Voedselbank oke kan ook maar zal er een andere reden kunnen zijn. mischien doen die mensen wel vier dagen met een brood, ook kan het een kind geweest zijn die zijn geld verloren is en de bootschappen niet kon doen hoe dan ook ik (wij)zal het wel nooit te weten komen.het ging mij om de vraag.Jolijn schreef:Vragen aan familie, vrienden, buren.1JanV schreef:duidelijk maar wat doe jij als je echt honger hebt maar niets maar dan ook niets meer kan.alfatrion schreef:Nee, natuurlijk mag dat niet gestolen worden.
Voedselbank.
Heel leuk even die twee broden, maar dan? Elke dag boord jatten? Tot het zomaar vanzelf uit de hemel komt vallen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brood stelen.
Re: Brood stelen.
als het voor de eendjes is geeft het nietLeo The Emperor schreef:Weet 1JanV dan wel hoe het zit?1JanV schreef:Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?Jolijn schreef:Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Goed TS, als ik honger heb zal ik de entrecote uit je fietstas jatten ipv varkensgehakt.
overdenk je antwoord nog eens maar dan als volwassenen
Misschien is het brood wel gebruikt om de eendjes te voeren..
het probleem van de vraagstelling is dat het mogen of niet mogen van de omstandigheden afhangt
gezien het feit dat er voedselbanken bestaan [ met dank aan onze overheid dat die noodzakelijk zijn ] zou het stelen voor mensen die in nederland wonen normaal gesproken niet nodig moeten zijn
hoe te oordelen over zwervers en illegalen is wat lastiger
dat zal sterk van de omstandigheden afhangen
Laatst gewijzigd door ruud_a op 25 nov 2012 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
daar zal de bakker blij mee zijn1JanV schreef:dat wist ik niet vertel eensBarman schreef:Natuurlijk mag je brood stelen. In de wet staat duidelijk vermeld dat het stelen van brood niet onder diefstal valt.
kan koffie met gebak eventueel ook?tenormin schreef:Van Bisschop Muskers,(of ik z'n naam goed spel, sorry?) Roermond mocht je wel een bammetje stelen, daar is destijds behoorlijk wat ophef over geweest. Ik denk, nee, dat is wel zeker, dat het gewoon onder de categorie diefstal valt, hoe zielig ook gebracht als bericht in de kranten. Het eind zou dan zoek zijn. Maar goed, omdat je het zo stelt: bij mij mag men een bammetje en glas melk komen halen (ik bedoel niet iedereen1JanV schreef:duidelijk maar wat doe jij als je echt honger hebt maar niets maar dan ook niets meer kan.alfatrion schreef:Nee, natuurlijk mag dat niet gestolen worden.).
-
Leo The Emperor
En deze omstandigheden zijn niet bekend.ruud_a schreef:het probleem van de vraagstelling is dat het mogen of niet mogen van de omstandigheden afhangt
gezien het feit dat er voedselbanken bestaan [ met dank aan onze overheid dat die noodzakelijk zijn ] zou het stelen voor mensen die in nederland wonen normaal gesproken niet nodig moeten zijn
Omdat het een brood is wordt de rest er maar bij verzonnen. Als het een taart was geweest, had 1JanV dan ook het etentje gegeven?
Wel hoorLeo The Emperor schreef:En deze omstandigheden zijn niet bekend.ruud_a schreef:het probleem van de vraagstelling is dat het mogen of niet mogen van de omstandigheden afhangt
Omdat het een brood is wordt de rest er maar bij verzonnen. Als het een taart was geweest, had 1JanV dan ook het etentje gegeven?
Waarom was het niet mogelijk losse sneetjes uit de verpakking te nemen?1JanV schreef:in dit geval moet ik zeggen dat ik dat een domen opmerking vin omdat het gewoon niet mogelijk was/is sneetjes brood te nemen en deze te beleggen of iets uit te zoeken welke er nog meer in de tas zat, en die fiets stond gewoon los tegen de gevel van de kaasboer. Het bewust stelen van alleen brood en het beleg enz er in te laten bewijst mij het gevoel van noodzaak. Sorry van mijn botte opmerkingJolijn schreef:1JanV schreef:Jolijn: Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Goed TS, als ik honger heb zal ik de entrecote uit je fietstas jatten ipv varkensgehakt.
Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?
overdenk je antwoord nog eens maar dan als volwassenen
Ik heb jouw topicvraag al (als volwassene) overdacht voor ik mijn antwoord plaatste.
Misschien is er geen sprake van noodzaak maar van een kwajongensstreek. Gewoon, omdat de gelegenheid er was, het brood uit de fietstas stak enzo. Even smoezen als (snot)jongens onder elkaar, achteloos langslopen en hoppa!
Nee hoor, ik neem je je opmerking helemaal niet kwalijk, vat 't ook niet als bot op, zo serieus neem ik het niet.
Ik maak zelf wel uit of ik in je opvatting mee ga dat het een noodzaak was en dan dus geoorloofd of niet.
@ruud_a, jazeker, zelfs taart is mogelijk. Mijn bijnaam hier is mevrouw taart. Ik koop er altijd 4 en als ik ergens ga "koffieleuten" breng ik, i.p.v. een bloemetje een taart mee. Wordt hogelijk gewaardeerd in het verzorgingshuis wat ik bezoek. Ben ook nog zo'n "muts" die tasje met etenswaren aan deur hangt van medebewoner waarvan ik weet dat het (bijna) niet meer gaat. De vrouw in kwestie heeft geen idee en dat wil ik graag zo laten. Maar ja, het is een druppel op een gloeiende plaat.
In het verzorgingstehuis van mijn oma krijgen ze gewoon 3 keer per dag te eten, en tussendoor koffie/thee en koekjes. Dus wat bedoel je hiermee?Ben ook nog zo'n "muts" die tasje met etenswaren aan deur hangt van medebewoner waarvan ik weet dat het (bijna) niet meer gaat
zo als ik het al beschreef in "door 1JanV » 25 nov 2012 20:04 "Waarom was het niet mogelijk losse sneetjes uit de verpakking te nemen?
Misschien is er geen sprake van noodzaak maar van een kwajongensstreek. Gewoon, omdat de gelegenheid er was, het brood uit de fietstas stak enzo. Even smoezen als (snot)jongens onder elkaar, achteloos langslopen en hoppa!
Nee hoor, ik neem je je opmerking helemaal niet kwalijk, vat 't ook niet als bot op, zo serieus neem ik het niet.
Ik maak zelf wel uit of ik in je opvatting mee ga dat het een noodzaak was en dan dus geoorloofd of niet.
in sommige verpleeghuizen krijgen alleen de managers een koekje bij de koffieriddert schreef:In het verzorgingstehuis van mijn oma krijgen ze gewoon 3 keer per dag te eten, en tussendoor koffie/thee en koekjes. Dus wat bedoel je hiermee?Ben ook nog zo'n "muts" die tasje met etenswaren aan deur hangt van medebewoner waarvan ik weet dat het (bijna) niet meer gaat
@riddert, u verwart iets, met de taart ga ik naar verzorgingshuis, gewoon een stukje uitdelen bij de koffie; het plastic tasje is bedoelt hier voor een gewone medebewoonster van de flat waar ik woon. Weet altijd hoe laat ze thuis is, en hang tasje dan aan de knop van de deur. De mevrouw heeft echt zo goed als niks, dus een heel klein beetje extra? Ach, da's alles.
je moet je tegenwoordig blijkbaar al verantwoorden als je iets goeds wil doentenormin schreef:@riddert, u verwart iets, met de taart ga ik naar verzorgingshuis, gewoon een stukje uitdelen bij de koffie; het plastic tasje is bedoelt hier voor een gewone medebewoonster van de flat waar ik woon. Weet altijd hoe laat ze thuis is, en hang tasje dan aan de knop van de deur. De mevrouw heeft echt zo goed als niks, dus een heel klein beetje extra? Ach, da's alles.
@tenormin,
vandaar, excuus van mijn kant. Ik dacht dat u een bewoner van het verzorgingstehuis een tasje etenswaren toebedeelde.
Overigens kan het 'beledigend' overkomen om anoniem een tasje aan de deur te hangen. Mensen laten voor de buitenwereld liever niet merken dat ze het 'arm' hebben. Je kunt het ook anders doen;
Bij ons eet de (gescheiden) buurman met zijn 2 dochters zo ongeveer eens per week mee. Hartstikke gezellig, voor ons, maar ook voor de buurman, en ze krijgen in ieder geval eens per week een kwalitatief goede en gezonde maaltijd.
Maar een tasje aan de deur kan natuurlijk ook.
@ruud-a,
het gaat niet om het hoeven verantwoorden, maar was nieuwsgierig waarom iemand in een verzorgingtehuis eten nodig was. da's alles.
vandaar, excuus van mijn kant. Ik dacht dat u een bewoner van het verzorgingstehuis een tasje etenswaren toebedeelde.
Overigens kan het 'beledigend' overkomen om anoniem een tasje aan de deur te hangen. Mensen laten voor de buitenwereld liever niet merken dat ze het 'arm' hebben. Je kunt het ook anders doen;
Bij ons eet de (gescheiden) buurman met zijn 2 dochters zo ongeveer eens per week mee. Hartstikke gezellig, voor ons, maar ook voor de buurman, en ze krijgen in ieder geval eens per week een kwalitatief goede en gezonde maaltijd.
@ruud-a,
het gaat niet om het hoeven verantwoorden, maar was nieuwsgierig waarom iemand in een verzorgingtehuis eten nodig was. da's alles.
Begrijp best uw verwondering hoor, op deze wijze van tasje ophangen. En dat anderen kiezen voor een eigen oplossing door "samenzijn", dus met iemand een maaltijd te kunnen eten, zou iets zijn, alleen, niet voor mij. Maar ik ben hier enige jaren geleden mee begonnen, toen er zoveel toestanden waren hoeveel de Directeuren van Goede Doelen instellingen als "salaris" ontvingen. Ben daar toen mee gestopt en, hoewel nog steeds als ik een oproep zie van alle zielige mensen in de wereld, ik mezelf moet stoppen om het niet (meer) te doen, en heb ik "mijn eigen goede doel" maar in 't leven geroepen. Ja, dacht ik eerst ook dat het beledigend zou zijn, maar tasje blijft niet hangen en dit al vrij lange tijd. Maar wil absoluut geen dank je wel, vandaar op deze gekke manier.
Als iemand brood zou stelen uit mijn fietstassen dan ging ik zeer zeker
geen aangifte doen en zou denken : ze zullen het wel hard nodig hebben gehad.
Maar mij zou het ook niet overkomen dat het brood weg gehaald word want ik
neem de tas mee naar binnen als ik nog een winkel in moet.
Vind het overigens een onzin topic.
tja maar je reageerd dan wel, en dat is nu wat hier op rader met regelmaat gebeurt. mensen vinden het maar niets en hebben opmerken terwijl juistdaarom niet gevraagt is dus is net zo onzinig te reageren.Chocomelk schreef:Als iemand brood zou stelen uit mijn fietstassen dan ging ik zeer zeker
Fietstassen zitten soms goed vast en is lastig deze even voor een paar plakjes kaas los te halen om alvoorens daarna er weer op vast te zetten. heb je het over tassen aan het stuur dan heb je gelijk.
Brood uit de supermarkt koste maar 1,09 en bij de bakken 2,20 tot 2,60 als je dat geld al niet hebt is het erg met je gesteld maar je moet die de kost geven die geen 12 broden per maand te kunnen kopen. en bij een voetselbank niet meer mogen komen omdat ???
Ach chocomelk, het is niet eens een topic. Gewoon een vorm van gedachtewisseling, het is morgen weer weg en zo nu en dan is het, zonder trol bezoek, ook eens een andere manier over het een en ander te "zwetsen", niks minder, niks meer. Fijne avond.Chocomelk schreef:Als iemand brood zou stelen uit mijn fietstassen dan ging ik zeer zeker
Och Jan je kan een plastic tasje in je fietstas doen en daar je spullen in doen en zodra je1JanV schreef: tja maar je reageerd dan wel, en dat is nu wat hier op rader met regelmaat gebeurt. mensen vinden het maar niets en hebben opmerken terwijl juistdaarom niet gevraagt is dus is net zo onzinig te reageren.
Fietstassen zitten soms goed vast en is lastig deze even voor een paar plakjes kaas los te halen om alvoorens daarna er weer op vast te zetten. heb je het over tassen aan het stuur dan heb je gelijk.
Brood uit de supermarkt koste maar 1,09 en bij de bakken 2,20 tot 2,60 als je dat geld al niet hebt is het erg met je gesteld maar je moet die de kost geven die geen 12 broden per maand te kunnen kopen. en bij een voetselbank niet meer mogen komen omdat ???
nog naar een andere winkel moet dan neem je dat tasje mee naar binnen.
riddert schreef:@tenormin,
@ruud-a,
omdat u blijkbaar geen idee hebt hoe slecht het in verzorgingshuizen kan zijn
inderdaad de koekjes bij de thee wegbezuinigd
het personeel extra betalen om buiten een rondje te mogen lopen
je schone luier van een andere bewoner moeten krijgen, omdat je er maar zoveel per week mag hebben