LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 18 jaar eigen inkomen en toch alimentatie eisen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
klaas1978

Re: 18 jaar eigen inkomen en toch alimentatie eisen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

olaf79 schreef:u blijft financieel aansprakelijk voor uw kind, of u het leuk vind of niet.
Maar die aansprakelijkheid geldt alleen als het kind geen eigen inkomen heeft. Een meerderjarig kind met een eigen inkomen heeft geen recht op alimentatie.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

klaas1978 schreef:
Chocomelk schreef:Nee als de ouder het bedrag wil wijzigen dan moet daar voor naar de rechtbank
gegaan worden en daar komen pas zijn inkomsten tevoorschijn.
De ouder wil het bedrag niet wijzigen maar de zoon, als ik het goed begrijp.
Dan laat zoon maar heerlijk naar de rechter toe gaan, dat kun je nog wel af
zonder advokaat zulke dingen als je een beetje verstand van zake hebt dat geld dan
voor die ouder ( Jabur).

Chocomelk

klaas1978 schreef:
olaf79 schreef:u blijft financieel aansprakelijk voor uw kind, of u het leuk vind of niet.
Maar die aansprakelijkheid geldt alleen als het kind geen eigen inkomen heeft. Een meerderjarig kind met een eigen inkomen heeft geen recht op alimentatie.
Dat is allemaal terug te lezen Klaas, gaat er om hoeveel inkomen het kind heeft etc etc

Klaas zie dit bericht en de linken daarin :
Chocomelk » 22 okt 2012 16:09 in dit topic

jeani

Ongelezen bericht door jeani »

pfff hier het zelfde een dochter net 18 vader heeft besloten maar de helft te gaan betalen aan alimentatie ... meid heeft een wajong 180 euro bruto houd er 50 van over in de maand en ja dat is eigen inkomen en onderhoud hahaa wij zijn nu zo ver dat we na een aantal brieven van de advocaat en waar geen gehoor op gegeven word . onze dochter een rechtzaak gaat aan spannen tegen haar eigen vader jammer want het kind is verstandelijk beperkt ............ leuk je dochter tegen haar vader voor de rechter!!!!! is best als ie dat moet betalen maar dan wel in overleg en via de rechter dan is het pas eerlijk!!!!!( we zijn bezig met bewindvoer en mentorschap voor haar om har voor dit soort dingen in het vervolg te beschermen, maar blijkt wel zelfs eigen vaders er misbruik van maken omdat ze zeggen dat het kind nu 18 is en zelf mag beslissen )

Chocomelk

jeani schreef:pfff hier het zelfde een dochter net 18 vader heeft besloten maar de helft te gaan betalen aan alimentatie ... meid heeft een wajong 180 euro bruto houd er 50 van over in de maand en ja dat is eigen inkomen en onderhoud hahaa wij zijn nu zo ver dat we na een aantal brieven van de advocaat en waar geen gehoor op gegeven word . onze dochter een rechtzaak gaat aan spannen tegen haar eigen vader jammer want het kind is verstandelijk beperkt ............ leuk je dochter tegen haar vader voor de rechter!!!!! is best als ie dat moet betalen maar dan wel in overleg en via de rechter dan is het pas eerlijk!!!!!( we zijn bezig met bewindvoer en mentorschap voor haar om har voor dit soort dingen in het vervolg te beschermen, maar blijkt wel zelfs eigen vaders er misbruik van maken omdat ze zeggen dat het kind nu 18 is en zelf mag beslissen )
Meisje van 18 heeft Wagjong en ontvangt nettoe 50 euro in de maand van de Wajong ?????

jeani

180 euro bruto.. met aftrek eigen zorgverzekering blijft dat er over in de maand klopt

Chocomelk

jeani schreef:180 euro bruto.. met aftrek eigen zorgverzekering blijft dat er over in de maand klopt
Raar, WAjong is toch 70% van het miniumloon, ken een 18 jarige en die heeft rond de 480 netto voor inwonend.

http://www.uwv.nl/owajong/wajong-uitker ... index.aspx

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jeani schreef:180 euro bruto.. met aftrek eigen zorgverzekering blijft dat er over in de maand klopt
En de zorgtoeslag dan ?

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Emmy75 schreef:
En de zorgtoeslag dan ?
Tja, dat soort dingen wordt liever niet meegenomen in de klaagmolen.....

Mijn zoon heeft ook Wajong en ik vind het niet meer dan billijk dat zijn vader dan ook wat minder betaald.

Nog even en ik geef die vaders die klagen dat ze worden uitgekleed groot gelijk!

jeani

zorgtoeslag heeft ze ook recht op net binnen gekregen hoeveel en word voor 2 maand nu overgemaakt als vaders minder willen betalen best maar doe het op een redelijke en fantsoenlijke manier maar niet op een manier zoals hier is gegaan ga geen geld maar zo zelf inhouden doe het dan in overleg of zoals hoort via de rechter !! eigen rechter spelen is nu eenmaal niet zoals het hoort toch?

Chocomelk

jeani schreef:zorgtoeslag heeft ze ook recht op net binnen gekregen hoeveel en word voor 2 maand nu overgemaakt als vaders minder willen betalen best maar doe het op een redelijke en fantsoenlijke manier maar niet op een manier zoals hier is gegaan ga geen geld maar zo zelf inhouden doe het dan in overleg of zoals hoort via de rechter !! eigen rechter spelen is nu eenmaal niet zoals het hoort toch?
Hoe komt het dat zij zo weinig krijgt van de WAjong uitkering :?: :?: :?:

jeani

ze woont nog thuis en gaat nog naar school vandaar krijgt ze maar 25% word anders als ze of van school af is of uit huis gaat begeleid wonen( ff een toevoeging en als ze gaat werken natuurlijk ook)
Laatst gewijzigd door jeani op 25 okt 2012 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Frantic2 schreef:Tja, dat soort dingen wordt liever niet meegenomen in de klaagmolen.....
Precies.
Frantic2 schreef:Nog even en ik geef die vaders die klagen dat ze worden uitgekleed groot gelijk!
Dat kan ik dan langzaam ook nog begrijpen ook. Zoals iemand in dit topic schreef eist een kind van 18 nu meer geld omdat de oudere broer of zus 21 is inmiddels en de ouder dus niet meer voor dat oudere kind hoeft te betalen. Een beetje onder het motto van "dan is er nu ook meer te halen" omdat er een wegvalt. Ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft.

Die kinders menen dan ineens volwassen te zijn, maar op een normale manier hierover als volwassenen met de ouders commuiceren is er niet bij.

Jabur

Ongelezen bericht door Jabur »

Klopt mijn zoon heeft een advocaat genomen en wenst meer alimentatie ondanks eigen inkomen vanwege het vervallen van de onderhoudplicht voor mijn oudste zoon die deze maand 21 is geworden.

Jabur

En dan word je dus gedwongen je te verweren en een voorgeprogrameerde rechtbankprocedure te doorlopen van tussen de 3000 tot 4000 euro om een bevestiging te krijgen omdat het niet in overleg kan.
En dan te weten dat de alimentatiegerechtigde een toevoeging krijgt. En dit meerdere malen kan doen zoals ik vanaf 2000 heb mogen ervaren. Eerst de moeder namens mijn zoon en nu de zoon zelf. Ik ben steeds in het gelijk gesteld door de rechtbank maar het is niet te doen ieder keer die kosten van procederen.

Chocomelk

Jabur schreef:En dan word je dus gedwongen je te verweren en een voorgeprogrameerde rechtbankprocedure te doorlopen van tussen de 3000 tot 4000 euro om een bevestiging te krijgen omdat het niet in overleg kan.
En dan te weten dat de alimentatiegerechtigde een toevoeging krijgt. En dit meerdere malen kan doen zoals ik vanaf 2000 heb mogen ervaren. Eerst de moeder namens mijn zoon en nu de zoon zelf. Ik ben steeds in het gelijk gesteld door de rechtbank maar het is niet te doen ieder keer die kosten van procederen.
Hier hoef je geen advokaat voor te nemen...

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Toch triest als dit de enige vorm van communicatie is tussen een ouder en een kind......

Jabur

Hoe werkt het dan als ik vragen mag?? Ik ben zeer benieuwd hoe ik deze procedurekosten kan beperken.
Ik heb in ieder geval een zoon met zijn advocaat als tegenpartij en er ligt een eerdere beschikking uit 2005 daar moet ik me aan houden naar mijn weten.

Jabur

Klopt ik vind het verschrikkelijk, maar loyaliteit aan de verzorgende ouder kan vervelende bijwerkingen hebben als de verzorgende ouder kinderen als manipulatie werktuig ziet helaas Er zijn vaders zat waar de kinderen niet meer komen na een scheiding. Maar als het om de maandelijkse bijdrage gaat voldoen deze vaders nog uitstekend.

Chocomelk

Jabur schreef:Hoe werkt het dan als ik vragen mag?? Ik ben zeer benieuwd hoe ik deze procedurekosten kan beperken.
Ik heb in ieder geval een zoon met zijn advocaat als tegenpartij en er ligt een eerdere beschikking uit 2005 daar moet ik me aan houden naar mijn weten.
Daar moet jij je aan houden tot er een andere beschikking zal komen, je zoon zal waarschijnlijk met zijn advokaat naar de rechtbank stappen.
Daar kun jij zelf je woordje doen, je zal je inkomsten etc moeten kunnen aantonen etc.

Maar als je er zelf helemaal geen 'kaas' van hebt gegeten dan zul je inderdaad een advokaat in
de armen moeten nemen, helaas.

Ga eens langs het juridisch loket en laat je daar eens voorlichten over hoe en wat, daar zul je
heel wat wijzer van worden.

Gesloten