Pagina 2 van 2

Re: Consument voert helaas een ongelijke strijd tegen providers.

Geplaatst: 22 okt 2012 22:25
door Telefoon2010
De bestaande organisaties zitten de providers niet contstant op de hielen. Omdat zij zich ook met andere zaken bezighouden. De rechtspersoon die ik bedoel zal zich enkel en alleen richten op providers van mobiele telefonie, en natuurlijk de wetgeving en regelgeving omtrent mobiele telefonie. De focus ligt dus heel duidelijk anders dan bij de bestaande organisaties. Er zal hier wel degelijk verschil tussen zitten. Je zou het een soort waakhond kunnen noemen die voorkomt dat providers de consumenten kunnen benadelen, als dat toch gebeurt, dan zal de waakhond ook optreden namens de consument. Deze waakhond staat dus overduidelijk aan de kant van de consument. Misschien dat het nu wel duidelijk is, wat nu eigenlijk de bedoeling is.

Re: Consument voert helaas een ongelijke strijd tegen providers.

Geplaatst: 22 okt 2012 22:36
door olaf79
Wat is eigenlijk het doel van uw stichting of wat het ook gaat worden. Welke problemen ervaart u met providers

Re: Consument voert helaas een ongelijke strijd tegen providers.

Geplaatst: 24 okt 2012 17:19
door Telefoon2010
De problemen zijn divers. Kijk maar wat er door de mensen allemaal gepost wordt op diverse fora.

Het gaat er om dat de mensen hun ongenoegen uiten op individuele basis. Zo bereiken ze niets. En de providers weten dit, en ze vinden het wel best zo. De mensen zouden zich moeten verenigen, want samen staan ze sterk. Dan pas zouden ze een vuist kunnen maken tegen de providers. Samen kunnen ze een soort waakhond in het leven roepen die de belangen van de klanten in de gaten houdt, en die optreed jegens de providers als de providers de klanten (dreigen te) benadelen. Ook op individuele basis.

Re: Consument voert helaas een ongelijke strijd tegen providers.

Geplaatst: 24 okt 2012 17:31
door GJvdZ
Telefoon2010 schreef:Zelfs de Consumentenbond is te algemeen.

Deze rechtspersoon moet zijn pijlen echt alleen maar richten op de providers van mobiele telefonie.
Ben ik niet met je eens. Mobiele telefonie is tegenwoordig een "gewoon product" dus kan het prima door de consumentenbond worden gedaan. Al was het maar omdat de aanbieders ook aan het differentieeren zijn. Mobiele providers bieden ook vast internet, Albert Hein biedt MVNO diensten, etc. etc. Als je je dan alleen op mobiele telefonie richt gaat het niet lukken. Verder is algemene regelgeving van toepassing op mobiele providers en de consumentenbond heeft die kennis in huis.

Maar als je denkt dat het beter kan: richt zelf een stichting op. Dan zie je vanzelf of er belangstelling voor is.

Re: Consument voert helaas een ongelijke strijd tegen providers.

Geplaatst: 24 okt 2012 17:38
door Telefoon2010
Het gaat om het karakter van de problemen die klanten ervaren nadat ze een produkt hebben aangeschaft. Bij de providers van mobiele telefonie zijn er veel mensen met met soortgelijke problemen. Deze mensen moeten hun krachten bundelen. Dan staan ze sterker in hun strijd jegens de providers.