Pagina 2 van 3

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 02:07
door nevermind
HD-C3 schreef:Wow, ik denk dat mensen echt geen idee hebben hoe een auto in elkaar zit, mijn excuses dat ik mijn klacht hier heb gepost, ik geloof dat er ook mensen hier aanwezig zijn die voor anwb werken en zo ervoor zorgen dat mensen met klacht in een slechte dag licht worden gezet.

En oh ja cynisch? Lees paar berichten terug (boven), wie is hier nou cynisch?

Ok, dan ben ik braaf, en vraag beleefd, waar in Duitsland is dit gebeurd?

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 08:37
door witte angora
Ik denk, ALS het verhaal waar is (dwz het is geen concullega van de ANWB), dat niet het hele verhaal verteld is.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 09:32
door Quark
Waar gehakt wordt vallen spaanders, ook bij de ANWB werken mensen en zal de melding achter de telefoon in een meldcentrum niet altijd goed worden beoordeeld.
Zelf hebben wij 5 jaar geleden onze auto (economisch)total los gereden op de A9 tussen München en Neurenberg.
Nadat de ADAC ons naar een garage had gesleept en het bleek dat de auto niet in 1 dag te repareren was, kregen we binnen een uur een vervangende auto. (we waren hier natuurlijk wel voor verzekert)
Omdat we een dag later thuis waren dan gepland en daarom onderweg nog een hotelovernachting hadden gemaakt, kregen we dit nog van de reisverzekering vergoed.
Het was wel zo dat de ANWB medewerker, van de ADAC/garage medewerker wilde horen dat de auto echt niet snel te repareren was.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 09:46
door nevermind
Quark schreef:Waar gehakt wordt vallen spaanders, ook bij de ANWB werken mensen en zal de melding achter de telefoon in een meldcentrum niet altijd goed worden beoordeeld.
Zelf hebben wij 5 jaar geleden onze auto (economisch)total los gereden op de A9 tussen München en Neurenberg.
Nadat de ADAC ons naar een garage had gesleept en het bleek dat de auto niet in 1 dag te repareren was, kregen we binnen een uur een vervangende auto. (we waren hier natuurlijk wel voor verzekert)
Omdat we een dag later thuis waren dan gepland en daarom onderweg nog een hotelovernachting hadden gemaakt, kregen we dit nog van de reisverzekering vergoed.
Het was wel zo dat de ANWB medewerker, van de ADAC/garage medewerker wilde horen dat de auto echt niet snel te repareren was.

Zo en niet anders ken ik het ook.
Natuurlijk zijn er soms misverstanden, maar ook deze kunnen door een belletje opgelost worden.
Wij hebben ook al langer moeten wachten, tot iemand ons kwam helpen, maar daar kan toch de ANWB niets aan doen.

Dat is het probleem, als je niet voor verzekerd bent, dan houd het op.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 11:42
door sjoegel
Dat is het probleem, als je niet voor verzekerd bent, dan houd het op.
Mogelijk is dit de oorzaak. Ik ben het het anderen eens dat, wanneer dit verhaal toch waar is, niet alles is verteld.

Ook al valt het niet onder de verzekeing, ik zou echt niet in de auto blijven slapen :D

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 13:31
door witte angora
Blijft over de vraag waarom er drie maanden gewacht moet worden met het posten van de klacht. Daar komt dus tot nu toe geen antwoord op.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 13:35
door boef530
Frustratie misschien!, TS is in zijn/haar optiek GROOT onrecht aan gedaan door de ANWB.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 14:05
door Frantic2
ik zit niet bij de ANWB maar ik geloof er allemaal geen snars van dat dit de waarheid, de hele waarheid en niks dan de waarheid.....

Ergens lult TS ook over een monteur van de ADAC.... er is dus wel iemand bij geweest! Hij zal wel geen vervangend vervoer dekking hebben afgesloten oid en moest zelf naar huis zien te komen......

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 14:33
door sjoegel
Hij zal wel geen vervangend vervoer dekking hebben afgesloten oid en moest zelf naar huis zien te komen......
zoiets ja en toen ging die over de rooie.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 18 nov 2012 15:14
door witte angora
sjoegel schreef:
Hij zal wel geen vervangend vervoer dekking hebben afgesloten oid en moest zelf naar huis zien te komen......
zoiets ja en toen ging die over de rooie.
Ah, vandaar, hij heeft er drie maanden over gedaan om naar huis te lopen. :mrgreen:

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 19 nov 2012 10:56
door thecure
witte angora schreef:Een kapotte distributieriem is inderdaad hooguit een paar uurtjes werk, mits de motor niet in de soep is gedraaid. Kan me voorstellen dat ze daar geen vervangende auto voor geven. Ik weet niet wat het onderhoudsschema zegt over het vervangen van de DB?
In ieder geval hoef je deze niet te vervangen bij 37.000 km, eerder bij 100.000 of bij sommige merken nog meer.

maar zowiezo raar verhaal. helemaal dat 'bij de auto blijven'. alsof er midden in de nacht opeens een monteur tevoorschijn komt die eraan gaat sleutelen. :lol:
je had gewoon naar een hotel kunnen gaan. volgens mij wordt dat ook door de anwb vergoed.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 19 nov 2012 15:14
door witte angora
thecure schreef:
witte angora schreef:Een kapotte distributieriem is inderdaad hooguit een paar uurtjes werk, mits de motor niet in de soep is gedraaid. Kan me voorstellen dat ze daar geen vervangende auto voor geven. Ik weet niet wat het onderhoudsschema zegt over het vervangen van de DB?
In ieder geval hoef je deze niet te vervangen bij 37.000 km, eerder bij 100.000 of bij sommige merken nog meer.

maar zowiezo raar verhaal. helemaal dat 'bij de auto blijven'. alsof er midden in de nacht opeens een monteur tevoorschijn komt die eraan gaat sleutelen. :lol:
je had gewoon naar een hotel kunnen gaan. volgens mij wordt dat ook door de anwb vergoed.
Soms gaat het om de kilometerstand, soms om de leeftijd. Ik meen Opel, had een of meer Db's die om de 4 jaar vervangen moesten worden.

Overigens stond de TS volgens eigen woorden al bij een repair-centrum, een garage dus. En de Adac was al langs geweest.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 19 nov 2012 16:11
door kokka
en als je dan al door de anwb wordt gevraagd om bij je auto te blijven, had ik persoonlijk vrouw en kids naar een hotel gestuurd en zelf een tukkie gedaan op de achterbank.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 03 dec 2012 16:27
door HD-C3
Beste mensen, bedankt voor uw reacties, klinkt inderdaad zeer ongeloofwaardig maar helaas is dit wat ons overkomen is en het doet mij pijn om te zien dat mensen hierover grappen maken of dat onze verhaal niet geloven, we hadden geen keus en door dat ANWB medewerkers ons verkeerde informatie of juist geen informatie hebben gegeven, hebben we dit allemaal meegemaakt, ik hoop nog steeds dat ANWB hierop reageert en/of op andere fora waar onze verhaal op staat.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 03 dec 2012 16:45
door nevermind
HD-C3 schreef:Beste mensen, bedankt voor uw reacties, klinkt inderdaad zeer ongeloofwaardig maar helaas is dit wat ons overkomen is en het doet mij pijn om te zien dat mensen hierover grappen maken of dat onze verhaal niet geloven, we hadden geen keus en door dat ANWB medewerkers ons verkeerde informatie of juist geen informatie hebben gegeven, hebben we dit allemaal meegemaakt, ik hoop nog steeds dat ANWB hierop reageert en/of op andere fora waar onze verhaal op staat.

Ik denk, dat jij de man bent.?
Je hebt een vrouw en kids. Kan je dan niet zelf oordelen, hoe krankzinnig het is, om met de hele familie in de auto te slapen.
Dus je doet precies, wat een andere(ANWB) zegt, ook is het in jouw ogen fout.
Dat noem ik dan onvolwassen, sorry, dat je nog eens pijn moet lijden, maar dan weet je de volgende keer ook dat je een verantwoording voor een familie hebt.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 04 dec 2012 10:04
door HD-C3
Helaas is het allemaal achter af gezien behoorlijk krom, maar de reden dat we in de auto zijn gebleven is omdat we om de uur of twee uur andere verhaal te horen kregen en we konden ook niet makkelijk ergens heen(middle of no where), @nevermind, voordat je een uitspraak doet lees en denk er twee maal over na, we hadden GEEN andere keuze, ik hoop niet dat jij in soortgelijke situatie terecht komt, want praten is makkelijker dan handelen.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 04 dec 2012 11:28
door Renske99
Wij zijn ook van die mensen als we iets kroms beleven dan is het nog ongeloofwaardig voor anderen ook, hoe triest het voor ons ook is maar nog erger hoe waar iets kan zijn en men je niet wil geloven.

Toch moet ik wel zeggen als we pech hebben (nu 3x gebeurd in ruim 30 jaar) dat de anwb ons wel goed geholpen heeft.
Oke ze zijn niet altijd even vlot ter plaatse maar dat kun je ook niet verwachten denk ik, we hebben ook weleens 3 uren langs de weg gestaan (ja gewoon in nederland) gelukkig was het zomer, maar eenmaal ter plaatse ging alles heel snel.
De auto was niet ter plaatse te repareren, dus ik dacht al oepsie dat wordt kloten met de kids en bussen, weet ik veel, ik ga altijd met de auto.
Ik vroeg de beste man van de anwb of hij ons dan op een station wilde droppen, waarna zijn antwoord nee was.
Ja dan schrik je eerst even, maar gelijk ging hij verder:
U bent zo goed verzekerd bij ons u krijgt gewoon vervangend vervoer, ik ga dat even voor u regelen.
Joh dan ben je die uurtjes dat je langs de weg gestaan hebt ook snel weer vergeten.

Met een andere auto heb ik ze 2maal nodig gehad, 1x onderweg naar huis, de dynamo was kadoek, tja dan houd het op.
Nieuwe dynamo erin en hoe verbaasd ben je dan als je binnen 1 dag alweer stilstaat met hetzelfde probleem?
Wist ik op dat moment niet, ik zou van huis, maar toetje deed niks, anwb erbij.
Kapotte dynamo was het antwoord, ik zeg dat bestaat niet, heb er net eergister een nieuwe in laten zetten.
Nou mooi wel, geloof het of niet, maar we hebben ongelovelijk veel kosten gemaakt, en ik denk wel 6 of 7 nieuwe dynamo's, die er gelijk weer uitknalden.

Dat is ook zo'n verhaal dat geloofd geen mens, maar als het ongeloofwaardig is, dan overkomt mij dat weer :D .

Ach waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, daar heb ik best (soms) wel begrip voor, maar een medewerker die niet zo goed weet hoe de zaken in elkaar steken en die op mensen loslaten dat vind ik toch zoo stom, want immers je neemt aan dat jij de leek bent en zij wel weten hoe het werkt, zij werken daar toch? niet ik.
Zie dat andere topic over de anwb, waarin ik om een tweede lidmaatschap heb gebeld naar de anwb.
Ik denk dat de meneer die ik sprak weinig verstand van zaken heeft, immers een lidmaatschap staat op naam niet op kenteken, die man weet volgens mij niet precies hoe het werkt.
Hij had me dan op zijn minst kunnen adviseren, maar nee, het kan niet en daarmee is de kous af.
Stom he?

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 04 dec 2012 13:21
door nevermind
HD-C3 schreef:Helaas is het allemaal achter af gezien behoorlijk krom, maar de reden dat we in de auto zijn gebleven is omdat we om de uur of twee uur andere verhaal te horen kregen en we konden ook niet makkelijk ergens heen(middle of no where), @nevermind, voordat je een uitspraak doet lees en denk er twee maal over na, we hadden GEEN andere keuze, ik hoop niet dat jij in soortgelijke situatie terecht komt, want praten is makkelijker dan handelen.
Heb je mijn eerdere berichten gelezen?
Deze soortgelijke situatie heb ik zelf meegemaakt, maar ik heb de beslissing van de ANWB niet helemaal opgevolgd.
Middle of no where geeft het hier in Europa niet, er is altijd iemand waar je op terug kunt vallen.


Ik had al eens een vraag gesteld, welke je tot heden nog niet hebt beantwoord!
en vraag beleefd, waar in Duitsland is dit gebeurd?
Je moet mij echt kunnen overtuigen, maar met jouw argumenten lukt het dus niet.

@renske
Wij zijn ook van die mensen als we iets kroms beleven dan is het nog ongeloofwaardig voor anderen ook, hoe triest het voor ons ook is maar nog erger hoe waar iets kan zijn en men je niet wil geloven.
Ik heb nog nergens kunnen lezen, dat er iemand geschreven heeft, dat dit niet gebeurd is.
Het gaat hier om het feit, dat bij TS blijkbaar na hun zeggen/schrijven, de ANWB gefaald heeft.
Ik heb wel vaker gelezen, dat mensen met de pechhulp van de ANWB tevreden waren, wat ik ook uit jouw woorden kan ontnemen.
Dat het zo gelopen is, heeft toch mee te maken, dat een volwassene man zich niet aan het lijntje laat houden, omdat er een miscommunicatie is/was.
Als de ANWB met opnieuw een verkeerd advies was gekomen, had TS met zijn familie nog een nacht daar geslapen.

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 04 dec 2012 16:48
door ruud_a
sjoegel schreef:Ik twijfel ernstig aan de waarheid van dit verhaal. De laatste weken zijn er meer van dit soort berichten hier gericht tegen de ANWB en volgens mij geplaatst door concurenten van de AMWB. Het is immers nu dat je moet opzeggen om niet nog een jaar langer lid te blijven van de ANWB. Overstap tijd dus.

Waarom een klacht in de zomer en nu pas gaan klagen ?

Ik ben altijd zeer goed geholpen door de ANWB.
het is niet alleen de ANWB
er zijn nog meer slachtoffers geweest

Re: ANWB probleem

Geplaatst: 04 dec 2012 16:50
door ruud_a
HD-C3 schreef:
nevermind schreef:
witte angora schreef:Op 14 augustus in de kou slapen en als gevolg daarvan ziek worden? En er was echt geen hotel in de buurt? Je bevond je in een sloperij/repair centre, tientallen kilometers van de bewoonde wereld? Beetje vreemd verhaal vind je niet? Helaas is 15 november reeds verstreken, dus opzeggen gaat dit jaar niet meer lukken. :wink:

Inderdaad het was heel slecht weer toen in Duitsland! :lol:

http://www.dailymotion.com/video/xst05q ... KaUqoabEtE
Ik denk dat je niet weet hoe het weer werkt ;) snachts is het wel erg koud omdat er geen zon schijnt, maar in de middag warm omdat de zon schijnt, ook hier in Nederland maar ook in de Sahara.
zou het in verband met energiebesparing zijn, dat ze de zon 'snachts uitdoen?