| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
-
witte angora
- Berichten: 30251
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
En ja, vanmorgen stond het geld op mijn rekening.
Iedereen bedankt voor het meelezen en de positieve reacties. Ook al is mijn vertrouwen in Dong weg, dit is in ieder geval opgelost.
Iedereen bedankt voor het meelezen en de positieve reacties. Ook al is mijn vertrouwen in Dong weg, dit is in ieder geval opgelost.
-
Linda Schuitmann
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 nov 2012 19:40
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
De titel van dit topic had ik zelf kunnen bedenken. Ik heb namelijk een vergelijkbaar verhaal. Dit schreef ik op http://www.engergieleveranciers.nl:
Ik ben vorig jaar oktober overgestapt van de Ned.EnergieMaatschappij naar Dong. Het klonk allemaal prima en ik kreeg als nieuwe klant de belofte van €240,- na een jaar retour. De overstap is prima geregeld, aardige mevrouw die alles goed regelde. De eindafrekening pakte goed uit, kreeg zelfs wat terug, maar geen €240,-. Op mijn e-mails werd niet gereageerd, dus maar de telefoon gepakt.
- Ja, ik zie dat u een mail gestuurd heeft 3 weken geleden.
- Waar blijft dan het antwoord?
- Dat weet ik niet.
-O en waar blijft mijn €240,-?
- Daar heeft u geen recht op, er staat geen actie bij uw dossier. (x3 op arrogante toon)
- Maar dat is me toegezegd.
- Dat kan niet, want er staat bij geen actie.
- Maar wat was dan mijn lokkertje, welke bonus/kado etc zou ik dan krijgen? Ik ben immers door jullie benaderd.
- Eh, dat weet ik niet.
- Dat klopt toch niet?
- Nee, dat is wel raar. We gaan het uitzoeken.
Dat uitzoeken heeft lang geduurd, namelijk 3 weken. Inmiddels kreeg ik een andere medewerker aan de telefoon, Mw.T. die me wat minder vriendelijk te woord stond. Ik kreeg niets, actie stond niet bij mijn gegevens geregistreerd, dus ik had nergens recht op. Toen heb ik om mijn voicelog gevraagd, want een schriftelijk contract doet Dong niet aan (hun eigen woorden). Mw. zou het navragen. Na weer een week later gevraagd te hebben waar hun antwoord bleef, kreeg ik vandaag, 5 weken na mijn 1e mailtje antwoord van een juichende Mw.T: er was geen voicelog, want ik had me via een website aangemeld: iets van energie voor een jaar ofzo. Maar kan ik dan een kopie van een contract krijgen? Nee, want dat is er niet, het gaat via de contactpagina van die bewuste website. Mag ik daar dan een kopie van? Nee, dat kan niet. Dus nergens staat mijn handtekening of is mijn stem te horen, dus dan ben ik officieel geen klant en kan ik zonder boete overstappen? De leverantievoorwaarden zijn het contract en ja u kunt zo overstappen.
Dat ga ik ook zeker doen, maar ik wil de beloofde €240,- en rust niet voordat ik die heb.
Ik ben trouwens niet de enige gedupeerde: op verschillende fora staan klachten over de beloofde bonus, die niet betaald wordt.
Ik ben vorig jaar oktober overgestapt van de Ned.EnergieMaatschappij naar Dong. Het klonk allemaal prima en ik kreeg als nieuwe klant de belofte van €240,- na een jaar retour. De overstap is prima geregeld, aardige mevrouw die alles goed regelde. De eindafrekening pakte goed uit, kreeg zelfs wat terug, maar geen €240,-. Op mijn e-mails werd niet gereageerd, dus maar de telefoon gepakt.
- Ja, ik zie dat u een mail gestuurd heeft 3 weken geleden.
- Waar blijft dan het antwoord?
- Dat weet ik niet.
-O en waar blijft mijn €240,-?
- Daar heeft u geen recht op, er staat geen actie bij uw dossier. (x3 op arrogante toon)
- Maar dat is me toegezegd.
- Dat kan niet, want er staat bij geen actie.
- Maar wat was dan mijn lokkertje, welke bonus/kado etc zou ik dan krijgen? Ik ben immers door jullie benaderd.
- Eh, dat weet ik niet.
- Dat klopt toch niet?
- Nee, dat is wel raar. We gaan het uitzoeken.
Dat uitzoeken heeft lang geduurd, namelijk 3 weken. Inmiddels kreeg ik een andere medewerker aan de telefoon, Mw.T. die me wat minder vriendelijk te woord stond. Ik kreeg niets, actie stond niet bij mijn gegevens geregistreerd, dus ik had nergens recht op. Toen heb ik om mijn voicelog gevraagd, want een schriftelijk contract doet Dong niet aan (hun eigen woorden). Mw. zou het navragen. Na weer een week later gevraagd te hebben waar hun antwoord bleef, kreeg ik vandaag, 5 weken na mijn 1e mailtje antwoord van een juichende Mw.T: er was geen voicelog, want ik had me via een website aangemeld: iets van energie voor een jaar ofzo. Maar kan ik dan een kopie van een contract krijgen? Nee, want dat is er niet, het gaat via de contactpagina van die bewuste website. Mag ik daar dan een kopie van? Nee, dat kan niet. Dus nergens staat mijn handtekening of is mijn stem te horen, dus dan ben ik officieel geen klant en kan ik zonder boete overstappen? De leverantievoorwaarden zijn het contract en ja u kunt zo overstappen.
Dat ga ik ook zeker doen, maar ik wil de beloofde €240,- en rust niet voordat ik die heb.
Ik ben trouwens niet de enige gedupeerde: op verschillende fora staan klachten over de beloofde bonus, die niet betaald wordt.
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9153
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
Dreigen met een geschil via www.sgc.nl met 100 euro extra als vergoeding voor je moeite zou voldoende moeten zijn. Succes.
-
Linda Schuitmann
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 nov 2012 19:40
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
Dank voor de informatie, Bob.
Ik kreeg ook als tip om www.consuwijzer.nl te gebruiken. Ik ga ermee aan de slag.
-
witte angora
- Berichten: 30251
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
Toch vreemd, Linda, dat je geen papieren hebt gekregen. Ik heb me aangemeld via gaslicht.com, voor de derde of vierde keer op rij bij Dong, en iedere keer kreeg ik gewoon de papieren thuis gestuurd. Ik had dus zwart op wit dat ik 230 euro zou krijgen bij de jaarafrekening. Konden ze dus niet onderuit.
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9153
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
Bij Gaslicht.com krijg je direct bij je aanmelding in je e-mail de actievoorwaarden als PDF-bestand. Die moet je dus goed nakijken.
-
Linda Schuitmann
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 nov 2012 19:40
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
Ik heb vanmiddag naar Dong gebeld en gevraagd naar de bewuste website. Dat was: http://actie.dongenergy.nl/beter-1-jaar-goed.
Ok, de overigens erg aardige medewerkster vindt het al met al zelf ook een vreemd verhaal: geen contract, geen voicelog en geen beloofde bonus. In okober 2100 gaven de meeste energiemaatschappijen geschenken of bonussen.
Wordt vervolgd, ik ga het hogerop zoeken.
Ok, de overigens erg aardige medewerkster vindt het al met al zelf ook een vreemd verhaal: geen contract, geen voicelog en geen beloofde bonus. In okober 2100 gaven de meeste energiemaatschappijen geschenken of bonussen.
Wordt vervolgd, ik ga het hogerop zoeken.
-
Linda Schuitmann
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 nov 2012 19:40
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
Antwoord van Consuwijzer:
stap 1: aangetekende brief met klacht plus opeisen van of contract of voicelog. Dat heb ik inmiddels gedaan en kreeg een standaard brief dat ik binnen 5 werkdagen een antwoord krijg.
stap 2: geschillencommissie.
stap 3: rechter.
Wordt vervolgd.
stap 1: aangetekende brief met klacht plus opeisen van of contract of voicelog. Dat heb ik inmiddels gedaan en kreeg een standaard brief dat ik binnen 5 werkdagen een antwoord krijg.
stap 2: geschillencommissie.
stap 3: rechter.
Wordt vervolgd.
Re: Ding Dong DONG, waar blijft mijn geld?
Dan moet je nog wachten, want zo ver zijn wij nog niet!n okober 2100 gaven de meeste energiemaatschappijen geschenken of bonussen.
