nou het lachen is mij helemaal vergaan en irriteer me echt mateloos over deze hele gang van zaken. De rekening bedraagt nu € 68,61, wie kan mij geruststellen? Heb net al gebeld met Intrum Justitia maar ook daar kwam ik er niet doorheen en ben benieuwd of ik word teruggebeld, want heb mijn gegevens ingesproken. Nooit wil ik ooit nog iets "GRATIS" toegestuurd krijgen, Front International zal ik nooit vergeten, ik vind gewoon dat ze aangepakt moeten worden, om mensen zo te besodemieteren! Rot op! Sorry ben boos!~groet van frussie

j rijcken [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door j rijcken [[email protected]] »

Ik ondersteun uw actie om ongevraagde goederen te ontvangen met daaraan verbonden soort lidmaatschap. Ook ik heb dit soort zendingen ontvangen groet, Jos Rijcken Liesbeth Lammers

Robbie

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Robbie »

Zo zie je maar..... Hoe zit het met dat janssenburo, ergens ook verre familie van die andere bvtjes? btw radar, waarom vermelden jullie dat "gratis haha" nummer eigenlijk, ze houden mensen lang aan de lijn.

rene195 [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door rene195 [[email protected]] »

Ik heb deze uitzending bekeken en ook ik heb in het verleden een onderbroek besteld bij Front, maar meteen keurig een brief geschreven dat ik mijn abonnement wilde beëindigen, heeft mij blijkbaar een hoop ellende gescheeld. Maar wat wil nu het geval ik kreeg van de week weer zo'n boekje in de bus, met allerlei van dit soort lidmaatschappen, en wat zag ik weer zo'n zelfde soort bedrijf als Front in ondergoed. Misschien zou Radar hier nog een leuk vervolg aan kunnen geven. Alleen zitten ze nu in Mijdrecht. Wordt hopelijk vevolgd door Radar.....

Sarien [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Sarien [[email protected]] »

Ook wij hebben met de firma front slechte ervaringen. De eerste keer betaald, en bij de tweede zending die we kregen onderbroek retour+ mededeling geen onderbroeken weer wensen te ontvangen. Toen kwam er toch weer een derde zending ook toen weer alles retour gedaan en nogmaals bij vermeld geen post meer van hun wensen te ontvangen. We hoopten er nu van af te zijn maar na een tijd toch weer een vierde :( onderbroek op de mat. Nu zijn we gewoon gestopt met alles terug te sturen en kregen we rekening na rekening met als klapper op de vuurpijl een brief van incassobureau intrum justitia met het bedrag van 68,96 euro . Ook ik heb daar mijn gegevens achter gelaten en nu maar kijken of ze binnen de 8 dagen termijn terug bellen. We zijn ook niet van plan te betalen voor iets waar we niet om gevraagd hebben. Maar het recht zal zegevieren. :twisted:

Hanneman

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Hanneman »

Ik sta echt versteld..... Kreeg ook een onderbroek en stuurde snel het kaartje terug want er stond in piepkleine letters dat je anders meer kreeg. Vervolgens geen onderbroek meer gehad. De eerste had ik trouwens ook niet besteld en stond zelfs op de meisjesnaam van mijn vrouw (welke ook niets had besteld) Maar omdat de eerste 3,50 niet is betaald heb ik inmiddels ook een incassobureau met het verzoek 68,61 te betalen. Dus niet.... Waar ik me het meest over verbaas is dat je als consument niet beschermd wordt voor dit soort zwendel. Hebben we geen openbare aanklagers die dit soort gasten zouden moeten aanpakken? Of moeten we allemaal apart naar de rechter? En die gasten lachen zich kapot want schijnbaar betalen toch veel mensen want ze gaan gewoon door... Ze schieten wat in het rond en er betalen allicht wat mensen. En dan zie ik ook nog een reaktie van sukkels die het een fijne organisatie vinden. Zelfs als je zelf besteld en gewoon betaalt moet je toch enigszins kunnen snappen dat alle anderen zich zwaar irriteren. Overheid; Doe iets (Kan Radar dit geen Z-tje geven?) Groeten Han

_suzanne

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door _suzanne »

Dit bericht staat op de consumentengids pagina. Je mag het dus gewoon houden en als je voor de zekerheid toch af wilt zeggen, ga dan naar www.tono-int.com/nl/contact_nl.asp. Daar kun je in een e-mail aangeven dat je je lidmaatschap op wilt zeggen. Een e-mail is ook rechtsgeldig. Nog steeds krijgen we dagelijks klachten over Front International, het bedrijf dat ongevraagd lingerie toestuurt, danwel vervolgzendingen waar mensen niet om gevraagd hebben. Veel mensen die ongevraagd de producten van Front International hebben ontvangen, worden gevolgd met fikse rekeningen. Het bedrijf handelt hiermee in strijd met de wet. We hebben Front International in gebreke gesteld en geëist dat zij onmiddellijk ophouden met het ongevraagd toesturen van lingerie en rekeningen. Doet het bedrijf dit niet, dan stappen we naar de rechter. Overigens mag u alles wat u ongevraagd toegestuurd krijgt, houden.

Karsten [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Karsten [[email protected]] »

Hallo allemaal! Een tijdje geleden attendeerde mijn moeder me op de Radar-uitzending over Front International en gelijksoortige bedrijven, aangezien ikzelf een tevreden klant van ze ben. Vandaag ben ik eindelijk toegekomen aan het bekijken van het videofragment, en stuitte ik ook op dit forum. Ik ben nogal verbaasd over jullie reacties. Ik ben nu al ongeveer een jaar lid bij Front, en heb er een hele mooie onderbroekencollectie en een prima zwembroek aan te danken. Ik heb in de tijd dat ik lid ben een aantal keer naar het call-center gebeld. Omdat ik het wat lang vond duren voordat mijn broekje binnen kwam, omdat ik van maat wilde veranderen, etc. Nog nooit heb ik lang hoeven wachten, en altijd werd ik snel en adequaat te woord gestaan. In de post hierboven wordt ook Tono aangehaald - een bedrijf dat zijn oorsprong niet bij ITH heeft liggen, maar (uit mijn hoofd) bij Provea in Zwitserland. Ook van hen ben ik lid. Sterker nog: ik heb de gratis onderbroek (1e zending) maar liefst 3 keer ontvangen: 2 keer door mezelf aangevraagd door een foutje, en 1 keer door mijn moeder die mij ermee wilde verassen (dat kan dus gewoon via internet: voor een ander bestellen). Ik heb daarom ook met hun klantenservice gebeld: ook hier weer keurig te woord gestaan en 2 lidmaatschappen op laten zeggen. Dat is allemaal prima gegaan! Ik heb dus werkelijk geen idee waar al uw klachten vandaan komen. Nou, eigenlijk wel: Ik denk dat het aan uzelf ligt! Er wordt duidelijk vermeld dat er porto- en administratiekosten aan de eerste onderbroek vastzitten. Ook het lid worden van een club is heel relatief: je wordt lid van een club zonder verplichtingen. Je kan je "abonnement" elk moment opzeggen. Er is niemand die je verplicht om een bepaalde hoeveelheid onderbroeken af te nemen of een bepaalde tijd lid te blijven. Bij elke zending zit een brief met daarin vermeld wanneer u de volgende zending kunt verwachten, voor wanneer u moet reageren om die zending te annuleren, een telefoonnummer, een klantnummer, etcetera. Alleen moet iedereen die brief wel lezen, en ik denk dat hem daar de crux zit: mensen lezen de brief niet of niet goed. Als iedereen gewoon even het speciale bonnetje opgestuurd of het nummer gebeld had, was er niets aan de hand geweest. Ik vind Tros Radar een leuk programma om naar te kijken, maar af en toe vraag ik mij af of er wel goed naar mensen geluisterd wordt die een andere mening hebben, en of de klachten van de mensen geverifiëerd worden (bijvoorbeeld door een redactielid zelf aan- en later weer af te melden). Wellicht zou men er dan achter gekomen zijn dat het probleem niet zozeer bij dit bedrijf ligt, maar bij de klant... Met vriendelijke groet, Karsten Veerman.

Guillaume [guillaumebiemans@hotmail.]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Guillaume [guillaumebiemans@hotmail.] »

Mij is hetzelfde overkomen ik heb de onderstaande brief gezonden en de onderbroeken behouden, zitten best lekker..(LOL) Betreft: beëindiging ongewenst lidmaatschap Mijne heren, Hierbij deel ik u mede geen belangstelling te hebben voor uw ongevraagde postzendingen. Ik heb geen toestemming gegeven aan u om mij lid te maken van uw club en wens dit dan ook per direct beëindigt te zien. Ik heb ook geen bestellingen bij u verricht en zal dit ook nooit doen. Voor alle door mij nog te maken kosten om aan u duidelijk te maken dat ik hier geen prijs op stel houd ik u verantwoordelijk. Ik heb via diverse consumenten programma’s begrepen dat dit een landelijk probleem is geworden. Bij het contacten van de ombudsman is mij geadviseerd niet te reageren op uw zendingen, maar u middels een brief op de hoogte te stellen van uw ongewenste manier van handelen.Tevens is mij duidelijk gemaakt dat ik voor deze ongevraagde zendingen niet hoef te betalen volgens de wet. De porto kosten en de nodeloze tijdverspilling bij het maken van deze brief, beschouw ik als laatste inspanning mijnerzijds. Deze brief is in kopie verstuurd naar de consumentenbond en diverse consumenten organisaties. Hopend u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben wens ik geen verder contact meer te hebben, Hoogachtend, JE NAAM EN ongevraagd LIDNUMMER suc6 allen

[[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ook ik ben het slachtoffer geworden van deze oplichtingspraktijken. Ik heb hierop contact gehad met Intrum Justitia. Het lijkt wel of zij mij niet verder kunnen helpen. Via via achter het telefoonnummer van Patricia Holland gekomen. Daar gedreigd met een civiele procedure en daarop haaleden ze me uit hun systeem. Eis wel een schriftelijke bevestiging hiervan. TELEFOONNR. PATRICIA HOLLAND: 0900-4564564, 13 cent/minuut

Ralph [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Ralph [[email protected]] »

Nou beste mensen, ook ik word lastig gevallen door FRONT international, en heb bij het ontvangen van de inmiddels zo bekende ongevraagde/ongewenste onderbroek de zaak retour gezonden, en de hieronde staand brief meegezonden: ******** Aan FRONT international. Postbus 2035 DA Zwijndrecht. Geachte dame/heer, Bij onze post troffen wij een stuk heren ondergoed aan, vergezeld gaan de van de mededeling dat ik ergens lid van zou zijn, en een accept giro. Bij deze deel ik u mede, dat ik geen bestellingen geplaatst heb, en mij nooit en te nimmer ergens als lid laat registreren, dus ook bij uw organisatie niet, en bij geen enkele organisatie waar een productenstroom aan vasthangt, altijd kopen wij onze zaken contant, en beoordelen wij zelf hoe/wat of wanneer wij iets bij een winkel wel of niet kopen. Vandaar dat ik uw ongevraagde zending retour afzender stuur, vergezelt gaande van de wens mij conform aan de realiteit, als nooit ingeschreven te beschouwen, zowel in het heden als in de toekomst! Mochten wij door u weer ongevraagd aan het werk gezet worden, en uw zendingen retour moeten sturen, dan brengen wij daarvoor kosten in rekening a' 35€ per af te handelen zending/schrijven. Uiteraard gaan wij er bij deze vanuit dat alles berust op een misverstand. En u een prettige feestdagen wensende, groeten wij u, Hoogachtend, ************************************ Nu krijg ik dus weer een enveloppe met schit folders, voorzien van klantnummer enz, en gaat de/mijn eerste rekening de deur uit, ik heb al eerder rekeningen naar dit soort mallavide bedrijven en zelf deurwaarders gestuurd, en nog geld ontvangen ook!! Draai de rollen gewoon om!! Je kunt natuurlijk gezamelijk een stel brieven opstellen waar geen spelt tussen te krijgen valt, zover dat mogelijk is, gezamelijk weten we meer dan 1 persoon, kennis is macht!! Suggesties??? graag!!! Gr.Ralph

Ralph [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Ralph [[email protected]] »

Conceptbrief voor een incasso bureau, als interim justica ******************************** Incasso bureau………………………..? Ons kenmerk: Uw kenmerk: klantnummer dat front int. bedacht heeft, en ref. nummer van incasseerder Datum: Plaats: Bijlagen : Betreft : misplaatste claim van FRONT international. Geachte dame/heer, Naar aanleiding van de bij u ondergebrachte vordering inzake Frontline international het volgende, Wij hebben ongevraagd van voornoemde firma goederen ontvangen, want een opdracht is daartoe niet gegeven, de firma Frontline International handelt tegenstrijdig aan de geldende handels afspraken (die u kunt opvragen bij o.a. de kamer van koophandel) zoals o.a. het kunnen overleggen van een geldig bewijs van opdracht, uiteraard is daarmee is ook uw claim onwettig/ongegrond, en werkt u momenteel mee aan een vorm van (bedrog/diefstal/afpersing op grote schaal, waarvan u bij deze kennis heb genomen, ook het tv programma Radar en de consumentenbond hebben deze praktijken uitvoerig aan de kaak gesteld. U kunt op de website’s van voornoemde media bronnen informatie inwinnen over de louche praktijken van uw cliënt, als u dat wenselijk acht, gezien deze ontwikkelingen lijkt het mij raadzaam te weten wiens belangen u behartigd Daar wij ons niet laten bestelen door firma’s die zichzelf verrijken middels gebruikmaking van onwetmatigheden, zijn wij genoodzaakt onze toon hierop af te stemmen. Mocht u onverwijld doorgaan met uw poging geld te vorderen, dan dient u er rekening mee te houden dat wij deze zullen aanvechten, en mogelijk over zullen gaan tot het doen van aangifte, of het opstarten van een kort geding, teven neemt u bij het lezen van dit schrijven kennis van de aankondiging dat wij/ik: Elke handeling (met als enige uitzondering van deze eenmalige kennisgeving) die voortkomt uit noodzakelijke handelingen ter mijn verdediging en in deze zaak kosten mijnerzijds voortbrengt zullen wij op u verhalen, gebruikmakend van dezelfde middelen/tarieven die ook u hanteert, en uiteraard eventueel daaruit voortvloeiende proceskosten. Ook neemt u bij het lezen van dit schrijven kennis van het feit, dat wij ons het recht voorbehouden, de volledige uit deze zaak voortvloeiende correspontentie op onze website te publiceren. Wij geven u een termijn van 14 dagen om bewijzen te overleggen waaruit blijkt dat u uw vordering op juist wettelijke gronden handhaaft, in dit geval betreft dat een rechtsgeldig bewijs van opdracht tot levering van goederen door Front international geheel conform de eisen die de wet aan dit soort overeenkomsten stelt, indien u daartoe niet in staat bent dan wensen wij van u een schriftelijk verklaring, dat deze zaak niet ontvankelijk is voor verder verloop, en de vordering teniet gedaan is, dan beschouwen ook wij deze zaak als afgedaan. U een prettige feestdagen wensende, groeten wij u, Hoogachtend, ***************************************** Dit consept moet nog uitgewerkt worden, dus let niet op onvolkomenheden, maar misschien heeft iemand er iets aan!

Ralph [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Ralph [[email protected]] »

Bovenstaande brieven gebruiken, doe je natuurlijk wel op eigen risico! Maar ik heb een groot aantal brieven geschreven waar ik wel degenlijk groot suces mee heb gehad, en ook bij heel grote instanties, tot op deurwaarder niveau, confronteer mensen met de **** die ze zelf produceren, en de kans op suc6 neemt enorm toe. Wel netjes/correct blijven. idee: Als frontline int. zo langzamerhand een nationaal probleem aan het worden is, en de politiek/politie slaapt rustig verder, of staat ons te flitsen langs de snelweg, en roker te betrappen op stations omdat het ze 50€ opleverd, dan staan we er alleen voor, met gelukkig mensen bij een programma als radar, om die verschillen een keurig en duidelijk op de buis uit te meten, aan de heren volksvertegen woordigers. Men heeft kliklijn in het leven geroepen, naar mensen die openlijk misdaad melden luistert men blijkbaar niet meer! Gr.Ralph

harry h

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door harry h »

Enige tijd geleden heb ik een -op de portokosten na- gratis boxershort van tono ontvangen. Ik vind dit een prima produkt. Als na acceptatie van een gratis kwaliteitsprodukt soortgelijke produkten volgen waar een redelijke prijs voor gevraagd wordt vindt ik het logisch hiervoor te betalen ( een soort 3 halen, 2 betalen). Aan veel reacties op dit form te oordelen vindt men het normaal wel de vruchten te plukken maar daarna "niet thuis te geven" . Vraag: Als men niet tekent voor een lidmaatschap met verwijzing naar voorwaarden kan er dan sprake zijn van een wettelijke afnameverplichting ?. Harry Heuker

Gesloten