Re: Prijsverhoging
Geplaatst: 08 nov 2012 19:21
..
alfatrion schreef:Als je er tussen de goedkoopste en enige goedkoopste een enorm verschil zit dan moet je dat onderzoeken omdat de rechter dat vind. Hij komt tot dit oordeel gebaseerd op het onderstaande artikel.
Artikel 3:35 BW schreef:Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.
Zo kunt u eigenlijk niet redeneren. Als u bijvoorbeeld een koelkast zoekt onder de 100 euro en u vindt zo'n grote amerikaanse dubbeldeurs koel/vries combi in RVS uitvoering kunt u op 5 vingers natellen dat dit niet kan kloppen. Zonder op zoek te zijn naar een koelkast weet ik ook dat dit niet bestaat.mikeyall schreef:
Als je niet bij prijzen kijkt boven de 300 dan heb je daar toch ook niets te zoeken
Ik zocht en ijskast onder €100,- op http://www.consumentenbond.nl en vond een ijskast bij 2 winkels in de aanbieding voor een prijs onder de €100,-
omdat ik niets te zoeken heb bij hogere geprijsde ijskasten hoefde ik niet verder te zoeken als je een ijskast tegenkomt die naar je smaak is en meerdere keren wordt aangeboden voor diezelfde leuke aanbiedings prijs dan kun je ervan uitgaan dat de prijs wel klopt
sjohie schreef:Wat is in deze kwestie nou precies het verschil/bedrag als ik vragen mag? Gaat het om zeg 3x zoveel, dan had u kunnen en behoren te weten dat dit een niet reële prijs was, en mag de verkoper de overeenkomst annuleren. Zie het al eerder genoemde neckermann tv-verhaal.
Als het gaat om een paar procent/euro's lijkt het me dat de verkoper geen poot heeft om op te staan, en u hem kan wijzen op de leveringsplicht.
Voor wat het waard is, als het echt om een paar euro gaat, zou ik de boel fijn annuleren, en mijn zaken ergens anders doen, met een wat betrouwbaardere club, maar dit terzijde..
Zoals ik het snel even zag, zijn er in die prijsvergelijker van de consumentenbond een aantal bedrijven die enkel op bedrijfsnaam verschillen, maar verder identieke prijzen, verzendkosten en site layouts gebruiken, en daar zal vermoedelijk hetzelfde moederbedrijf achter zitten. Het zou mij niet verbazen als je bij die andere winkel hetzelfde had meegemaakt.mikeyall schreef:sjohie schreef:Wat is in deze kwestie nou precies het verschil/bedrag als ik vragen mag? Gaat het om zeg 3x zoveel, dan had u kunnen en behoren te weten dat dit een niet reële prijs was, en mag de verkoper de overeenkomst annuleren. Zie het al eerder genoemde neckermann tv-verhaal.
Als het gaat om een paar procent/euro's lijkt het me dat de verkoper geen poot heeft om op te staan, en u hem kan wijzen op de leveringsplicht.
Voor wat het waard is, als het echt om een paar euro gaat, zou ik de boel fijn annuleren, en mijn zaken ergens anders doen, met een wat betrouwbaardere club, maar dit terzijde..
het gaat erom dat ik kan aantonen dat ik dezelfde koelkast bij een andere winkel ook voor hetzelfde geld heb zien staan, waar ik ook fotos van heb.
hier staat ik dan toch sterk
Nou als je spulletjes heb besteld wasmachine, gastel, oven, koelkast en je heb een liemiet waar je het mee moet doen en een koelkast is toch wel belangrijk in het huishouden en je gaat ervanuit dat de koop goed is er vervolgens hoor je dat je extra geld moet bijleggen terwijl je dat niet kan uitgeven en wel een ijskast nodig heb dan is het idd een principele kwestie toch.... Hopen dat de verkoper misschien een andere oplossing heeft misschien een vervangende andere ijskast lijkt me een menselijke oplossing.Maar gaat het je om het "principe", of moet je er een paar honderd euro bij leggen oid?
Op die manier heb ik van de leverancier destijds ook een vervangende ijskast gekregen.mikeyall schreef:Maar gaat het je om het "principe", of moet je er een paar honderd euro bij leggen oid?Hopen dat de verkoper misschien een andere oplossing heeft misschien een vervangende andere ijskast lijkt me een menselijke oplossing.
Zo kan hij zijn eigen fout composeren en een klant tevreden maken, lijkt mij
sjohie schreef:mikeyall schreef:sjohie schreef:
Zoals ik het snel even zag, zijn er in die prijsvergelijker van de consumentenbond een aantal bedrijven die enkel op bedrijfsnaam verschillen, maar verder identieke prijzen, verzendkosten en site layouts gebruiken, en daar zal vermoedelijk hetzelfde moederbedrijf achter zitten. Het zou mij niet verbazen als je bij die andere winkel hetzelfde had meegemaakt.
Pas als je zeker weet dat die andere webwinkel compleet los staat van de webwinkel waar je je koop hebt gedaan, zou de prijzen vergelijken enige waarde kunnen hebben. Voor de zekerheid kan je ook even kijken op een compleet andere vergelijkingssite. Ik zou niet kieskeurig nemen, want het komt op mij over alsof de consumentenbond de achterliggende data en techniek van kieskeurig gebruikt, met een eigen layout er over heen.
Tsja, een gewaarschuwd consument telt voor 2, toch? En als 2 webwinkels er op het oog identiek uit zien, en identieke prijzen hanteren, dan kijk ik even verder dan mijn neus lang is. Maar goed, dat is makkelijk gezegd natuurlijk.sjohie schreef:mikeyall schreef:[/quote}sjohie schreef:
Zoals ik het snel even zag, zijn er in die prijsvergelijker van de consumentenbond een aantal bedrijven die enkel op bedrijfsnaam verschillen, maar verder identieke prijzen, verzendkosten en site layouts gebruiken, en daar zal vermoedelijk hetzelfde moederbedrijf achter zitten. Het zou mij niet verbazen als je bij die andere winkel hetzelfde had meegemaakt.
Pas als je zeker weet dat die andere webwinkel compleet los staat van de webwinkel waar je je koop hebt gedaan, zou de prijzen vergelijken enige waarde kunnen hebben. Voor de zekerheid kan je ook even kijken op een compleet andere vergelijkingssite. Ik zou niet kieskeurig nemen, want het komt op mij over alsof de consumentenbond de achterliggende data en techniek van kieskeurig gebruikt, met een eigen layout er over heen.
Als het zo is dat er meerdere bedrijven eigenlijk hetzelfde bedrijf is en die zetten een prijs neer die niet klopt dan zijn ze wel erg fout bezig volgens mij, dit is dan pure klanten trekkerij...
hierdoor kan ook de koper niet meer weten wat dan wel een aannemelijke prijs is voor het product aangezien deze eerst moet vergelijken met andere winkels maar dezelde winkel is een andere winkel.
dus je moet ook eerst nog gaan kijken of de winkel wel niet dezelfde winkel is ookal heeft de winkel een andere naam dan de andere winkel.
de namen van de desbetreffende webwinkels zijn nog niet nodig.boef530 schreef:Welke webwinkels gaat het om en wat voor een merk koelkast, de "koelkasten" die ik kan vinden zijn wel mini koelers die de naam koelkast eigenlijk niet waard zijn. Verder kan ik op de site van de consumenten bond geen koelkast onder de 100 euro vinden.
Tsja, een gewaarschuwd consument telt voor 2, toch? En als 2 webwinkels er op het oog identiek uit zien, en identieke prijzen hanteren, dan kijk ik even verder dan mijn neus lang is. Maar goed, dat is makkelijk gezegd natuurlijk.
boef530 schreef:Verder kan ik op de site van de consumenten bond geen koelkast onder de 100 euro vinden.