Re: Wat mij opvalt
Geplaatst: 24 nov 2012 17:51
We gaan immers een snelweg op dus op een invoegstrook maken we snelheid.
Wel zo fijn als de auto's op de snelweg er rekening mee houden, je bent nou eenmaal niet alleen op de wereld.
We gaan immers een snelweg op dus op een invoegstrook maken we snelheid.
Waarmee rekening houden ? Dat iemand met 40 meteen bij het puntstuk invoegt ? Dat is levensgevaarlijk en zo krijgen we het ook niet geleerd in de rijles. Ik kreeg geleerd dat als ik invoeg, ik me moet aanpassen aan de snelheid van de auto's op de snelweg en niet knal er maar op en die auto past zich wel aan.ciske schreef:We gaan immers een snelweg op dus op een invoegstrook maken we snelheid.
Wel zo fijn als de auto's op de snelweg er rekening mee houden, je bent nou eenmaal niet alleen op de wereld.
Dat heeft iedereen geleerd, alsnog is het zo als je al op de snelweg bent, dat je ook hebt geleerd dat je invoegers ook de kans moet geven.Ik kreeg geleerd dat als ik invoeg, ik me moet aanpassen aan de snelheid van de auto's op de snelweg
Heb je dat voorbeeld gelezen dat ik daarstraks schreef ? waarbij er verder niets op de weg zit, ik een automobilist op de linkerbaan aan het inhalen bent en de auto die ik inhaal met een invoeger het elkaar erg lastig maken terwijl voor en achter de auto op de rechterbaan plek over is ?ciske schreef:Dat heeft iedereen geleerd, alsnog is het zo als je al op de snelweg bent, dat je ook hebt geleerd dat je invoegers ook de kans moet geven.Ik kreeg geleerd dat als ik invoeg, ik me moet aanpassen aan de snelheid van de auto's op de snelweg
Ik heb mezelf aangeleerd om een invoeger te laten menen wat hij wil. Als hij vóór me wil dan mag dat, achter ook. Twee ervoor, prima, en hetzelfde geldt voor passeren: iedereen mag van mij. Ik rij op mijn eigen stukje weg en wil graag léég voor me en léég achter me. Hoeveel er daarvoor moeten invoegen maakt me daarbij niet uit, ik zit liever 50 meter àchter een zenuwlijer dan dat hij 3 meter achter mij zit.Emmy75 schreef: ...maar een invoeger moet niet menen dat de enige plek over op de weg voor me is terwijl de hele weg leeg is achter me.
Dan heb jij een zeer slechte instucteur gehad. Om correct in te voegen moet je juist zorgen dat je sneller rijdt dan het verkeer op de snelweg.riddert schreef:Je eerste punt valt mij ook op. Het is mij geleerd met rijles dat je je snelheid bij het invoegen aan moet passen aan de snelheid die gereden wordt op de snelweg.
Dan heb je eigelijk al de zaak verkeert ingeschat, kan gebeuren. ALs je niet kan invoegen moet je aan het begin van de invoegstrook wachten.Verder wens ik wel eens dat de USA verkeers politie hier was. Hoop automobilisten zijn een ramp. Al geef ik deels werkstress ook de schuld van. Hoe dan ook. politie zie je nooit. Enigste wat ze doen is snelheid meten en langs de weg liggen en flitsenAls invoeger hoop je natuurlijk niet tijdens het snelheid verhogen toch af te moeten remmen in de hoop tijdig aan het einde van de invoegstrook tot stilstand te komen.
Viespeukriddert schreef:
Je tweede punt; daar doe ik ook aan mee sinds VW €40,- vraagt voor een asbak in de auto.
Je weet zelf ook wel, denk ik, dat je niet (altijd) al weet voor je überhaupt op een invoegstrook bent, of er gelegenheid is (gegeven wordt) om in te voegen.sadfly schreef:Dan heb je eigelijk al de zaak verkeert ingeschat, kan gebeuren. ALs je niet kan invoegen moet je aan het begin van de invoegstrook wachten.Verder wens ik wel eens dat de USA verkeers politie hier was. Hoop automobilisten zijn een ramp. Al geef ik deels werkstress ook de schuld van. Hoe dan ook. politie zie je nooit. Enigste wat ze doen is snelheid meten en langs de weg liggen en flitsenAls invoeger hoop je natuurlijk niet tijdens het snelheid verhogen toch af te moeten remmen in de hoop tijdig aan het einde van de invoegstrook tot stilstand te komen.
Voor de boete heb je er 3. Jammer dat de pakkans zo laag is. Wat mij betreft mag er 10.000 euro boete op staan...riddert schreef:Je tweede punt; daar doe ik ook aan mee sinds VW €40,- vraagt voor een asbak in de auto.
Kijk en dat is sociaal gedrag, als iedereen dat nou doet, gaat het stukken beter.Als ik op de rechterrijstrook rijdt, geen kant op kan en er wil iemand invoegen, is het voor mij het makkelijkst even iets in te houden en de invoeger een teken te geven dat 'ie er tussen kan
't Is anders de bedoeling dat je tussen 2 auto's invoegt, en dan is het wel handig om dezelfde snelheid aan te houden, anders gaat er gebotst worden. Tenzij de weg leeg, of bijna leeg is, maar dan speelt het hele discussiepunt ook niet.Barman schreef:Dan heb jij een zeer slechte instucteur gehad. Om correct in te voegen moet je juist zorgen dat je sneller rijdt dan het verkeer op de snelweg.riddert schreef:Je eerste punt valt mij ook op. Het is mij geleerd met rijles dat je je snelheid bij het invoegen aan moet passen aan de snelheid die gereden wordt op de snelweg.
Snelheid "aanpassen aan" is niet het zelfde als sneller of langzamer dan. Als je invoegt heb je de zelfde snelheid anders bots je OF op je voorganger, OF ze komen via je achterbumper binnen.Dan heb jij een zeer slechte instucteur gehad. Om correct in te voegen moet je juist zorgen dat je sneller rijdt dan het verkeer op de snelweg.
Dit was voor mij puntje 3 waar ik deze discussie mee wilde doorzetten; waarom moet er vanaf de invoegstrook meteen doorgestoten worden naar de 2 baan achterlangs het voertuig waar je invoegt. Men kan mij niet wijs maken dat die bestuurder van de invoegende auto alles in een oogopslag kan overzien, volgens mij is het puur gokken dat het goed gaat..Wat mij opvalt is dat er sommigen menen met 70 2 of 3 banen over te moeten steken en meteen naar links te knallen zodat je met 2 voeten op de rem moet gaan staan omdat je 130 rijdt op dat moment. Wat mij ook opvalt is dat sommigen niet vooruit kijken en als het rustig is eerst met 80 achter die vrachtwagen gaan hangen en hem dan er voorgooien als een auto met 130 aankomt terwijl achter zich alles leeg is. Nee hij moet en hij zou ervoor en die ander moet maar remmen
Dit is een aanname van jou, jij weet niet wat de automobilist ziet.volgens mij is het puur gokken dat het goed gaat
ik maak dit dagelijks mee en het is nooit de zelfde auto dus meer een aangenomen gewoonte, net als dat rechts voorrang geven taboe gaat worden indien je moet remmen omdat je geen voorrang krijgt gaat de verontwaardigde voorrang nemer de vuist of vinger omhoog. ook het invoegen. men maakt vooral met de spits steeds meer gebruik van het niet voorsorteren maar gewoon invoegen op een brutalen manier met volgens mij de gedachte gang jij wil geen schade dus stopt dan wel.Jolijn schreef:Iedereen zal wel eens te maken hebben gehad met een onbeschofte invoeger. .