LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor onbestelde pakketten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sadfly

Re: Pas op voor onbestelde pakketten

Ongelezen bericht door sadfly »

Laten we het verhaal eens een andere draai geven. hoe is er betaalt ?
Ik denk dat de manier van betalen npog meeste bewijs is of je het wel of niet hebt bestelt.
Uitgezonderd acceptgiro's. Bijna elke manier ideal, paypal,
bank overschijving heeft toch echt een naam en rekening nummer, als die niet klopt word het voor de winkel lijkt me lastig. Iemand moet er voor betaalt hebben.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

sadfly schreef:Laten we het verhaal eens een andere draai geven. hoe is er betaalt ?
Ik denk dat de manier van betalen npog meeste bewijs is of je het wel of niet hebt bestelt.
Uitgezonderd acceptgiro's. Bijna elke manier ideal, paypal,
bank overschijving heeft toch echt een naam en rekening nummer, als die niet klopt word het voor de winkel lijkt me lastig. Iemand moet er voor betaalt hebben.
De issue is juist dat er niet is betaald voor de bestelling.
Waarschijnlijk zit de factuur bij het pakket of volgt de acceptgiro later.

Omdat jij het pakket aanneemt (en er wellicht voor heb getekend) en het vervolgens afgeeft aan een onbekende zonder bewijs van afgifte aan deze onbekende (niet geidentificeerd, geen verdere gegevens etc.) zal de afzender jou aanspreken op betaling of terugzending van het pakket.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Guardian72 schreef:
ruud_a schreef:
sephora30 schreef:Als je niet voor het pakket hoeft te tekenen en het staat niet op jouw naam, wie kan je dan iets maken als je de spullen houdt, niemand.
het lijkt me dat de grap er in zit, dat iemand een bestelling doet op uw adres
de winkelier stuurt de bestelling in goed vertrouwen naar uw adres
u tekent voor ontvangst en hebt dus de goederen in uw bezit
Ik zie hier 2 verschillende acties.
Sephora: u tekent niet.
Ruud: u tekent.

Een wezenlijk verschil.

maar - als ik op mijn adres voor meneer/mevrouw pietersen iets krijg (en wel met mijn huisadres dus) en ik heet jansen - dan neem ik het zeker niet aan. Dan besteld meneer/mevrouw pietersen het maar zelf opnieuw - op eigen adres.

Als het voor de buren is, en ook op hun adres staat - prima .. da`s wat anders (ik heb leuke buren).. maar op mijn adres met een andere naam - retour afzender..
de openingspost sprak over een aangeboden pakket
normaal gesproken moet je daar voor tekenen
voor een pakket dat door de bezorger voor je deur is gezet, kun je uiteraard niet aansprakelijk worden gesteld

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik denk dat er in dit geval gebruik wordt gemaakt van "echte" koeriersdienst zoals UPS, DHL, FedEx, en TNT. (dat laatste is subtiel anders dan de pakketdienst van postnl) Die laten je tekenen, ook als je niet de geadresseerde bent. Zo werkt het immers vaak bij bedrijven waar zeg een UPS 10 pakketjes aflevert bij de expeditie of facilitaire dienst, en er dus 1 persoon tekent voor meerdere pakketjes, vaak geadresseerd aan diverse medewerkers.

Dat mechaniek zorgt er voor dat dit als fraude kán werken, maar ook ik zou persoonlijk zoiets niet aannemen, en al helemaal niet afgeven aan een persoon die even later aan de deur staat. Maar goed, het komt blijkbaar (steeds) vaker voor, en dus vond de politie-regio in kwestie het een waarschuwing waard.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

In mijn geval was het "Selektvracht" die het pakket probeerde te bezorgen.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

sjohie schreef:Ik denk dat er in dit geval gebruik wordt gemaakt van "echte" koeriersdienst zoals UPS, DHL, FedEx, en TNT. (dat laatste is subtiel anders dan de pakketdienst van postnl) Die laten je tekenen, ook als je niet de geadresseerde bent. Zo werkt het immers vaak bij bedrijven waar zeg een UPS 10 pakketjes aflevert bij de expeditie of facilitaire dienst, en er dus 1 persoon tekent voor meerdere pakketjes, vaak geadresseerd aan diverse medewerkers.

Dat mechaniek zorgt er voor dat dit als fraude kán werken, maar ook ik zou persoonlijk zoiets niet aannemen, en al helemaal niet afgeven aan een persoon die even later aan de deur staat. Maar goed, het komt blijkbaar (steeds) vaker voor, en dus vond de politie-regio in kwestie het een waarschuwing waard.
Ik vind het zowiezo vreemd dat je een pakket afgeeft aan een onbekende.. Ik bedoel.. je weet toch wie je buren zijn en wie een onbekende is?

Alynia

Ongelezen bericht door Alynia »

Hoe zit het dan hiermee? Er werd zojuist een hele grote doos bezorgd van bol.com, met mijn naam er op. Wat bleek, ik had een boekje besteld, dat zat in die doos met de rekening van alleen dat boekje, en een aantal skykander-poppetjes. Deze heb ik niet besteld, er staat ook niet op de rekening of mijn bestel-overzicht dat deze voor mij zijn of dat ik ze besteld heb (ik heb hier voor de zekerheid ook een screenprint van gemaakt), niets. Is dit ook een ongevraagde toezending waar ik niet voor hoef te betalen - en is het ook in deze situatie verstandig een brief te sturen?

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

De regeling van het ongevraagd toegestuurd krijgen van zaken is hier volgens mij niet van toepassing, aangezien het hier niet om aan jou geadresseerde zaken gaat, maar om een pakket gericht aan een ander op jouw adres. Door het pakket te accepteren en bijvoorbeed daarvoor met jou naam te tekenen, moet je niet uitsluiten dat ze toch bij jou aankloppen om betaling te krijgen.

Alynia

Ook als het niet aan een ander geadresseerd is? Het volledige pakket is aan mij geadresseerd namelijk, er is geen naam van een ander te bekennen.

Alynia

Ik bedoel dus: het is niet een aan een ander geadresseerd pakket, het hele pakket was aan mij geadresseerd. Er zat alleen bij wat ik besteld had ook iets anders, in hetzelfde pakket wat aan mij geadresseerd was, wat blijkbaar niet besteld is...

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Alynia schreef:Ik bedoel dus: het is niet een aan een ander geadresseerd pakket, het hele pakket was aan mij geadresseerd. Er zat alleen bij wat ik besteld had ook iets anders, in hetzelfde pakket wat aan mij geadresseerd was, wat blijkbaar niet besteld is...
Neem direct met bol.com contact op - leg het uit, en vraag wat je kan doen.
EN, vraag hoe dit bij jou komt, daar je in je bestelgeschiedenis niets kan vinden hierover.

Gesloten