Nu snap ik het niet meer... ook ik heb de quaguchek. Volgens de lijst, valt zorg die vergoed wordt vanuit de aanvullende verzekering NIET onder het eigen risico...dus blijft mijn eigen bijdrage...? huh ?Chocomelk schreef:@ Grerin,
Wat valt onder het eigen risico?
Welke zorgkosten vallen onder het eigen risico?
Iedere Nederlander is verplicht een basisverzekering voor de zorg af te sluiten. Aan deze basisverzekering is ook een verplicht eigen risico gekoppeld. Dit eigen risico is een bedrag tot welke je de zorgkosten die je maakt zelf moet betalen. In 2013 is het verplichte eigen risico 350 euro. Echter vallen niet alle zorgkosten onder het verplichte eigen risico.
Wat valt er niet onder het eigen risico zorgverzekering?
Zorgkosten die niet onder het eigen risico vallen zijn:
•Bezoek aan de huisarts
•Verloskundige en kraamzorg
•Nationale bevolkingsonderzoeken, zoals borstkankeronderzoek
•De griepprik (voor mensen van 60 jaar of ouder of die lijden aan hart- en vaatziekten, longziekten, diabetes of nieraandoeningen of die een verminderde weerstand hebben door een medische behandeling zoals chemotherapie).
•Zorg die wordt vergoed vanuit je aanvullende verzekering(en).
Kort samengevat kun je dus zeggen dat alle zorgkosten die worden genoemd in de polis van je basisverzekering onder het verplichte eigen risico vallen, met uitzondering van de bovenste vier van de genoemde punten.
bron:
http://www.geld.nl/zorgverzekering/serv ... gen-risico
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eigenrisico
Re: eigenrisico
Wat heb je ?keizerin schreef:Nu snap ik het niet meer... ook ik heb de quaguchek.
Zoals belooft hier het antwoord van de SP tweede kamerleden.grerin schreef:Nee, chocomelk ik heb de verplichte basis en de verplichte eigen risico.Chocomelk schreef:@ grerin , je hebt dus schijnbaar wel zelf voor een hoger eigen risico gekozen.
En er zit wel degelijk verschil tussen vergoedingen vanuit je verplichte basisverzekering en betalingen van je eigen verplichte risico.
Als dat niet zo was dan hadden ze ook geen lijsten gemaakt over wat er onder je verplichte eigenrisico valt.
Ben er nog mee bezig om het verschil duidelijk te krijgen.
Wat in je basis verzekering geheel vergoed wordt mogen ze het niet van je verplichte eigen risico
aftrekken.
Mijn vraag ligt nu bij de tweede kamerleden van de SP.
Ik wacht nog even af wat de SP heeft onderzocht en wat hun antwoord is.
=============================================================================================
Bedankt voor uw e-mail aan de SP Tweede Kamerfractie. Helaas is het zo dat u wel een eigen risico betaald over medische handelingen uit uw basispakket. Als het aan ons lag was dat niet zo, dan bestond het eigen risico niet. Wij vinden dit een belasting op ziek zijn. Aangezien niemand er voor kiest om ziek te zien vinden wij dit niet eerlijk. Wat ons betreft betalen wij de zorg heel anders en kiezen wij voor een inkomensafhankelijke zorgpremie en schaffen we het eigen risico af.
============================================================================================
Dus jullie hebben allemaal gelijk. Daarom ga ik voor deze partij.
-
Ja maar veranderd er nu wat,je wilde toch niet betalen?
Die kostenmvan trombose dienst?
Die moet je nu dus toch betalen......
Afschaffen ja dat hoop ik ook,ben bang dat als deze partijen blijven zitten pvda en vvd,het colgend jr nog erger is....
Afschaffen ja dat hoop ik ook,ben bang dat als deze partijen blijven zitten pvda en vvd,het colgend jr nog erger is....
Ik heb niet geschreven dat ik het niet wil betalen maar dat ik het onterecht vind.rozemarijntje schreef:Ja maar veranderd er nu wat,je wilde toch niet betalen?
Controle naar de cardioloog doe ik niet meer zolang het goed gaat met mij.
Te duur en daarnaast moet je nog eens parkeergeld betalen.
Zelf prikken en doseren van medicijnen doe ik ook niet meer maar laat mij nu prikken.
Is goedkoper.
-
Maar kan dat dan wek met je gezondheid??
Niet dat je straks....weet ik veel,heel wat problemen hebt?
Wel uitkijken,cardioloog is niet niks
Niet dat je straks....weet ik veel,heel wat problemen hebt?
Wel uitkijken,cardioloog is niet niks
Beste mensen,
Zoals belooft zou ik jullie de uitkomst van mijn verhaal hier neerzetten over het onterechte inhoudingen van onze eigen risico.
Coaguchek of in normaal Nederlands, zelfmeting en dosering INR.( dikte bloed)
In december mijn spullen ingeleverd bij de trombosedienst en laat mij nu weer prikken door de trombosedienst.
Deze kosten worden wel vergoed door de basisverzekering.
Verder heb ik de maandelijkse inhouding eigenrisico stop gezet en betaal nu per keer.
De nota's die ik digitaal kreeg van de verzekeraar, was te zien dat er teveel van mijn eigenrisico werd ingehouden. Er werd niet 2x ingehouden maar drie keer 247 euro.
Dit heb ik aangekaart bij de verzekeraar en de goede datums geleverd van de controle's.
Er bij gezet dat ik het gecorriceerd wou hebben anders zou ik het doorgeven aan de NZA.
Hierop kreeg ik bericht dat ze een onderzoek zouden instellen maar dat kon wel lang duren.
Daar moet ik nog bericht van krijgen.
Zo zie je maar dat je alles moet controleren en niet klakkeloos op hen moet vertrouwen.
groet Gré.
Zoals belooft zou ik jullie de uitkomst van mijn verhaal hier neerzetten over het onterechte inhoudingen van onze eigen risico.
Coaguchek of in normaal Nederlands, zelfmeting en dosering INR.( dikte bloed)
In december mijn spullen ingeleverd bij de trombosedienst en laat mij nu weer prikken door de trombosedienst.
Deze kosten worden wel vergoed door de basisverzekering.
Verder heb ik de maandelijkse inhouding eigenrisico stop gezet en betaal nu per keer.
De nota's die ik digitaal kreeg van de verzekeraar, was te zien dat er teveel van mijn eigenrisico werd ingehouden. Er werd niet 2x ingehouden maar drie keer 247 euro.
Dit heb ik aangekaart bij de verzekeraar en de goede datums geleverd van de controle's.
Er bij gezet dat ik het gecorriceerd wou hebben anders zou ik het doorgeven aan de NZA.
Hierop kreeg ik bericht dat ze een onderzoek zouden instellen maar dat kon wel lang duren.
Daar moet ik nog bericht van krijgen.
Zo zie je maar dat je alles moet controleren en niet klakkeloos op hen moet vertrouwen.
groet Gré.
Ik ben het met je eens dat het bij fbto nogal onoverzichtelijk kan wezen, zo heb ik alvast het resterend openstaande eigenrisico over gemaakt omdat ik al zoveel kosten heb gemaakt en de rekeningen vrij snel bij fbto terechtkomen. Dit was een bedrag van 323,06 vandaag zie ik dat ze 193,31 hebben terug gestort en daarna 100 hebben geincaseerd. Zet je boven kamer wel weer ff aan het werk . Volgens mij heb ik dan nu nog 93.31 openstaan, maar het overzicht bij mijn fbto geeft iets heel anders aan. Geloof dat het wel goed gaat komen en vind het erg omslachtig.....
Maarja alles wat goeddank onder de basis valt wordt eerst je eigen risico getrokken, daarna wordt alles vergoed wat onder je basis valt. Tis helaas niet anders als chronisch zieke, hoe je je ook verzeker je bent altijd meer kwijt (eigen risico) als een gezond persoon die nooit naar de dokter hoeft of medicijnen slikt
Maarja alles wat goeddank onder de basis valt wordt eerst je eigen risico getrokken, daarna wordt alles vergoed wat onder je basis valt. Tis helaas niet anders als chronisch zieke, hoe je je ook verzeker je bent altijd meer kwijt (eigen risico) als een gezond persoon die nooit naar de dokter hoeft of medicijnen slikt